Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 09:39

luuntje schreef:
Ik vind snelheid ook lastig inschatten van een ander voertuig.

Soms sta ik op de 3e baan (4 banen) stil in de file.
Motorrijders kunnen dan van 2 kanten komen.
Dus meer naar links of rechts staan is dan onhandig voor de andere kant.

In principe moeten ze tussen de twee meest linkerbanen door de file rijden, dus je kan dan gewoon tegen de belijning rechts van je gaan staan

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-23 09:47

Exitium schreef:
Nee, daarom zei ik al dat als je 25 ofzo rijdt ook niemand daar moeilijk over zal doen, maar met grote verschillen wel. Zeker als je dan een ongeluk krijgt ofzo, dan valt het al snel onder roekeloos rijgedrag waardoor je (deels) aansprakelijk gesteld zal worden.

Heel logisch ook dat je dan deels aansprakelijk gesteld kan worden. Ik zeg kan, want de kans dat je het overleefd als motorrijder wordt kleiner bij een groter snelheidsverschil.

Daarom vind ik het niet slim om te doen en al helemaal niet als je opgroeiende kinderen hebt…
Stoer is het ook al niet, want je bezorgd je medeweggebruikers een onnodige hartverzakking en bij een ongeluk zelfs een trauma. Alles voor een kick of sneller thuis zijn? Nouja sneller thuis… Hopelijk dan. Maar dan wel omdat je medeweggebruikers extra goed opletten.

Exitium

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 09:54

Klopt, en in files wisselen mensen wat minder van baan (zeker bij stilstaand verkeer), maar áls ze wisselen gaat dat ook langzamer en is de kans op ongelukken dus groter. Als je dan met hoge snelheid aan komt zetten...

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 10:19

Deze rotonde had ik het over... ik ben benieuwd wat jullie ervan vindenAfbeelding

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 10:24

Dit is een rotonde uit zo'n kinder verkeerspark met trapautootjes.. toch? -O-

Wat een verschrikking

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 10:48

Jezus, dat ziet er niet uit :=

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 11:26

Ziet er uit als een goed recept voor ongelukken :=

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 11:26

Ghostattack schreef:
Dit is een rotonde uit zo'n kinder verkeerspark met trapautootjes.. toch? -O-

Wat een verschrikking

Station Stadshagen. En passant is de voorrangssituatie ook veranderd maar wordt dit niet aangegeven. De bus draait op deze rotonde dus 2x over de oversteekplaats.... grote chaos als de trein er net is en er allemaal mensen alle kanten op vliegen. Ik kom ogen tekort op dat moment en word ook knettergek van al die afleidende kleurtjes.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 12:02

Avalanche schreef:
Ziet er uit als een goed recept voor ongelukken :=

Dat ja. "Het slachtoffer ligt te bloeden op het witte konijn". En dan ook nog paarse pijlen TEGEN de rijrichting....man man man.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-23 12:16

Anne_GTI schreef:
[En passant is de voorrangssituatie ook veranderd maar wordt dit niet aangegeven.

Betekent dit dat de fietsers ook nog voorrang hebben? %)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 12:20

Ineke2 schreef:
Anne_GTI schreef:
[En passant is de voorrangssituatie ook veranderd maar wordt dit niet aangegeven.

Yup

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 12:34

Wat een vreselijke rotonde.
Wie heeft dat bedscht en uitgevoerd.
Degene mag weleens mee in de bus.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 13:05

Maar ook bij de fietsers staan haaientanden
Dus de situatie is gewoon achterlijk

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-23 13:08

hagelslag schreef:

Niet meer begreep ik na mijn laatste vraag, dat is nog niet aangepast op de foto.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 13:16

Ineke2 schreef:
Anne_GTI schreef:

Yep, zo staat 'ie op Google Maps van eerder dit jaar:

Afbeelding

Dat ze de randen aan de zijkant blauw gemaakt hebben kan ik nog mee leven, maar alles op het wegdek is gewoon te lelijk voor woorden :x En een fietspad wat dwars door een rotonde loopt is ook bizar. De wegontwerper die dat bedacht heeft mogen ze per direct ontslaan :')

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 13:23

Zeg, ik had vandaag weer zo een situatie met vrachtwagens, maar bedacht me nu dat mijn auto bijna 700 pk heeft, en ben op mijn gas gaan staan en ervoor ingevoegd. Alleen wel met 120 :') _O- ding kan zo achterlijk hard optrekken. Maar soepel ingevoegd zonder problemen, snelheid terug aangepast en ik was smooth as fiets.

