tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 18:58

Lieszje schreef:
StableDoor schreef:
De beste wraak is groeien als persoon en laten zien dat je er sterker uit komt, echt, wraakacties gaan je niet helpen.

Hier ben ik het helemaal mee eens :)

Ik ook, maar.... ach het is je goed recht als goed burger wangedrag van medeburgers te melden. ;)

xClaudiaaL

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 20:40

Jullie mogen mij ook pb'en mochten jullie dat willen :)

Ik reageer niet veel, maar lees wel mee.

Gevoel van wraak kan ik me voorstellen. Maar idd, beste wraak is om zelf gelukkig te worden en te groeien als persoon :)

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 23:47

Het idee van wraak klink in je hoofd altijd tof en lekker. Maar 9 van de 10 keer komt Karma vroeg of laat om de hoek kijken en is het niet nodig. Bij mijn ex kan ik nog wat behoorlijke stunts uithalen als ik dat zou willen, maar hij verprutst alles zelf goed genoeg en het dus vanaf mijn kant niet eens nodig. Zonde van de energie en zo kan niemand een beschuldigend vingertje naar mij wijzen.

Hier gaat alles rustig aan weer iets de positieve kant op. Zit sinds kerst nu in mijn huisje (waar nog steeds wat klussen gedaan moeten worden, maar daar lijk je niet aan te ontkomen) en ik lijk weer iets meer rust in mijn hoofd te hebben. Toch staat de afspraak nog wel om met iemand te praten. Al is het puur en alleen maar om mijn zelfvertrouwen weer een boost te geven en dingen kan afsluiten.

Voor de grap deze week op tinder aangemeld, maar na een paar rare dingen weet ik niet of dit geschikt is voor mij (al was ik wel nieuwsgierig naar hoe dat nu eigenlijk werkt).

De goede vriend uit Groningen is hier ook wezen logeren. Heeft 1x een ongemakkelijk moment gegeven waarin ik wel even heel duidelijk moest zijn dat hij toch echt niks van mij hoef te verwachten. Ik heb geen behoefte aan een "shoulder to cry on, dick to ride on". In de stad merkte ik toch wel dat ik mij ongemakkelijk kan voelen tussen "de mannen". Iemand een idee hoe je daar mee om moet leren gaan of hoe ik dat kan verbeteren?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 23:49

miss_lizje schreef:
Het idee van wraak klink in je hoofd altijd tof en lekker. Maar 9 van de 10 keer komt Karma vroeg of laat om de hoek kijken en is het niet nodig. Bij mijn ex kan ik nog wat behoorlijke stunts uithalen als ik dat zou willen, maar hij verprutst alles zelf goed genoeg en het dus vanaf mijn kant niet eens nodig. Zonde van de energie en zo kan niemand een beschuldigend vingertje naar mij wijzen.

Hier gaat alles rustig aan weer iets de positieve kant op. Zit sinds kerst nu in mijn huisje (waar nog steeds wat klussen gedaan moeten worden, maar daar lijk je niet aan te ontkomen) en ik lijk weer iets meer rust in mijn hoofd te hebben. Toch staat de afspraak nog wel om met iemand te praten. Al is het puur en alleen maar om mijn zelfvertrouwen weer een boost te geven en dingen kan afsluiten.

Voor de grap deze week op tinder aangemeld, maar na een paar rare dingen weet ik niet of dit geschikt is voor mij (al was ik wel nieuwsgierig naar hoe dat nu eigenlijk werkt).

De goede vriend uit Groningen is hier ook wezen logeren. Heeft 1x een ongemakkelijk moment gegeven waarin ik wel even heel duidelijk moest zijn dat hij toch echt niks van mij hoef te verwachten. Ik heb geen behoefte aan een "shoulder to cry on, dick to ride on". In de stad merkte ik toch wel dat ik mij ongemakkelijk kan voelen tussen "de mannen". Iemand een idee hoe je daar mee om moet leren gaan of hoe ik dat kan verbeteren?

Komt vanzelf, is nu nog onwennig misschien?

