Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

juval

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 16:07

hier nog een ergernis. Kreeg een kaart met strafport voor een poststuk dat we 3 januari hebben ontvangen. Er was jawel 0,07 euro te weinig gefrankeerd. *de tariefverhoging per 2025.

Of we even voor 4,56 aan postzegels willen plakken... nee dus.
Deze post is zeer waarschijnlijk in 2024 verzonden, dus ik vind het nogal kinderachtig dat ze dan direct gaan controleren. Er zat gewoon een postzegel 1 op.

ik ga deze dus maar gewoon negeren.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 16:35

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 16:38

Sowieso hoef je dit als ontvanger niet te betalen :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 16:43

Kun je ook zien wanneer het afgestempeld was?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 16:59

Neonlight schreef:
Kun je ook zien wanneer het afgestempeld was?

nee, er staat met pen een streep door de postzegel. verder geen stempel op de online foto. Misschien op het fysieke poststuk (folder), maar die ligt denk ik al bij het oud papier.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 21:01

juval schreef:
hier nog een ergernis. Kreeg een kaart met strafport voor een poststuk dat we 3 januari hebben ontvangen. Er was jawel 0,07 euro te weinig gefrankeerd. *de tariefverhoging per 2025.

Deze post is zeer waarschijnlijk in 2024 verzonden, dus ik vind het nogal kinderachtig dat ze dan direct gaan controleren. Er zat gewoon een postzegel 1 op.

Gewoon altijd negeren. Ze doen er verder toch niks mee is mijn ervaring :=

En toen ik laatst bij het postkantoor ging vragen of postzegels uit 2012 nog geldig zijn, zei ze dat je die gewoon nog kan gebruiken. En dat je niet extra veel erop hoeft te plakken.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 22:43

verootjoo schreef:
juval schreef:

Gewoon altijd negeren. Ze doen er verder toch niks mee is mijn ervaring :=

Kunnen ze ook niet, want jij bent de klant niet als ontvanger zijnde. Dat is de verzendende partij. Je kan het ding dus gewoon weggooien, krijgt waarschijnlijk nog één of misschien twee keer hetzelfde verzoek en daarna hoor je er niets meer van :)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 07:40

Ik heb nu al een paar keer na een pakket versturen de melding via mail gekregen dat ik te weinig heb gefrankeerd.
Ik weet dat het phising is, maar hoe weten ze dat ik een pakket heb verstuurd, weten ze het adres waar het naartoe gaat, alleen staan mijn naam boven het adres.
Zou er een bug in de app, waar ik de labels aanmaak zitten?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 14:56

Ik verwacht iets uit het buitenland met DPD en de T&T hangt nu al vier dagen stil... Is dat normaal?
Ik krijg eigenlijk nooit iets met DPD. Vanaf vrijdag zijn we twee weken niet thuis, dus ik begin hem te knijpen, als het nog lang duurt staat ie sowieso voor een dichte deur en dan kan ik het straks ergens in Tokio gaan ophalen of het gaat retour -O-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 15:06

Het lijkt wat met die post dingen waar je van afhankelijk bent.

Bij mij hangt de dagpost al dagen stil met de melding. Het is erg druk. Het kan wat later worden. Snuif. Alle kerstkaarten zijn wel bezorgd. Er is geen Valentijnsdag in omloop en toch kan het te lang duren omdat het druk is als het nu al niet aankunnen waardeloze zooi.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 18:48

Nog niet gefrustreerd, gezien er niet echt veel tijd overheen is gegaan nog, maar hij staat al sinds gisteren op bezorgen :Y) word bezorgd bij een afhaalpunt overigens.

Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 12:29

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 12:33

Alleen medische post en rouwkaart en sommige zakelijke dingen moeten echt binnen 24 uur. Daar betaal je extra veel voor. De gewone post is duur en is nu afvragen wanneer het binnenkomt. Ik heb nu vorige week weer 1 1/2 week moeten wachten op onder andere brief van de belastingdienst en wat andere op zich datum gebonden post die 1 1/2 week in de app bleef staan met een melding. Het is erg druk het kan zijn dat het laat is.

Maar als het nu al druk is als de kerstpost over is, dan gaan ze het toch nooit meer redden? En dan hebben ze een hele traject toch niet meer onder controle?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 12:43

Volgens de postwet moet alles binnen 24 uur bezorgd worden.
Op aanvraag van postnl gaat wel de postwet daarop veranderen, dat het 48 uur wordt en medische post/rouwkaarten nog wel binnen 24 uur, maar dat is nog niet ingegaan en gaat meeste kans pas in 2026 in: https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... aar-48-uur

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 12:48

Belastingdienstbrieven kun je online inzien bij mijnbelastingdienst, krijg je ook een melding via berichtenbox dat er een brief is, net als alle overheidsinstanties enz.

