Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:24

Loonwerkers die voor dag en dauw over de weg racen alsof ze de F1 moeten winnen (30 km/h weg midden door t dorp, mind you).

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:31

Dat is de laatste tijd hier ook het geval. Soms gaan ze zelfs zó hard, dat je niet eens kunt zien welke auto het is. Er zijn al meerdere klachten van omwonenden, waaronder van mijzelf, richting de gemeente gegaan. Er heeft een keer een snelheidsmeter gestaan, maar dat soort dingen werken niet. Ik denk dat als ze er een flitspaal neerzetten, dat ze een gigantische inkomstenbron hebben. Ook weet ik zeker dat er dagelijks een aantal hun rijbewijs mogen inleveren.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:38

Het is ook gewoon gevaarlijk. De weg is hier gedeeld met t fietspad. Die enorme trekkers met nog grotere kippers staan ook niet binnen een paar meter stil, of zo.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:39

Zijn de laatste dagen dat ze mogen gieren. Dus die mannen zijn heeeel veel uur aan het werk en achter het stuur.
Extra oppassen nu dus als je een gierwagen ziet :=
Laatst bijgewerkt door Nyaleti op Gisteren, 07:55, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:52

Heel leuk, maar dan mag je nog steeds geen 60 op een 30 weg :D.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:55

Nyaleti schreef:
Zijn de laatste dagen dat ze mogen vieren. Dus die mannen zijn heeeel veel uur aan het werk en achter het stuur.
Extra oppassen nu dus als je een gierwagen ziet :=

Ja want die achterlijke sukkels zitten ook allemaal nog op hun telefoon en hebben niet het besef dat ze op een moordwapen zitten!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:57

Yup. Op hun telefoon, mega vermoeid na een werkdag van 12 uur. Levensgevaarlijk.
En zo vaak zijn het jonge broekies die hun rijbewijs nog niet eens hebben maar wel met zo'n bakbeest de weg op mogen. Die locatie mis ik hoor.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:57

Klopt het is gekkenhuis bij m'n man op het werk (loonwerker). Neemt niet weg dat ik vind dat ze zich aan de regels moeten houden. Maar hij is al de hele week heel laat thuis, dagen van 15u zijn normaal. Alles komt tegelijkertijd, rijpe mais, gras eraf, daar weer mest op voor 1 september want daarna mag het niet meer. Mais voor 1 september eraf ivm bepaalde regeling.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:59

Ja ik merkte het al. Ik werd vanmorgen wakker van een frisse bries gierlucht. :D

Maar dat voelt voor mij als thuiskomen. _O-

Nadeel / voordeel van een boerendorp.

—-

Maar ze moeten inderdaad zich wel aan de regels houden.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:02

Idd al die kinderen op een trekker met 0 verantwoordelijkheidsgevoel.

Maak me er altijd heel erg kwaad om want het zal je kind/ vrouw / man of vader / moeder zijn die wordt dood gereden.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:05

Alja schreef:
Idd al die kinderen op een trekker met 0 verantwoordelijkheidsgevoel.

Maak me er altijd heel erg kwaad om want het zal je kind/ vrouw / man of vader / moeder zijn die wordt dood gereden.

Ja ik zou het goed begrijpen als ze de leeftijd voor op de trekker naar 18 doen weer. Het is toch totaal bezopen eigenlijk. Je mag niet alleen in een auto maar wel in een trekker met dikke wagen erachter.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:14

Achterlijke sukkels? Moeten we bij een andere doelgroep eens zeggen.

Al ben ik het verder wel met jullie eens.
Ze moeten zich ook gewoon aan de regels houden.

Een rijbewijs hebben ze wel.
Maar van mij zou dat ook naar 18 mogen.

Al komen er dan best wat jongens en meiden in de knel die al hard meewerken thuis.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:14

En als die trekkers nu begrensd zijn op 30, prima. Dan kan een 16 jarige er imo ook mee rijden. Want doordat ze ermee opgegroeid zijn kunnen ze dat over het algemeen wel. Maar dat zijn ze niet.

Ik vind het levensgevaarlijk. Ook wanneer volwassenen 60 knallen met die dingen.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:18

Telpeva schreef:
denisesilver schreef:
Mijn moeder heeft het in haar hoofd dat de wei nu, net voor die vijf spetters regen, met man en macht moet worden ingezaaid. Dus moet ook nu per direct de wei mestvrij worden gemaakt. Normaal doe ik dat in het weekend, omdat je er een dagtaak aan hebt jezelf van het ene punt naar het andere te slepen. Eind stand 1/3de is leeg. Ik heb blaren op mijn handen, en ben nu maar mijn voet aan het koelen. Voordeel is dat ze nu zelf ook weer heeft gevoeld wat een afstand de wei heeft.

