Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 02:14

Met zoveel ziektes moet je al meerdere vaccinaties hebben , en nu opeens is het raar :')

Als voorbeeld hepatitis als standaard 3 vaccinaties

Als ander voorbeeld stel je gaat naar een tropenland dan wordt er al geadviseerd om tegen verschillende ziektes te vaccineren zoals Hepatitis A , DTP , Gele koorts , buiktyfus , rabiës en tuberculose

Voor hepatitis A krijg je 1 vaccinatie maar 2 werkt net wat beter maar stel je gaat op reis neem je er vaak 1 omdat bij de volgende er al 6 maanden tussen moet zitten.

DTP 1 prik tenzij je geen kindervaccinaties hebt ontvangen worden het er 3

Gele koorts ook één vaccinatie

Buiktyfus is afhankelijk van het land hoeveel vaccinaties je moet hebben maar laten we voor de leuk even uitgaan van één vaccinatie

Rabiës bestaat uit twee vaccinaties

Tuberculose bestaat uit een vaccinatie.

Dus in het meest gunstige verhaal krijg je voor het reizen naar een tropenland al 7 vaccinaties waarvan veel ook op herhaling moeten.

En net als met een corona vaccinatie zijn al deze vaccinaties een advies je hoeft het niet te nemen natuurlijk , maar kijk maar hoeveel mensen dat nemen zonder een kik te geven want ze zijn het nodig. Maar 3x een corona vaccinatie nee dat kan niet :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 02:22

Zebrastreep schreef:
Met zoveel ziektes moet je al meerdere vaccinaties hebben , en nu opeens is het raar :')
(...)
Maar 3x een corona vaccinatie nee dat kan niet :')

Het grote verschil is natuurlijk dat met covid we maar een vaccinatie nodig hadden want het zou 100% werken. Toen begon het 100% dekking langzaam aan af te nemen. Toen kon je opeens nog wel covid krijgen na vaccinatie. En kon je het ook nog verspreiden. Daarna was een twee vaccinatie nodig, en moest de definitie van vaccinatie aangepast worden. Toen zou de vaccinatie alleen nog maar helpen tegen ziekenhuisopname. En was er een derde vaccinatie nodig. Maar daar blijft het niet bij, nu spreken ze al over #4 en #5 voor de nieuwe variant.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 02:29

enzino schreef:
Zebrastreep schreef:

Het grote verschil is natuurlijk dat met covid we maar een vaccinatie nodig hadden want het zou 100% werken. Toen begon het 100% dekking langzaam aan af te nemen. Toen kon je opeens nog wel covid krijgen na vaccinatie. En kon je het ook nog verspreiden. Daarna was een twee vaccinatie nodig, en moest de definitie van vaccinatie aangepast worden. Toen zou de vaccinatie alleen nog maar helpen tegen ziekenhuisopname. En was er een derde vaccinatie nodig. Maar daar blijft het niet bij, nu spreken ze al over #4 en #5 voor de nieuwe variant.

Ik had persoonlijk ook niet verwacht dat corona na de vaccinaties zou verdwijnen. Er zijn zeker nog andere ziektes waarbij 1x vaccineren geen garantie geeft op het niet krijgen van de ziekte.

Soms kan iets ook een andere uitslag geven dan wat de verwachting was. En dat kan ook net zo bij andere medicatie.

Verwachtingen veranderen altijd en dat is niet alleen met medicatie zo :o

Maar toen ik al heenging 11 maanden geleden voor de vacciantie kreeg ik begin januari al een brief waarin stond dat je nog zeker besmet kon raken met corona. Dus dat is niet iets geheimzinnigs of nieuws.

Edit: en we hebben te maken met een virus die zichzelf aan kan passen. Ziektes die dat niet kunnen is het al heel logisch dat je maar 1 of 2 vaccinaties nodig bent

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 02:47

Achteraf is het allemaal heel logisch, toch stonden de kranten vol met berichten dat vaccinaties 100% bescherming zou geven en het einde in zicht was van de lockdowns.

Zou je nu dan durven stellen dat vaccinaties eigenlijk weinig doen (behalve tijdelijke afname van ernstige risico's), we nog zeker meerdere jaren lockdowns zullen hebben en de enige hoop is dat een milde variant overneemt en we daar mee moeten leren leven? (wat de nieuwe variant lijkt te zijn op basis van deens onderzoek)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 03:16

enzino schreef:
Achteraf is het allemaal heel logisch, toch stonden de kranten vol met berichten dat vaccinaties 100% bescherming zou geven en het einde in zicht was van de lockdowns.

Zou je nu dan durven stellen dat vaccinaties eigenlijk weinig doen (behalve tijdelijke afname van ernstige risico's), we nog zeker meerdere jaren lockdowns zullen hebben en de enige hoop is dat een milde variant overneemt en we daar mee moeten leren leven? (wat de nieuwe variant lijkt te zijn op basis van deens onderzoek)

Nee dat stel ik zeker niet vast waarom? Omdat ik het dan echt wel een keer had moeten krijgen. Ik loop al maanden rond met een vaccinatie die dus allang uitgewerkt moet zijn.

