Palmera schreef:Goed, ik ga eens op zoek naar dat Bach hier.
Van valeriaan ga ik op zijn zachtst uitgedrukt héél vreemd dromen.
Je hebt het in kauwgomvorm voor mensen. Mijn tandarts deelt het uit in de wachtkamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Afanaisa91 schreef:Ipv dempen kan je brein ook een prikkels stimuleren:
Bij bv. fantoompijn na een amputatie heeft het hersengebied wat bij dat ledemaat hoorde niets meer te doen. Dan kan dat gebied zelf prikkels gaan ‘bedenken’ wat in het vervelendste geval jeuk of pijn aan het geamputeerde lichaamsdeel is.
_Karlijn schreef:Even misschien een beetje een cryptische vraag zonder achtergrond info, via PB kan ik die wel geven.
Ik woon in een 24/7 uurs beschermd wonen instelling. Het hangt hier vol met security camera's. Mag de begeleiding zonder aanleiding die beelden terug kijken? Er was absoluut geen sprake van dreiging of geweld of ander gevaar.
Iemand die dit weet?
Het liefst met bron.
_Karlijn schreef:Even misschien een beetje een cryptische vraag zonder achtergrond info, via PB kan ik die wel geven.
Ik woon in een 24/7 uurs beschermd wonen instelling. Het hangt hier vol met security camera's. Mag de begeleiding zonder aanleiding die beelden terug kijken? Er was absoluut geen sprake van dreiging of geweld of ander gevaar.
Iemand die dit weet?
Het liefst met bron.
Iemand die dit weet?
Het liefst met bron.
rien10 schreef:Hulpverleners gebruiken menthol dopjes. Daar zou je eens op kunnen googlen.
Edit: Bingo https://www.faberfuneraltech.nl/webshop ... nthol.html
Iemand die dit weet?
Het liefst met bron.
Indy_Mouse_9 schreef:Afanaisa91 schreef:Ipv dempen kan je brein ook een prikkels stimuleren:
Bij bv. fantoompijn na een amputatie heeft het hersengebied wat bij dat ledemaat hoorde niets meer te doen. Dan kan dat gebied zelf prikkels gaan ‘bedenken’ wat in het vervelendste geval jeuk of pijn aan het geamputeerde lichaamsdeel is.
Om hier nog even op terug te komen. Wat ik heb geleerd is dat de hersendelen die verantwoordelijk waren voor het missende ledemaat gaan compenseren voor het uitblijven van prikkels. Ze worden soort van hypersensitief. Daardoor beginnen ze prikkels op te vangen die eigenlijk voor omliggende / andere hersendelen bestemd zijn. Bij wijze van spreken zou het horen van een geluid daardoor kunnen leiden tot jeuk aan je geamputeerde hand.
Dit is, als ik het me goed herinner, ook het mechanisme dat er toe kan leiden dat die hersengebieden (die dus niets meer te doen hadden want 'hun' ledemaat bestaat niet meer) zich aanpassen en andere functies gaan vervullen.
Het brein is een heel bijzonder iets, dat is zeker
Het verhaal van het experiment met de hete munt is ook bizar!
Nyaleti schreef:Ik moet naar het ziekenhuis voor een echo.
Wie kan ik bellen om te vragen hoe duur dat allemaal gaat zijn? Radiologie afdeling of mijn verzekering? (Valt onder eigen risico wat nog lang niet op is).
deksel schreef:Nyaleti schreef:Ik moet naar het ziekenhuis voor een echo.
Wie kan ik bellen om te vragen hoe duur dat allemaal gaat zijn? Radiologie afdeling of mijn verzekering? (Valt onder eigen risico wat nog lang niet op is).
Beide. Ik zou beginnen bij de afdeling zelf. Mocht je dat te lang zijn kan je vragen bij de verzekering of er een ander (gecontraceerde) ziekenhuis is waar je eerder terecht kan.