Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 20:10

Daar vraag je wat , bij eerste huis niet had maar wel de zekerheid dat ik het huis kreeg

WinSel

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 20:11

Paar weken van te voren dus maar doen haha

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:06

Ik wil natuurlijk ook graag een kat als ik er in januari ga wonen maar twijfel heel erg of ik een kitten moet nemen of een volwassen kat.... Eerst dacht ik een volwassen kat, maar een kitten is natuurlijk ook erg leuk... Wat is jullie ervaring ?

Ik werk overdag gewoon

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:31

Wil je 1 of meer?
Kitten alleen is een beetje sneu als je fulltime werkt, zou dan eerder een volwassen doen.

Ging zelf voor een volwassen kijken en ben met volwassen en kitten thuis gekomen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:36

Ik ben zelf vd volwassen katten. :)
Meeste kittens vinden toch wel een huisje, hoop volwassen katten niet.
Plus dat je vaak al weet wat je in huis haalt terwijl een kitten vaak nog veranderd en als je mazzel hebt is een volwassen kat volledig opgevoed. :j

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:43

Ja idd dat dacht ik ook, een kant en klare kat zeg maar haha
Dan ken je het karakter enz.... :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:54

Een oudere kat? , ik heb 2 volwassen en 1 kitten. Die jongste heeft het moeilijk ermee als ik weg ben, oefen het dagelijk maar vond het sneu voor hem haha

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:54

Das wel mijn ervaring hier ja. :)
En natuurlijk veranderen er wel wat dingetjes, maar in grote lijnen blijft het wel de kat die je hebt uitgezocht.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:55

Mijn volwassen kat had ik totaal tegenovergesteld verwacht van hoe ze is. :+ Dus zegt niet altijd iets.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 23:06

Komt omdat ze wat angstiger is, geef het tijd en over een poosje herken je haar niet meer terug. :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 23:28

Ik hoop het, soms kan ik er goed tegen maar soms is het zo frustrerend.
Van de week zo lief gespeeld samen met een muisje. Volgende dag kom ik thuis, zit ze op bed, zeg ik iets tegen d'r.. Hop onder het bed! :?

Gelukkig heb ik Noa ook. :o :D begint steeds aanhankelijker te worden! :j

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 23:42

Oh das heel normaal, wsl zat ze ff niet lekker in d'r velletje of was ze eerder al ergens van geschrokken ofzo. :)
Mo heeft die momenten af en toe ook nog. :j
Meestal als je dat een beetje negeert komt ze vanzelf wel weer tevoorschijn. :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 00:08

Ja klopt om vervolgens weer te verdwijnen als ze me ziet. :+

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 00:14

Geduld, en niet verwachten dat het met 2, 3 maanden opgelost is.
Ik zou het echt een jaar geven, trekt ze eerder bij is dat mooi en zo niet dan heeft ze iig ruim de tijd.
En ga in de tussentijd lekker spelen met een hengeltje, strooi snoepjes rond etc.
Allemaal lekker ontspannen zodat ze gaat merken dat jij ook echt leuk bent zonder dat je er (onbewust) druk op zet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 00:55

Bange poezen hebben tijd nodig , mijn oudste is mishandeld geweest en heeft zo haar trauma's en handleiding. De band die we hebben kan ook zo afwezig zijn , hangt bij haar er vanaf elke dag. Momenteel moet ze wennen aan kitten , gaat heel moeizaam maar ze komt alweer wat meer beneden. Als je haar kent is ze zo lief , zo jammer dat ze stuk is gemaakt wou dat anderen ook haar zo mochten kennen. Mijn broer kan op mij na het beste met haar omgaan.

Maar koste jaren, begin alleen maar onder banken en tafels. Ik haar aaien en klaar , toen gepakt en op schoot. Aaien en laten gaan, ze bleef toen zitten met oren rechtop paar minuten en weg. Op gegeven moment sprong ze zelf op schoot, vanaf daar de andere angsten aangepakt. Ze is geboren bij ouders , toen naar een bekende gegaan daar mishandeld en als bang vogeltje terug gekomen. Bij eerste huis besloten haar met pensioen te laten gaan en is ze gekomen, koste weer tijd maar onze band is prima gebleven en ze groeide weer en overwon meer angsten. Nu in 2de huis is ze dolblij met haar eigen kamer en kan ze lekker oud worden. Ze is alweer 10

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 03:56

Klopt, heb er 1 lopen die heel erg op Mel lijkt qua gedrag.
Nu, ruim 3 jaar later, wordt ze wat pittiger qua gedrag naar de andere huisdieren maar haar eerste reactie blijft vluchten en verstoppen.
Wel hersteld ze nu heel vlot, maar als ze maar dénkt dat ze in de transportmand moet krijg ik haar niet meer te pakken.
Ja uiteindelijk wel, nadat we 20 rondjes door het huis hebben gerend omdat ik haar niet te pakken krijg. :+
Dat punt voorkom ik nu gewoon door de transportmand klaar te zetten op de wasmachine, Mo in de badkamer te lokken en de badkamerdeur achter me dicht te trekken.
Dan ga ik zelf ff aanrommelen (tandenpoetsen/haren borstelen oid) en pak ik haar rustig op en zet haar in de mand.

