Stom

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 11:46

Wij gaan ook altijd op vakantie met kerst
Lekker zwemmen in een suptropisch zwemparadijs is ons doel.

Ons kantoor is dicht maar omdat de boekhouding wel gewoon weg moet mag je ook komen werken als er genoeg werkt ligt.
Ik werk dus niet, vind het heerlijk

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 15:29

Selina schreef:
Dat ik €1330 huurtoeslag mag terugbetalen. Vind het zo’n dom systeem. Ze hebben het zelf 2x verhoogd. Leuk, een nieuwe baan, kan m’n verdiende geld meteen naar de belastingdienst -O-

Heb je het niet doorgegeven dat je meer bent gaan verdienen?
Blijft kak...

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 15:47

purny schreef:
Selina schreef:
Dat ik €1330 huurtoeslag mag terugbetalen. Vind het zo’n dom systeem. Ze hebben het zelf 2x verhoogd. Leuk, een nieuwe baan, kan m’n verdiende geld meteen naar de belastingdienst -O-

Heb je het niet doorgegeven dat je meer bent gaan verdienen?
Blijft kak...

Jawel, de seconde dat ik werk had.
Maar ze hebben me een maand daarvoor een bedrag gegeven, omdat ik minder had verdiend dan verwacht.

Maar ik moet de officiële brief nog krijgen hoor, dus wie weet valt het mee.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 17:08

Computer updates als je naar huis wilt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 17:37

Stom
Iemand die denkt dat ze iets weet over mijn verleden. Ik had onweerlegbaar bewijs voor mijn gelijk en daarom ook gekregen, maar ik zweeg om een ander te sparen. En dat weten maar een handjevol mensen.
Zij niet :+
Maar haar overtuigd-domme feiten zijn goud waard. Echt te dom om te poepen :')

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 18:24

Stom: iemand die zegt dat die een laatste bericht bv niet meer gaat lezen en die stiekem toch nog leest en dan door de mand valt ahv een comment die die daaromtrent maakt en dat nadat die eerder al door de mand viel door zich niet aan eigen woord te houden qua daden _O- _O- _O-

Of geldt dat niet onder stom als dat je dag eigenlijk meer dan goed gemaakt heeft qua amusement? :=

Edit:

Schuur_ schreef:
Stom: tegen je gevoel in gaan. Hond loopt al een jaar met een bult op haar rug. Talgkliercyste volgens de DA. Ik deed er dus niks aan maar ineens begon die wat te groeien en daarna terug te slinken.

Mijn gevoel zei, lekker laten doen maar mensen in mijn omgeving maakten mij ongerust dus toch naar de DA geweest en die heeft de bult 2 weken geleden leeg getrokken met een naald. Gewoon vol met bruine drab. Alleen zaterdag werd de bult warm en vanmorgen stond ze op en zit er een hele plakkaat onder, bult groot en rood, huid zichtbaar. Terwijl ik naar Dr DA bel scheurt die open en nu loopt de pus er uit.

Over een uur heb ik een afspraak maar ik ben zo boos op mezelf dat ik niet naar mijn eigen gevoel heb geluisterd dat zei om er niet aan tr gaan rommelen. Het is ook vol werkseizoen voor haar en nu gaan we moeten afbellen om thuis te zitten. No way dat ze door sloten, kanalen en modder heen mag rennen nu.

Hoe is het nu met je hond, Schuur? :knuffel:
Laatst bijgewerkt door Little_Gift op 04-11-25 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 18:35

Macaroni koken zonder macaroni... nou dat is dus tagliatelle macaroni... :P

Schuur_

Re: Stom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 21:42

Dierenarts heeft alle pus eruit gedrukt (het werd echt gelanceerd) en ik heb een antibioticakuur en metacam meegekregen. Dinsdag weer terug voor een check en als de ontsteking weg is een datum plannen voor de operatie.
De foto is van deze ochtend voor het bellen. Daarna was die open gegaan en liep er drab uit maar die foto bespaar ik jullie. Van dat plakkaat onder de bult loopt ook nog een opgezette ader naar de lymfeklier onder haar oksel.

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 21:48

Jeetje wat een bult!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 21:51

De folderbezorger die steevast folders in onze brievenbus doet, terwijl er al zeker 5 jaar een grote rode nee nee sticker boven op zit is echt stom 8)7

Ik zie diegene ook nooit, en ga niet de hele dag op wacht zitten.
Maar het maakt me onderhand echt gek :')
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 04-11-25 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 21:51

Gatverdamme wat een bult zeg!
Hoe komt dit eigenlijk? Van een ontstoken talgklier oorspronkelijk dan?

Jeetje hopelijk is ze er snel van verlost en kan de operatie plaatsvinden!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 22:00

verootjoo schreef:
De folderbezorger die steevast folders in onze brievenbus doet, terwijl er al zeker 5 jaar een grote rode nee nee sticker boven op zit is echt stom 8)7

Moet je je niet online afmelden?
Ik kreeg toen een briefje dat stickers niet meer nodig waren, maar je je online moest afmelden. Vraag me alleen niet waar.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 22:03

Selina schreef:
verootjoo schreef:

Moet je je niet online afmelden?
Ik kreeg toen een briefje dat stickers niet meer nodig waren, maar je je online moest afmelden. Vraag me alleen niet waar.

