Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 15:06

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 15:10

purny

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 15:27

Ik zag al zoveel politie overal toen ik vanmorgen aan de wandel was.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 15:29

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 15:30

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 15:32

Electra63 schreef:
Grappig is in deze topics dat mensen die toch al nooit vliegen blij zijn als het vliegen duurder wordt.
Ik geef toe, ik vlieg weleens 4 of 5 x per jaar..... Ik zal het missen.
Maar wij zijn in het verleden ook weleens met de auto naar Spanje, Italië en zelfs Griekenland geweest.
Kost wat meer vakantiedagen.

Ik vlieg 20x per jaar en ben voor duurder vliegen en vooral betere treinen want de keuze voor 250 euro met het vliegtuig of voor 800 euro met de trein naar Londen......
Of heeeeeeel langzame treinen met heel veel overstappen..
En nog steeds kies ik wel eens voor de trein.
En ik compenseer met vegetarisch eten en electrisch rijden e altijd co2 compenseren.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 15:33

Electra63 schreef:
speurneusc schreef:
En dit dan? https://www.ad.nl/binnenland/tientallen-anti-lockdownactivisten-aangehouden-bij-demonstratie-in-den-haag~aa966a30/

Goed kijken naar de types die daar staan te demonstreren vraag me af hoeveel van hun daadwerkelijk nl. zijn qua afkomst. Iets wat demonstreren om het demonstreren maakt niet uit tegen wat.

Wat een aparte opmerking.
Wanneer ben je, volgens jou, van daadwerkelijk Nederlandse afkomst dan? En hebben die andere rechten?

Ze zegt toch niets over afkomst...... Ik denk dat ze een heel ander soort type bedoelt ( waar ik ook aan dacht)
Het complot, 5g, Jensen type dacht ik meer

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 15:35

Ze mogen best demonstreren (als ze maar 1.5m afstand houden), dat is het mooie aan vrijheid van meningsuiting en democratie.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 15:37

Eleeke schreef:
Electra63 schreef:

Wanneer ben je, volgens jou, van daadwerkelijk Nederlandse afkomst dan? En hebben die andere rechten?

Ze zegt toch niets over afkomst...... Ik denk dat ze een heel ander soort type bedoelt ( waar ik ook aan dacht)
Het complot, 5g, Jensen type dacht ik meer

Ze zegt letterlijk
speurneusc schreef:
vraag me af hoeveel van hun daadwerkelijk nl. zijn qua afkomst

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 15:46

Weet iemand of er nou morgen een persconferentie is?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 15:49

@kinke, fijn hè dat het zo kan.
Fiets van mijn vader staat ook op de normale plek. Enige niet normale is dat zijn jas over de fiets hangt.

Destijds hebben wij in de familie het soortgelijk gedaan met de woning van de zus van mijn vader. Ze zijn kinderloos gebleven en nadat ze stopten met boeren hebben ze een vrijstaande woning in dorp gekocht. Helaas heeft mijn oom daar krap halfjaar mogen wonen.
Mijn tante langer.
Maar naar haar overlijden is er in de familie rond gevraagd wie er eventueel daarna toe zou willen verhuizen en is de woning heel geschikt in handen gekomen van neefje die daarvoor een tussenwoning had.

Inmiddels heeft hij daar gezin en we weten allemaal zeker dat mijn oom en tante dat prachtig vinden.
Geeft goed gevoel.

En de verhalen en herinneringen die bij voorwerpen etc naar boven komen.
Lelijke dingen die plots waarde krijgen.

Gelukkig krijgen we allemaal van die gouden randjes momenten.
Fotoalbum van de uitvaart is klaar en dat is onbetaalbaar.
Mijn moeder haalt er veel troost uit, ook uit de groepsfoto die vorig jaar op een hun 50 jarig huwelijk is gemaakt.
Die had mijn vader overigens weekend dat hij naar het ziekenhuis ging ook nog in zijn handen.

Mijn moeder raadt iedereen aan een dergelijke foto te maken.
Zorg voor een trap voor de fotograaf zodat iedereen te zien is, zegt ze nu tegen mensen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 15:56

Fijne en goede familie heb je Tienus. Maar dat wist je al!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 15:57

Wat moet je met zo’n instelling? Protesteren, provoceren, elkaar knuffelen!
Ik vind het respectloos naar iedereen die op welke manier dan ook te maken heeft met corona.
Moet je zulke idioten zorg ontzeggen? Dikke boetes en of gevangenisstraf?
Taakstraf in verzorgingshuizen?

https://nos.nl/l/2332855

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 15:58

pien_2010 schreef:
Fijne en goede familie heb je Tienus. Maar dat wist je al!

