tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

98xsophiex98

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 23:33

Ik ga mij hier ook maar eens melden.

Vorig jaar is mijn relatie uit gegaan. Iets wat voor mij een shock was. Maar er is weinig aan te veranderen. Ik heb hem na dat het uit ging nog enkele keren zien lopen omdat we op dezelfde school zitten. Maar het probleem is, ik mis hem heel erg en een vriend van mij heeft mij enkele dagen geleden verteld mij toch wel leuk te vinden. Ik ben vanaf het begin eerlijk tegen hem geweest, dat er van mij uit niets achter zat behalve dat ik hem zie als een goede vriend.
Maar alsnog zit ik er wel mee, het is een super lieve jongen maar het gevoel is er gewoon niet bij mij.
Wat moet ik hier mee?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 23:47

Helemaal niks. Wat zou je ermee moeten?

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 23:53

Helemaal niks. Als je hem ziet als goede vriend is het gevoel er gewoon niet en gaat het ook niet komen, ten minste, zo werkt het bij mij. Maar ik snap dat je de situatie vervelend vindt!

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 13:33

Ervaring met iemand dat u verlaat voor zijn career, heb ik nu even voor. Ik vind het vooral moeilijk om te slikken omdat hij nog van mij houdt maar toch nog kiest voor zijn werk

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 13:34

Inderdaad helemaal niets. Er is niets mis met iemand als een vriend zien, en dat moet hij ook maar kunnen begrijpen. Hoef jij je niet schuldig over te voelen.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 13:36

Crazy_boon schreef:
Ervaring met iemand dat u verlaat voor zijn career, heb ik nu even voor. Ik vind het vooral moeilijk om te slikken omdat hij nog van mij houdt maar toch nog kiest voor zijn werk

Sommige mensen hun prioriteiten liggen elders, dat is niet fijn maar wel eerlijk. Veel sterkte, het is nooit fijn... :(:)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 14:53

Crazy_boon schreef:

Sterkte! waarom kan het niet samen? de relatie en de carriere?

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 22:56

Hij heeft een heel high pressure performance job, en ook nu het werk van 2 man aan zijn hoofd hangen heeft zullen we maar niks van zeggen. Wij zijn een jaar nu samen geweest en de relatie begon serieus te worden, kreeg hij een performance review op zijn werk dat het kwaliteit van werk dat hij aflevert niet is wat ze van hem gewoon zijn. Hij heeft toen niks tegen mij erover gezegd.

Hij had blijkbaar moeilijk om zich te focussen op het werk door mij, doordat hij veel aan mij dacht door de dag.

Nu maandag werd hij vertelt dat de promotie hij normaal kreeg hem niet gegeven werd. Dat avond heeft hij het uitgemaakt. Ik accepteerde altijd dat het werk op eerste plaats kwam, het gebeurde regelmatig dat ik 1 avond in de week van 20u als hij op het werk gedaan had tot 8 uur sochtends als hij weer op de bureau zat. Ik accepteerde dat want ik werkte zelf in de weekend.

Maar ik had nooit gedacht dat hij mij compleet in de steek zou laten voor het werk.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 08:54

Goh Boontje, wat ontzettend rot voor je!

Heel cru, dat hij zegt dat hij nog wel van je houdt, ook totaal niet eerlijk.
Want feitelijk houdt hij gewoon niet genoeg van je. Persoonlijk vind ik het echt een rot streek van hem om het op deze manier uit te maken, bijna alsof jij iets fout gedaan hebt. Hij is geen slachtoffer van omstandigheden hoor! Ik heb het idee dat hij zijn eigen tekortkomingen niet wil zien en de fout dan legt in het feit dat hij een relatie heeft. Nou, hij gaat zichzelf nog wel tegen komen!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 10:30

Ik ben het met Daphara eens, dit ligt niet aan/ bij jou Crazy_boon. Hij gaat zichzelf inderdaad nog wel tegen komen. Maar voor jou is het wel erg zuur, zeker als je accepteerde dat werk op de eerste plek kwam en je jezelf daar feitelijk ook nog voor hebt weg gecijferd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 10:43

Werk is belangrijk, maar werk is niet alles. En daar komt hij vanzelf achter als 'ie jou kwijt is

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 11:03

Ik denk gewoon dat hij niet zo into you is, als hij van zijn werk zo'n grote prioriteit maakt dat er geen ruimte meer is voor jou. Mijn nichtje is ook zo'n carrièretijger, reist de hele wereld over en moet targets halen en bonussen binnenslepen en ook zij is niet zo op relaties gefocust. Ze wil eerst graag deze ladder beklimmen en daarna settelen.

