Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 11:59

Er komt vanzelf weer een ziekte onder de mensheid die voor een flinke vermindering zorgt. Zo gaat het ook in het dierenrijk en tenslotte zijn wij gewoon dieren. Volledig uitsterven is niet nodig of handig in mijn ogen.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 12:00

Paardenfan25 schreef:
Veel mensen gaan psychologie studeren omdat ze zelf problemen hebben

En daar hebben je mede studenten last van tijdens werkgroepen -:(-

Ik zag het gebeuren bij iemand in mijn omgeving. Zij is gauw gestopt, veel te confronterend! :P

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 12:13

elnienjo schreef:
Foaly schreef:
Ik vind een kind belangrijker dan een boom, hoe oud die ook is. Maar soit, dat ben ik :=

Ik vind dat kinderen beter niet meer geboren moeten worden. De mens is een plaag geworden. Beter een uitsterfbeleid hanteren door geen nieuwe mensen te produceren. Dan is de mensenplaag na slechts 1 generatie voorbij. En die generatie zal in totaal ook korter leven omdat er geen nieuwe verzorgenden bij komen als de mensenproductie volledig stil is gezet.

Deze woorden uit jou mond zijn behoorlijk hypocriet. Je geeft zelf naar mijn idee nooit zoveel om de klimaatverandering en pakt nog maar al te graag het vliegtuig naar de USA.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 12:32

Je mag natuurlijk wel compenseren als je geen kinderen hebt. Zo wordt er vaak gedacht en ja, ik doe er ook aan mee. Ben niet roomser dan de paus.
Maar geen kinderen mogen krijgen zeg ik niet.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 12:35

germie schreef:
Je mag natuurlijk wel compenseren als je geen kinderen hebt. Zo wordt er vaak gedacht en ja, ik doe er ook aan mee. Ben niet roomser dan de paus.
Maar geen kinderen mogen krijgen zeg ik niet.

Jij geloofde toch sowieso niet dat de opwarming van de aarde door de mens komt?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 12:35

Hoezo 'compenseren' ?

Hoe wil je ooit iets bijdragen aan de wereld en aan de klimaatproblematiek als je altijd bij jezelf denkt; 'ik heb geen kids dus ik kan lekker doen en laten wat ik wil'

Dat is zo ontzettend kortzichtig, ik vind het bijna jammer dat dat soort mensen stemrecht hebben.
Maar germie, ik weet ook van jou dat je de klimaatproblematiek ontkent dus op dat vlak kan ik eigenlijk niet hierover discussiëren met jou.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 12:40

Kinderen krijgen is ook egoistisch omdat je het zelf wilt. De 1 kiest voor kinderen, de ander voor een extra vakantie. Ik zie het probleem niet. Beiden is niet voor de medemens. En degenen met kinderen die beweren van wel, die liegen gewoon echt. Je wilt ze immers zelf. Wil je ze niet, dan zijn er opties zat om ze niet geboren te laten worden als er toch iets niet geheel gaat zoals gepland.
En daarnaast is het gewoon bewezen dat geen kinderen krijgen veel meer bijdraagt aan een beter milieu dan elke andere maatregel. Dus daar valt ook niet over te discussiëren.

Kennelijk heb ik op dit vlak een heerlijk unpopulaire opinie. YES YES :D :D :D :D en hier mag je ze lekker noemen. Dus dat doen we ook.

De opwarming van de aarde is puur natuur en is helemaal niet alarmerend en komt zeker niet door de mens. Wij hadden immers ooit een tropisch klimaat hier.

YES, het doet het goed om even het weer te noemen. Want tja, hier mag je het laatste woord hebben :D :D :D :D

Er valt ook niet over deze mening te discussiëren want het zijn oprechte en juiste meningen die in mijn contreien absoluut niet unpopular zijn. Alleen op bokt.

Gelukkig begint zelfs de Telegraaf af en toe een eerlijk artikel te plaatsen: https://www.telegraaf.nl/nieuws/2088061 ... te-kloppen

IK geef overigens WEL om het MILIEU, ik ben wel echt milieubewust. Dat is namelijk wat anders dan het klimaat. Die 2 zijn NIET aan elkaar verwant. Ik probeer bij te dragen aan de reductie van de PLASTIC SOUP.

Maar kinderen verbieden hoeft van mij niet. Een quotum zou ik wel voorstander van zijn. En een niet-kinderbijslag zou ook niet verkeerd zijn.
Laatst bijgewerkt door germie op 20-12-19 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 12:46

germie schreef:
En daarnaast is het gewoon bewezen dat geen kinderen krijgen veel meer bijdraagt aan een beter milieu dan elke andere maatregel. Dus daar valt ook niet over te discussiëren.

