Wat heb jij vandaag op te biechten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 17:16

Hier hetzelfde. Krijg de kriebels van langere tijd op één plek blijven. Rondreizen vinden wij veel leuker en je ziet meer. Moet ik bekennen dat we al vele jaren geen kans hebben gehad om echt op vakantie te gaan. In 2016 ben ik voor het laatst met mijn vader wezen rondreizen. Mooie herinneringen. Zou dolgraag weer eens met mijn man weg willen. Wie weet ooit.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 17:20

chanicha schreef:
Wij hebben wel in een fijn hotel gezeten in Benidorm aan de boulevard, niet zo groot en heel schoon maar geef mij maar een appartement.
Heerlijk je eigen bedoening en niet je behelpen met 1 kamer en het heeft ook wel wat om ‘s morgens broodjes te halen met je slaperige kop :')

Vroegah, toen wij een paar jaar achter elkaar op Camping de Tol zaten (Nunspeet), bestelden we elke dag broodjes. Die we dan tussen 8 en 9 op de recepte konden halen. SENTIMENT. Met de fiets van de bult af crossen en hopen dat je niet met broodjes en al op je bek ging.

Urbanus

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-22 17:24

Biecht:

Ik vind dat mijn 2 besties van partner moeten ruilen.

De 1 valt op boefjes maar heeft een brave man nu. En de ander wil graag een brave maar heeft een boefje.

:=

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 17:53

Urbanus schreef:
Biecht:

De 1 valt op boefjes maar heeft een brave man nu. En de ander wil graag een brave maar heeft een boefje.

Dit is heerlijk :')

Ik vind één van mijn beste vriendinnen echt een mega toxic vriendin (tegenover haar vriend), echt verschrikkelijk. Heb ik ook wel eens tegen haar gezegd, maar de relatie duurt al 7 jaar dus het zal vast ergens wel goed zijn. :+

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 18:09

Balenciaga schreef:
Urbanus schreef:
Biecht:

Dit is heerlijk :')

Ik vind één van mijn beste vriendinnen echt een mega toxic vriendin (tegenover haar vriend), echt verschrikkelijk. Heb ik ook wel eens tegen haar gezegd, maar de relatie duurt al 7 jaar dus het zal vast ergens wel goed zijn. :+

Soms lijkt dat ook zo, terwijl het achter de schermen helemaal niet zo is.

Zo denken mensen bij mij en mijn man dat ik alles bepaal en beslis en dat mijn man niks te vertellen heeft.

De werkelijkheid is echter heel anders, mijn man vind veel van de dingen die ik wil en doe gewoon prima, maar ik overleg alles en de momenten dat hij zegt: Ik wil dit niet... Zijn eigenlijk de momenten dat ik dan denk: Oke, dan doen we dat niet want verder vind je toch alles prima dus waarom zou ik hier dan een ding van maken...
Tenzij ik het heel graag wil, dan hebben we er gewoon een volwassen gesprek over en soms valt het dan goed uit en soms niet.

Maar omdat ik altijd alle afspraken bevestig en plan, denkt iedereen dat ik de broek aan heb in huis en dat mijn man niks te vertellen heeft, terwijl dat dus echt niet zo is :') _O-

Urbanus schreef:
Biecht:

Ik zeg altijd: Je krijgt niet wat je wil maar wel wat je nodig hebt. Ik had nooit verwacht dat ik met mijn man zou eindigen, maar hij is echt wat ik nodig heb. De rots waar ik altijd op kan bouwen en kan terug vallen maar die tegelijkertijd weerbaar genoeg is om mij niet over zich heen te laten denderen én die mij zelfs nog weet af te remmen... (en dat is echt heel knap :') )
Zie, ik snap echt niet dat mensen denken dat ik de broek aan heb in huis :n

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 19:09

Urbanus schreef:
Biecht:

Hier in het dorp hebben 2 bevriende stellen aan partnerruil gedaan. Nu zijn beide relaties op de klippen gelopen.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 21:34

Little late to the party Y;(
Drukke dag gehad vandaag.

Fitzroy schreef:
Biecht: in de jaren ‘70 en ‘80 ook al :=
Daar heb ik mijn kampeertrauma opgelopen.

Biecht: ik kon als kind niets worden met die hurk wc's. Ik kreeg daarom van mijn moeder klompjes aan. Doorspoelen, handen, voeten wassen, klompjes uitspoelen en dan klepperde ik weer weg O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 22:14

Roodvos schreef:

Fitzroy schreef:

Biecht: ik kon als kind niets worden met die hurk wc's. Ik kreeg daarom van mijn moeder klompjes aan. Doorspoelen, handen, voeten wassen, klompjes uitspoelen en dan klepperde ik weer weg O:)
"Wij" hurken ook eigenlijk verkeerd voor die hurkwc's. :)) Asian squat is daarin echt een gamechanger, haha.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 23:17

Over de all-inclusive:
We hebben een keten gevonden waar je geen ligbed kan "reserveren" door handdoeken leggen. Het personeel neemt deze na een tijdje gewoon weg.
En ze hebben veel stukken restaurants, zwembaden, ... die adults only zijn, ik heb niets tegen kinderen, maar op vakantie wil ik geen gehuil/gekrijs/... :o

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 23:37

Nou, dan kan er ook nog wel een biecht bij van mij. Ik die altijd tegen all inclusive was in Griekenland, heb nu zelf een A I geboekt :o := Kleinschalig en ook goede reviews over de keuken.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 23:46

Ik heb all inclusive ongetwijfeld alleen op z'n tokkies meegemaakt, met oorlogsvoering dmv strategisch geplaatste handdoeken :Y) graaiende Russen, waardeloze huismerk drankjes, gegil, gejank en aso-gedrag in alle kleuren en maten.