Maar hoe jonger hoe langer de antistoffen meegaan dus ik heb eerder mijn twijfels bij is het toch niet langer dan 6 maanden?
Ik zou daarom best graag een antistoffen onderzoek willen laten doen

Maar dat een vaccin niks doet is zeker niet waar. Dan had ik echt al wel eens positief getest moeten zijn. Het is een kwestie van vaccineren en gezond verstand gebruiken.

En dan werkt het prima ik heb het tot zover ik weet nog niet gehad. Als je maar een mondkapje draagt en afstand houdt niet overal heenvliegt en drukke plekken opzoekt werkt het prima! Ik moet goed oppassen vanwege mijn werk dus extra maatregelen is ook wel nodig.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 03:36

enzino schreef:

Er waren destijds ook virologen die het huidige scenario uitlegden. Maar ja, zij van WC-Eend hebben een lobby krachtiger dan zelfs de EU!

Zuid Afrika is een voorbeeld van wat de uitgang is. Daar heeft de gezonde bevolking welke een besmetting heeft doorgemaakt door de opgebouwde weerstand geen probleem met omicron.

Wij hebben wel voldoende vaccins dus kunnen de sterfte binnen de perken houden door vaccinatie.
De gezondere meerderheid echter moet NIET afgeschermd worden van besmetting; die juist doorlopen en dan is de cirkel doorbroken.
Maar ja, zij van WC-Eend.... adviseren WC-Eend.

Nu snel vaccineren zoals Robert45 roept, met een beperkt tegen omicron werkend vaccin, gaat ons logischerwijze niet uit de malaise helpen.
Herhalen van het afgelopen jaar gaat niet magisch een ánder resultaat opleveren, geeft winter 2022 gewoon weer hetzelfde.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 08:29

Israël is al gestart met de 4e vaccinatie voor 60 plussers en kwetsbaren...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 08:49

enzino schreef:

Neen! Zonder vaccinaties waren er heel veel mensen overleden, failliet, ongelukkig in lock downs etc. Dan hadden we ook in de EU een werkelijke kaalslag gehad die zijn wiedeweer ga niet had gekend.
Dank zij vaccinaties leven veel mensen grote periodes normaal en hebben het leuk.
Ik ben heel blij met mijn vaccinaties want covid hokt ons niet meer op verwacht ik hier in Frankrijk (misschien volgend jaar weer maar denk het niet want 35 % is al geboosterd en vooral de 50++ vallen hieronder + kwetsbaren).
De IC capaciteit is hoger heb ik de indruk want cijfers liggen aardig gelijk. Frankrijk kent ook al 3096 IC opnames en een bezetting van 61% van de IC. Het R number keldert als een gek naar beneden en is nu nog net boven de 1.
Maar zonder vaccinaties was zelfs zicht op een normaal leven nog ver weg.
Covid is een lastig corona virus dat erg slim is en veel verandert en zal veranderen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 08:55

Een motie van VVD en CDA (wie zijn daar ookalweer 'top'mannen van?) van gisteren om sport essentieel te maken, zodat ze niet meer dicht hoeven .. is gister aangenomen. Ik vond het best goed nieuws :)

Doet niks af aan andere sectoren die failliet gaan, maar dit is al wat, en voor mensen die willen sporten / sport nodig hebben een goed bericht. Ze kunnen het alleen voor de kerst niet meer regelen geloof ik...
(wel binnen een uur alles dicht, maar niet in een week een specifieke sector open, das dan wel weer jammer)

En ik vraag me af of vaccins weinig doen, gezien wat er de afgelopen periode zoal op de IC's / in de ziekenhuizen heeft gelegen...? Kan je dan stellen dat vaccins weinig doen?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 08:57

Nou, Frankrijk is er ook nog niet volgens de cijfers.
Afbeelding
Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 09:04

veerledec schreef:
[ [url=m/M694fV.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/PspRDn.png]Afbeelding[/url] ]

Dat is exact wat ik schrijf!! Het R nummer is nog boven de 1 maar wel aan het dalen, dus voorlopig stijgt alles nog en dalen IC komt altijd er achteraan 2 weken zodra R nummer onder de 1 gaat. Dus duurt nog wel een hele poos.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 09:07

Cer schreef:
Een motie van VVD en CDA (wie zijn daar ookalweer 'top'mannen van?) van gisteren om sport essentieel te maken, zodat ze niet meer dicht hoeven .. is gister aangenomen. Ik vond het best goed nieuws :)

Doet niks af aan andere sectoren die failliet gaan, maar dit is al wat, en voor mensen die willen sporten / sport nodig hebben een goed bericht. Ze kunnen het alleen voor de kerst niet meer regelen geloof ik...
(wel binnen een uur alles dicht, maar niet in een week een specifieke sector open, das dan wel weer jammer)

En ik vraag me af of vaccins weinig doen, gezien wat er de afgelopen periode zoal op de IC's / in de ziekenhuizen heeft gelegen...? Kan je dan stellen dat vaccins weinig doen?

