Model worden/hoe? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Willl65

Re: Model worden/hoe? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 14:03

Oké excuses dan bedoel ik het andersom
Ik vind het moeilijk om eerlijk aan te geven dat ik het niet zo mooi vind jet team heeft toch veel werk verricht. Ik bedoel het niet slecht

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 14:59

Ik ben het met will eens, foto was mij even ontschoten. Vind deze 3x niks. De voorgaande waren een stuk sterker en ook mooier. Krijg een beetje het gevoel alsof ik naar een knaagdier kijk op de foto.
Ik zou deze niet in je portfolio stoppen. Hij maakt je een stuk minder knap terwijl je dat wel bent :)

@courses tuurlijk. Meeste wat ik binnen heb gekregen was ook niet echt het beloofde portfolio materiaal maar meer het commerciele werk... Beetje jammer dus :(
Kende jij de fotograaf in kwestie trouwens?

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 18:26

Lienek schreef:
Die foto's vallen enorm tegen :( echt heel jammer.. Echt slechte kwaliteit slechte nabewerking en ga zo maar door. Erg zonde maar ja!

Ahw wat balen zeg!

Bedankt voor jullie feedback! Ook juist met negatiever commentaar ben ik erg blij, dan kan ik er ook aan werken :j

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 18:33

Lienek schreef:
Ik ben het met will eens, foto was mij even ontschoten. Vind deze 3x niks. De voorgaande waren een stuk sterker en ook mooier. Krijg een beetje het gevoel alsof ik naar een knaagdier kijk op de foto.
Ik zou deze niet in je portfolio stoppen. Hij maakt je een stuk minder knap terwijl je dat wel bent :)

@courses tuurlijk. Meeste wat ik binnen heb gekregen was ook niet echt het beloofde portfolio materiaal maar meer het commerciele werk... Beetje jammer dus :(
Kende jij de fotograaf in kwestie trouwens?

Ik ken hem niet persoonlijk, wel z'n naam eens voorbij horen schieten inderdaad :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 18:36

Ik vind de foto mooier dan je allereerste foto's Helene, maar zeker minder mooi dan de laatste twee. :)

Lieneke, ook ik vind je blik heel sterk! Ben benieuwd naar de andere foto's.

Ik zit een beetje met een punt. Ik wacht al sinds 11 januari op de resultaten van een (analoge) shoot. Ik heb al een paar keer contact opgenomen, en dan is de reactie heel vriendelijk, maar met steeds de mededeling dat het heel druk is en dat ik hem nog even de tijd moet geven. Het is TFP, en hij doet ook echt werk wat waarschijnlijk voorrang heeft, maar is het een normale wachttijd? Wat moet ik doen? :)

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 18:48

Dat is zoiets lastigs! Maar januari is een half jaar verder.. Ik vind dat wel heel lang hoor!
Ondankds dat het tfp is. Alsnog ben je een samenwerking aangegaan en dan snap ik dat het op tfp basis langer kan duren... Maar een half jaar en nog geen foto vind ik wel echt te lang.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 18:49

ik vond dat ik traag was _O- maar wat ik hier voorbij hoor komen :oo

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 18:54

Mjah, 6 maanden is echt wel lang inderdaad ... Maar helaas kan je blijven zeuren tegen een muur, dan is het alsnog vrij weinig. Beetje vervelend is het wel.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 19:03

Ja, inderdaad... ik weet niet of het 'zeuren' enig effect heeft.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 19:07

Ik snap het ook niet van fotografen hoor... Kijk als zij aangeven het kan wel 6 weken duren, dan weet je de tijdlijn. Maar als je een half jaar of zoals ik had meer dan een jaar wacht, dan krijg je toch ook geen goede naam? Tenminste ik vertel vriendinnen in het modellenvak wel dat ze zo iemand moeten mijden en geloof me, het is een hele kleine wereld en verhalen gaan snel rond.. Zo zijn er namen die bij elke shoot weer naar voren komen terwijl ik vaak met fotografen werk die elkaar niet eens persoonlijk kennen..
Dus eigenlijk gooien ze ook een beetje hun eigen glazen in

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 19:09

het is idd een erg kleine wereld :j helaas hebben sommige modellen ook idee dat een week al lang is... :n

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 19:11

Deze fotograaf is niet meer heel actief, maar inderdaad... mensen zijn nu wel gewend dat alles heel snel gaat, en geen tijdpad geven is wel erg frustrerend. Een week vind ik nog wel meevallen, maar een tijdpad krijgen is wel heel wenselijk. Een fotograaf heeft ook een verplichting naar het model toe, die er vaak erg veel moeite en tijd in heeft gestoken.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 19:19

Gianti schreef:
het is idd een erg kleine wereld :j helaas hebben sommige modellen ook idee dat een week al lang is... :n

:D maar een week is ook lang!! Tenminste als ik dan de beelden op de camera zie dan is een week of zelfs een dag al lang om te wachten! Haha
Gelukkig zijn de fotografen vaak ook mega enthousiast en vaak heb ik binnen 2 dagen al een foto!
Maar ik ga er zeker niet extra om zeuren hoogstens stuur ik naderhand nog een berichtje met een bedankje en de fijne samenwerking en dat ik erg benieuwd ben naar het uiteindelijke resultaat. Maar zeuren om foto's, nee dat gaat mij te ver hoor!