Dank je wel <3

Maar het knettert en dondert hier ook wel hoor.
We zijn het vaak genoeg oneens met elkaar.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 16:03

Electra63 schreef:
speurneusc schreef:
En dit dan? https://www.ad.nl/binnenland/tientallen-anti-lockdownactivisten-aangehouden-bij-demonstratie-in-den-haag~aa966a30/

Goed kijken naar de types die daar staan te demonstreren vraag me af hoeveel van hun daadwerkelijk nl. zijn qua afkomst. Iets wat demonstreren om het demonstreren maakt niet uit tegen wat.

Dat blijkt wel dat ze dat vinden, zelfs de wet overtreden ze en dan zijn ze nog soepel geweest om het toe te laten, gaan ze nog verder...
Die trappen overal tegen de maatregelen hebben overal schijt aan en regels gelden vooral niet voor hun, terwijl ze in eigen land allang de kogel hadden gekregen met dit gedrag. Heb er hier ook wat in de straat. Vriendin bij de ME. schoot al in de lach toen ik het opmerkte wat daar aan demonstreren was.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 16:05

speurneusc schreef:
Dat blijkt wel dat ze dat vinden, zelfs de wet overtreden ze en dan zijn ze nog soepel geweest om het toe te laten, gaan ze nog verder...
Die trappen overal tegen de maatregelen hebben overal schijt aan en regels gelden vooral niet voor hun, terwijl ze in eigen land allang de kogel hadden gekregen met dit gedrag. Heb er hier ook wat in de straat. Vriendin bij de ME. schoot al in de lach toen ik het opmerkte wat daar aan demonstreren was.

Waar komen ze vandaan dan, volgens jou?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 16:06

Eske_B schreef:
Ze mogen best demonstreren (als ze maar 1.5m afstand houden), dat is het mooie aan vrijheid van meningsuiting en democratie.

en dat deden ze dus niet, plus dat ze niet mochten demonstreren want was niet aangevraagd nog een overtreding dus, en dan wordt het nog eens toegelaten ook, plus dan nog extra gaan rellen...

leve de vrijheid van meningsuiting en democratie?????? waar dan????? nee de boel opjutten zogenaamd onder de noemer van

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 16:06

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 16:09

Ik wil jou na deze crisis van harte uitnodigen bij mij in de taalklas. Kan je ook nog een lesje maatschappijleer meedoen.
Jeetje wat een uitspraken zeg.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 16:13

Ik vroeg het al eerder:
Wanneer ben je van daadwerkelijk Nederlandse afkomst?
Waar zie je dat aan?
Ik zag bij die demonstratie toch vooral witte mensen?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 16:13

Maar dat soort types zorgen er dus voor dat de volgende x miss een intelligente lockdown niet mogelijk is, maar dat het een hele wordt. Dus helemaal geen bezoekjes meer aan de ouderen achter glas, of een rondje wandelen, gewoon niet meer je huis uit mogen zelfs niet om eten te kopen. Zelf hebben ze er schijt aan en denken totaal niet aan medemens. Voor mij mogen ze die wet vandaag nog in laten gaan. En niet mauwen achteraf.....

Dan zullen er een heleboel gaan zeggen had ik maar.....

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 16:14

Op bevrijdingsdag gaan zoeken naar aanwijzingen welke afkomst iemand heeft, gezellig.

Volgens mij is het prima mogelijk om dit te veroordelen op basis van het gedrag, zonder dat we daar conclusies over hoeven te doen wat iemands afkomst of achtergrond is.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 16:17

Shadow0 schreef:
Op bevrijdingsdag gaan zoeken naar aanwijzingen welke afkomst iemand heeft, gezellig.

Volgens mij is het prima mogelijk om dit te veroordelen op basis van het gedrag, zonder dat we daar conclusies over hoeven te doen wat iemands afkomst of achtergrond is.

Precies +:)+

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 16:17

Electra63 schreef:
Ik vroeg het al eerder:
Wanneer ben je van daadwerkelijk Nederlandse afkomst?
Waar zie je dat aan?
Ik zag bij die demonstratie toch vooral witte mensen?

Oww en omdat ze wit zijn zijn ze volgens jou niet uit buiten nl. afkomstig?? Ik ken gele arabieren, ook witte Jappanners en witte Afrikanen, maar ook zeer donkere Nederlanders.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 16:18

Of ze nu rood geel groen of wit zijn, ze overtreden de wet en er word gehandhaafd. Dus ook gewoon straffen met 390 euro boete op zijn minst .