In deze tijd met personeeltekort enz, kun je verwachten dat het niet meer lukt
Daarom is email enz een goede vervanger.
Ik krijg echt nooit meer post alleen ter bevestiging email....

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 13:09

Boeit niet welke post vertraagd is, wat verstuurd wordt moet gewoon op tijd bezorgd worden. Als in januari na de kerst drukte het voor post.nl nog steeds de (smoes) is dat het te druk is. En daardoor post veel later bezorgd wordt dan waar ze wettelijk toe verplicht zijn te doen. Dan gaat er gewoon iets heel erg mis met ze. En ze komen er gewoon mee weg ook nog. -O-

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 14:09

Het artikel gaat niet over dat het in januari druk is en dingen te laat bezorgd zijn (sterker nog, artikel rept met geen woord over nu), het gaat om tegenvallende cijfers vorig kwartaal die voornamelijk komen door de tegenvallende hoeveelheid kerstpost en meer post die verstuurd werd die niet binnen 24 uur bezorgd hoeft te worden en waar een lager tarief voor geldt.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 14:13

Ach ik had 8 januari nog een kerstkaart die al een week voor de kerst was verzonden. Stond al wel in de app

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 14:20

Hier ook kerstkaarten die in 2025 aan kwamen, en zelf kaarten op 10 december verstuurd die ook in 2025 aan kwamen.
Maar ik vraag me dus af, het artikel heeft het over goedkopere tarieven die niet binnen 24 uur bezorgd hoeven te worden? Ik kan maar 1 soort postzegel kopen en alleen tegen hoog tarief.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 14:57

Sussie85 schreef:
Wij hebben een kerstkaart nog steeds niet ontvangen. Sinds 12 december al vele keren gescand. Staat iedere keer weer in de app. De overige post die er in staat wordt wel bezorgd, maar die kerstkaart .... die blijft bij PostNL. Ben benieuwd of hij hier nog eens arriveert.

Wij dachten dat de kerstkaart nooit meer zou arriveren, maar vorige week woensdag is hij dan alsnog bezorgd.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 15:05

Is ook niet zo gek dat de cijfers tegenvallen. Ik verstuur ook veel minder post dan wat ik voorheen deed. Postzegels zijn belachelijk duur, het is nog maar de vraag of de post aan komt, en vaak duurt het ook nog eens lang als het al aankomt.. Een kerstkaart is bij mij pas na 6 weken bezorgd, terwijl het adres gewoon duidelijk leesbaar was. Soms zijn de brieven beschadigd of komen ze helemaal niet aan.

Ik heb een ouderwetse "penvriend" maar ook die krijgt geen post meer omdat het vaker niet dan wel aan kwam.

De vriendin die regelmatig een kaartje kreeg is overleden, dus die hoeft ook niet meer.

Verjaardagskaarten komen zelden op de verjaardag, dus die stuur ik ook niet meer.

Ik ben gek op post ontvangen, maar het is gewoon niet leuk meer met Post-NL.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 15:50

karuna schreef:
Boeit niet welke post vertraagd is, wat verstuurd wordt moet gewoon op tijd bezorgd worden. Als in januari na de kerst drukte het voor post.nl nog steeds de (smoes) is dat het te druk is. En daardoor post veel later bezorgd wordt dan waar ze wettelijk toe verplicht zijn te doen. Dan gaat er gewoon iets heel erg mis met ze. En ze komen er gewoon mee weg ook nog. -O-

Je even aanmelden bij mijnoverheid.nl
Dan krijg je een mail als er iets voor je klaar staat.

Ik snap niet dat mensen dat in deze tijden niet hebben gedaan

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 15:54

zo, vandaag komt als het goed is EINDELIJK het pakket wat al sinds 11 januari op 'pakket ontvangen bezorgtijd wordt berekend' staat.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 17:02

Neonlight schreef:
https://nos.nl/artikel/2552506-zorgen-b ... -verstuurd

Welke post hoeft niet binnen 24 uur bezorgd te worden en is een uitzondering op de wet? De kerstpost die er 3 weken over heeft gedaan? :x

Zakelijke post die onder een ander contract wordt verstuurd denk ik?

(Maar jawel, het is fascinerend hoe Postnl zich elk kwartaal zorgen maakt over hun relevantie, maar nooit eens bedenken dat ze het kunnen proberen door de kwaliteit en dienstverlening omhoog te gooien, in plaats van verder uit te wonen.)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 19:03