Ik vraag overigens wel wanneer ik foto's kan verwachten als ze het zelf niet melden maar meestal zeggen ze het zelf al :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 19:24

haha snap ik, ik probeer altijd binnen korte tijd iets te laten zien.. maar met een studie en zoals laatst 3 weken ziek, dan ga je echt fiks achterlopen :( probeer het altijd wel aan te geven, maar sommige hebben geen begrip

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 19:37

Gianti schreef:
haha snap ik, ik probeer altijd binnen korte tijd iets te laten zien.. maar met een studie en zoals laatst 3 weken ziek, dan ga je echt fiks achterlopen :( probeer het altijd wel aan te geven, maar sommige hebben geen begrip

Ach dan weet je gelijk met wie je niet meer moet werken! :+

Of arrogantie... Een visa had ooit op mn oproepje gereageerd voor een tfp shoot. Was last minute omdat de andere visa ziek was oid. Nou wat een arrogante meid! Kon prachtige make up hoor! Daar niks te klagen over maar ze deed de make up en heeft verder alleen maar binnen op haar telefoon gezeten en geen woord gewisseld... Later werden wij weer voor een workshop gevraagd en die cancelde ze want haar uur tarief was ineens 150,- per uur ofzo... :') en dat terwijl haar portfolio nog heel minimaal is en net pas afgestuurd.. Maar goed wij hebben er smakelijk om gelachen, dan niet toch! En de dag met de andere visa was echt mega gezellig! Dat vind ik dan eigenlijk belangrijker want het blijft voor mij meer een hobby

jasmijnz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 11:29

Ik zit nu ook zelf ook een beetje met het zelfde probleem, had een testshoot gehad voor de kledingwinkel en site. Er werd gezegd dat ik binnen een week de foto's zal krijgen en dat ze lieten weten als ik hun vaste model zal worden. Inmiddels is het alweer 3 weken later en heb ik nog niks gehoord. Mail gestuurd maar hier krijg ik geen reactie op.. Geen probleem dat het wat langer duurt alleen zeg dan niet dat ik het binnen een week te horen krijg.

Ook laatst een shoot gehad voor een wellness! Heb de foto's al binnen alleen ze mogen nog niet online jammer genoeg. Wanneer het mag post ik ze hier ook :)

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 11:36

Maar kreeg je daar wel voor betaald dan? Dan heb ik er zelf altijd minder moeite mee omdat ik dan niet met lege handen sta (al zijn de fotos ook altijd fijn om te hebben)

jasmijnz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 11:42

Nee helaas niet.. Voor de testhoot leek het mij logisch dat ik daar niks voor kreeg. Achteraf heb ik er een beetje spijt van want ik heb er toch tijd en moeite ingestoken. Als ik hun vaste model word wil ik er wel graag betaald voor krijgen maar tot nu toe heb ik er niks van gehoord.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 11:45

jasmijnz schreef:
Nee helaas niet.. Voor de testhoot leek het mij logisch dat ik daar niks voor kreeg. Achteraf heb ik er een beetje spijt van want ik heb er toch tijd en moeite ingestoken. Als ik hun vaste model word wil ik er wel graag betaald voor krijgen maar tot nu toe heb ik er niks van gehoord.

Oei dan hoop ik dat je wel afspraken hebt dat ze de fotos die geschoten zijn niet voor commerciele doeleinden gaan gebruiken anders hebben ze mooi gratis foto's voor hum reclame!

Anders mail je ze na 4 weken even! Dan is er een maand voorbij

jasmijnz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 11:54

Ze hebben wel gezegd eerst mijn toestemming te vragen voordat ze echt de foto's gebruiken alleen aan dat woord heb je natuurlijk weer helemaal niks.
Ik ben bang dat ik dit niet zo slim heb aangepakt...

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 12:05

Oei nee! Sowieso zou ik nee zeggen als je geen vergoeding krijgt... Dan verdienen zij geld aan jou.. Snap nog steeds niet dat modellen 'gratis' werken voor commerciele doeleinden... En hetzelfde geld voor fotografen die dat ook doen..

Trouwens kunnen jullie mij advies geven?
Ik had een tijd extensions, ik heb ze voor mijn vakantie omhoog laten plaatsen maar nagevraagd of dit wel slim was of dat ik beter even tot na de vakantie moest wachten vanwege zwemmen in o.a zwembad en zee. Dit was volgens de kapster geen probleem met als gevolg enorme klitten en knopen op vakantie waarna mijn vriend het er uit heeft geknipt... Nu wil ze dat ik langs kom om te kijken wat er aan te doen..
Ik twijfel wat ik moet aangeven want het voelt voor mij nu als deels verspild geld... En moet ik nu om een nieuwe gratis verlenging vragen? Ik bedoel ze zei zelf dat het kon anders had ik even uitgelaten en later omhoog laten plaatsen. Ik ga er morgen heen maar weet niet of een geheel nieuwe verlenging logisch is om te vragen...

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 12:26

Oei vervelend bij iedereen met de foto's zeg... Ik heb ook een fotograaf waarmee ik nu al een jaar geleden heb geshoot en niks van gehad. Op berichtjes wordt ook niet gereageerd. Het is overigens een bokker. Nu heb ik het maar gelaten, want ik denk niet dat het nog iets toevoegd aan mijn portfolio.

Lieneke, ik zou er niet voor betalen als je nieuwe neemt.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 13:11

Iemand zin om nu in Adam te shooten... Model heeft ons laten zitten

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 13:13

Gianti schreef:
Iemand zin om nu in Adam te shooten... Model heeft ons laten zitten

Jammer dat ik geen model ben, anders was ik wel gekomen!
Heel vervelend voor jullie :(

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 14:04

Ik kan helaas ook niet :( wat balen zeg! Wel gegronde reden?