Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 13:06

Inmiddels op Amersfoort, dit is het perron voor de trein richting Den Haag:

Afbeelding

Bovenaan de roltrap staat nu ook beveiliging van de NS mensen tegen te houden omdat het anders te gevaarlijk wordt op het perron :=

Nayomie

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 13:12

Jo ben ik blij dat ik thuis zit :=

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 13:18

Holy moly!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 13:28

Tjee... Ben ik ff blij dat ik vorige week ben gaan treinen

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 15:02

Foaly schreef:

[ [url=m/ORDhHb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bovenaan de roltrap staat nu ook beveiliging van de NS mensen tegen te houden omdat het anders te gevaarlijk wordt op het perron :=

Zo'n tafereel was het vrijdag ook :=

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 16:50

Foaly schreef:

Waarom is het daar zo druk?!

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 17:24

Jolien87 schreef:
Foaly schreef:

Waarom is het daar zo druk?!

Wel een wisselstoring en (uiteraard!) geen enkele NS-bus.

*edit: en een hoop omreizigers omdat er bij Amsterdam het hele Paasweekend werkzaamheden zijn. En bij Rotterdam/Dordrecht. En in Limburg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 17:36

Een wisselstoring is vaak sneller opgelost dan dat er bussen ter plaatse zijn........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 17:37

En daarbuiten lijkt het me ook niet echt mogelijk om die bussen paraat te hebben op het station waar ze nodig zijn. Die moeten toch ergens vandaan komen, en geregeld worden. Nu met het paasweekend zullen veel bussen ook wel gewoon verhuurd zijn..

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 17:49

Emmaa_ schreef:
En daarbuiten lijkt het me ook niet echt mogelijk om die bussen paraat te hebben op het station waar ze nodig zijn. Die moeten toch ergens vandaan komen, en geregeld worden. Nu met het paasweekend zullen veel bussen ook wel gewoon verhuurd zijn..

Hier in Groningen zijn bussen er vaak binnen een uur, het lijkt me niet dat de storing zo snel verholpen was. Hier staan bussen en chauffeurs stand-by geloof ik :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 18:12

Voor de trajecten van de andere vervoeders? Vervoerders die zelf ook de bussen rijden toevallig???

NS heeft nooit bussen of chauffeurs achter de hand. Die worden altijd extern opgeroepen en dan duurt het meestal wel 1 tot 2 uur voor die ter plaatse zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 18:13

Dan krijg je natuurlijk ook nog het vraagstuk van de hoeveelheid bussen die opgeroepen moeten worden.. Als Amsterdam - Utrecht stilvalt is het misschien praktischer om te wachten tot het opgelost is dan om zo veel bussen te laten komen om vervolgens in de file terecht te komen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 18:13

Misschien word het dan eens tijd dat dat gaat gebeuren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 18:14

purny schreef:

Waarom? Als er meerdere buschauffeurs beschikbaar moeten zijn in verschillende regio's kost dat zo veel dat de prijzen voor kaartjes vermoedelijk weer enorm gaan stijgen. Begrijp me niet verkeerd, ik heb net zo'n grote hekel aan vertraging als de volgende, maar het moet wel praktisch blijven..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 18:32

purny schreef:

Klein rekensommetje; in 1 dubbeldeks bak kunnen 2x zoveel reizigers als in 1 bus. Om 1 dubbeldeks spitstrein van 10 bakken te vervoeren heb je dus al 20 bussen nodig. Op veel trajecten rijden 4 van die treinen per uur plus nog wat stoptreintjes. Dat zijn busaantallen die ze zelfs op de grootste stations nog niet kwijt kunnen op het plein. Daarom heb je bij geplande werkzaamheden ook vaak van die rare eindstations voor overstap naar de bus. Omdat ze daar logistiek vaak betere aanrijroutes hebben en meer bussen kunnen parkeren.

Ervan uitgaande dat we dan willen dat NS op elk moment binnen een uur VOLDOENDE bussen heeft ingezet, tel maar eens uit hoeveel bussen en chauffeurs je dan landelijk als backup continu gereed moet hebben staan. Dat red je niet met 1 busje per groot station.......bij lange na nog niet met 1 busje per intercity station.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 18:40

Of het word gewoon eens tijd om het hele systeem goed onder de loep te nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 18:53

Probleem is dat we veel teveel treinen op een te klein stukje spoor willen laten rijden. De impact van een verstoring is dan meteen gigantisch.