Maar de eerste dagen dat ik die had zat ze onder m'n bed en heb ik haar echt moeten lokken met een verenstokje en dan zag je een pootje onder het bed uit komen, hengelend naar het verenstokje, maar verder echt niet. :')
Heb haar gewoon d'r gang laten gaan en langzaam aan werd ze steeds dapperder en ging de boel verkennen, kwam mij opzoeken en m'n toenmalige huisgenoten.
Maar nog steeds zijn lompe, grote en/of brede mensen eng en als ik heel druk in m'n hoofd ben kan ik haar niet benaderen. :n
Ik denk dat ik dan te druk en wat onvoorspelbaar wordt in mijn bewegingen en dat ziet zij als een grote bedreiging.

Maargoed, wat ik zeggen wou:
Geef het tijd.
Die van mij veranderd ook nog steeds en zal wsl altijd wat blijven veranderen (positief) maar ook terugvalletjes hebben.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 08:31

Snachts ligt ze bij me op bed, kan ik haar aaien enzo. :j

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 09:47

Ik had mijn internet van Telfort binnen 5 dagen al in huis. Heb het nog niet aangesloten, omdat ik er niet in zit nog, maar was echt super snel binnen!
Water moest ik wel de meterstanden hebben, maar voor gas en licht niet, dat kon ook later.

Ik heb al een kat en die verhuist straks lekker met me mee, ná mijn housewarming party!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 10:36

Voor mij geen katten! Ik snap die dieren niet en zij mij ook niet geloof ik :P

Heb 2 cavia's en zolang die eten krijgen vinden ze het prima :D

Geloof dat ik stroom en gas heb vanaf dat ik de sleutel heb. Top :) Internet kán 3 weken duren, hoop korter! En voor bellen ga ik mijn mobiel gebruiken, met simyo is dat veel goedkoper dan vaste lijn. Kan ook nog mijn nummer houden, echt goede service!

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 11:00

Wel echt heerlijk dat jullie allemaal katten hebben! Dat ga ik echt wel missen. Thuis een complete dierentuin, straks helemaal niks. -O- Maar zal ook niet veel thuis zijn, dus voor de beesten wel beter. Ooit, op een dag... :)

Wat lastig dat dat internet ed allemaal zo lang duurt!

Nynke, wij hebben dezelfde planning qua verhuizen! :)) Succes (en veel plezier!) dit weekend! :)

Netjes dat het zo kan Winsel! _/-\o_ Leuke huisje is het!

Ik heb gister de sleutel opgehaald. :D Ga alleen vrijdag pas heen. -O- Heb het meeste qua pannen/servies/bakjes ed in de vaatwasser staan, kan dat schoon mee komend weekend. :) Straks nog een rondje vaatwasser. Echt heel leuk om alles wat ik ooit verzameld heb uit te pakken. :D
Nu nog maar even aan het leren, want ik heb maandag een tentamen (wat een planning :Y) )

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:08

Mandyy schreef:
Snachts ligt ze bij me op bed, kan ik haar aaien enzo. :j

Dat is het begin. +:)+

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 19:28

Succes Saskia met het leren en het verhuizen :D Leuk om te zien wat je allemaal gekocht hebt he haha

Ik heb net op de site van het asiel gekeken en nu ben ik verliefd geworden <3 Heel slecht wat ik heb pas in januari mn huis haha :P
Afbeelding

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 20:33

Ahh, die is wel lief! :)

Ik ben nog even door de gamma gelopen en heb een lading kleurenkaartjes gescoord. :D Wist al dat ik petrol op één muur wilde, maar welke tint precies... En dan nog combineren met andere kleuren.. Heb een vrij donkere roze uitgezocht waarmee ik mn tafel wil doen en mint-achtig voor op mijn stoelen. :) Vrijdag maar even meenemen en kijken hoe het daar lijkt. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 20:36

Awh Winsel <3

Petrol is mooi!

Zal morgen eens tochtstrips halen, de deuren tochten heerlijk :+ , vermoed dat de keuze reuze is dat word wat

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 23:24

Ben benieuwd hoe het wordt Saskia ! Altijd leuk dat soort dingen uitzoeken :))

Oef rebecca tochtende deuren is niet fijn....