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 16:55

Ik denk het ja, maar echt daten heb ik ook nooit gedaan.
Spoiler:
ondertussen wel 3 hele leuke matches, naar 1 een grappig bericht gestuurd. T hoeft niks te worden maar t is wel goed voor zelfvertrouwen dat er mensen mij "liken". Hahah

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 19:36

Ooit in een ver verleden wel wraakacties gedaan maar weet je,op dat moment voelt het ff goed enzo maar op de langere termijn haalt het niks uit. ;)
Je ex komt vanzelf wel de verkeerde tegen ofzo, dat is al 'wraak' genoeg. :)

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 14:08

Hmmm, ik zit blijkbaar toch meer met de break-up dan ik gedacht had. De afgelopen week heb ik veel gewerkt en slecht geslapen. Nu ik gister eindelijk weer wat kon uitslapen, droom ik veel over mijn ex en wordt ik zo ontzettend boos op hem in mijn dromen.
Dus blijkbaar ben ik boos en vanaf het moment dat ik dat besefte, slaap ik ook weer beter, hoewel ik nog steeds ruzie met hem maak in mijn dromen.

Ik heb sinds de break, een week terug, geen enkel contact meer gehad. Ik heb nog de sleutel van zijn huis en wat spullen van hem, even als dat hij waarschijnlijk spul van mij heeft. Ik had bij hem thuis een tandenborstel, t-shirt en wat ondergoed, dat kan ik wel missen. Hier heb ik nog wat pannen (had bij hem gekookt voor een grote groep en rest meegenomen om later hier op te eten), en hij heeft een tas met kleren laten staan van toen hij zich hier omkleedde voordat we naar een feest gingen.

Ik heb echt geen zin om de eerste stap te zetten om het spul uit te wisselen, ik kan prima zonder mijn spullen die hij nog van mij heeft. Maar ergens voelt het alsof het nog niet klaar is.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 14:13

Een week is nog maar heel erg kort, ik zou het gewoon nog even wat tijd geven. De manege-eigenaar van mijn vorige manege gaf me ooit een advies waar ik veel aan gehad heb: 'Als je niet weet wat je moet doen, dan moet je wachten.'

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 14:48

Hier gaat het ook allemaal nog niet goed. Nu 10 dagen geleden dat hij met het nieuws kwam en 7dagen geleden dat ik daar weg ging met de veronderstelling dat we elkaar 'tijdelijk' ruimte gaven. Blijkbaar was het voor hem toen al definitief en hoorde ik dat woensdagavond. Op sommige momenten voel ik me sterk maar de meeste momenten zijn nog ongeloof en het verlangen om het normale leven met hem weer op te pakken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 15:29

Sheran schreef:
Een week is nog maar heel erg kort, ik zou het gewoon nog even wat tijd geven. De manege-eigenaar van mijn vorige manege gaf me ooit een advies waar ik veel aan gehad heb: 'Als je niet weet wat je moet doen, dan moet je wachten.'

Ik vind dat eigenlijk wel een hele goeie, ook al is wachten heel lastig. Afwachten en geduld hebben is inderdaad het beste. Even tot jezelf komen, en dan doe je ook geen dingen waar je spijt van krijgt. Hetgeen wat je wellicht wil zeggen, kan je ook morgen nog zeggen.

Even een update:

Gisteravond en vannacht weer bij hem geweest. Was echt ongelofelijk gezellig, alleen maar gelachen en leuk en blij enzo. Vanochtend zei ik: "K, ik vind je echt heel leuk", en toen reageerde hij met: "ik jou ook", waarna ik een kus op m'n voorhoofd kreeg en een hele dikke knuffel. Dat is geloof ik wel positief. Ook toen ik bij het weggaan zei: "snel weer?" Zei hij: "ja, sowieso".