Ik snap hem dus wel een beetje, maar dat maakt het niet minder pijnlijk voor jou. Sterkte.

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 13:22

@Lieveli Ik hem daarover specifiek aangesproken dat hij gewoon eerlijk mag zeggen als hij zoals jij het zegt 'niet into mij was, ik ben een heel open persoon op dat vlak. En hij herhaalde toen en nu nog steeds dat het niet zo is, dat hij ontzettend veel van mij houdt, maar zoals iemand anders stelde, blijkbaar niet genoeg. Hij zegt wel herhaaldelijk "Ik weet dat dit mijn fout is, jij hebt hier geen schuld, ik ben de persoon dat jou niet uit mijn gedachten kan zetten" Maar ik voel alsnog dat ik gestraft word voor iets waar ik niks aan kon doen. Ook het feit dat hij dit niet ooit aangehaald heeft, maar gewoon een beslissing maakte en ik moet maar meegaan erin.

Wij komen beide van Engeland, ik woon nu hier al een tijdje, hij nog net 1.5 jaar, voor hem was hier blijven na zijn 3 jaar contract ook niet mogelijk. We hebben toen ook uitgebreid gebabbeld over wat er dan zou gebeuren, we waren overeen gekomen dat ik ook gewoon mee zou gaan....We hadden een hele toekomst gepland, wat het voor mij extra moeilijk maakt, een maand geleden waren wij de toekomst aan het plannen en nu dit.

Moet heel eerlijk zij dat ik het heel moeilijk vind om te slikken en verwerken.

Bedankt alvast iedereen voor jullie berichtjes

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 13:27

Snap ik, liefdesverdriet is verschrikkelijk en je hele toekomst veranderd... Maar het wordt beter, echt echt echt waar. :(:)

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 19:59

Nou, ik heb ook weer contact met ex, heb nog een paar 600 kg balen hooi van hem tegoed. Hij stuurde een appje dat ik maar moest laten weten wanneer ik weer een baal nodig zou hebben. Ik appte terug dat de huidige baal nog anderhalve week mee zou gaan.
Waarop hij appte dat ik maar een paar dagen van tevoren moest aangeven als ik een nieuwe baal wilde hebben, dus ik vraag of ik hem dan over een week weer moet appen... hij gaf aan het niet te snappen... dus ik gaf weer aan dat deze baal over anderhalve week op zou zijn en of ik hem dat over een paar dagen weer zou moeten zeggen, of dat deze melding genoeg was? Hij gaf weer aan mij niet te snappen...

Nou berg mij maar op hoor! |o

Dus ik heb letterlijk gezegd, breng maar binnen anderhalve week, want dan is het op.
Ik ben benieuwd of hij het nu wel snapt.

Gaat lekker!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 09:20

Ik snap jouw ex wel een beetje Daphara :')

Hij zegt "laat maar weten wanneer je een baal nodig hebt".
Dus de informatie "mijn baal gaat nog anderhalve week mee" is geen antwoord op de vraag. Een antwoord op de vraag is dan "over anderhalve week".

Hij zegt "geef een paar dagen van tevoren aan wanneer je die baal nodig hebt"
Jij zegt dan "moet ik over een week weer appen?" wat wederom geen antwoord is op zijn vraag/opmerking. Jij had ook kunnen zeggen "ok, is goed" en dan over anderhalve week appen "kom de baal brengen", want dát is wat hij vraagt :j

Maar dit is een redelijk standaard miscommunicatie ding.. vooral tussen mannen en vrouwen. Het verschil tussen concreet (man) en nietconcreet (vrouw) :D

Wat ie verder allemaal gedaan heeft weet ik niet, maar niet alles is de schuld van de mannen (of de exen) altijd... :')

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 09:29

Haha, nee de meeste mannen hebben veel concrete duidelijkheid nodig inderdaad. Wat best weleens heel vermoeiend en lastig kan zijn.

Gewoon over 1.5 appen een paar dagen van te voren en een concrete dag en tijd afspreken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 09:38

Cer schreef:
Ik snap jouw ex wel een beetje Daphara :')

Hij zegt "laat maar weten wanneer je een baal nodig hebt".
Dus de informatie "mijn baal gaat nog anderhalve week mee" is geen antwoord op de vraag. Een antwoord op de vraag is dan "over anderhalve week".

