De volgende regio’s zijn een oranje zone : Régio Île de France, département du Nord, departementen Meurthe-et-Moselle en Vosges, departement Sarthe, departement Ile-et-Vilaine, departement Gard, departement Haute-Garonne, departementen Loire en Haute-Savoie, departementen Alpes-Maritimes en Bouches-du-Rhône
Het is mogelijk om te reizen naar de rest van Frankrijk (groene zone).
België gebruikt groen, oranje en rood, Nederland groen, geel, oranje en rood. Geel is voor verhoogd risico, dat valt in België onder groen. Nederland heeft geen enkel land op groen staan.
Cette carte, présentée le 28 mai 2020 et mise à jour le 15 juin 2020 Is dus de situatie van 15/6 toen alles er veel beter uitzag. Het is best verwarrend om de juiste info te vinden.
Echwel
Geplaatst: 07-08-20 16:57
Echt een juweeltje Heel rustig en mensen houden afstand
miccamaaike
Geplaatst: 07-08-20 17:13
Fijn dat t zo goed bevalt Echwel!
Hier is t ook genieten. Gisteren en vandaag op 2 verschillende plaatsen met de bergbahn omhoog. Vanmiddag gezwommen in t openbare zwembad. Wat een weertje!
Op de Diedamskopf, hier skiën wel normaal dus even een vergelijking gemaakt.
Vanmorgen in Damuls. Hier hebben we ook meer dan 10 jaar geskied en komen er nu ook geregeld.
Corona maatregelen zijn prima hier. Wel steeds denken om een mondkapje. Maar verder prima en op de terrassen is t ook prima te doen.
Echwel
Geplaatst: 07-08-20 17:22
Wow Miccamaaike dat verschil met sneeuw bijzonder
LadyMadonna
Geplaatst: 07-08-20 17:55
Wij zijn vandaag naar de krimmler waterval geweest. Heel zwaar, prachtig mooi, maar verschrikkelijk druk...
Ik hou van watervallen Hier in de buurt niet echt mega watervallen maar heb er wel een hoop langs de weg gezien net.
_Lorette_
Geplaatst: 07-08-20 20:57
Daar wilden wij ook heen op de terugreis. Helaas koos ik toen voor de minder spectaculaire, maar ook rustigere Gollinger waterval. Dat scheelde ook nog een uur reistijd. Toen we daar arriveerden, bleek hij dicht te zijn (werkzaamheden i.v.m. vallende rotsen). Als ik jouw foto zie, doet het toch even pijn. Zo hadden we een paar keer pech met bezienswaardigheden die nog gesloten waren voor werkzaamheden na de regenval van even daarvoor. Ik weet het, ik weet het, ik mag helemaal niet zeuren! We zijn op vakantie geweest en dat had ik een aantal weken geleden niet durven hopen
Nou, wij gaan morgen last minute in de buurt van Gstaat overnachten. Nog net op de valreep in de zomervakantie want maandag begint de school
We wilden vorige week maar toen onweerde het en had ik mijn voet geblesseerd.
Mijn vlucht naar spanje eind september is geannuleerd door easy jet. We zetten hem nu door naar de voorjaarsvakantie.
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 08-08-20 00:10
We moesten onverwacht vanavond ergens heen. Toch maar de camper gepakt. We staan nu aan een stadsgracht in de schaduw. Is goed te doen kwa temperatuur. Klein stukje van huis, tot onze grote verbazing was er nog plek. Dus maar gaan staan. Morgen of nog een stukje door of weer terug naar huis.
Uitzicht nu, carillon op de achtergrond erbij. Mis ik best van oude woonplaats. We blijven hier tot het te warm dreigt te worden en dan terug naar huis. Honden nemen af en toe een plons
Wij hebben vandaag diverse gondels gedaan, stuk minder druk dan gister. 1 gondel werd zodra je uit stapte met zo,n soort bladblazer gedesinfecteerd
miccamaaike
Geplaatst: 08-08-20 17:10
Oh wauw dat is bijzonder ladyMadonna.
Zijn hier tot nu toe iedere dat nog in een gondel of lift geweest. Maar ze zijn hier niet zo streng. Is wellicht ook minder druk hier. Alhoewel ik nog best verbaasd ben over hoeveel toeristen hier zijn. Wel mooi om te zien dat dit gebied in de zomer ook zo levendig is. Vandaag zijn door naar Lech gereden, lekker decadent daar. Wel leuk want in de winter is de weg die kant op dicht en kun je er via deze kant niet komen.