Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 20:35

Dank je wel!!
Hier ‘ok’ het is er nog, maar een beetje overal zeg maar. De rook is alleen heel zwaar om in te moeten ademen.

Afbeelding

fleurtjeuh

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 20:41

Poeh heel veel sterkte daar @waikiki! Hopelijk zijn de branden snel uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 22:00

Waarom ruik je zo’n typische geur als je ziek bent?

Momenteel heb ik last van een hardnekkige griep, en ik weet gewoon dat zolang ik nog deze typische geur ruik ben ik sowieso nog niet beter. Het is voor mij echt de typische geur van ziek zijn zegmaar. Ik ruik hem niet als ik enkel (flink) verkouden ben, het gaat bij mij echt samen met ziek zijn. Maar waarom ruik je die typische geur als je ziek bent?

Met Google krijg ik allemaal resultaten van dieren die het ruiken als je ziek bent, niet van wat je zelf ruikt als je ziek bent :+

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 22:23

Het enige wat ik me kan voorstellen is dat je een associatie ermee hebt. Want ik ruik niks speciaals als ik ziek ben. Maar omdat sommige hersenhelften elkaar raken kan het wel zijn dat je een geur of geluid bij iets associeert wat er eigenlijk niet is. Zo registreren mijn hersenen een bepaald geur als iets heets aanraak (en dan bedoel ik geen verbrande geur) van echt iets wat niet via mijn neus binnen komt, maar schijnbaar overlappen daar een stukje gevoelshersendeel met geur hersendeel.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 22:25

Bovenstaand bericht kan ik ontkrachten haha. Mijn moeder zei het ook altijd en mijn vriend laatst ook. Zelf ruik ik het niet :') maar ik herken het wel weer bij mijn zus, die rook dan ook apart :P

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 23:34

Is het niet de geur van keelpijn of een droge mond? Ik kan me voorstellen dat je een beetje typisch uit je mond gaat ruiken, je slaapt met je mond open (neus verstopt), en keelpijn is een infectie die je kan ruiken.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 23:37

Mijn moeder zei dat ik naar ontsteking rook toen ik grieperig was/keelpijn had ja :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 23:43

Nee het is meer een frisse/ scherpe/ chemisch achtige geur. Niet een geur van ontsteking o.i.d. wat ik ruik :+
Nou moet ik zeggen dat ik amper wat ruik verder hoor, dus het zal vast de geur van mn neusholtes zijn ofzo, maar het is echt een typische geur die ik enkel ruik als ik ziek ben en niet als ik gruwelijk verkouden ben. B-)
Geen idee of anderen hem ook ruiken bij mij.. :+

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 23:59

Misschien je neusspray?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 00:10

Dan zou ik het ook moeten ruiken als ik verkouden ben, lijkt me niet dus.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 02:07

Het is een verschil of je ziek ruikt, want dat is nogal logisch omdat je lichaam op dat moment andere prioriteiten heeft zul je ook anders ruiken, of als je ziek bent iets ruikt (en dus niet je eigen geur)

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 09:39

Rijden buschauffeurs altijd dezelfde route, of weten ze alle haltes in een stad uit hun hoofd? Ik zat gister eens op ‘t schermpje te kijken wat ze hebben, maar die pijl bleef doodleuk vooruit wijzen :D

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 10:56

Wanneer de (voor)verkoop van vrienden van amstel begint.... Vorig jaar kreeg ik (zonder dat ik me ervoor had opgegeven) een mail met daarin een uitnodiging voor de start van de verkoop.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 13:59

is er een online hannoveraan database? dus dat je paarden kan zoeken op naam en geboorte datum

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 14:05

Geen idee of het hier past, maar hoe is uitgaan in Parijs? Wat is de sfeer? Bepaalde dingen waar je op moet letten?

Boterbloem90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 14:46

Shanna schreef:
Waarom ruik je zo’n typische geur als je ziek bent?

Momenteel heb ik last van een hardnekkige griep, en ik weet gewoon dat zolang ik nog deze typische geur ruik ben ik sowieso nog niet beter. Het is voor mij echt de typische geur van ziek zijn zegmaar. Ik ruik hem niet als ik enkel (flink) verkouden ben, het gaat bij mij echt samen met ziek zijn. Maar waarom ruik je die typische geur als je ziek bent?

