Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Donna89

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 17:17

Ik heb wederom mijn trouwjurk er op gezet
Nu voor een belachelijk lage prijs
Als ie nu niet verkocht word dan.... geen idee.. Haha
Durf te wedden dat ie op een weggeefhoek zo weg is

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 01:13

Je zou het eens op een Duitse facebook site kunnen plaatsen... hier gaan ze volgens mij voor redelijke prijzen weg. En je zit vlakbij de grens, even in DL naar het postkantoor en de verzendkosten zijn niet extra hoog.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 11:09

Mijn duits is echt suuuuper slecht helaas

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 12:12

Gewoon even aangeven aan die Duitsers, de meeste kennen wel een woordje Engels. Misschien lukt het dan wel?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 17:00

je woont zo dicht bij de grens, je hebt vast wel familie, vrienden of kennissen die je even kunnen helpen? Hoeft echt niet foutloos te zijn, veel begrijpen ze wel hier :j

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 17:03

Geen reactie gehad hoor zoals verwacht...
Ook vriendschapsverzoek gestuurd op FB en Messenger bericht gestuurd gaf geen resultaat.
Jammer dat ik de cap zolang voor haar heb achter gehouden.
Morgen dus maar weer opnieuw adverteren :Z

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 18:04

GamblersCup schreef:
je woont zo dicht bij de grens, je hebt vast wel familie, vrienden of kennissen die je even kunnen helpen? Hoeft echt niet foutloos te zijn, veel begrijpen ze wel hier :j

Helaas zijn vrij weinig mensen die ik ken goed of redelijk in Duits. Mijn vrienden hier komen hier ook allemaal niet vandaan. Mijn eigen familie ook niet. Allemaal import.
En mijn schoonfamilie heeft al moeite met Engels. Haha

Maar zal eens tijd nemen om een advertentie te maken. Heb wel een Duits ebay account. Heb al eens via daar paarden verkocht
Maar toen kreeg ik de tekst aangeleverd en conractnummer was van de boer die wel Duits kon haha
Dus alleen wat vragen beantwoorden via chat. En dat lukte nog wel

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 18:06

Hier ligt het niet aan Kiala maar aan de verkopers helaas..
Beide eind april al betaald..

Die van de rijbroeken die ze 24 april al op zou sturen afgelopen week bericht gestuurd, kreeg maandag antwoord dat ze zelf een week weg was geweest en degene die voor haar zou posten het was vergeten.. Nouja kan gebeuren maar inmiddels nog niet eens bericht dat pakket is aangemeld -:(-

De andere heb ik op 28 april geld overgemaakt, na een berichtje vandaag zegt ze dat ze er door drukte nog niet aan toegekomen is.. Dit weekend gaat ze het wegbrengen..

Hier baal ik best van.. Zijn geen dingen die ik direct nodig heb maar zeker als je zelf nog op vakantie gaat zorg je toch dat je van te voren verstuurd of anders is overleg met de koper direct als je terug bent 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 21:11

Ik ga DPD echt afschieten als er ooit nog een bezorger een pakket van mij in handen krijgt.

In april heb ik een wedstrijdje gewonnen via FB, en het pakket zou me opgestuurd worden. Nu kreeg ik gisteren een mailtje hoe het beviel. Eh... ik heb nog niks gehad?
Bedrijf is het gaan nakijken en blijkbaar is het al verzonden op 20 (!!) april en zogenaamd al 3x als zijnde "ontvanger niet thuis" aangemeld, naar het DPD postpunt gegaan én al 2x teruggestuurd naar afzender. Het ligt nu weer in het ophaalpunt.
Ik heb de data nagekeken: op de 1e poging was ik idd niet thuis (werk). De 2e én 3e poging wel! Er is niet aangebeld, er is geen briefje in de bus gestopt, gewoon ronduit niks.

Het gaat dus om verzonden, 1x "afleverpoging" mislukt, direct naar ophaalpunt en terug naar afzender. Weer verzonden, "afleverpoging" mislukt, naar ophaalpunt, terug naar afzender. Wéér verzonden, wéér "afleverpoging" mislukt, naar ophaalpunt en daar ligt het nu dus.