Echter hadden we elkaar net toegevoegd op facebook, en als de vrouw die ik ben ga ik dan uiteraard weer in full stalkmodus. :') En ik met m'n stomme hoofd vindt dan z'n ex en foto's van hen samen (wel van een jaar terug), waarna er weer zo'n totale ongegronde jaloezie inslaat. Tuurlijk heeft ie een ex, die heb ik ook. Slaat nergens op dit. Maar dan toch zo'n knagend en piekerend gevoel. Ik blijf gewoon toch bang en opzoek naar die bevestiging, maar ergens durf ik het onderwerp ook gewoon niet aan te snijden, omdat ik denk ik bang ben voor afwijzing?

De vorige gozer die ik een jaar gedate heb vond ik echt ook heel leuk in het begin, maar die wilde gewoon nooit een relatie maar hield me dan wel aan een lijntje. Denk dat ik ook daar weer bang voor ben. Dat dat moment van "het gesprek" (wanneer hou je dat eigenlijk) komt, en dat blijkt dat je eigenlijk hele verschillend intenties hebt...

Ik wil hem nogmaals nergens in forceren, of zeuren, of wat dan ook. Ook niet hem bestoken met appjes of constant om bevestiging vragen want daar zit niemand op te wachten en daar wil ik hem ook echt niet mee lastig vallen.

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 23:41

Laurahh schreef:
Hier gaat het ook allemaal nog niet goed. Nu 10 dagen geleden dat hij met het nieuws kwam en 7dagen geleden dat ik daar weg ging met de veronderstelling dat we elkaar 'tijdelijk' ruimte gaven. Blijkbaar was het voor hem toen al definitief en hoorde ik dat woensdagavond. Op sommige momenten voel ik me sterk maar de meeste momenten zijn nog ongeloof en het verlangen om het normale leven met hem weer op te pakken..

Ik heb hetzelfde gehad, maar echt, het wordt beter. Alles wordt beter, en het cliché is waar, het heeft tijd nodig.

Resistance: ik heb een beetje hetzelfde. Nu heb ik de "wat zijn we" vraag een paar dagen geleden gesteld en met een wat vaag antwoord kwam het eruit dat we een relatie hebben. Maar ik ben super onzeker, ik heb soms het idee dat ik al verder zit dan hij, ik ben bang om too much te zijn, om hem weg te jagen/kwijt te raken, zeker ook omdat zijn antwoord ietwat vaag was en dat hij zijn familie bewust niet over mij vertelt (rare familie, dus ik snap het wel, maar het voelt niet goed). Mijn onzekere gevoel komt toch door het 'verraad' en de angst die ik heb gevoeld bij het einde van mijn vorige relatie, ik ben bang dat hetzelfde weer gaat gebeuren. Ik durf mijn onzekerheid ook niet echt aan te kaarten. Hij is super lief voor me, maar hij heeft al erg veel meisjes voor mij gehad (waarvan 1 relatie), dat maakt me weer onzeker, want raakt hij dan niet uitgekeken op mij?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 23:52

Normaal gesproken lees ik hier altijd mee, maar ik wil eigenlijk al heel de dag hier iets posten dus ik dacht laat ik het dan maar doen :')

Ik heb nu 3 jaar een relatie met mijn vriend wat altijd een redelijk stabiele relatie is geweest, uiteraard wat pieken en dalen maar we zijn altijd een sterk koppel geweest dat niet zomaar om het minste of geringste de handdoek in de ring gooit.
Maar nu popt er de laatste tijd steeds vaker de gedachte om niet meer met hem te zijn in mij op.
Ik merk gewoon dat ik redelijk vaak me aan hem erger, aan zijn gedrag, aan zijn omgang met andere mensen, aan zijn korte lontje. Ik vergat het vaak als iets me niet lekker zat, maar de laatste tijd blijft het juist steeds maar weer rondspoken als ik me irriteer, of als we ruzie hebben gehad.
Ik denk best vaak ´was hij maar zo´ of juist ´was hij maar niet zo´
Ik heb gewoon steeds vaker dat ik me afvraag hoelang ik het nog met hem ga volhouden.

