Show je Vinted koopjes!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Re: Show je Vinted koopjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 20:39

Ik vind spaghettibandjes ook niet zo'n goed idee op school. Vind dat je daar redelijk gekleed moet gaan, zoals je straks op je werk/stage ook geleerd gaat zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 20:41

Op zich niks nieuws natuurlijk, kan me herinneren dat in de tweede van vwo er twee blonde zeer volgroeide dames zaten die de jonge leraar Nederlands zaten te testen. Vooraan zitten met minirok en benen steeds iets verder uit elkaar , arme man.
En dat is 50 jaar geleden.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 20:45

Ik kon met warm weer gewoon met spaghettibandjes op werk en stage komen, hoor.

En als je dat als regel wilt dan valt er echt veel meer af wat nu wel normaal gevonden wordt. Spijkerbroeken met gaten of überhaupt spijkerbroeken zelfs soms. Speakers niet, geen sandalen of slippers, ook niet de nettere varianten. Crop tops, maar ook hoop dingen die hier voorbij komen had ik niet aan hoeven trekken naar werk of stage, terwijl die spaghettibandjes het probleem niet waren. En voor een meeting ging er soms een blazer overheen, maar ik was niet de enige die dat dan aan had.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 20:56

School en werk/stage is natuurlijk ook niet hetzelfde

Ik denk niet dat dit het topic is hier voor en kan me ook niet voorstellen dat een topic als dit nooit voorbij is gekomen op bokt

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 21:02

Bij mij op school waren er altijd duidelijke kledingregels. Broeken of rokken tot op/over de knie, geen decolleté, mouwen tot over de schouders. Zo niet, dan mocht je je thuis gaan omkleden.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 21:25

Nooit gehoord zeg, zo’n strenge regels. Woon je in een gereformeerde regio, KB12?
Bij ons op school mocht volgens mij alles wel, maar ik kan me niet herinneren dat er echt meiden met minirokjes en diep decolleté liepen.
Buiktruitjes wel, dat was toen hip al vond ik het zelf maar niks. En spaghetti bandjes droeg ik zelf wel regelmatig met heel warm weer.
Ze waren wel heel streng op petten in de klas :))

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 21:33

BigOne schreef:
Op zich niks nieuws natuurlijk, kan me herinneren dat in de tweede van vwo er twee blonde zeer volgroeide dames zaten die de jonge leraar Nederlands zaten te testen. Vooraan zitten met minirok en benen steeds iets verder uit elkaar , arme man.
En dat is 50 jaar geleden.

Dat is ook helemaal het probleem, ook nu.

Hoe je het ook wendt of keert, de docent trekt altijd aan het kortste eind in zo'n situatie. Belachelijk natuurlijk, maar zo werkt het wel.

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 21:37

8nnemiek schreef:
Nooit gehoord zeg, zo’n strenge regels. Woon je in een gereformeerde regio, KB12?
Bij ons op school mocht volgens mij alles wel, maar ik kan me niet herinneren dat er echt meiden met minirokjes en diep decolleté liepen.
Buiktruitjes wel, dat was toen hip al vond ik het zelf maar niks. En spaghetti bandjes droeg ik zelf wel regelmatig met heel warm weer.
Ze waren wel heel streng op petten in de klas :))

Ik zat op een erg strenge middelbare school. Telefoons waren hier ook verboden. Deze gingen elke dag in een aparte kluis is het klaslokaal. Leverde je deze niet in, en werd je betrapt? Naar huis. Naveltruitjes waren overigens ook verboden.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 21:55

Op zich vind ik dat niet slecht… zo leer je jongeren toch gewoon dat er nu en dan ook gewoon regels te volgen zijn. Is precies het echte leven zo…

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 22:15

tengeltje11 schreef:
Op zich vind ik dat niet slecht… zo leer je jongeren toch gewoon dat er nu en dan ook gewoon regels te volgen zijn. Is precies het echte leven zo…

Dat klopt, ik heb deze regels ook nooit als vervelend ervaren. Er was nog een hele waslijst aan regels. Wij konden bijvoorbeeld ook niet zelf het gebouw betreden. Elke dag om kwart voor 9 moest iedereen aan de deur klaarstaan. Was de deur dicht dan moest je aanbellen en werd er opengedaan. Elke minuut die je dan te laat was moest je plus een kwartier nablijven.
Uiteindelijk bracht dit je wel een boel respect en discipline bij. Ik heb er in een prettige tijd gehad.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 22:28

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 22:54

Ach ieder zijn ding, ik hou van zelf expressie. Je moet je hele leven nog in een bepaalde rol vallen, laat tieners lekker zelf uit zoeken wat ze leuk vinden en grenzen verkennen, daar zijn ze tieners voor.