Oh echt? Nooit van gehoord.
Ik ons vorige huis kregen we nooit folders met onze stickers. In dit huis eerste paar jaar ook niet maar nu sinds een jaar ofzo wel.

Er staat ook helemaal geen afzender of verspreidingsbedrijf ofzo op. Dus weet niet wie ik moet bellen ervoor.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 22:06

verootjoo schreef:
Ik ons vorige huis kregen we nooit folders met onze stickers. In dit huis eerste paar jaar ook niet maar nu sinds een jaar ofzo wel.

Er staat ook helemaal geen afzender of verspreidingsbedrijf ofzo op. Dus weet niet wie ik moet bellen ervoor.

"De brievenbussticker verdwijnt na 30 jaar uit het straatbeeld. Vanaf 1 januari 2023 vindt de registratie voor het wel of niet ontvangen van reclamefolders en huis-aan-huisbladen volledig online plaats. Op InMijnBus.nl kunnen huishoudens hun voorkeur aangeven en aanpassen – zonder persoonsgegevens te delen. Vanaf 1 juli 2022 gaan de eerste steden al over op deze nieuwe registratievorm."

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 22:23

Selina schreef:
verootjoo schreef:

"De brievenbussticker verdwijnt na 30 jaar uit het straatbeeld. Vanaf 1 januari 2023 vindt de registratie voor het wel of niet ontvangen van reclamefolders en huis-aan-huisbladen volledig online plaats. Op InMijnBus.nl kunnen huishoudens hun voorkeur aangeven en aanpassen – zonder persoonsgegevens te delen. Vanaf 1 juli 2022 gaan de eerste steden al over op deze nieuwe registratievorm."

:)* :)* _/-\o_

Dan krijg ik die folders vast vanaf 2023 weer, en waren ze daarvoor weg.
Wel brutaal vind ik alsnog, die sticker zit er nog op en voorheen deed de bezorger ze ook niet in mijn brievenbus. Maar goed, ik ga me eens afmelden. Ik had hier dus echt nooit van gehoord.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 22:25

Ook nooit van gehoord.
Vind het maar stom dat de sticker niet óok geldt.
Zeker voor bijvoorbeeld oudere mensen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 22:27

DuoPenotti schreef:
Ook nooit van gehoord.
Vind het maar stom dat de sticker niet óok geldt.
Zeker voor bijvoorbeeld oudere mensen.

Oudere mensen willen de folders juist in mijn beleving :') de buurvrouw geniet iig van haar wekelijkse folderbezorging.

En je hoeft dus niet oud te zijn om dit finaal gemist te hebben en er pas 3 jaar later achter te komen dat je dit moet doen om die rommel uit je brievenbus te houden :\

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 22:34

Nee, maar dat alles online moet is niet fijn voor oudere.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 22:34

Ik had ook geen idee. Vorig jaar een sticker op de brievenbus geplakt en als de bezorger geen briefje in de bus had gedaan, had ik het nooit geweten. Ze moeten nog wat aan hun marketing doen :=

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 22:35

Selina schreef:
Ik had ook geen idee. Vorig jaar een sticker op de brievenbus geplakt en als de bezorger geen briefje in de bus had gedaan, had ik het nooit geweten. Ze moeten nog wat aan hun marketing doen :=

Daar zouden ze een foldertje van rond moeten brengen :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 07:03

Ik kon wel alleen maar de folders afmelden op die website en niet alle huis aan huis bladen.
Gaan die dan wel met de sticker :')

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 08:10

Heerlijk wonen op ene boot en geen brievenbus of deurbel te hebben :) Geen folders, geen collectes, geen personen die Jesus in de gang neer willen zetten _O-
Wat ik stom vind, in het dorp, waar wij nu liggen en we voordien gewoond hebben, hebben ze een carillon en al jaaaaren speelt dat ding dezelfde kleuterwijsjes af, omdat de oude burgemeester dit zo leuk vond.. Kleinkleinkleutertje, dikkertje dap en meer van zulke dingen. 8)7 Leuk, maar niet om het al 15 jaar achtereen iedere dag af te spelen. oh ja, en vanaf volgende week sinterklaasliedjes die tot half januari duren, gelukkig liggen we hier dan niet meer *\o/*

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 08:16

Ik wist dit ook niet. Ik ben hier 2 jaar geleden komen wonen en ik heb gelijk een nee/nee sticker opgeplakt. Ik krijg ook geen reclame folders. Gaat meestal goed hier. Maar ik heb mij toch maar even afgemeld op die website.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 08:49

Lekker handig. Op mijn werk flyeren we ook weleens, maar dit doen onze eigen bezorgers. Zo weten we dus niet meer wie het wel en niet wil ontvangen :')

Ook stom: thuisbezorgd die telefoonnummers anonimiseert waardoor we klanten niet meer kunnen bellen. Echt irritant.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 09:04

Bij onze folders zat een tijd geleden een flyer dat je je kon afmelden via inmijnbus.nl
Nu al 3x gedaan, maar ze blijven ze hardnekkig bezorgen
Nou ja, rond de feestdagen bellen ze wel aan