Het grootste deel van NL is qua ondergrond helemaal niet geschikt voor zoveel treinen. Verzakkingen zijn het gevolg waardoor spoor slecht licht en zwakke punten zoals wissels nog zwaarder worden belast. Daarnaast mogen wissels om millieu technische redenen niet meer gesmeerd worden.

Wisselproblemen worden ook veroorzaakt door problemen in de aansturing. Door het gigantische aantal treinen is het aansturen van rijwegen niet meer volledig door mensen op de post te doen. Rijwegen worden dus grotendeels geautomatiseerd ingelegd en helaas loopt die software ook wel eens vast.

De grootste oplossing zijn we zelf. Zowel op de weg als op het spoor. Maar iedereen wil op hetzelfde moment van de dag van de ene kant van het land naar de andere. Zo'n omvangrijke verplaatsing van zoveel mensen en goederen is gewoon bijna niet te doen.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 18:54

Maar hoe zie je dat dan voor je purny? Zo slecht vind ik het system niet hoor. Een wisselstoring of een springer bijvoorbeeld kun je niet bepaald op anticiperen. Dus hoe moeten ze het anders doen?
Oké, ik baalde ook toen ik door vertraging een keer pas erg laat thuis was en de volgende ochtend weer vroeg weg mocht, maar daar is gewoon niks aan te doen. Ik zou het niet weten in ieder geval. Minder treinen is ook niet bepaald een optie :+ er is gewoonweg niet altijd een schuldige aan te wijzen en dus iemand die het moet oplossen ofzo.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 18:54

purny schreef:
Of het word gewoon eens tijd om het hele systeem goed onder de loep te nemen.

Maar gelukkig weet jij dan wel het perfecte antwoord. In plaats van zulk commentaar te leveren, geef de ns ideeën. Zij roeien ook met de riemen die ze hebben.

Vandaag sinds lange tijd weer met de trein. Na vier uur praktijkexamen ehbo te hebben gehad, wilde ik even wat rust. Van alle stoelen, gingen er precies naast mij twee spelende kinderen zitten. Vind het altijd oké, maar nu niet :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 19:34

Kan de NS niet investeren om hun machinisten/conducteurs ook een chauffeursopleiding te geven dan? Zodat zij in het geval dat treinen uitvallen op de bus kunnen? Als de NS dan zorgt dat er op belangrijke punten in NL bussen beschikbaar staan, dan zou het misschien op te lossen zijn.

Of zeg ik nu iets heel raars?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 19:37

Oh dat wordt nog gezellig komende weken op station in Groningen. Auto's mogen er niet meer komen, en treinen rijden niet van NS, dus allemaal busvervangend vervoer. :=

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 19:49

Nayomie schreef:
Oh dat wordt nog gezellig komende weken op station in Groningen. Auto's mogen er niet meer komen, en treinen rijden niet van NS, dus allemaal busvervangend vervoer. :=

Hoezo geen auto's meer? Willen ze het gebruik van de trein dan echt zo graag ontmoedigen?

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 19:51

Marjoow schreef:
Kan de NS niet investeren om hun machinisten/conducteurs ook een chauffeursopleiding te geven dan? Zodat zij in het geval dat treinen uitvallen op de bus kunnen? Als de NS dan zorgt dat er op belangrijke punten in NL bussen beschikbaar staan, dan zou het misschien op te lossen zijn.

Of zeg ik nu iets heel raars?

Met de aantallen die eerder genoemd zijn is dit denk ik ook geen oplossing. Ik geloof dat dar 20 bussen per intercity werd genoemd. Dan moet er 20 man personeel op de trein zitten en er moeten 20 bussen klaar staan.

Daarnaast staat er dan een trein zonder personeel op het station, waardoor een volgende trein mogelijk niet binnen kan komen en/of er meer personeel moet worden opgetrommeld om de achtergebleven trein weg te halen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 19:55

oomens schreef:
Nayomie schreef:

Hoezo geen auto's meer? Willen ze het gebruik van de trein dan echt zo graag ontmoedigen?

Omdat er zo veel bussen komen te rijden, dat auto's daar niet langs kunnen omdat het anders volledig vast komt te staan. Het staat nu al regelmatig vast, zeker in de spits. En met nog allerlei touringcars náást de reguliere bussen, zou dan echt niet meer bij kunnen. Dus auto's moeten dan elders heen

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 20:05

Auto s kunnen nog wel mensen af zetten op het station. Alleen het stuk langs het Groninger museum is afgesloten.