Kennelijk heb ik op dit vlak een heerlijk unpopulaire opinie. YES YES :D :D :D :D en hier mag je ze lekker noemen. Dus dat doen we ook.

De opwarming van de aarde is puur natuur en is helemaal niet alarmerend en komt zeker niet door de mens. Wij hadden immers ooit een tropisch klimaat hier.

YES, het doet het goed om even het weer te noemen. Want tja, hier mag je het laatste woord hebben :D :D :D :D

Er valt ook niet over deze mening te discussiëren want het zijn oprechte en juiste meningen die in mijn contreien absoluut niet unpopular zijn. Alleen op bokt.

Gelukkig begint zelfs de Telegraaf af en toe een eerlijk artikel te plaatsen: https://www.telegraaf.nl/nieuws/2088061 ... te-kloppen

Kom maar op met die bron, zou ik zeggen.

Verder ga ik niet met jou in discussie hierover, vind het tamelijk zorgwekkend dat er echt nog mensen zijn vandaag de dag die de klimaatproblematiek ontkennen. Maar goed, de echte lasten daarvan zal jij niet meemaken want bij die tijd is de nieuwe generatie waarschijnlijk de klos.

In mijn omgeving is die mening gelukkig wél unpopular. Ik vind het triest om zoiets te ontkennen terwijl er tal van onderzoeken zijn geweest die gewoon heel duidelijk aantonen dat het weldegelijk door ons komt, door de co2 uitstoot etc.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 12:48

En daar geloof ik niet in, ik geloof ook niet in de 144.000 mensen die door Jehova gered worden. Voor beiden is er gewoon geen bewijs. Ik heb hier op bokt al zo veel onderzoeken getoond, dat ik dat niet meer ga herhalen. Een deel staat in mijn profiel.

Maar het punt was verbieden om kinderen te krijgen. Dat hoeft van mij niet, een quotum is niet verkeerd denk ik.

Plastic soup is een wereldwijd probleem. Maar dat is denk ik geen unpopular opinion.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 13:13

Kwanyin schreef:
Als de mens van vandaag op morgen verdwijnt, zou het dan beter worden? Misschien ooit, maar wanneer is ooit? Voordat alles wat de mens heeft gemaakt vergaan is? En wat zou er gebeuren met kerncentrales en kernafval? Als wij plots zouden uitsterven, zou dat geen gigantische kernrampen geven en juist alles vernietigen?

Natuur hersteld zich op den duur wel weer, kijk maar naar Tsjernobyl...

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 13:15

En waarom 'geloof' je wel in de plastic soep maar niet in bijvoorbeeld overmatig co2 uitstoot?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 13:19

LadyMadonna schreef:
Kwanyin schreef:
Als de mens van vandaag op morgen verdwijnt, zou het dan beter worden? Misschien ooit, maar wanneer is ooit? Voordat alles wat de mens heeft gemaakt vergaan is? En wat zou er gebeuren met kerncentrales en kernafval? Als wij plots zouden uitsterven, zou dat geen gigantische kernrampen geven en juist alles vernietigen?

Naja, ik zou toch wel eerst de reactie ontmantelen voordat we besluiten uit te sterven. De restvervuiling komt vast wel goed maar niet als de reactie oneindig door blijft gaan.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 13:32

elnienjo schreef:
mysa schreef:
En dan?

En dan niets: geen klimaatvervuiling meer en een groene planeet waar dieren weer de ruimte krijgen.
Toch mooier om achter te laten dan wat we nu hebben. Je maakt het zelf toch niet meer mee, dus waarom zo hangen aan je eigen soort?

Er is niets zo onnatuurlijk als de eigen soort bewust laten uitsterven.

Kom op, er zijn wel creatievere mogelijkheden om dit planeetje weer op de rit te krijgen.

