Wat heb jij vandaag op te biechten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 08:41

CupCakes_ schreef:
Ik ben nu al helemaal klaar met de toeristen in mijn woonplaats. Leuk dat ze voor extra inkomsten zorgen. Maar het inwoners aantal verdriedubbeld hier. Manieren hebben ze niet. Is het alweer winter? Dan zijn ze bijna allemaal opgehoepeld.

Wel hè 8-)

MarlindeRooz

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 08:41

Tijd om vandaag eens naar Ouddorp te gaan. :))

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 08:49

MarlindeRooz schreef:

Mooi dan heb ik er geen last van 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 08:57

Fitzroy schreef:
@marlinde, dat je all inclusive zit wil niet zeggen dat je er ook altijd gebruik van moet maken. Als je niet op tijd terug bent, lekker boeiend. Eet je toch gewoon ergens anders? Het is gewoon makkelijk en ik doe het nu omdat ik alleen ben. Anders had ik het echt nooit gedaan.
Ik zou het heel erg zonde vinden van m’n geld om wel te betalen voor al die maaltijden en faciliteiten, om er vervolgens in de praktijk geen gebruik van te maken en eigenlijk ook nog eens dubbel te betalen omdat ik m’n eigen eten opscharrel. :=

Overigens snap ik nooit waarom mensen zo vaak voelen dat ze “hun” manier van vakantievieren moeten verdedigen of prediken. :') Voor sommige mensen is kamperen de hemel, voor anderen all-inclusive. Leef en laat leven.

MarlindeRooz schreef:
Kon je dat niet even een maand eerder bedenken? ;( :))

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 09:13

M_D_H schreef:
Balenciaga schreef:

Dit is heerlijk :')

Ik vind één van mijn beste vriendinnen echt een mega toxic vriendin (tegenover haar vriend), echt verschrikkelijk. Heb ik ook wel eens tegen haar gezegd, maar de relatie duurt al 7 jaar dus het zal vast ergens wel goed zijn. :+

Soms lijkt dat ook zo, terwijl het achter de schermen helemaal niet zo is.

Zo denken mensen bij mij en mijn man dat ik alles bepaal en beslis en dat mijn man niks te vertellen heeft.

De werkelijkheid is echter heel anders, mijn man vind veel van de dingen die ik wil en doe gewoon prima, maar ik overleg alles en de momenten dat hij zegt: Ik wil dit niet... Zijn eigenlijk de momenten dat ik dan denk: Oke, dan doen we dat niet want verder vind je toch alles prima dus waarom zou ik hier dan een ding van maken...
Tenzij ik het heel graag wil, dan hebben we er gewoon een volwassen gesprek over en soms valt het dan goed uit en soms niet.

Maar omdat ik altijd alle afspraken bevestig en plan, denkt iedereen dat ik de broek aan heb in huis en dat mijn man niks te vertellen heeft, terwijl dat dus echt niet zo is :') _O-

Tsja, het gaat hier wel wat verder :Y) Zij heeft de regel dat als ze bijvoorbeeld samen naar de supermarkt gaan en ze geholpen worden door een vrouwelijke cassière, hij niet met de cassière mag praten en zij het woord doet.
Jongen werkte een aantal jaar terug in een supermarkt. Als zij dan toevallig boodschappen ging doen en hij het leuk had met een vrouwelijke collega op het moment dat zij langskwam was ze helemaal uit het lood geslagen.
Hij moet ook altijd laten weten waar en met wie hij is. Heel controleren.

Heb ook altijd eerlijk tegen haar gezegd dat ik haar echt toxic vind op de momenten dat ze ernaar vroeg, maar hij is ook wel redelijk hetzelfde geloof ik. Misschien dat het daarom werkt.
Als ze maar gelukkig is (maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat het zo leuk is om een relatie te hebben :+).

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 09:13

MarlindeRooz schreef:

Je bent welkom hoor, mag je zelfs mijn hond lenen :+

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 09:30

Captain schreef:
Fly_high schreef:
Maar het is vooral f*cking saai, hele dagen op je reet zitten. Ooit als ik hoogbejaard ben misschien :+

Wat is dit voor onzin? :+ Het betekent niet dat je de hele dag op een handdoekje ligt te stinken ofzo.

Wij gaan gewoon regelmatig op excursie of even een flink stuk wandelen. Maar wel lekker dat als je dan terug komt na een hele dag, je gewoon aan kunt schuiven en je niet druk hoeft te maken over hoeveel je uit wilt geven. Of waar je nog heen wilt om te gaan eten.