Hmmm ik weet niet wat ik beter vind eigenlijk. Sowieso idioot om een fietspad middendoor te maken, maar de oude situatie is wel beter, moeten ze iig kijken. Nu gaan ze wss gewoon door zonder ook maar iets te zien en jij komt ogen te kort door al die gekke schilderingen. Belachelijk.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 13:29

Avalanche schreef:
Zeg, ik had vandaag weer zo een situatie met vrachtwagens, maar bedacht me nu dat mijn auto bijna 700 pk heeft, en ben op mijn gas gaan staan en ervoor ingevoegd. Alleen wel met 120 :') _O- ding kan zo achterlijk hard optrekken. Maar soepel ingevoegd zonder problemen, snelheid terug aangepast en ik was smooth as fiets.

Hmmm ik weet niet wat ik beter vind eigenlijk. Sowieso idioot om een fietspad middendoor te maken, maar de oude situatie is wel beter, moeten ze iig kijken. Nu gaan ze wss gewoon door zonder ook maar iets te zien en jij komt ogen te kort door al die gekke schilderingen. Belachelijk.

700 PK?! Wat rijdt jij dan in hemelsnaam?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 13:34

Kia EV6 GT :')

Ik hou van snelle auto's :o

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 13:42

Anne_GTI schreef:
Deze rotonde had ik het over... ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden[ [url=m/YkNtyE.jpg]Afbeelding[/url] ]

ik kan maar 1 ding denken…

WHY?????

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 13:46

Avalanche schreef:

Nice! Maar 700 PK?! Ik zou het eind van de maand niet halen vrees ik......

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 13:55

Ineke2 schreef:
hagelslag schreef:

Niet meer begreep ik na mijn laatste vraag, dat is nog niet aangepast op de foto.

Aah okay dat had ik niet in de gaten

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 13:58

Cowboy55 schreef:
Avalanche schreef:

Nice! Maar 700 PK?! Ik zou het eind van de maand niet halen vrees ik......

Ik had zeker in het begin ook het een en ander aan snelheidsovertredingen :o _O- inmiddels valt het mee. Maar het blijft een beest. Op lange ritten is hij echt heerlijk, en die polderweggetjes is ook genieten, hoe kronkeliger hoe leuker met deze auto :D

Maar het rijdt absoluut anders dan een brandstofauto. De respons op je gaspedaal en stuur is ongelooflijk direct, dus ik moest veel meer leren doseren. Maar echt een genot om te rijden. Tot je hem in GT stand zet, dan is hij volgens mijn maat in bat oliebol crazy mode :') in de eco stand is ie al bloedsnel.

Aquaplaning ook al mee gedaan, ik reed ietswat te hard en kwam een grote plas tegen, dus vooral niet sturen := kwam goed verder, maar ik heb hem even daarna stilgezet want ik stond echt met trillende handjes joh.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 14:33

Anne_GTI schreef:
Deze rotonde had ik het over... ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden[ [url=m/YkNtyE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik krijg al stress van de foto, en vraag me inderdaad af: waarom in vredesnaam? Wat willen ze hier?

Overigens ook nog een punt over dat afplakken van wegmarkeringen (de haaientanden die nu zwart gemaaakt zijn) - dat is nog een heel eigen punt want er zijn dus best veel situaties waarin je helemaal niet kunt zien welke kleur belijning heeft. In tegenlicht, of nat met de reflectie van lantaarnpalen zie je wel het contrast met het omliggende wegdek, maar niet of het witte of zwarte lijnen zijn. Er zijn dus ook een aantal plekken waarbij je soms niet weet wat de 'echte' lijnen zijn. (Kardinaal de Jongweg/ Eykmanplein de stad uit is daar nu een voorbeeld van.)

Met haaientanden lijkt me dat ook een groot probleem, en nog veel meer als daar ook allerlei dingen zijn zodat je ook echt niet meer weet wat nu bij de weg hoort en wat niet.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 14:38

Nou ja, met haaientanden is het in zoverre minder een issue dat je in dat geval onterecht stopt. Dat is minder gevaarlijk dan onterecht doorrijden. Maar ze zouden sowieso niet zwart moeten zijn, ze hadden weggehaald moeten worden

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 15:12

Exitium, ja, daar heb je wel een punt. Soms gebruik ik wel degelijk de haaientanden van het fietspad om even te bevestigen dat ik voorrang heb - maar in alle eerlijkheid is de fietsersoversteek toch niet echt te missen, en dat ze voorrang zouden krijgen ook niet.