Ik vind het heel moeilijk en dubbel. Soms wil ik juist dat we nooit uit elkaar gaan en houd ik heel erg veel van hem, en soms is dat gewoon echt compleet het tegenovergestelde.
Ik ben eigenlijk heel bang dat als ik het zomaar uitmaak ik er nog wel eens goed spijt van ga krijgen.

Nu moet ik zeggen dat het wat oppervlakkig in mijn hoofd kwam opspelen, maar ik ben eigenlijk een beetje signalen aan het afwachten van mij zelf die me zeggen of ik de knoop moet doorhakken ja of nee.
Ik ben ook best bang om alleen te zijn, ik heb wel vriendinnen maar die hebben zelf ook relaties en vinden dat vaak belangrijker.

Ik wilde dit gewoon even van mij afschrijven misschien herkennen sommigen dit gevoel? Ik vind het zo dubbel allemaal, ik kan mezelf soms gewoon even niet volgen.. %)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 10:53

Oh ja dat gevoel heb ik ook al een aantal keer gehad, wat bij mij heeft geholpen is een heel goed gesprek hebben met mijn partner. Bij ons gebeurde dat een dag na een knallende ruzie. Alle frustratie kwam eruit. Gelukkig kon ik de dag erna goed met hem praten. Wij hebben ook kids, dus dan trek je ook niet zomaar de stekker eruit. Ik heb ene tijdje leuke dingen gedaan met vriendinnen buiten mijn relatie om, ben weer paardrijles gaan geven en ik heb ook weer een paard. Ik merkte dan mijn leven teveel om de zijne draaide en dat is nu anders. We kunnen nu weer genieten van de dingen samen, maar wel met de eigen dingen voor mijzelf eromheen. Ik weet niet of dat iets is wat je nu te weinig hebt , maar wellicht dat je er iets aan hebt.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 11:01

@Daphara en Laurahh het is nog hartstikke kort geleden :(:)
Geef het even de tijd, soms gaat het langzaam maar rustig aan wordt het steeds beter..

Hoelang het duurt is echt geen touw aan vast te knopen..
Bij mijn eerste serieuze relatie was ik na 1,5 maand helemaal genezen van mijn ex :')
Maar de relatie erna die ik na drie jaar zelf verbroken heb, heeft het zeker een jaar geduurd..

Lastig Shaggy..
Ik denk dat je, jezelf moet afvragen of je bij hem blijft omdat je niet alleen wilt zijn of dat je nog echt van hem houdt.
In elke relatie zijn er ergernissen maar de vraag is dan eigenlijk kun en wil je er mee leven als het niet veranderd.
Sterkte :(:)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 11:18

Ik wil niet heel deprimerend doen, maar wij zijn nu bijna een jaar uit elkaar, en ik kan het nu pas een beetje gaan loslaten :')

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 11:35

Haha Cer :')
Ik zeg express niks over mijn laatste ex waar ik 2,5 maand mee heb gehad en na 5 maanden stiekem nog steeds soms om rouw :')
Kom jij met zo'n deprimerend bericht :P

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 11:36

:')

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 13:04

Mer1980 schreef:
Oh ja dat gevoel heb ik ook al een aantal keer gehad, wat bij mij heeft geholpen is een heel goed gesprek hebben met mijn partner. Bij ons gebeurde dat een dag na een knallende ruzie. Alle frustratie kwam eruit. Gelukkig kon ik de dag erna goed met hem praten. Wij hebben ook kids, dus dan trek je ook niet zomaar de stekker eruit. Ik heb ene tijdje leuke dingen gedaan met vriendinnen buiten mijn relatie om, ben weer paardrijles gaan geven en ik heb ook weer een paard. Ik merkte dan mijn leven teveel om de zijne draaide en dat is nu anders. We kunnen nu weer genieten van de dingen samen, maar wel met de eigen dingen voor mijzelf eromheen. Ik weet niet of dat iets is wat je nu te weinig hebt , maar wellicht dat je er iets aan hebt.

Ja een beetje wel hoor.
Ik mis vriendinnen sowieso heel erg. Als het aan mij ligt komen ze gezellig 2 keer per week op de koffie ofzo. :') Maar ik haal de 2 keer per maand soms niet eens. Althans, ik wel, maar mijn vriendinnen niet.

