Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 10:24

M_D_H schreef:
Wat is de NS toch een ongelofelijk poedersuiker bedrijf... -:(-

Gister de heen en terugreis voor onze vakantie geboekt.
Beide keren voor een directe reis gekozen, vervolgens bij het ontvangen van de tickets gezien dat de heenreis toch een overstap heeft.
Dit willen wij niet.
Dus gisteravond al 1,5 uur met de NS aan het chatten geweest (en niet omdat het zo'n lang gesprek was, nee, gewoon omdat ze zo fiets lang er over doen om te reageren...) en in dat gesprek is naar voren gekomen dat zij van de chat er niks aan kon veranderen, maar dat het geen probleem hoeft te zijn, want onze kaartjes zijn voor alle treinen in België beschikbaar... Op mijn vraag of er ook garantie was op 1ste klas zitplaatsen kreeg ik dan weer te horen dat ze die garantie niet kon geven want ja, vol is vol en de mensen met een kaartje voor die reis hebben toch echt voorrang...
Op mijn vraag waarom mijn ticket voor een directe reis zonder overleg is omgezet naar een ticket met overstap kon ze geen antwoord geven...

Nu, vanmorgen, hang ik al weer ruim 3 kwartier aan de telefoon, waarbij een kwartier door een medewerker (dit weet ik zeker want ik kreeg eerst de kiestoon en nu een wachttoon) en ik begin zo langzamerhand mijn geduld te verliezen en een M_D_H zonder geduld is een M_D_H die je niet wil spreken... -:(-

Oh, Voel zooo met je mee :(:) . Hier gelukkig geen kinderopvang meer nodig, maar wat een struggle. Dit is al jaren zo, maar nu weer op een dieptepunt. Zie op kantoor ook mdw worstelen hiermee.

Steeph

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 10:30

Wat Marlinde zegt klopt inderdaad.

Overigens, als ik nu op de website van NS International kijk en de eerste beste mogelijkheid van Breda CS naar Brussel CS plan, komen er twee mogelijkheden naar voren 10:42-12:12 zonder overstap, en 10:42-12:06 met één overstap. Bij die tweede optie neem je vanaf Mechelen een andere trein die net 6 minuten eerder aankomt op Brussel CS. Maar de eerste trein die vertrekt uit Breda is precies dezelfde trein, bij de eerste optie blijf je alleen zitten in Mechelen en kom je daardoor 6 minuten later aan.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 10:32

M_D_H schreef:
fohadie schreef:
Waar ga je heen MDH? En vanaf waar? Msschien kan ik even met je meekijken wat er mogelijk is? Rijd je met treinen met gereserveerde zitplaatsen of "gewone" treinen?

Van Breda naar Brussel, geen gereserveerde zitplaatsen als ik zo kijk.

Ik had 2 keer directe verbinding 1ste klas heen en terug en nu is het in eens 1x overstap op de heenweg in Mechelen en 1 keer directe verbinding voor de terugreis.

Als ik nu de reis zou annuleren en opnieuw wil boeken, betaal ik in plaats van 19 euro p.p. 40 euro p.p. voor dezelfde reis en dat vind ik dus echt belachelijk...

Er is standaard personeelsgebrek op dit traject en daarnaast veel werkzaamheden. Ik heb helaas geen leuk nieuws: veel treinen vallen op het laatste moment nog uit. Ook als er van te voren aangegeven wordt dat ze wel gaan.

Je hebt idd geen gereserveerde plaatsen en ook 1e klas is tegenwoordig vaak vol, omdat veel mensen dan denken dat ze een zitplek hebben. Dit is idd niet het geval: vol is idd vol en de kans bestaat dat je moet staan.

Wil je meer zekerheid op een zitplaats, dan kan je beter de Thalys boeken. Dan betaal je waarschijnlijk een heel stuk meer en is het de hoop dat er geen trein uitvalt, want dat gebeurt ook regelmatig.