Urbanus

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 13:33

Alle gekkies elimineren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 13:37

Het moet allemaal weer zo extreem.. Je kan best een kind krijgen en toch met het milieu/klimaat bezig zijn als dat kind opgevoed word met jouw ideeën en je kan geen kind krijgen en "schadelijker" zijn dan iemand met een kind.
Ik wil ook geen kinderen, hoeft ook niet want ik ben het er wel mee eens dat er al genoeg mensen zijn maar verder kijk ik naar wat ik wel en niet wil doen. Ik heb een auto (wel een hele zuinige) en die gebruik ik toch echt om een kwartiertje naar mijn werk te rijden, aan de andere kant gaat het plastic hier wel apart, gooi ik geen afval op straat, heb ik niet veel spullen die ik niet nodig heb, kijk ik met mijn kleding waar ik het koop enz, maar goed, ik heb wel 2 grote vriezers staan en ik koop mijn shampoo, douchegel en wasmiddel gewoon in flacons..
Vliegen doe ik niet maar ik sluit niet uit dat ik dat ooit wel weer eens ga doen.. Wat dat betreft zou iemand met een kind die overal echt op let het nog wel eens "beter" kunnen doen dan dat ik doe.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 13:39

LadyMadonna schreef:
Kwanyin schreef:

Dat is op zich een heel mooi voorbeeld. Maar in hoeverre is het niet gewoon aanpassen aan? Is er echt onderzoek gedaan naar afwijkingen bij de dieren? Leven de dieren korter? Sterft een deel toch door reststraling?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 13:39

Hmm, ja en nee...
Het grootste probleem blijft overbevolking.
We kunnen tegenwoordig ook heel veel, waardoor we (hier) gemiddeld best oud worden, en dat wordt alleen maar “gekker”.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 13:42

LadyMadonna schreef:
Hmm, ja en nee...
We kunnen tegenwoordig ook heel veel, waardoor we (hier) gemiddeld best oud worden, en dat wordt alleen maar “gekker”.

Dat klopt van de overbevolking. Maar hoe wil je dit dan verminderen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 14:06

germie schreef:
LadyMadonna schreef:
Hmm, ja en nee...

Dat klopt van de overbevolking. Maar hoe wil je dit dan verminderen?

Dat kunnen we niet verminderen.. Ik heb wel het idee dat mensen er bewuster over na zijn gaan denken en er zijn ook niet meer zoveel zwaar christelijke gezinnen die maar kinderen blijven krijgen als dat er vroeger waren.. Als iedereen zelf een beetje kijkt naar wat ze kunnen en willen doen zit er al verbetering in, de wereld redden gaan we in dit kleine landje toch niet doen. Als je kijkt naar hoe het in India of China gaat dan zijn we hier echt niet zo verkeerd bezig.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 14:12

MarcoBorsato schreef:
Lekker makkelijk, als de mens nu stopt met voortplanten ondervind jij daar geen hinder van, jouw kont wordt nog lekker gewassen straks.

Als je zo tegen klimaatvervuiling bent, waarom pak je dan het vliegtuig?

Ik leef mijn eigen leven nog op met alle comfort die ik me kan veroorloven. Ik ga niet op 'n houtje bijten omdat anderen de keten van nieuwe vervuilertjes produceren in stand houden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 14:14

elnienjo schreef:
MarcoBorsato schreef:
Lekker makkelijk, als de mens nu stopt met voortplanten ondervind jij daar geen hinder van, jouw kont wordt nog lekker gewassen straks.

Als je zo tegen klimaatvervuiling bent, waarom pak je dan het vliegtuig?

Ik leef mijn eigen leven nog op met alle comfort die ik me kan veroorloven. Ik ga niet op 'n houtje bijten omdat anderen de keten van nieuwe vervuilertjes produceren in stand houden.

Prima, lekker doen. Maar houd je wijsvingertje lekker bij je dan.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 14:15

Shaggy09 schreef:
Deze woorden uit jou mond zijn behoorlijk hypocriet. Je geeft zelf naar mijn idee nooit zoveel om de klimaatverandering en pakt nog maar al te graag het vliegtuig naar de USA.

Dat heeft niets met elkaar te maken. Het gaat om overbevolking en dat valt alleen te stoppen door het stoppen met voortplanten. Aangezien dat toch nooit zal gebeuren zal het mij verder m'n reet roesten, ik reis er in elk geval niet minder door.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 14:17

YES! elnienjo. Thats the spirit. -O-

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 14:17

elnienjo schreef:
Shaggy09 schreef:

Dat heeft niets met elkaar te maken. Het gaat om overbevolking en dat valt alleen te stoppen door het stoppen met voortplanten. Aangezien dat toch nooit zal gebeuren zal het mij verder m'n reet roesten, ik reis er in elk geval niet minder door.

Nee, het gaat niet enkel om overbevolking. Het staat allemaal in verbinding met elkaar.

Een betere wereld begint bij jezelf. Niet anderen aankijken op hun levensstijl als je zelf
te egoïstisch bent om iets aan je eigen levensstijl te doen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 14:18

Soms komt wijsheid niet met de jaren.