Soms dan doen we leuke dingen, net zoals laatst gingen we een nachtje naar een hotelletje en dat vind ik dan erg leuk alleen ook daar kan ik me enorm ergeren aan hem en zijn trekjes en dat haalt het plezier er weer een beetje vanaf voor mij. :( Ik baal daar gewoon enorm van want het is natuurlijk de bedoeling om lekker de genieten, en dat doe ik ook wel, alleen niet genoeg ofzo..

Ik kan ook voor mijzelf nu eigenlijk al zeggen dat ik het later niet zie zitten om kinderen met hem te krijgen. Daar schrik ik soms best van. Aan de ene kant denk ik dan ook waarom ben je dan nog bij hem, maar het is vaak nog wel gewoon leuk samen dus dan denk ik ook weer van; waarom zou ik het nu beëindigen als het gewoon leuk is? Is dat dan wel nodig?

Lastig lastig... -O-

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 13:59

Zeker lastig Shaggy. Ik kan alleen vanuit mezelf spreken dat ik niet meer genoegen neem met 'gewoon leuk met ergernissen en twijfels'. Want ik kan het zonder vaste relatie ook gewoon leuk hebben. Het moet voor mij echt een toevoeging zijn aan mijn leven en echt als 'de ware' voelen.

Natuurlijk vind ik soms ook wel dat m'n vriend stom doet en hebben we eens een discussie maar dat is altijd van korte duur en zorgt nooit voor enige twijfel. Met m'n ex wilde ik geen kinderen en niet trouwen. Nu wil ik heel graag trouwen en misschien ooit zelfs kinderen. Als ik ze wil, wil ik ze met hem. En nu ik dit gevoel ken snap ik niet waarom ik altijd genoegen heb genomen met m'n ex.

Je leeft maar één keer en daar moet je zoveel mogelijk uithalen. Blijven bij een vent die je een 6 geeft hoort daar voor mij niet bij. Het moet minstens een 9 zijn. ;)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 14:40

Ja ben ik met je eens hoor :P
Misschien moet ik mezelf gewoon een schop onder mn kont geven. Ik durf het namelijk echt niet zomaar te beëindigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 14:52

Lieve lieve meiden,
Ik heb hier een hele tijd gereageerd wegens mijn break-up. Uiteindelijk het topic ontstipt omdat ik even rust wou betreft relaties, en niet de ""kracht"" had om op iemand anders z'n problemen te reageren. Maar jullie hebben mij hier zoveel geholpen om dingen in te zien, lieve woorden gezegd en gewoon geluisterd (ook de dames met wie ik regelmatig ge'PB't heb!) dat ik jullie nog even wou updaten :)

Wij zijn inmiddels een half jaar geleden officieel uit elkaar gegaan. In de tussentijd is heel veel gebeurd waar ik volgens mij hier in het begin nog wel is om advies gevraagd heb. Maargoed...
Inmiddels is er veel gehuild, geschreeuwd, gezwegen maar vooral heel veel gesproken. Over echt alles. Over ons verleden, het nu en de angst voor een eventuele toekomst samen en wat ons daarin tegenhoudt. Gepraat, gepraat en gepraat. En ik durf te zeggen dat we nu ongeveer een maand echt op een punt zitten waar we beide niet alleen blij mee zijn, maar ook volledig achter staan. Alsof het heeft moeten gebeuren, want de afgelopen maanden hebben we samen gewoon even alles eruit gegooid wat ons dwars zat, of dat nou terecht/eerlijk naar de ander was of niet. En er zijn daarin echt wel dingen gezegd die enorm pijn deden, absoluut niet verdient waren en het zelfs momenten alleen maar erger gemaakt heeft. Maar het is er wel uit, en wat lucht dat op als ik daaraan terug denk...

