Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 19:22

xChiva schreef:
gohya schreef:
@_Karlijn ik laat het altijd een stukje open,maar nóg komt het naar me toe.

Maar dat is zo koud -O-

Niet als je het raam dan dicht laat. ;) moet je wel zo'n afzuig ding in je douche hebben natuurlijk.

Chasingmood

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 19:39

Je ziet af en toe van die filmpjes, dat een pup aan het drinken is. En zn achterste dan ineens de lucht in gaat. Hoe komt dat?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 19:40

Kijk je ook funniest home video's? :')

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 19:43

Ja _O-

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 19:49

Al jaren geleden is mij iets wijs gemaakt en vandaag de dag denk ik er nog steeds aan.
Namelijk: Er is mij ooit eens verteld dat als je op je linker zij in de foetus houding ligt dat je hart dan in de knel komt en dat dat niet goed is voor je hart.
Al die tijd heb ik dat dus als waarheid gezien en probeer niet in de foetus houding op mijn linker zij te liggen. Maar nou wil ik echt eens weten of dit waarheid is of onzin?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 19:49

Captain schreef:
Kijk je ook funniest home video's? :')

Mijn gedachte :+

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 19:50

Bambi1995 schreef:
Al jaren geleden is mij iets wijs gemaakt en vandaag de dag denk ik er nog steeds aan.
Namelijk: Er is mij ooit eens verteld dat als je op je linker zij in de foetus houding ligt dat je hart dan in de knel komt en dat dat niet goed is voor je hart.
Al die tijd heb ik dat dus als waarheid gezien en probeer niet in de foetus houding op mijn linker zij te liggen. Maar nou wil ik echt eens weten of dit waarheid is of onzin?

Mijn hart doet het al bijna 21 jaar en ik lig graag op m'n linkerzijde!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 19:53

Bambi1995 schreef:

dat is mij precies zo verteld een jaar of 20 geleden, door een cardioloog n.b. :+
Ik slaap al jaren op mijn linkerzij en ik leef nog steeds :P

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 20:04

Waarom spreekt iedereen een andere taal en waarom niet iedereenn over de hele wereld dezelfde??

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 20:06

Die is al een keer gesteld. even terug zoeken.

Maar had niemand een antwoord op mijn puppy vraag?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 20:07

Omdat ieder volk/ras een andere ontstaansgeschiedenis heeft en, nadat de eerste 'moderne' mens vanuit wat nu het Afrikaanse continent is, op verschillende plekken op de wereld is terechtgekomen en zich daar verder ontwikkeld heeft.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 20:24

MamaMiesje schreef:
Omdat ieder volk/ras een andere ontstaansgeschiedenis heeft en, nadat de eerste 'moderne' mens vanuit wat nu het Afrikaanse continent is, op verschillende plekken op de wereld is terechtgekomen en zich daar verder ontwikkeld heeft.

Oké. Waarom kunnen we niet met de hele wereld afspreken om allemaal Engels te gaan spreken?? :')

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 20:32

Nou ja, Spaans en Engels zijn al de grootste wereldtalen. Maar niet iedereen heeft toegang tot educatie en het leren van die talen natuurlijk ;)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 20:34

MamaMiesje schreef:
Nou ja, Spaans en Engels zijn al de grootste wereldtalen. Maar niet iedereen heeft toegang tot educatie en het leren van die talen natuurlijk ;)

Oja natuurlijk :(

yanick29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 21:56

amkeVH schreef:
Die is al een keer gesteld. even terug zoeken.

Maar had niemand een antwoord op mijn puppy vraag?

Volgensmij is dat omdat het hoofd zwaarder is dan het lichaam, daarom kunnen bulldogs ook niet zwemmen, dan zinken ze.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 22:06

Over dat liggen op je zij. Over Heb hart heb ik nooit echt wat gelezen. Wel dat je last kan krijgen van maagzuur maar ik weet even niet meer wanneer dat is. Linker of rechterzij :')

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 22:17

drawerlover schreef:
MamaMiesje schreef:

Oké. Waarom kunnen we niet met de hele wereld afspreken om allemaal Engels te gaan spreken?? :')

Taal is een deel van cultuur, dat is ook nog een reden.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 01:00

Marjoow schreef:
Over dat liggen op je zij. Over Heb hart heb ik nooit echt wat gelezen. Wel dat je last kan krijgen van maagzuur maar ik weet even niet meer wanneer dat is. Linker of rechterzij :')

Ik heb begrepen dat op je linkerzij beter is. Omdat je maag ook links zit.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 10:54

Marjoow schreef:

Op je linkerzijde is beter. Iets met de ingang van de maag als je op je rechterzijde ligt, dan loopt de inhoud makkelijker terug.
Ooit geleerd en ervaren toen ik zwanger was.

Dochterlief vroeg dit en ik heb géén idee: waarom trekt het ene vliegtuig wel een steep en het andere niet?
(En nee het is niet omdat de ene de weg wel terug weet en de andere niet :+ )

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 11:19

Een vliegtuig vliegt op kerosine, dat bevat een hoeveelheid koolwaterstoffen. Op het moment dat een vliegtuig vliegt stoten de motoren koolwaterstoffen uit. Als dit in droge lucht gebeurt kan de lucht de koolwaterstoffen opnemen en verdwijnen de contrails snel. Als de lucht al vochtig is dan kan er geen water meer opgenomen worden en bevriest het water wat dus leidt tot contrails. :)

Ook heeft het te maken met de hoogte waar je op vliegt, op de ene hoogte is de luchtvochtigheid hoger dan op de andere hoogte.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 11:22

Oké dank je wel. Ik zal het haar vertellen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 14:07

Daar was vroeger een geintje over. Als een vliegtuig met witte strepen overvloog deed ie dat omdat ie anders de weg niet meer kon vinden naar het vliegveld.
Even een andere vraag. Toen ik gister in Engeland was stonden er huizen te huur. Daaronder stond het woord To Let. Eerst dacht ik dat er toilet stond. Maar wat betekend To Let eigenlijk?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 14:17

Gewoon, letterlijk 'te huur'.

Maar waarom het dan 'for sale' en 'to let' is snap ik ook niet helemaal..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 14:24

Ik ook niet. Maar ja die Engelsen hebben allemaal rare woorden. Raar volkje

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 16:56

Wij hebben sinds 2 weken 3 vliegen in huis. Ze gaan altijd op mijn benen (jeans) zitten als ik op de bank zit. Waarom?! Ik verjaag ze standaard en er is niks voor ze op mijn spijkerbroek... Word er momenteel kriegelig van maar elimineren is nog niet gelukt..