Vroeger nog al problemen met DPD gehad: bellen niet aan of bij de verkeerde (naam staat nochtans klaar en duidelijk op de bel), pakketjes zelf aftekenen en aan de straat voor iedereen, beschadigde pakketten, aanbellen en geen 10 seconden willen wachten tot we aan de deur zijn...

Bedrijf was absoluut NIET blij met die gang van zaken en gaat er werk van maken.

ElizeVdSJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 22:32

Lekker dan die DPD. Hier ook geen goede ervaringen met ze maar gelukkig niet zó erg!

Wij hebben nu ook een 'mooie' met PostNL. Pakje uit het buitenland. Is zonder afleverpoging naar een postpunt gegaan gisteren. Lag vandaag een briefje van in de bus.

Alleen.. pakketpunt stopt er vandaag mee. Man had gebeld hoe laat ze nog open zijn omdat het natuurlijk ook bevrijdingsdag is. Was tot 19u. Man was er iets over 18u.. dicht.

Pakketten kan je vanaf volgende week zaterdag 10 km verderop ophalen. Say what?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 22:43

Volgens mij heeft die koerier ook geen moeite gedaan en de hele zooi gelijk naar het ophaalpunt gebracht hoor. Onze bel is erg luid. Deze week om 6u stond de politie bijvoorbeeld aan de deur me uit bed te bellen omdat ze per ongeluk de spiegel van mijn auto hadden aangereden met parkeren :') (geen schade behalve dat ie wat paraplu stond). Ik slaap op 2 hoog, de bel hangt een verdiep lager in de woonkamer en ik garandeer je, ik was gelijk klaarwakker van het lawaai dat dat ding produceert. En aan het spontane gehuil, waren de kinderen van de buren dat ook.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 22:45

DPD en UPS doen hier ook vaker dat ze gelijk naar het ophaalpunt rijden. Dan hebben ze nog wel het fatsoen een briefje door de bus te doen, maar heb ik voor niks thuis gezeten. En ze doen dat briefje ook zodanig zachtjes door de bus dat ik het niet hoor op 3m afstand :+ (wel met een dichte deur ertussen)

ElizeVdSJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 22:49

Ik heb met DPD ook de ervaring dat ze erg haastig zijn. Bel ging (ondanks briefje op de bel met verzoek te kloppen ipg bellen) en ik zat op de bank. Van de bank naar de deur is ongeveer 10m. Kwam bij de deur en ze was alweer halverwege haar bus.. dan was er dus ook geen briefje geweest..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 22:54

Wij hebben een woningblok met een poortje aan de straat, daar hangt de bel + camera. De bel gaat, ik duw op de speaker en zeg dat ik eraan kom. Trap naar beneden, 5m de deur uit naar poortje en met wat pech zijn ze dan alweer vertrokken en zie je net de achterkant van het busje nog de hoek om gaan.
Briefjes zitten zelden in de bus. Ga je je T&T bekijken, dan zie je doodleuk "bewoner niet thuis" of "afgeleverd" aangevinkt staan. Met uiteraard een valse handtekening. Begin dan maar te zoeken waar het naartoe is...

Ik ben via de T&T link die ik kreeg naar de site van DPD gegaan. Had bovenaan 2 taalkeuzes: engels of roemeens. Zegt genoeg denk ik :+

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 23:03

Jezus wat een gedoe met DPD. Aantal jaar terug zou ik ook een pakketje krijgen via DPD , heb het nu nog altijd niet gehad. Pakje is gewoon verdwenen. Was wel afgegeven daar dus het lag niet aan de verkoper.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 23:07

Het is op een paar na altijd wel uitgekomen. En diegene die vermist zijn, zijn nadien door de verkoper alsnog opnieuw gratis verstuurd met een andere pakketdienst :)
Gaat om verschillende zaken, van een fles wijn bij een verlenging van een abbo tot mijn pakket van 6kg paardensupplement twv €270... Uitgerekend dat laatste was zonder pardon zelfs gelijk "retour afzender" gestuurd wegens "onbestaand adres". Na uitleg zei de koerier dat het huis moeilijk te vinden was aan de verkoper. Heb ze maar een foto gestuurd van google street view dat ie dringend een bril moest kopen :')