Je mag met je kaartje idd met alle treinen ( behalve Thalys) maar hou er dus rekening mee dat zelfs kort voor vertrek de trein kan uitvallen/ toch met extra overstap gereden wordt.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 10:32

Sushi,hoe hoe is het met je voet?

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 10:35

fohadie schreef:
Er is standaard personeelsgebrek op dit traject en daarnaast veel werkzaamheden. Ik heb helaas geen leuk nieuws: veel treinen vallen op het laatste moment nog uit. Ook als er van te voren aangegeven wordt dat ze wel gaan.

Je hebt idd geen gereserveerde plaatsen en ook 1e klas is tegenwoordig vaak vol, omdat veel mensen dan denken dat ze een zitplek hebben. Dit is idd niet het geval: vol is idd vol en de kans bestaat dat je moet staan.

Wil je meer zekerheid op een zitplaats, dan kan je beter de Thalys boeken. Dan betaal je waarschijnlijk een heel stuk meer en is het de hoop dat er geen trein uitvalt, want dat gebeurt ook regelmatig.

Je mag met je kaartje idd met alle treinen ( behalve Thalys) maar hou er dus rekening mee dat zelfs kort voor vertrek de trein kan uitvallen/ toch met extra overstap gereden wordt.

Dit valt echt wel mee hoor. Het is alleen jammer dat de trein één keer per uur gaat, dus als er wat gebeurd je meteen een uur moet wachten. Maar op dit traject is echt niet meer uitval dan op andere trajecten.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 10:39

MarlindeRooz schreef:
Maar in Nederland zijn er in de normale NS treinen geen kaartjes voor 1 gepland traject. Dus als je een kaartje hebt voor om 10:00 dan is die die hele dag geldig.

Dat kan best zo zijn, maar ik wil op mijn kaartje de juiste tijd en trein hebben staan, zoals nu ook het geval is maar dan niet met de juiste trein en tijd :')

Steeph schreef:

Overigens, als ik nu op de website van NS International kijk en de eerste beste mogelijkheid van Breda CS naar Brussel CS plan, komen er twee mogelijkheden naar voren 10:42-12:12 zonder overstap, en 10:42-12:06 met één overstap. Bij die tweede optie neem je vanaf Mechelen een andere trein die net 6 minuten eerder aankomt op Brussel CS. Maar de eerste trein die vertrekt uit Breda is precies dezelfde trein, bij de eerste optie blijf je alleen zitten in Mechelen en kom je daardoor 6 minuten later aan.

Klopt, zijn 2 treinen die richting België vertrekken, maar ik heb de directe reis geboekt naar Brussel en daar wil ik dus ook mijn kaartje voor :j

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-22 10:42

M_D_H schreef:
MarlindeRooz schreef:
Maar in Nederland zijn er in de normale NS treinen geen kaartjes voor 1 gepland traject. Dus als je een kaartje hebt voor om 10:00 dan is die die hele dag geldig.

Dat kan best zo zijn, maar ik wil op mijn kaartje de juiste tijd en trein hebben staan, zoals nu ook het geval is maar dan niet met de juiste trein en tijd :')

Steeph schreef:

Klopt, zijn 2 treinen die richting België vertrekken, maar ik heb de directe reis geboekt naar Brussel en daar wil ik dus ook mijn kaartje voor :j

Dit is dezelfde trein, NS geeft je alleen een andere reisoptie die net 6 minuten sneller is.. die hoef je niet te nemen, je kunt ook gewoon blijven zitten en niet overstappen in Mechelen. Dus tenzij dit kaartje ineens meer kost of er specifiek op staat dat je móet overstappen, snap ik niet wat er mis mee is?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 10:46

Dat ik na 5 jaar hier te hebben gewoond 2x post krijg voor de vorige bewoners, over het evangelie. Onzin. :7

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 10:46

Steeph schreef:
fohadie schreef:

Dit valt echt wel mee hoor. Het is alleen jammer dat de trein één keer per uur gaat, dus als er wat gebeurd je meteen een uur moet wachten. Maar op dit traject is echt niet meer uitval dan op andere trajecten.

