Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 22:12

tienus63 schreef:
Als het vliegverkeer toch rustig is, vliegpersoneel de drugshonden om laten scholen.
Win win voor iedereen.

Volgens mij is dat niet zo simpel?

rien10

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 22:14

Neeeee, zeker niet. Voor een goede hondentraining heb je zelf heel wat training uurtjes achter de kiezen. Hondentrainer zijn is niet zomaar aangeleerd.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 22:15

Helaas is het niet simpel.
De honden worden vanaf pup aan al in een bepaalde richting opgeleid meen ik.
En een purser/steward(ess)/bagageafhandelaar is ook niet meteen een goede hondentrainer.

En zijn er überhaupt wel voldoende potentieel geschikte pups beschikbaar.?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 22:17

Ik ga meteen Beagles en Springer Spaniëls fokken! :D

Ik heb er wel eens over gedacht om een aantal bedwants honden op te leiden. Toch maar niet gedaan.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 22:51

Best wel geschrokken 101 besmettingen in Drenthe.... Het veilige gevoel begint echt langzaam weg te trekken. Ik ga met mondkapje oplopen ook al werkt het misschien niet 100%

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 22:59

Zebrastreep schreef:
Best wel geschrokken 101 besmettingen in Drenthe.... Het veilige gevoel begint echt langzaam weg te trekken. Ik ga met mondkapje oplopen ook al werkt het misschien niet 100%

Scheelt misschien nog iets dat het zwaartepunt van de besmettingen nog niet in jou omgeving zit :(:)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 23:03

lenaa_tje schreef:
Zebrastreep schreef:

Scheelt misschien nog iets dat het zwaartepunt niet in jou omgeving zit :(:)

Dat klopt maar mensen die ik ken zijn ook al ziek geworden. Natuurlijk zijn die wel intensief in contact geweest. In Emmen gaat het inderdaad wel heel erg flink mis moet ik zeggen. Nou ja de meeste afspraken zeg ik maar af de komende tijd. Het komt best wel dichtbij de afgelopen dagen en met mijn angst werkt ook niet echt mee begon juist weer beetje rustig te worden... Ik hoop gewoon op het beste.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 23:06

Zebrastreep schreef:

Hoorde het vrijdagavond, buren van collega van mijn man, twee van de vier in het gezin besmet.
Nog net in Drenthe. Piepklein dorpje.
Vanmiddag hoorde ik dat iemand bij ons in de buurt, net Overijssel, positief getest is, man weet niet wat de bron is
Wel jong volwassen kinderen in huis.

Joh, het breidt zich als een olievlek uit.
Handen wassen en oplettend bezig zijn, meer kunnen we niet doen.

Edit: typo.
Laatst bijgewerkt door tienus63 op 28-09-20 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 23:07

Meer kan je ook niet doen en gewoon voorzichtig. Hier heb ik nog een buitenrit gepland ... ik denk dat ik die maar moet afzeggen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 23:12

Het loopt echt overal op, daarom ook de extra maatregelen. Hoorde van een kennis dat er in haar buurt een verpleegtehuis binnen een paar dagen van enkele besmettingen naar meerdere doden zijn gegaan. En ze hebben geen enkel idee hoe het virus binnen is gekomen. Denk dat mensen , aangezien je dit veel meer hoort , zich echt moeten beseffen dat je zonder symptomen gewoon besmettelijk bent. Anders kan dit virus niet zo verspreid toeslaan volgens mij .

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 23:14

bigone schreef:
Het loopt echt overal op, daarom ook de extra maatregelen. Hoorde van een kennis dat er in haar buurt een verpleegtehuis binnen een paar dagen van enkele besmettingen naar meerdere doden zijn gegaan. En ze hebben geen enkel idee hoe het virus binnen is gekomen. Denk dat mensen , aangezien je dit veel meer hoort , zich echt moeten beseffen dat je zonder symptomen gewoon besmettelijk bent. Anders kan dit virus niet zo verspreid toeslaan volgens mij .

En dat veel mensen toch met lichte klachten nog dingen doen... Schiet dan ook niet op.

https://www.dvhn.nl/groningen/Tijdens-p ... TVYTrTa8Rs Hier kan ik ook kwaad om worden. Ze zetten studenten ook weer in slecht daglicht.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 23:20

De honden die in Finland gebruikt zijn zijn honden die normaal kanker opsporen en zijn dus bijgeschoold op Covid. Volgens mij hebben we in Nederland geen honden die ingezet worden op medisch gebied.
Kan natuurlijk wel mijn hond omscholen, wij doen het voor de fun, ze speurt nu op tabak, wiet, muntgeld, sleutels, telefoons en mijn geur. Doet ze goed, alleen is het een clown (staan Dalmatiers om bekend) dus niet altijd even serieus. :+

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 23:22

Ze hebben nog 7 verdiepingen om elkaar met een knuffel te begroeten.
Binnenshuis had er geen haan naar gekraaid, nu wordt het toevallig door buitenstaanders gezien.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 23:24

@neonlight, dan geeft jouw dalmatiër een hele nieuwe betekenis aan een positieve uitslag :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 23:25

lenaa_tje schreef:
Meer kan je ook niet doen en gewoon voorzichtig. Hier heb ik nog een buitenrit gepland ... ik denk dat ik die maar moet afzeggen.

Je rijdt toch buiten? Je hebt afstand en bent buiten.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 23:28

pien_2010 schreef:
lenaa_tje schreef:

Je rijdt toch buiten? Je hebt afstand en bent buiten.