Gister wederom een heel heel goed gesprek gehad, waar uit gekomen is dat wij nu toch wel een heel klein stapje verder zetten, en weer officieel aan het daten zijn :) En zeker met het uitzicht op meer, maar rustig aan. Het gaat nu zo goed dat we niet te snel weer overal in willen vallen. Er zijn zeker nog werkpuntjes op persoonlijk vlak, maar we kunnen zoveel beter praten samen, echt beter dan we ooit gekund hebben... :o

Dus lieve lieve bokkers, ik wil jullie echt bedanken voor jullie luisterende oren en advies, want dat heeft mij echt wel geholpen het even van buitenaf te bekijken af en toe. <3
Ik hoop hier weer 'mee te kletsen' nu, en ook een luisterend oor en misschien wel advies te bieden :)

Rosalie_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 17:59

Ik lees al lang stil mee (sorry :o ) maar wil me nu toch even kenbaar maken. Dankjewel voor je post, Dreamer! Ik zit eigenlijk al een jaar in hetzelfde schuitje waar jij in zat. Uit elkaar (na een relatie van 10 jaar) maar wel blijven praten, dat we sindsdien beter doen dan ooit. Weet zelf nog steeds niet of ik wil en of het kan dat het goed komt, maar het is toch een opsteker om te lezen dat het bij jullie mogelijk lijkt/is. Dus dankjewel daarvoor :)

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 18:06

Fijn te lezen Franka! Ook dat jullie weer dichter tot elkaar gekomen zijn en het er nu zo positief uitziet. Genieten nu en rustig aan!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 18:12

Wat goed Dreamer!

Ben benieuwd hoe het bij jullie gaat lopen Rosalie!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 18:13

_Dreamer schreef:
Lieve lieve meiden,
Ik heb hier een hele tijd gereageerd wegens mijn break-up. Uiteindelijk het topic ontstipt omdat ik even rust wou betreft relaties, en niet de ""kracht"" had om op iemand anders z'n problemen te reageren. Maar jullie hebben mij hier zoveel geholpen om dingen in te zien, lieve woorden gezegd en gewoon geluisterd (ook de dames met wie ik regelmatig ge'PB't heb!) dat ik jullie nog even wou updaten :)

Wij zijn inmiddels een half jaar geleden officieel uit elkaar gegaan. In de tussentijd is heel veel gebeurd waar ik volgens mij hier in het begin nog wel is om advies gevraagd heb. Maargoed...
Inmiddels is er veel gehuild, geschreeuwd, gezwegen maar vooral heel veel gesproken. Over echt alles. Over ons verleden, het nu en de angst voor een eventuele toekomst samen en wat ons daarin tegenhoudt. Gepraat, gepraat en gepraat. En ik durf te zeggen dat we nu ongeveer een maand echt op een punt zitten waar we beide niet alleen blij mee zijn, maar ook volledig achter staan. Alsof het heeft moeten gebeuren, want de afgelopen maanden hebben we samen gewoon even alles eruit gegooid wat ons dwars zat, of dat nou terecht/eerlijk naar de ander was of niet. En er zijn daarin echt wel dingen gezegd die enorm pijn deden, absoluut niet verdient waren en het zelfs momenten alleen maar erger gemaakt heeft. Maar het is er wel uit, en wat lucht dat op als ik daaraan terug denk...

Gister wederom een heel heel goed gesprek gehad, waar uit gekomen is dat wij nu toch wel een heel klein stapje verder zetten, en weer officieel aan het daten zijn :) En zeker met het uitzicht op meer, maar rustig aan. Het gaat nu zo goed dat we niet te snel weer overal in willen vallen. Er zijn zeker nog werkpuntjes op persoonlijk vlak, maar we kunnen zoveel beter praten samen, echt beter dan we ooit gekund hebben... :o

Dus lieve lieve bokkers, ik wil jullie echt bedanken voor jullie luisterende oren en advies, want dat heeft mij echt wel geholpen het even van buitenaf te bekijken af en toe. <3
Ik hoop hier weer 'mee te kletsen' nu, en ook een luisterend oor en misschien wel advies te bieden :)

Super blij dit te horen, goed gedaan, en veel geluk nog verder samen <3