Dit zijn cijfers gevaccineerd/ongevacineerd in ziekenhuizen en op IC's: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... ziekenhuis De vaccinatie heeft dus zeker wel effect :)

Needje

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 09:09

Ben wel benieuwd naar de huidige cijfers en niet die van een maand geleden. Kan een hoop veranderen in een maand.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 10:00

Dat er geen duizenden doden of ziekenhuisopnames meer zijn geweest, is te danken aan de maatregelen, vaccins en vooral de mensen die daaraan meewerken.
Anders was het een veel grotere ramp geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 10:04

pien_2010 schreef:
Neen!

Zo zo, terug naar 1920? Hoe is het daar zo vlak na de eerste wereldoorlog?

Citaat:
Zonder vaccinaties waren er heel veel mensen overleden,

Precies wat ik al zei, maar dat gedeelte laat je waarachtig warempel onbesproken. Het staat er toch echt hoor, een paar millimeter na het stukje dat je bold hebt gemaakt: (behalve tijdelijke afname van ernstige risico's). Voor mij is overlijden een "ernstig risico", voor jou niet? Jawel toch.

Citaat:
failliet, ongelukkig in lock downs etc.

Nee, faillissementen en ongelukkig zijn in een lock down zijn de gevolg van de reacties op het virus, niet het virus zelf. De enige virussen waar mijn boekhouding bang voor is, zijn computervirussen. En een bedrijf is dan wel een rechtspersoon, het kan niet besmet raken met corona.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 10:09

veerledec schreef:

Kijk ons gaan dan ! Vrije val in het aantal besmettingen :wow: :D
Straks komt er wel weer een overlegcomité naar 't schijnt :=

Bedankt voor je grafiekjes trouwens. Geeft direct een duidelijk beeld. :j

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 10:28

Huertecilla schreef:
Maar ja, zij van WC-Eend.... adviseren WC-Eend.

Wie is toch die wc-eend waar je het over hebt? Want óf het klopt niet, óf ik begrijp je niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 10:32

Ik begrijp het wel, en het is een referentie naar een oude reclame.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 10:33

enzino schreef:
Ik begrijp het wel, en het is een referentie naar een oude reclame.

Je snapt best wat ik bedoel.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 10:33

Pandora2 schreef:
veerledec schreef:

Kijk ons gaan dan ! Vrije val in het aantal besmettingen :wow: :D
Straks komt er wel weer een overlegcomité naar 't schijnt :=

Bedankt voor je grafiekjes trouwens. Geeft direct een duidelijk beeld. :j

België ook ivm Omikron? Ben benieuwd of er maatregelen komen, zou fijn zijn als je dat hier wilt melden.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 10:39

enzino schreef:

Welke kranten schreven dat dan? Ik weet niet anders dan dat altijd gezegd is dat:
- vaccins niet zorgen dat je niet meer besmet kunt raken, maar wel dat het ziekteverloop dan minder ernstig is
- vaccins zorgen dat je minder makkelijk besmet raakt
- niet duidelijk was hoe lang de vaccins bescherming zouden bieden, dus herhalen vermoedelijk nodig zou zijn.
Maar ik lees dan ook weinig kranten en baseer me vooral op de richtlijnen van het rivm en verenso, aangezien ik er beroepsmatig mee bezig ben. Dan heb je niet zoveel aan de krant, maar kun je beter gebruik maken van de bron...

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 10:42

Ole Jon, voor de zoveelste keer: je kan de situatie in Zuid Afrika niet vergelijken met de situatie hier. Hier op mijn dorp is 65% ouder dan 65, in Zuid Afrika is 65% jonger dan 20.

Tenzij je van mening bent, dat de ouderen gerust het stokje er bij neer moeten leggen.
Laatst bijgewerkt door nikkel op 22-12-21 10:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 10:42

veerledec schreef:
België ook ivm Omikron? Ben benieuwd of er maatregelen komen, zou fijn zijn als je dat hier wilt melden.

Ik weet het niet meer heel zeker, maar denk dat vanuit het vorig Overlegcomité deze datum al geprikt was ter evaluatie van de toen genomen maatregelen ofzoiets.
Met omikron als surplus dus.

Wordt vervolgd :Y)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 10:45

Enzino je post begrijp ik niet als reactie op mijn post. Ik heb hem nu paar keer gelezen en denk :?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 10:47

Weet iemand waar ik mijn vaccinatie bewijs opnieuw kan uitprinten?
Of is de QR app goed?

Kan vandaag misschien mijn boosterprik krijgen als er wat overblijft.