Maar wel op gehuurde paarden. Dat houdt mij tegen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 23:29

tienus63 schreef:
Ze hebben nog 7 verdiepingen om elkaar met een knuffel te begroeten.
Binnenshuis had er geen haan naar gekraaid, nu wordt het toevallig door buitenstaanders gezien.

Dit is gewoon provoceren.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 23:31

Af en toe springt ie met beide voorpoten op hetgeen waar hij de geur van vindt, en neemt het of in zijn bek, of hij springt er nog een paar keer op en gaat niet zitten zoals het hoort. Het liefst pakt ie daarna zijn eigen beloning, een tak of dennenappel of maar net wat ie vindt (wij speuren bijna altijd buiten).

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 23:32

@ lenaartje, Ben ik gedeeltelijk met je eens, maar ik wil niet weten wat er binnen de sociëteit gebeurd.
Wat dat betreft kunnen ze dergelijke locaties ook beter onder de sportkantine scharen, dus tijdelijk sluiten.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 23:37

bigone schreef:

Ik denk dat we het hierbij over hetzelfde verpleeghuis hebben inderdaad! Iemand die ik ken die er werkt heeft nu zelf ook zeer passende symptomen en wacht nog op de uitslag. Mijn beste vriendin moet dan ook in quarantaine dus ik vindt het zo rot voor ze! En ook voelt het nu alsof het zo dichtbij is , alsof het de buren zijn bij wijze van. Ik hoop gewoon voor ze dat het bij milde klachten blijven en dat niemand in het ziekenhuis komt te liggen. Ene kant wil ik wel aanbieden voor hulp , maar ik kan absoluut niet in contact met ze komen vanwege mijn werk in de zorg. Het voelt alleen hopeloos dat je niks kunt doen maar afwachten.

--

Toch net heel verkeerd op zon anti corona gekkie gereageerd ik werd er nu toch echt even woest van. Walgelijke reacties onder nieuwsberichten dat ze maar betaald krijgen om dit soort nieuw te verspreiden. En dan ook nog onder nieuwsberichten waar gewoon mensen zijn overleden. Hoe kun je zo zijn? Bah bah bah. Ik wens niemand iets toe maar dat soort mensen mogen wat mij betreft zware klachten krijgen laat ze het maar voelen. ( Sorry ik laat mij even gaan)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 00:04

tienus63 schreef:
Als het vliegverkeer toch rustig is, vliegpersoneel de drugshonden om laten scholen.
Win win voor iedereen.

Mag niet zijn geen certifceerde honden trainers. :')

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 08:09

lenaa_tje schreef:
Maar wel op gehuurde paarden. Dat houdt mij tegen.

Deze snap ik even niet.. wat is daar dan het probleem bij?

De regel met gasten vind ik wat verwarrend:
Bezoek in de eigen woning, in de tuin of op het balkon is beperkt tot 3 gasten. Dit geldt naast het eigen huishouden en exclusief kinderen tot en met 12 jaar.
Dus een huishouden met 2 kinderen van 13 (4 mensen) mogen drie gasten ontvangen. De gasten worden dan allemaal als apart huishouden gezien toch? Dus als je gast een echtpaar is met 2 kinderen van 13, mag er 1 kind niet meekomen (terwijl die allemaal van hetzelfde huishouden zijn.. eigenlijk.. )

En dan heb je de uitzondering op de maximum gezelschapsgrootte (max 4) voor buiten (denk ik) van:
gezamenlijk huishouden;
kinderen tot 13 jaar;
persoon die in gemeenschap met anderen godsdienst of levensovertuiging belijdt;
vergadering of betoging Wet openbare manifestaties;
vergaderingen Staten-Generaal, gemeenteraad, provinciale staten, algemeen bestuur waterschap of commissies daaruit;
bijeenkomst internationale organisatie of verdragspartij;
personen bij een uitvaart;
personen die theater, dans, sport of muziek in de vorm van culturele uiting beoefenen;
beroep, bedrijf of vereniging.
N.B. studenten en leerlingen vormen in het onderwijs geen gezelschap.

Dus een beroep, bedrijf of vereniging, theater, dans sport of muziek en mensen die in gemeenschap met anderen een levensovertuiging belijden mogen wel met meer dan 4 zijn..
En als monopoly een levensovertuiging zou zijn, mag je met 8 bij elkaar zijn..

En de uitzondering voor nieuw maximum binnen (max 30) voor sportgelegenheden is niet gestoeld op vierkante meters, dus je mag max 30 sporters in een ruimte van 20x20 stoppen.. Dat is toch gek en onduidelijk?

Ik snap dat er dingen nodig zijn.. maar dit is wel weer een beetje verwarrend ook...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 08:30

Ik zie op een dag heel veel verschillende mensen. De meiden met wie ik een paard zou huren zie ik normaal niet. Ondanks de afstand etc. Vind ik dat toch een risico. Niet voor mezelf maar wel voor hen.
Daarbij op een bedrijf wat ook veel wisselende mensen heeft. Geeft toch wat risico.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 08:38

Oh zo bedoel je.. Dus het gaat inderdaad niet om het paard, maar meer om het contact met die meiden.. Ja dat snap ik dan wel :j

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 08:49

Cer schreef:
Oh zo bedoel je.. Dus het gaat inderdaad niet om het paard, maar meer om het contact met die meiden.. Ja dat snap ik dan wel :j

Als ik alleen was geweest was het anders inderdaad.