Als puber droeg ik lekker korte rokjes en veel decollete. Ondertussen draag ik het liefst kleding die ik hier al een paar keer voorbij heb horen komen als saai :+

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 00:12

PSvanLot schreef:
Voor de studio Anneloes fans. Super toffe blouse.

https://www.vinted.nl/items/4078326149-blouse

Helaas niet mijn maat :') ik zocht op vinted trouwens nog op TQ Amsterdam maar kon niks vinden? Blijkt ook een merk met trravelstof te zijn? Dat merk werd een paar pagina’s terug genoemd.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 06:14

Amber_anne schreef:
Ach ieder zijn ding, ik hou van zelf expressie. Je moet je hele leven nog in een bepaalde rol vallen, laat tieners lekker zelf uit zoeken wat ze leuk vinden en grenzen verkennen, daar zijn ze tieners voor.

Als puber droeg ik lekker korte rokjes en veel decollete. Ondertussen draag ik het liefst kleding die ik hier al een paar keer voorbij heb horen komen als saai :+

Gelukkig heb jij geen tieners, dat noemen we hangjeugd… daar moeten we vanaf.

Marlou91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 10:34

Je’mapelle heeft ook heel veel travelstof. Ook een leuk merk voor wat meer basic kleding.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 10:41

Marlou91 schreef:
Je’mapelle heeft ook heel veel travelstof. Ook een leuk merk voor wat meer basic kleding.

Kwaliteit van dat merk is wel echt een stuk minder, maar daar is de prijs ook naar.

Marlou91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 10:45

Dat zou kunnen. Ik heb zelf geen SA dus lastig vergelijken. Maar heb toch een aantal jurkjes van Je’mapelle al jaren in mijn kast hangen en die zien er nog steeds goed uit.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 11:16

PSvanLot schreef:
Marlou91 schreef:

Kwaliteit van dat merk is wel echt een stuk minder, maar daar is de prijs ook naar.

Dat inderdaad, hier wat kleren van gehad maar weggedaan omdat de kwaliteit na een paar keer dragen beduidend slecht werd terwijl ik er geen gekke dingen mee doe.

Voor geïnteresseerden van Je M’appelle, hun website heeft 50% korting op de sale + 10% extra erboven op.

Ellen_ov schreef:
PSvanLot schreef:
Voor de studio Anneloes fans. Super toffe blouse.

https://www.vinted.nl/items/4078326149-blouse

Helaas niet mijn maat :') ik zocht op vinted trouwens nog op TQ Amsterdam maar kon niks vinden? Blijkt ook een merk met trravelstof te zijn? Dat merk werd een paar pagina’s terug genoemd.

Mi piace misschien? Heb ik een paar keer genoemd hier. Kwaliteit goed, niet zo duur en valt op maat. Deze is online nu ook 50% korting op de sale. Mocht je een Qinn in de buurt hebben zou je daar ook kunnen passen voor de maat, zij hebben wat in de winkels hangen. Qinn heeft ook wat TQ Amsterdam in de winkels.

Of label of elements, heb ik eerder ook een keer genoemd hier. Vergelijkbaar met TQ Amsterdam, mooie kwaliteit, wat sportieve, vrouwelijk, qua bedrag vergelijkbaar ook met TQ.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 11:31

tita schreef:
Amber_anne schreef:

Gelukkig heb jij geen tieners, dat noemen we hangjeugd… daar moeten we vanaf.

Pardon? Lekker generaliserend zeg.
Ik liep ook in korte rokjes, crop tops etc. op school maar was bepaald geen hangjeugd te noemen.
Op kantoor loop ik er zakelijk bij, maar in de zomer in mijn vrije tijd heb ik nog steeds korte rokjes / hotpants / crop tops etc aan. Oh en ik ga rustig in joggingbroek en hoodie de supermarkt in, maar dan zal ik wel een hangvolwassene zijn nu. :+

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 11:45

Ik heb broeken via Zalando ontvangen van Je M’appelle. Kwaliteit inderdaad wel echt slecht. Studio Anneloes zit wel beter. Heb alleen een S gepast in de winkel en nu eentje via Vinted, maar deze zit wel een stuk losser. Had ook een xs kunnen hebben. De blouses van Je M’appelle zijn prima.

Heb ook deze onderweg van Vinted.

https://www.vinted.nl/items/4052549052- ... irt-maat-s

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 12:07

Ik heb dat merk eerder in een webshop voorbij zien komen Appeltje, benieuwd hoe je het vind. In de webshop zijn ze best goedkoop helemaal met de 50% korting erover heen maar juist doordat het wat goedkoper is houd het mij nog tegen om het te proberen. Ben bang dat het dan toch tegen gaat vallen qua kwaliteit.

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 12:19

Bedankt voor de tips Carola!

Ik had gister nog iets aparts: verzendkosten waren ineens 9€?
Afbeelding

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 12:20

Heel apart, waar verzend ze mee?

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 12:24

Had ik ook gisteravond ook, overdag kan je dan weer meer selecteren.

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 12:41

Ik dacht Homer maar heb die avond meer besteld en dat ging wel goed? Bijzonder elk geval. Was gewoon binnen Nederland.