Hij zegt "geef een paar dagen van tevoren aan wanneer je die baal nodig hebt"
Jij zegt dan "moet ik over een week weer appen?" wat wederom geen antwoord is op zijn vraag/opmerking. Jij had ook kunnen zeggen "ok, is goed" en dan over anderhalve week appen "kom de baal brengen", want dát is wat hij vraagt :j

Maar dit is een redelijk standaard miscommunicatie ding.. vooral tussen mannen en vrouwen. Het verschil tussen concreet (man) en nietconcreet (vrouw) :D

Wat ie verder allemaal gedaan heeft weet ik niet, maar niet alles is de schuld van de mannen (of de exen) altijd... :')

Ik vind het persoonlijk ook makkelijker als mensen enkele dagen op voorhand nog eens verwittigen. Anders kan ik -tig agenda’s beginnen bijhouden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 10:02

Ik kan dit van beide kanten begrijpen, maar moest er toch wel een beetje om lachen :D

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 14:21

lieveli schreef:
Ik denk gewoon dat hij niet zo into you is, als hij van zijn werk zo'n grote prioriteit maakt dat er geen ruimte meer is voor jou. Mijn nichtje is ook zo'n carrièretijger, reist de hele wereld over en moet targets halen en bonussen binnenslepen en ook zij is niet zo op relaties gefocust. Ze wil eerst graag deze ladder beklimmen en daarna settelen.

Ik snap hem dus wel een beetje, maar dat maakt het niet minder pijnlijk voor jou. Sterkte.

Ik ben zelf ook zo iemand, daarom dat ik hem ook wel begrijp := Maar dat is ook gewoon omdat zijn prioriteit niet bij de relatie ligt, en ik denk dat dat ook grotendeels los staat van 'niet genoeg van iemand houden'. Ik hou ook ontzettend veel van mijn vriend, maar moest het ooit dreigen uit te gaan voor mijn werk, dan zal ik er ook eerder voor kiezen om verder te gaan met mijn job, omdat dat gewoon is wat ik het liefste doe en mij heel gelukkig maakt, ik zou er niet gelukkig van worden moest ik voor mijn vriend kiezen en mijn job laten liggen.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 19:50

_Dreamer schreef:
Ik kan dit van beide kanten begrijpen, maar moest er toch wel een beetje om lachen :D

Ik snap het ook wel, hij kan gewoon bijna niets vooruit plannen, hij is er echt één die van dag tot dag leeft. We botsten daarin ook in onze relatie best wel eens. Ik heb ook een druk leven, mijn eigen dingen, paarden enz. Bij hem was alles last minute en hij kon bij dingen die moeten gebeuren dan onwijs stressen. Ik ben meer van het plannen, dus ik hield rekening met hem, het trainingsschema van mijn jonge paard en alle werk/ privé dingen... als hij voor de zoveelste keer een dag van tevoren of op de dag zelf bedacht dat hij naar een verjaardag of zo ging of ging stappen en hij graag wilde dat ik mee ging of dat er iets anders moest gebeuren, dan werd dat wel eens lastig, want ik moest voor hem telkens min weekplannen omgooien.

In het begin denk je dat het vanzelf wel beter gaat worden, maar het leek steeds erger te worden. We hadden bijvoorbeeld afgesproken wel kerstcadeatjes uit te wisselen, mijn kerstcadeautje (zo werd verteld op 23 december) was een vakantie tussen kerst en Oud & Nieuw naar een zonnig land die ik zelf mocht uitkiezen. Met andere woorden, hij had niet de moeite gedaan voor een echt cadeautje en dit was het enige dat hij kon bedenken op korte termijn.

Erg leuk hoor, maar ik heb net een nieuwe baan met best veel verantwoording en nog weinig vrije dagen opgebouwd, daarnaast 2 paarden waar wat voor geregeld moet worden en 8 katten in huis, die ik ook niet zo opeens alleen kan laten.
Ik kan gewoon niet zo van het één op andere moment weg, ik moet echt veel regelen. Hij had het al vaker gehad over dat hij graag op vakantie wilde, maar ik had ook al eerder aangegeven dat ik dat wel een paar weken van tevoren zou moeten plannen.
Ik heb geprobeerd dat toen weer uit te leggen en samen met hem een vakantie te plannen voor ergens in februari, maar dat lukte niet, omdat hij niet zo ver vooruit wilde kijken.
Ik denk ook wel dat het feit dat ik niet op vakantie kon/wilde binnen zo’n korte termijn het begin van het einde was.