Edit: blegh het klapt even nu. Echt teveel prikkels gehad. Voor het eerst auto gereden, naar de fysio geweest, en dan het fysieke werk van vanavond en de krijsende kinderen van mijn zus net. Zit hier nog net niet te janken.

:knuffel: sterkte vanavond!

Dankjewel, uiteindelijk ben ik maar om half negen naar bed gegaan. Vandaag maar even m'n gemak houden.

Ik wilde net zeggen, in Den Haag denken ze dat die dingen niet harder dan 30 km/h rijden volgens mij. Mijn zus is weleens te paard bijna van de weg gereden door een grote combine. En dat was met echt een bomproef paard.
Laatst bijgewerkt door denisesilver op Gisteren, 08:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:18

Wat zijn telefoons duur geworden :wow:

Met mijn oudje heb ik 5 jaar gedaan, nu heb ik noodgedwongen een nieuwe telefoon nodig.
5 Jaar geleden heb ik een telefoon gekocht, met een (destijds ontzettend) goede camera en handige functies, voor 350 euro... Dat gaat mij nu niet meer lukken :oo

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:21

Als je niet de nieuwste wil kan je hem toch wel voor dat bedrag vinden?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:29

Kookaburra schreef:
Wat zijn telefoons duur geworden :wow:

Met mijn oudje heb ik 5 jaar gedaan, nu heb ik noodgedwongen een nieuwe telefoon nodig.
5 Jaar geleden heb ik een telefoon gekocht, met een (destijds ontzettend) goede camera en handige functies, voor 350 euro... Dat gaat mij nu niet meer lukken :oo

Heb je al eens naar Motorola gekeken?
Alleen binnen dat merk al ruim voldoende opties voor ver onder die prijs.
Gewoon een android smartphone, meerdere cameras, etc
Ruim voldoende opslag
Hierbij al 4 opties, uitgegeven in dit jaar of vorig jaar dus je krijgt hier nog een aantal jaar updates op

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:31

Nopes, motorola is mij helemaal ontschoten :oo := Dank voor de tip! Ik ga even op onderzoek uit!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:36

Zelfs Nokia is er nog met goede smartphones voor een redelijke prijs. Ik ga echt geen 1000 euro aan een telefoon uitgeven!

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:37

Ik moet zeggen dat ik om dezelfde reden naar Motorola ben overgestapt dit jaar na jaren Samsung. Ik ben niet perse blij. Vind de camera tegenvallen. Niet perse de kwaliteit wel de snelheid van de camera. Soms reageert hij echt traag. Verder doet de telefoon wel wat hij moet doen.
Ik heb de Edge 50 neo

Ik ben geen veeleisende telefoon gebruiker. Speel geen spelletjes ed. Heb fb en insta eraf gegooid...

Toch ga ik de volgende x denk ik weer terug naar Samsung. Werkt toch iets soepeler allemaal ofzo. Naja, vind het lastig uit leggen. Niet heel concreet...

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:40

Ik heb al een aantal jaar de motorola g73. Prima telefoon, batterij houdt het 2 dagen vol(nu nog steeds), fotos zijn prima.
Het is geen technisch hoogstandje, maar dat hoef ik ook niet en daar wil ik ook niet voor betalen

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:42

Nokia heb ik zelf wisselende ervaringen mee, dus die heb ik al (misschien ten onrechte) afgestreept.

Precies dat! Ik heb maar 3 eisen: hij moet goed werken, een hele goede camera hebben en... leuk geprijsd. Want ik ga niet 100en euro's betalen als dat niet nodig is :=

Motorola is dus nog een twijfelachtige als ik jullie zo hoor :)

Ik had altijd LG's, maar die worden niet meer gemaakt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:42

Refurbed/tweedekans is misschien ook nog een optie.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:45

Ja als je een camera er in wil die schitterende fotos maakt, dan zit je nou eenmaal in het hogere segment.
Zelfs als je geen eisen hebt aan de rest van de telefoon.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:55

Camera op telefoon boeit me niet, ik heb een echt goede fotocamera. Dan kun je inderdaad met een veel goedkopere smartphone uit de voeten. Voor een goede telefooncamera betaal je fors meer.