Waarom zie en hoor ik dan bijna elke dag omgeroepen worden dat er op dat traject treinen niet rijden wegens personeelsgebrek? En waarom zie ik dan regelmatig dat er aan het spoor gewerkt wordt, waardoor de trein niet rechtstreeks rijdt? Echt meer dan op andere trajecten. Tenminste, als er iets omgeroepen wordt, is het 9 vd 10 keer deze trein.

Op welke datum wil je trouwens gaan? Dat verschilt ook nog wel eens qua drukte.
Laatst bijgewerkt door fohadie op 27-07-22 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 10:49

Roosch schreef:
Dat ik na 5 jaar hier te hebben gewoond 2x post krijg voor de vorige bewoners, over het evangelie. Onzin. :7

Bizar he?

Ik woon hier 10 jaar en krijg nog steeds wel post vab de vorige bewoners :+ zelfs na het elke keer terugsturen, bellen dat ze verhuisd zijn en noem maar op. Ik gooi het nu weg...

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 10:54

Nou ik heb dus 5 jaar lang nooit post gehad voor ze. En nu 2 keer in 2 maanden. En ik ben ab-so-luut niet gelovig dus het wekt irritatie op. :')

Wel gelijk mail gestuurd. Ik mag hopen dat ze me niet gaan proberen overtuigen want dan hebben ze aan mij de verkeerde vandaag. :D :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 10:56

Motivatie van een zeekomkommer. :')

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 10:57

fohadie schreef:
Steeph schreef:

Waarom zie en hoor ik dan bijna elke dag omgeroepen worden dat er op dat traject treinen niet rijden wegens personeelsgebrek? En waarom zie ik dan regelmatig dat er aan het spoor gewerkt wordt, waardoor de trein niet rechtstreeks rijdt? Echt meer dan op andere trajecten. Tenminste, als er iets omgeroepen wordt, is het 9 vd 10 keer deze trein.

Huh? :')
Ik neem het HSL traject dagelijks (retour), tot nu toe zijn er nog bijna geen treinen uitgevallen door persooneelstekort en werkzaamheden zijn voornamelijk in de weekenden.

Als ik in naar de aangepaste dienstregeling door personeelstekort van NS kijk, staat het HSL traject genoemd op 30 juli (naast nog 4 andere trajecten) en verder niet.

En werkzaamheden, I mean, ja, het traject heeft onderhoud nodig. De HSL baan is één spoor heen en één spoor terug. Als daar werkzaamheden zijn dan moet er inderdaad over een ander (en dus trager) spoor of met tussenstop worden gereden. Maar de werkzaamheden worden uitgevoerd in de weekenden, ik zie niet hoe NS (Prorail eigenlijk) het dan zou moeten doen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 10:58

xPabloBokt schreef:
Dit is dezelfde trein, NS geeft je alleen een andere reisoptie die net 6 minuten sneller is.. die hoef je niet te nemen, je kunt ook gewoon blijven zitten en niet overstappen in Mechelen. Dus tenzij dit kaartje ineens meer kost of er specifiek op staat dat je móet overstappen, snap ik niet wat er mis mee is?

Waar zie je dat staan? Want ik zie echt een verplichte overstap volgens mij:

10:42
Breda
Spoor onbekend
IC 9224
11:37
Mechelen
Spoor 12
Overstap 07 min
11:44
Mechelen
Spoor 11
IC 2033
12:06
Bruxelles Central/Brussel Centraal
Spoor 6

Ziet er toch uit als of ik moet overstappen :o

Edit: Oh verrek, het is inderdaad dezelfde trein aan de treinnummers te zien...
Waarom staat het er dan zo moeilijk :')

Goed ik heb niks gezegd, ben blij dat ik nog niet geklaagd heb :+

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 11:00

Stomme franse siesta..
Ik snap dat ze het doen hoor, maar we hadden er gisteren geen rekening mee gehouden toen we besloten dat we vandaag zouden gaan 'shoppen'
Dus nu wachten tot de siesta over is en dan maar naar het dorp rijden

