Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
elnienjo schreef:Foaly schreef:Ik vind een kind belangrijker dan een boom, hoe oud die ook is. Maar soit, dat ben ik
Ik vind dat kinderen beter niet meer geboren moeten worden. De mens is een plaag geworden. Beter een uitsterfbeleid hanteren door geen nieuwe mensen te produceren. Dan is de mensenplaag na slechts 1 generatie voorbij. En die generatie zal in totaal ook korter leven omdat er geen nieuwe verzorgenden bij komen als de mensenproductie volledig stil is gezet.
germie schreef:En daarnaast is het gewoon bewezen dat geen kinderen krijgen veel meer bijdraagt aan een beter milieu dan elke andere maatregel. Dus daar valt ook niet over te discussiëren.
Kennelijk heb ik op dit vlak een heerlijk unpopulaire opinie. YES YES![]()
![]()
![]()
en hier mag je ze lekker noemen. Dus dat doen we ook.
De opwarming van de aarde is puur natuur en is helemaal niet alarmerend en komt zeker niet door de mens. Wij hadden immers ooit een tropisch klimaat hier.
YES, het doet het goed om even het weer te noemen. Want tja, hier mag je het laatste woord hebben![]()
![]()
![]()
Er valt ook niet over deze mening te discussiëren want het zijn oprechte en juiste meningen die in mijn contreien absoluut niet unpopular zijn. Alleen op bokt.
Gelukkig begint zelfs de Telegraaf af en toe een eerlijk artikel te plaatsen: https://www.telegraaf.nl/nieuws/2088061 ... te-kloppen
Kwanyin schreef:Als de mens van vandaag op morgen verdwijnt, zou het dan beter worden? Misschien ooit, maar wanneer is ooit? Voordat alles wat de mens heeft gemaakt vergaan is? En wat zou er gebeuren met kerncentrales en kernafval? Als wij plots zouden uitsterven, zou dat geen gigantische kernrampen geven en juist alles vernietigen?
LadyMadonna schreef:Kwanyin schreef:Als de mens van vandaag op morgen verdwijnt, zou het dan beter worden? Misschien ooit, maar wanneer is ooit? Voordat alles wat de mens heeft gemaakt vergaan is? En wat zou er gebeuren met kerncentrales en kernafval? Als wij plots zouden uitsterven, zou dat geen gigantische kernrampen geven en juist alles vernietigen?
Natuur hersteld zich op den duur wel weer, kijk maar naar Tsjernobyl...
elnienjo schreef:mysa schreef:En dan?
En dan niets: geen klimaatvervuiling meer en een groene planeet waar dieren weer de ruimte krijgen.
Toch mooier om achter te laten dan wat we nu hebben. Je maakt het zelf toch niet meer mee, dus waarom zo hangen aan je eigen soort?
LadyMadonna schreef:Kwanyin schreef:Als de mens van vandaag op morgen verdwijnt, zou het dan beter worden? Misschien ooit, maar wanneer is ooit? Voordat alles wat de mens heeft gemaakt vergaan is? En wat zou er gebeuren met kerncentrales en kernafval? Als wij plots zouden uitsterven, zou dat geen gigantische kernrampen geven en juist alles vernietigen?
Natuur hersteld zich op den duur wel weer, kijk maar naar Tsjernobyl...
germie schreef:LadyMadonna schreef:Hmm, ja en nee...
Het grootste probleem blijft overbevolking.
We kunnen tegenwoordig ook heel veel, waardoor we (hier) gemiddeld best oud worden, en dat wordt alleen maar “gekker”.
Dat klopt van de overbevolking. Maar hoe wil je dit dan verminderen?
MarcoBorsato schreef:Lekker makkelijk, als de mens nu stopt met voortplanten ondervind jij daar geen hinder van, jouw kont wordt nog lekker gewassen straks.
Als je zo tegen klimaatvervuiling bent, waarom pak je dan het vliegtuig?
elnienjo schreef:MarcoBorsato schreef:Lekker makkelijk, als de mens nu stopt met voortplanten ondervind jij daar geen hinder van, jouw kont wordt nog lekker gewassen straks.
Als je zo tegen klimaatvervuiling bent, waarom pak je dan het vliegtuig?
Ik leef mijn eigen leven nog op met alle comfort die ik me kan veroorloven. Ik ga niet op 'n houtje bijten omdat anderen de keten van nieuwe vervuilertjes produceren in stand houden.
Shaggy09 schreef:Deze woorden uit jou mond zijn behoorlijk hypocriet. Je geeft zelf naar mijn idee nooit zoveel om de klimaatverandering en pakt nog maar al te graag het vliegtuig naar de USA.
elnienjo schreef:Shaggy09 schreef:Deze woorden uit jou mond zijn behoorlijk hypocriet. Je geeft zelf naar mijn idee nooit zoveel om de klimaatverandering en pakt nog maar al te graag het vliegtuig naar de USA.
Dat heeft niets met elkaar te maken. Het gaat om overbevolking en dat valt alleen te stoppen door het stoppen met voortplanten. Aangezien dat toch nooit zal gebeuren zal het mij verder m'n reet roesten, ik reis er in elk geval niet minder door.