Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Hutcherson schreef:Er zitten dieren op de kerk te krijsen. Een soort krassend, knijpend geluid. We dachten eerst aan vleermuizen maar die maken volgens youtube echt andere geluiden
Het lijkt alsof het dier pijn heeft/in nood is maar hij begint pas om iets over 12 (en gaat de hele nacht door) de afgelopen drie dagen. Best irritant dat ik niet weet wat het is
Jessica_1998 schreef:Hutcherson schreef:Er zitten dieren op de kerk te krijsen. Een soort krassend, knijpend geluid. We dachten eerst aan vleermuizen maar die maken volgens youtube echt andere geluiden
Het lijkt alsof het dier pijn heeft/in nood is maar hij begint pas om iets over 12 (en gaat de hele nacht door) de afgelopen drie dagen. Best irritant dat ik niet weet wat het is
zou het een jong kunnen zijn van bijv een ransuil? Die maken ook een heel typisch geluid
black_kelpie schreef:Grindtuinen. Tuin is echt een te groot woord ervoor eigenlijk. Het lijkt wel een epidemie hier, alles wordt betonblok met grind en een paar sneue plantjes, man wat lelijk
maar nee, ze kopen het liefst een huis met een prachtige grote tuin vol bomen om die allemaal neer te halen en er zo'n kerkhof aan te leggen
JudithGigi schreef:black_kelpie schreef:Grindtuinen. Tuin is echt een te groot woord ervoor eigenlijk. Het lijkt wel een epidemie hier, alles wordt betonblok met grind en een paar sneue plantjes, man wat lelijk
Herkenbaar. Koop dan een huis zonder tuin denk ik danmaar nee, ze kopen het liefst een huis met een prachtige grote tuin vol bomen om die allemaal neer te halen en er zo'n kerkhof aan te leggen
black_kelpie schreef:Grindtuinen. Tuin is echt een te groot woord ervoor eigenlijk. Het lijkt wel een epidemie hier, alles wordt betonblok met grind en een paar sneue plantjes, man wat lelijk

Chickyy schreef:Wat kan jullie het nou schelen wat iemand met zijn eigen tuin doet
wel geprobeerd maar geen succes. Biebz schreef:Chickyy schreef:Wat kan jullie het nou schelen wat iemand met zijn eigen tuin doet
Nouja, ergens ben ik het hier mee eens. Maar ik vind wel dat je de tuin moet bijhouden of ervoor moet zorgen dat het er 'netjes' uitziet.
Mijn ouders zitten er aan te denken om alles dicht te gooien. Ze kunnen niks in de tuin doen of moeten elke dag alles leeg trekken.
Buren doen sinds ze er wonen niks met de tuin. Onkruid staat ongeveer 2 meter hoog en kruipt alle kanten op. Planten van mn ouders gaan dood door het onkruid.
Dan denk ik ook, joh doe wat aan je tuin. Praten helpt helaas niet.
Zelf woon ik gelukkig in een appartement met balkon. Wel paar plantjes. Maar ik kan totaal geen tuin onderhoudenwel geprobeerd maar geen succes.
) Maar als ik ergens loop en ik zie een grindbak, prima, lekker doen, leven en laten leven toch..
Chickyy schreef:Wat kan jullie het nou schelen wat iemand met zijn eigen tuin doet
black_kelpie schreef:Chickyy schreef:Wat kan jullie het nou schelen wat iemand met zijn eigen tuin doet
Behalve dat het niet om aan te gluren is (wat inderdaad niet uitmaakt) merk ik dat het voor de dieren steeds lastiger wordt hier. Ik zie de eekhoorns niet meer, de steenuiltjes zijn vertrokken en ik heb al jaren geen egel gezien terwijl je eerder je nek brak over die dingen. Insecten verdwijnen. We hebben er in ruil wel een gezellige rattenplaag voor gekregen, die hebben een geweldig huis onder de mega tegels van de buren die niet echt te verwijderen zijn.
Alles wordt afgehokt en leeg getrokken, want het is zo makkelijk. Gooi er maar grind en plastic gras in. En dat is gewoon echt heel slecht. Dat kan mij wel wat schelen eigenijk.
Cowboy55 schreef:black_kelpie schreef:Grindtuinen. Tuin is echt een te groot woord ervoor eigenlijk. Het lijkt wel een epidemie hier, alles wordt betonblok met grind en een paar sneue plantjes, man wat lelijk
Zag in het weekend ook weer iemand de tuin van zijn pas gekochte woning dood spuiten. Ik gok even dat de marmeren platen voor de grafconstructie en 5 ton 'smaakvol' graniet al besteld zijn en gedumpt worden zodra de laatste plant vernietigd is.
Het verwijderen van zo'n grindgat tegen de tijd dat het uit de mode is kan overigens best prijzig zijn. In de meeste gemeenten wordt grind beschouwd als vervuild puin. Daar betaal je de hoofdprijs voor.