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 13:34

Dpd ben ik ook nooit zo blij mee, maar dhl vind ik ook echt waardeloos.
Ik probeer ook bij bedrijven te bestellen die niet met deze pakketdiensten werken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 16:23

Idem. Had ik geweten dat het DPD zou zijn, dan had ik wel een andere optie gevraagd.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 12:25

Heerlijk toch weer. Ben op zoek naar iets, kwam iets tegen maar met een productfoto. Dus gevraagd om een fotootje van het product zelf en nog een aantal vragen erbij.
Krijg je, wel binnen de 5 minuten dus snelle reactie zeker, een reactie terug met enkel een foto.
Geen antwoord op mijn vragen. Nu kan ik vanaf de foto wel zien wat ik moet weten maar ja, als je wil verkopen is het toch een kleine moeite om ook een aantal vragen te beantwoorden.

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 17:13

Pff ik heb een beetje het gevoel dat ik genaaid word.. Wat zouden jullie doen?

Op 24 april mailcontact gehad en een akkoord bereikt over een paar rijbroeken, meteen het geld overgemaakt en ze zou ze gelijk verzenden, met Kiala.

Op 27 april nog geen mail van Kiala dus haar een berichtje gestuurd waar ik op 1 mei als antwoord kreeg dat ze zelf weggeweest was en degene die ze voor haar weg zou brengen was het vergeten En ze zei letterlijk, ik breng het nu meteen weg.

Zowel afgelopen vrijdag als gisteren heb ik bericht gestuurd of het al verzonden is.
Gisteren ook in de mail gezet dat ik ze deze week nodig heb en het geld al 2 weken geleden betaald is..
Ik krijg geen reactie meer en ik zie zojuist dat de advertentie die er gisteren nog wel op stond verwijderd is :(

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 17:27

Kirja schreef:

Op 24 april mailcontact gehad en een akkoord bereikt over een paar rijbroeken, meteen het geld overgemaakt en ze zou ze gelijk verzenden, met Kiala.

Op 27 april nog geen mail van Kiala dus haar een berichtje gestuurd waar ik op 1 mei als antwoord kreeg dat ze zelf weggeweest was en degene die ze voor haar weg zou brengen was het vergeten En ze zei letterlijk, ik breng het nu meteen weg.

Zowel afgelopen vrijdag als gisteren heb ik bericht gestuurd of het al verzonden is.
Gisteren ook in de mail gezet dat ik ze deze week nodig heb en het geld al 2 weken geleden betaald is..
Ik krijg geen reactie meer en ik zie zojuist dat de advertentie die er gisteren nog wel op stond verwijderd is :(

Aiiaii..
Denk dat je bent opgelicht eerlijk gezegd ...
Heb je een telefoon nummer o.i.d.?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 18:19

Straks komt iemand een item halen die al 4x opgehaald zou worden door andere kopers.
Allemaal niet op komen dagen, word er gek van

ElizeVdSJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 22:50

Ik ben bang dat je naar de broek kan fluiten inderdaad. Staat de advertentie nog online? Even iemand anders laten mailen anders?

Wij hebben onze lamp te koop staan. Advertentie geeft nieuwprijs (in de aanbieding) van € 80,- aan en richtprijs van € 20,-.

Krijg ik een bod van 7 euro. Heb maar het volgende terug gemaild ( :') )

Beste (knip)

Helaas kan ik uw bod niet serieus nemen en ik heb het dan ook verwijderd.
Mocht u daadwerkelijk interesse in de lamp hebben dan wijs ik u op de richtprijs van 20 euro.

Mvg Elize

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 23:35

Ik vraag altijd even of ze het voor het debiel lage bod misschien even willen aanraken.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 07:47

Kirja schreef:

Misschien is de advertentie verlopen? Heb je geen andere advertenties van de persoon bewaard, dan kun je daar onder een andere naam interesse in tonen en een afhaalafspraak maken.