Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 21:52

Wil iemand mijn moeder in huis totdat ze op vakantie gaan? Dat gestress en alles moet klaar ben ik nu al zat van. En met name dat de wasmachine tot half 12 moet blijven draaien terwijl ik wil slapen. De wasmachine staat op boven op mijn kamer als het ware dus ik hoor het ook het ergste.

Als ik nu geen vroege dienst had, had het mij ook niet uitgemaakt. Maar met een wekker die om 6 uur gaat wel.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 22:03

Scalpers... -O-

Verzamel items bij de Kruidvat, die ik super graag wil hebben en nu ver onder de normale prijs zijn. Maar grootste deel word opgekocht door scalpers, die het dan dik doorverkopen.

Baal daar zo erg van |o

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 22:07

Grindtuinen. Tuin is echt een te groot woord ervoor eigenlijk. Het lijkt wel een epidemie hier, alles wordt betonblok met grind en een paar sneue plantjes, man wat lelijk -O-

Hutcherson

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 23:28

Er zitten dieren op de kerk te krijsen. Een soort krassend, knijpend geluid. We dachten eerst aan vleermuizen maar die maken volgens youtube echt andere geluiden :+
Het lijkt alsof het dier pijn heeft/in nood is maar hij begint pas om iets over 12 (en gaat de hele nacht door) de afgelopen drie dagen. Best irritant dat ik niet weet wat het is :')

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 23:42

Hutcherson schreef:
Er zitten dieren op de kerk te krijsen. Een soort krassend, knijpend geluid. We dachten eerst aan vleermuizen maar die maken volgens youtube echt andere geluiden :+
Het lijkt alsof het dier pijn heeft/in nood is maar hij begint pas om iets over 12 (en gaat de hele nacht door) de afgelopen drie dagen. Best irritant dat ik niet weet wat het is :')

zou het een jong kunnen zijn van bijv een ransuil? Die maken ook een heel typisch geluid

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 00:00

black_kelpie schreef:
Grindtuinen. Tuin is echt een te groot woord ervoor eigenlijk. Het lijkt wel een epidemie hier, alles wordt betonblok met grind en een paar sneue plantjes, man wat lelijk -O-

Ah ja, van die kattenbaktuinen xxl.

Grit and thats it zeg maar.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 00:17

Jessica_1998 schreef:
Hutcherson schreef:

zou het een jong kunnen zijn van bijv een ransuil? Die maken ook een heel typisch geluid

Wauw ik heb even youtube erbij gepakt en uilengeluiden geluisterd. Ik dacht dat we heel veel hondjes in de omgeving hadden die dag en nacht buiten liepen te keffen, maar ik vermoed dat we gewoon veel uilen in ons bos hebben zitten.
Gisteren gingen we snachts kijken waar het geluid vandaan kwam wat we sinds drie dagen horen. Toen zagen we een grote muis(rat) op het ronde zolderraamkozijntje liggen. Dood. Hij viel ons gelijk op en we zeiden echt tegelijk: dafaq doet dat ding daar. Vanmorgen kijken, wassie weg. Zou het een uil zijn? Het is niet echt een geluid als in een tjielp of een oehoe ofzo, maar een knarsend schrapend geluid. Eerst dacht ik dat de hond onder de deur door aan het ademen was :p zo klinkt het dus in ons hiis. Buiten duidelijker en snerpend.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 01:05

Even een tijdje gepost. Er vliegen twee uilen naar de plek van de herrie. Ze wisselen elkaar af en zijn lichtgekleurd. De jongen maken herrie voor 10 en wij hebben triple glass met dikke kozijnen. Ze zitten op de overbuurvrouw dr dak, zij heeft enkelglas (monument). Arme buuf.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 06:29

Zo beroerd geslapen door de hond. Ze kon nadat het had geregend geen plek vinden en wou naar beneden. Na 3 uur beneden wou ze weer naar boven. En dan nog die achterlijke mug die mij zonodig wakker moest houden.