Met Google krijg ik allemaal resultaten van dieren die het ruiken als je ziek bent, niet van wat je zelf ruikt als je ziek bent :+

Wellicht door afbraak van vet (waardoor je afvalt). Als je weinig tot geen vet hebt kunnen het ook de spieren zijn. Vaak als je echt goed ziek bent eet of drink je niet veel. Het lichaam begint energie vanuit andere voorraden te krijgen.
Zo bij een man meegemaakt die al tijden niks at en je zag hem ook weg trekken, de kamer kon je dan ook goed ruiken.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 22:31

Ik vraag me af hoeveel bokkers sinds het bestaan van bokt een permanente ban zouden hebben gekregen?
(En waarom, maar daar krijg je zeker geen antwoord op :D )

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 22:48

Schemerdier schreef:
Ik vraag me af hoeveel bokkers sinds het bestaan van bokt een permanente ban zouden hebben gekregen?
(En waarom, maar daar krijg je zeker geen antwoord op :D )

Daar was vroeger een handige banlijst voor, maar die is helaas niet meer te zien voor gewone gebruikers.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 23:42

Wat doe je als je iets via marktplaats gekocht hebt. Diegene niet reageert en de berichten niet leest. Het zou vorige week vrijdag / zaterdag opgestuurd zijn. Maar daarna heeft ze nooit meer wat gelezen / gezegd. Zou een T&T krijgen maar heb niks. Heb naam + achternaam. Heb haar op bokt, fb en insta een bericht gestuurd. Ook heb ik iemand die ik ken en bevriend met haar is benaderd. Ze was vandaag online op bokt. Geloof niet dat de een oplichter is want ze lijkt me een leuk een aardig persoon. Maar ik heb gewoon geen contact en geen laarzen. Gaat om 56 euro trouwens. :+

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 23:51

Ik zou gewoon aangeven dat ze nog een aantal dagen de tijd heeft om te reageren of iets te laten weten, of dat je anders een bericht op Facebook oid gooit. Je kan ook dreigen met aangifte doen maar weet niet of je gelijk die stap wilt zeggen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 23:54

Shaggy09 schreef:
Ik zou gewoon aangeven dat ze nog een aantal dagen de tijd heeft om te reageren of iets te laten weten, of dat je anders een bericht op Facebook oid gooit. Je kan ook dreigen met aangifte doen maar weet niet of je gelijk die stap wilt zeggen.

Maar ze leest het niet. Is ook helemaal niet wat ik wil. Wil gewoon die laarzen. Heb nu elke keer zieke pijn van die ik nu heb. :=

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 00:01

Ja maar het is dus goed mogelijk dat ze de laarzen niet heeft opgestuurd toch?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 00:02

Shaggy09 schreef:
Ja maar het is dus goed mogelijk dat ze de laarzen niet heeft opgestuurd toch?

Kan! Kan ook iets gebeurd zijn ofzo... vreemd haha.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 00:08

MarlindeRooz schreef:
Wat doe je als je iets via marktplaats gekocht hebt. Diegene niet reageert en de berichten niet leest. Het zou vorige week vrijdag / zaterdag opgestuurd zijn. Maar daarna heeft ze nooit meer wat gelezen / gezegd. Zou een T&T krijgen maar heb niks. Heb naam + achternaam. Heb haar op bokt, fb en insta een bericht gestuurd. Ook heb ik iemand die ik ken en bevriend met haar is benaderd. Ze was vandaag online op bokt. Geloof niet dat de een oplichter is want ze lijkt me een leuk een aardig persoon. Maar ik heb gewoon geen contact en geen laarzen. Gaat om 56 euro trouwens. :+

Met kerst en nieuwjaar er tussen zou ik niet heel erg verrast zijn als mijn pakket verlaat komt...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 00:10

Janine1990 schreef:
MarlindeRooz schreef:

Met kerst en nieuwjaar er tussen zou ik niet heel erg verrast zijn als mijn pakket verlaat komt...

Maar 5 dagen te laat? :+ en geen T&T? Ben zelden thuis dus wil gewoon weten wanneer en of die komt. Betaal ik ook 6.50 voor.