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-22 11:07

M_D_H schreef:
xPabloBokt schreef:

Waar zie je dat staan? Want ik zie echt een verplichte overstap volgens mij:

10:42
Breda
Spoor onbekend
IC 9224
11:37
Mechelen
Spoor 12
Overstap 07 min
11:44
Mechelen
Spoor 11
IC 2033
12:06
Bruxelles Central/Brussel Centraal
Spoor 6

Ziet er toch uit als of ik moet overstappen :o

Edit: Oh verrek, het is inderdaad dezelfde trein aan de treinnummers te zien...
Waarom staat het er dan zo moeilijk :')

Goed ik heb niks gezegd, ben blij dat ik nog niet geklaagd heb :+

:D

Twee opties voor dezelfde vertrektrein:
Afbeelding

En de optie zonder overstap (de onderste van het plaatje hierboven).
Afbeelding

Fijn dat je het nu wel snapt *\o/*

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 11:12

Ik wist wel dat ik goed geboekt had :') _O-

Raakte zo van slag door die overstap optie :+

Al moet ik ook zeggen dat de medewerkster van de chat dit ook wel had kunnen vermelden toch?
Ik bedoel, ik heb het gevraagd :') _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 11:15

Britta31 schreef:
Sushi,hoe hoe is het met je voet?

Pijnlijk, de teen is gebroken. Middenvoetsbeentje gelukkig niet, wel gekneusd door de klap.
Het botje is in 3 stukken :+
Als ik hem niet beweeg valt de pijn mee, maar ik heb zenuwtrekjes in onder andere mijn tenen en die hebben besloten dat dit een perfect moment is om heel erg op te spelen. Verder schop en sla ik om me heen in mijn slaap en dan word ik wakker van de pijn :+ denk dat ik vanavond een slaappil neem, misschien dat ik dan stil blijf liggen.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 11:16

M_D_H schreef:
Ik wist wel dat ik goed geboekt had :') _O-

Raakte zo van slag door die overstap optie :+

Al moet ik ook zeggen dat de medewerkster van de chat dit ook wel had kunnen vermelden toch?
Ik bedoel, ik heb het gevraagd :') _O-

Bepaalde medewerkers van NS zijn wat minder handig dan anderen..
Zo heb ik weleens bij een NS locatie gestaan, die gebeld hadden dat mijn collegekaart daar lag. Volgens de baliemedewerker was dat niet zo. Wat bleek: ze dacht bij een collegekaart aan een OV-chipkaart, niet aan een 'schoolpasje'. Toen dat opgehelderd was, lag hij er wel :')

En nog een ergernis: mijn trailer was in onderhoud en is eerder klaar dan verwacht. Maar eigenlijk wil ik dat m'n vriend meegaat met ophalen, maar dan kunnen we pas zaterdag. Waarom zijn we altijd zo druk?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 12:06

Vermoeidheid is weer zo erg dat ik overdag slaap. Please laat het dit keer niks ergs zijn. :n

(Ga vanmiddag naar de huisarts)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 12:16

Slaap je ' s nachts wel goed?

Bij mij kwam slaapapneu uit de test, toen ik aangaf overdag ook te slapen.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 12:54

"In het engels kunnen we u sneller helpen."

"You are the 66th caller in the queue."

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 12:55

Shenavallie schreef:
Slaap je ' s nachts wel goed?

Bij mij kwam slaapapneu uit de test, toen ik aangaf overdag ook te slapen.

Jawel ik slaap 8 a 9 uur. Afgezien van de nachtmerries natuurlijk. Maar daar ben ik mee bezig.

Maar dat heb ik mijn hele leven al en ben nu echt heel moe.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 13:16

corinep schreef:

H&M? Draaaaaama idd.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 13:34

Kana schreef:
corinep schreef:

H&M? Draaaaaama idd.

Jup, toch maar even mail ofzo sturen. Of sochtends vroeg gelijk bellen ofzo.