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 06:58

Er kwam eerst 2x per jaar groenvoorziening langs vanuit de woningbouw, ineens is dit elke maand zeker (zelfde met glazenbewassing). En dan rotherrie staan maken op dit tijdstip.
Waar haalt de woningbouw ook ineens de centen vandaan? Gok dat ik volgend jaar ineens bij moet betalen aan servicekosten :')

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 07:00

black_kelpie schreef:

Herkenbaar. Koop dan een huis zonder tuin denk ik dan :') maar nee, ze kopen het liefst een huis met een prachtige grote tuin vol bomen om die allemaal neer te halen en er zo'n kerkhof aan te leggen

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 07:04

Vandaag 12u sluiten de biedingen van een huis weer, dus ik stress me nu al :')
We doen altijd last minute bieden en ik ben bang dat ik t ga vergeten ondanks wekkers etc _O-

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 07:27

JudithGigi schreef:
black_kelpie schreef:

Herkenbaar. Koop dan een huis zonder tuin denk ik dan :') maar nee, ze kopen het liefst een huis met een prachtige grote tuin vol bomen om die allemaal neer te halen en er zo'n kerkhof aan te leggen

Vreselijk! Dat is net zoiets als die mensen die een karaktervol huis omturnen naar sad beige/grijs/tandartsenpraktijk

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 07:31

black_kelpie schreef:

Zag in het weekend ook weer iemand de tuin van zijn pas gekochte woning dood spuiten. Ik gok even dat de marmeren platen voor de grafconstructie en 5 ton 'smaakvol' graniet al besteld zijn en gedumpt worden zodra de laatste plant vernietigd is.

Het verwijderen van zo'n grindgat tegen de tijd dat het uit de mode is kan overigens best prijzig zijn. In de meeste gemeenten wordt grind beschouwd als vervuild puin. Daar betaal je de hoofdprijs voor.

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 07:41

Wat kan jullie het nou schelen wat iemand met zijn eigen tuin doet :?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 07:41

Collega die mailt 'wij zijn vandaag niet bij het periodiek overleg'.

Ja, dat is mooi. Maar ik had nog geeneens (na meermalen vragen) een uitnodiging / tijdstip ontvangen dus ik had geen idee dát er vandaag een overleg was _O-

Mijn tuin was volledig tegel. Nu heb ik planten tussen grind staan. het magnoliaboompje die 1 tegel ruimte had is inmiddels een keer zo groot. Het leliegras eronder bloeit als een malle. Ja, in grind.. Maar wel met groen. Ben ik nu ook evil?

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 07:48

Chickyy schreef:

Nouja, ergens ben ik het hier mee eens. Maar ik vind wel dat je de tuin moet bijhouden of ervoor moet zorgen dat het er 'netjes' uitziet.
Mijn ouders zitten er aan te denken om alles dicht te gooien. Ze kunnen niks in de tuin doen of moeten elke dag alles leeg trekken.
Buren doen sinds ze er wonen niks met de tuin. Onkruid staat ongeveer 2 meter hoog en kruipt alle kanten op. Planten van mn ouders gaan dood door het onkruid.
Dan denk ik ook, joh doe wat aan je tuin. Praten helpt helaas niet.

Zelf woon ik gelukkig in een appartement met balkon. Wel paar plantjes. Maar ik kan totaal geen tuin onderhouden :+ wel geprobeerd maar geen succes.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 07:55

Jouw ouders zouden de buren van mijn buurman kunnen zijn Biebz. Mijn buurman heeft ook 1 grote onkruidbende van zijn tuin. Ik word gek van het zevenblad, de paardenbloemen en andere meuk...

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 07:56

Biebz schreef:
Chickyy schreef:

Nouja, ergens ben ik het hier mee eens. Maar ik vind wel dat je de tuin moet bijhouden of ervoor moet zorgen dat het er 'netjes' uitziet.
Mijn ouders zitten er aan te denken om alles dicht te gooien. Ze kunnen niks in de tuin doen of moeten elke dag alles leeg trekken.
Buren doen sinds ze er wonen niks met de tuin. Onkruid staat ongeveer 2 meter hoog en kruipt alle kanten op. Planten van mn ouders gaan dood door het onkruid.
Dan denk ik ook, joh doe wat aan je tuin. Praten helpt helaas niet.