Die onzin is mijn enorme levenservaring :P excursies kun je op zo'n vakantie alleen redelijk in de buurt van je hotel maken om niet teveel van je all in maaltijden te missen. Of je gaat daadwerkelijk lekker uitgebreid op pad om niets meer van je all in over te houden. En ff in het dorp wandelen valt nog onder mijn definitie van op je reet zitten niksen :+

Iedereen mag het zelf weten, ik zei dat ik all in waardeloos vind.

Kamperen om te kamperen ergens op een Nederlandse camping lijkt me trouwens net zo erg :=

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 09:34

Ik vind je nogal veroordelend, je kunt prima een dag weg zijn en even ergens anders eten. Als je dat maar niet elke dag doet want dat is inderdaad zonde van je all-inclusive.
Maar doen alsof alleen dikke luie asociale mensen zo'n vakantie boeken is gewoon niet waar.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 09:37

CupCakes_ schreef:
MarlindeRooz schreef:

Je bent welkom hoor, mag je zelfs mijn hond lenen :+

On my way :wave:

Nee geintje ik moet helaas werken.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 09:45

Biecht: ik ben al dagen niet van huis geweest en ik vind het me een partij lekker! De eerste week niet, pendelen tussen bed en toilet, maar nu zit ik buiten op de veranda en bedenk me dat ik me nergens zo lekker voel als hier. Zelfs toen ik zo ziek was, was ik trouwens dolblij met ons rustige plekje.

En ja, ik hou van reizen. Road trippen, een paar dagen hier, een paar dagen daar. Luxe hotel, liefst op het platteland, een paar dagen in een leuk huisje en hop weer door. Veel touren, veel dingen bekijken, weinig grote steden. Als we die doen, dan liefst in onze Spaanse winter en vaak maken we dan een hop on hop off tour (wandelen is vaak teveel wegens gezondheid).

Maar nu, na zes weken gedeeltelijk vakantie in Spanje en heen en weer naar Nederland waar we veel familiezaken hadden, lekker thuis voorlopig! De drukke kust vermijden we tot de grote hoop toeristen weer weg is. Jammer genoeg moeten we wel een keer boodschappen gaan doen en moet ik de kapper en de pedicure van vorige week inhalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 09:50

MoniqueT schreef:
Biecht: ik ben al dagen niet van huis geweest en ik vind het me een partij lekker! De eerste week niet, pendelen tussen bed en toilet, maar nu zit ik buiten op de veranda en bedenk me dat ik me nergens zo lekker voel als hier. Zelfs toen ik zo ziek was, was ik trouwens dolblij met ons rustige plekje.

En ja, ik hou van reizen. Road trippen, een paar dagen hier, een paar dagen daar. Luxe hotel, liefst op het platteland, een paar dagen in een leuk huisje en hop weer door. Veel touren, veel dingen bekijken, weinig grote steden. Als we die doen, dan liefst in onze Spaanse winter en vaak maken we dan een hop on hop off tour (wandelen is vaak teveel wegens gezondheid).

Maar nu, na zes weken gedeeltelijk vakantie in Spanje en heen en weer naar Nederland waar we veel familiezaken hadden, lekker thuis voorlopig! De drukke kust vermijden we tot de grote hoop toeristen weer weg is. Jammer genoeg moeten we wel een keer boodschappen gaan doen en moet ik de kapper en de pedicure van vorige week inhalen.
Maar jij speelt vals. :)) Als ik in Spanje zou wonen en lekker buiten op een veranda kon zitten, zou de behoefte om op vakantie te gaan naar rustiger oorden ook veel minder groot zijn. :D

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 09:56

Captain schreef:
Ik vind je nogal veroordelend, je kunt prima een dag weg zijn en even ergens anders eten. Als je dat maar niet elke dag doet want dat is inderdaad zonde van je all-inclusive.
Maar doen alsof alleen dikke luie asociale mensen zo'n vakantie boeken is gewoon niet waar.

Ik zei letterlijk alleen dat het f*cking saai is, al die vooroordelen over dik, lui en nog wat zijn maak je er zelf van :o ik ken zat actieve, slanke mensen die enorm saaie dingen doen :=

En een dag weg zijn binnen een week of 2 van vakantie is mijn definitie van f*cking saai.