Dus ja, ik had kunnen bedenken dat het op maandag zeggen dat de tot volgende week donderdag mee zal gaan en ik voor die tijd een nieuwe baal nodig heb, boven zijn pet uit zou gaan. :D

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 01:11

Voor iedereen hier
Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 08:30

__Sannne schreef:
Voor iedereen hier
[ [url=m/0pNpT8.jpg]Afbeelding[/url] ]

:D _/-\o_ +:)+

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 09:38

Daphara schreef:
_Dreamer schreef:

Ik snap het ook wel, hij kan gewoon bijna niets vooruit plannen, hij is er echt één die van dag tot dag leeft. We botsten daarin ook in onze relatie best wel eens. Ik heb ook een druk leven, mijn eigen dingen, paarden enz. Bij hem was alles last minute en hij kon bij dingen die moeten gebeuren dan onwijs stressen. Ik ben meer van het plannen, dus ik hield rekening met hem, het trainingsschema van mijn jonge paard en alle werk/ privé dingen... als hij voor de zoveelste keer een dag van tevoren of op de dag zelf bedacht dat hij naar een verjaardag of zo ging of ging stappen en hij graag wilde dat ik mee ging of dat er iets anders moest gebeuren, dan werd dat wel eens lastig, want ik moest voor hem telkens min weekplannen omgooien.

In het begin denk je dat het vanzelf wel beter gaat worden, maar het leek steeds erger te worden. We hadden bijvoorbeeld afgesproken wel kerstcadeatjes uit te wisselen, mijn kerstcadeautje (zo werd verteld op 23 december) was een vakantie tussen kerst en Oud & Nieuw naar een zonnig land die ik zelf mocht uitkiezen. Met andere woorden, hij had niet de moeite gedaan voor een echt cadeautje en dit was het enige dat hij kon bedenken op korte termijn.

Erg leuk hoor, maar ik heb net een nieuwe baan met best veel verantwoording en nog weinig vrije dagen opgebouwd, daarnaast 2 paarden waar wat voor geregeld moet worden en 8 katten in huis, die ik ook niet zo opeens alleen kan laten.
Ik kan gewoon niet zo van het één op andere moment weg, ik moet echt veel regelen. Hij had het al vaker gehad over dat hij graag op vakantie wilde, maar ik had ook al eerder aangegeven dat ik dat wel een paar weken van tevoren zou moeten plannen.
Ik heb geprobeerd dat toen weer uit te leggen en samen met hem een vakantie te plannen voor ergens in februari, maar dat lukte niet, omdat hij niet zo ver vooruit wilde kijken.
Ik denk ook wel dat het feit dat ik niet op vakantie kon/wilde binnen zo’n korte termijn het begin van het einde was.

Dus ja, ik had kunnen bedenken dat het op maandag zeggen dat de tot volgende week donderdag mee zal gaan en ik voor die tijd een nieuwe baal nodig heb, boven zijn pet uit zou gaan. :D

Hm dat vind ik ook wel getuigen van erg weinig inlevingsvermogen en betrokkenheid hebben bij jouw leven. Niet meer dan normaal imo om vakanties wat verder vooruit te plannen omdat de meeste mensen gewoon werken en op tijd hun vakantie moeten regelen. (nog los van de rest)

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:07

@Crazyboon, wat ontzettend naar. Snap dat het heel frustrerend voor jou is, maar ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat iemand werk belangrijker vind dan zn relatie := Maar in dat geval is zijn liefde dus ook niet voldoende en verdien jij iemand die wel 100% van jou houdt en voor je gaat. Heel veel sterkte :(:)

Hier ben ik nu ruim 2,5 week verder dat het hoge woord eruit kwam. Vorige week afgesproken dat we beiden 2 weken in het huis zouden doorbrengen deze maand en dan samen zouden beslissen wie er in het huis zou blijven. Stond mijn partner dus de volgende ochtend al met de huurbaas te praten en die had dus daarna besloten dat mijn vriend er wel mocht blijven maar ik niet :r Toen stortte ik dus voor de 2e keer in want het enige wat mij op de been hield was dat ik in dit droomhuis kon blijven (wat mijn partner toch bijna niet kan betalen en ik wel). Toch kwam ik daar ook weer in een paar dagen 'bovenop'.
In 2 weken ben ik 2 kilo lichter, doodmoe vanwege alle stress in mn hoofd maar ik zit nu alsnog 2 weken in mijn huis om alles af te ronden en vast spullen te pakken. Dan kunnen we meubels gaan verdelen en moet ik op zoek naar een nieuwe toekomst. Eerst terug bij mijn moeder intrekken en vanuit daar een ander huisje zoeken.

Vind het heel raar dat ik alweer zo sterk ben en zo weinig nog huil.. maar misschien komt er ergste klap nog wel. Heb in ieder geval al zin om naar Ikea te gaan en los te gaan met nieuwe meubeltjes *\%/*