Zelf woon ik gelukkig in een appartement met balkon. Wel paar plantjes. Maar ik kan totaal geen tuin onderhouden :+ wel geprobeerd maar geen succes.

Ja precies, maar dan heb je er als directe buren ook echt direct last van (zelf buren gehad met bramen in de tuin :+ ) Maar als ik ergens loop en ik zie een grindbak, prima, lekker doen, leven en laten leven toch..

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 08:01

Zo'n grindbak is gewoon lelijk, daar mag je toch wat van vinden? :+

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 08:10

Wij hebben heel grof, donker grind (eigenlijk gewoon zwarte stenen) met meerdere boompjes en een aantal struiken in van die oude gietijzeren bakken zodat er toch nog wel groen in de tuin is.
Maar we hebben ook buren die van dat hele fijne licht gekleurde grind hebben en hoeveel kattendrollen we daar wel niet in zien liggen...

Ik ben vergeten mijn medicijnen op tijd bij te bestellen dus nu gaat mijn adhd hoofd echt alle kanten op :')

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 08:11

Chickyy schreef:

Behalve dat het niet om aan te gluren is (wat inderdaad niet uitmaakt) merk ik dat het voor de dieren steeds lastiger wordt hier. Ik zie de eekhoorns niet meer, de steenuiltjes zijn vertrokken en ik heb al jaren geen egel gezien terwijl je eerder je nek brak over die dingen. Insecten verdwijnen. We hebben er in ruil wel een gezellige rattenplaag voor gekregen, die hebben een geweldig huis onder de mega tegels van de buren die niet echt te verwijderen zijn.

Alles wordt afgehokt en leeg getrokken, want het is zo makkelijk. Gooi er maar grind en plastic gras in. En dat is gewoon echt heel slecht. Dat kan mij wel wat schelen eigenijk.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 08:26

black_kelpie schreef:
Chickyy schreef:

Behalve dat het niet om aan te gluren is (wat inderdaad niet uitmaakt) merk ik dat het voor de dieren steeds lastiger wordt hier. Ik zie de eekhoorns niet meer, de steenuiltjes zijn vertrokken en ik heb al jaren geen egel gezien terwijl je eerder je nek brak over die dingen. Insecten verdwijnen. We hebben er in ruil wel een gezellige rattenplaag voor gekregen, die hebben een geweldig huis onder de mega tegels van de buren die niet echt te verwijderen zijn.

Alles wordt afgehokt en leeg getrokken, want het is zo makkelijk. Gooi er maar grind en plastic gras in. En dat is gewoon echt heel slecht. Dat kan mij wel wat schelen eigenijk.

Ja, eens. Naast dat tegeltuinen ook heel erg slecht afwateren.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 08:29

Cowboy55 schreef:
black_kelpie schreef:

Zag in het weekend ook weer iemand de tuin van zijn pas gekochte woning dood spuiten. Ik gok even dat de marmeren platen voor de grafconstructie en 5 ton 'smaakvol' graniet al besteld zijn en gedumpt worden zodra de laatste plant vernietigd is.

Het verwijderen van zo'n grindgat tegen de tijd dat het uit de mode is kan overigens best prijzig zijn. In de meeste gemeenten wordt grind beschouwd als vervuild puin. Daar betaal je de hoofdprijs voor.

Dit huis had 15 jaar geleden ook al zo'n grind tuin. En nog steeds kom ik overal grind tegen als ik een plant wil planten. Echt alles zit vol grind ondanks dat ik een hoop heb afgevoerd...

Ik heb achter alleen tegels omdat ik het onderhoud niet kan. Voor wel allemaal planten en die is net zo groot of groter als de achtertuin van veel mensen. En ja, staat ook onkruid, hoort erbij helaas als je niet elke dag of week kan verwijderen.
De poort is van de gemeente en mogen wij niks mee doen, maar onkruid weghalen doen ze daar ook niet. Dus alles wat ik weghaal en eindelijk uitgeroeid heb wordt vervangen door dat onkruid.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 16-07-24 08:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 08:31

_San87_ schreef:
Ja, eens. Naast dat tegeltuinen ook heel erg slecht afwateren.

En warmte vasthouden waardoor het in de zomer amper afkoelt.....