Ik heb trouwens niets tegen mensen die op all inclusive vakantie gaan zolang ik niet mee hoef :j

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 10:01

Niet iedereen hoeft all inclusive vakanties leuk te vinden natuurlijk. Maar het afschrijven op basis van graaiende Russen, slecht eten, of gillende kinderen is zonde. Dan heb je gewoon de verkeerde all inclusive vakanties gehad.

Mij maak je met alle soort vakanties blij. Eind september lekker een all inclusive vakantie, eind oktober stedentrip naar Londen en eind volgend jaar twee maanden rondreizen door Nieuw Zeeland.

Alleen wintersport maak je me echt niet blij mee. Skiën of snowboarden is gewoon niks voor mij. :')

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 10:05

Ik hou niet van uitrustvakantie, alleen in de zon zitten. Wil elke dag wel wat doen, bekijken Ed.

Vond Thailand daar echt super geschikt voor, maar dit jaar zijn we naar Mexico geweest en daar is ook genoeg te beleven kwa natuur, kultuur, activiteiten en eten.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 10:21

Mkango schreef:
MoniqueT schreef:
Maar jij speelt vals. :)) Als ik in Spanje zou wonen en lekker buiten op een veranda kon zitten, zou de behoefte om op vakantie te gaan naar rustiger oorden ook veel minder groot zijn. :D

Na vier weken in ons appartement in Nederland, weet ik altijd weer waarom ik hier zo graag woon :-)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 10:27

"Op je reet zitten niksen" zei je zelf.. Maar goed, ieder z'n ding. Alleen iets minder veroordelend mag wel.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-22 10:28

Als er maar gin tonic is. Rest maakt niet uit.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 10:35

Nou nu vind ik het erg veroordelend van jou dat je blijkbaar denkt dat alleen dikke, luie, aso mensen op hun reet kunnen zitten niksen :+

Excuses, ik dacht dat nogal grof taalgebruik in biechten wel wat meer gedoogd zou worden zonder dat men zich persoonlijk aangevallen voelt.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 10:36

Mijn biecht; Ik moet naar de supermarkt voor 3 dingen (want op en vergeten met de weekboodschappen vrijdag). Maar ik heb zo geen zin, want dat is letterlijk het enige voor de komende 3 dagen. Dus ik heb gevraagd of mijn moeder wil gaan, omdat ik me niet goed voel vandaag (zwanger en heb soms een slechte dag er tussen zitten). Soms mag je misbruik/gebruik maken van je situatie toch? :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-22 10:38

Zwanger zijn is 28 weken lang op de bank liggen, Buffy kijken en chips eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 10:53

Urbanus schreef:
Als er maar gin tonic is. Rest maakt niet uit.
Gewoon je eigen feestje bouwen. =:)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 11:06

Deze past hier nu prima tussen als biecht:
De vakantie die momenteel boven aan mijn lijstje staat is een dag of 5 met een rugzakje de natuur in. Koken op een vuurtje, slapen zonder tent, afspoelen in een riviertje, geen vieze toiletten want je kiest zelf een bosje uit :+ overdag lekker wandelen, genieten van de natuur en de rust, meer niet.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 11:14

Ik heb net 8 dagen lang in één of ander hippie yoga surf dorp gezeten en geen reet uitgevoerd := Even klaar met de hitte en drukte (toeristen! Overal!) van de stad, dus 1,5 verderop aan de kust een hotel geboekt.

Bomvol vegan restaurants (want zweedteeftoeristendoelgroep), welgeteld één keer een surfles geboekt en verder alleen maar in de zon gelegen met een boekje, van m'n veel te luxe hotel genoten, me volgevreten en massages geboekt.

Avontuurlijk m'n reet :')

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 11:20

BaileyMix schreef:
Ik heb net 8 dagen lang in één of ander hippie yoga surf dorp gezeten en geen reet uitgevoerd := Even klaar met de hitte en drukte (toeristen! Overal!) van de stad, dus 1,5 verderop aan de kust een hotel geboekt.

Bomvol vegan restaurants (want zweedteeftoeristendoelgroep), welgeteld één keer een surfles geboekt en verder alleen maar in de zon gelegen met een boekje, van m'n veel te luxe hotel genoten, me volgevreten en massages geboekt.

Waar ben je heen geweest? Klinkt als een prima vakantie toch

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 11:25

BaileyMix schreef:

Dit klinkt heerlijk