Maar het is vooral f*cking saai, hele dagen op je reet zitten. Ooit als ik hoogbejaard ben misschien :+

beegee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 23:51

Ik heb ook direct tegen m’n vriend gezegd voor deze zomer: alléén all-in := En als je dat niet wilt moet jij koken :)) Vind dat zo heerlijk, juist hele dagen niets doen. Dat is voor mij een ultieme vakantie: nergens over hoeven nadenken en als je uit eten wilt, doe je dat lekker, maar als je aan ‘t zwembad wat wilt drinken of even geen zin hebt om erop uit te gaan dan kan dat ook gewoon. Jullie hebben idd de verkeerde all-inclusives geboekt want zo horror als jullie het beschrijven heb ik ‘t absoluut niet gehad :')

Heb juist een heeeekel aan actieve vakanties of alleen een huisje huren: ben vrij vroeg gestopt met op vakantie gaan met m’n ouders om die reden :=

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 23:53

Roodvos schreef:

Fitzroy schreef:

"Wij" hurken ook eigenlijk verkeerd voor die hurkwc's. :)) Asian squat is daarin echt een gamechanger, haha.[/quote]

Ik heb net vol verbazing een filmpje van 7 minuten gekeken waarbij 90% op hun reet valt

Tip voordat je het probeert op een wc, test het thuis eerst even

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 00:50

Het schijnt wat oefening te vergen voor ons Europeanen, ja. :))

beegee schreef:
Ik heb ook direct tegen m’n vriend gezegd voor deze zomer: alléén all-in := En als je dat niet wilt moet jij koken :)) Vind dat zo heerlijk, juist hele dagen niets doen. Dat is voor mij een ultieme vakantie: nergens over hoeven nadenken en als je uit eten wilt, doe je dat lekker, maar als je aan ‘t zwembad wat wilt drinken of even geen zin hebt om erop uit te gaan dan kan dat ook gewoon. Jullie hebben idd de verkeerde all-inclusives geboekt want zo horror als jullie het beschrijven heb ik ‘t absoluut niet gehad :')

Heb juist een heeeekel aan actieve vakanties of alleen een huisje huren: ben vrij vroeg gestopt met op vakantie gaan met m’n ouders om die reden :=
Voor mij geldt heel erg: ik moet m'n lichaam bewegen om m'n hoofd tot rust te brengen. Ik ga ook niet dwangmatig op pad, maar in de praktijk ben ik zoveel aan het rondscharrelen, ofwel te voet, ofwel met een auto, dat het zonde zou zijn om all-inclusive te boeken, want meestal ben ik alleen in de accommodatie om te slapen of om tussendoor even uit te rusten. :))

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 05:01

Ik heb nog nooit een all in reis gedaan.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 05:53

Fly_high schreef:
Maar het is vooral f*cking saai, hele dagen op je reet zitten. Ooit als ik hoogbejaard ben misschien :+

Wat is dit voor onzin? :+ Het betekent niet dat je de hele dag op een handdoekje ligt te stinken ofzo.

Wij gaan gewoon regelmatig op excursie of even een flink stuk wandelen. Maar wel lekker dat als je dan terug komt na een hele dag, je gewoon aan kunt schuiven en je niet druk hoeft te maken over hoeveel je uit wilt geven. Of waar je nog heen wilt om te gaan eten.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 07:02

Fly_high schreef:
.

Correctie, het is niet fiets saai, jíj vindt het fiets saai. Ik vind het heerlijk om niets te moeten. Ik moet al het hele jaar wat. En op vakantie moet ik niets. Dan ga ik eten wanneer ik wil, slapen zo lang als ik wil, shoppen als ik wil. Precies het verschil: van moeten naar willen <3 Dus wil ik de hele dag liggen dan is dat ook prima.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 07:05

Fitzroy schreef:
Fly_high schreef:
.

Correctie, het is niet fiets saai, jíj vindt het fiets saai. Ik vind het heerlijk om niets te moeten. Ik moet al het hele jaar wat. En op vakantie moet ik niets. Dan ga ik eten wanneer ik wil, slapen zo lang als ik wil, shoppen als ik wil. Precies het verschil: van moeten naar willen <3 Dus wil ik de hele dag liggen dan is dat ook prima.

En het leuke is; je bent niet eens verplicht om hele dagen op je reet te zitten.
Als je een uitstapje wil maken, kan dat ook. Je wordt niet vastgebonden bij het zwembad ofzo :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 07:47

Ja maar als wij dagjes weg gaan dan doen we dat een hele middag / avond. Dan eet je daar ook. Maar goed wij zijn echt dol op wandelen en rondrijden. Dan wil je niet met het eten terug moeten naar je hotel ivm het buffet. :n

Maar ik vind koken leuk en zeker boodschappen doen in een vreemd land is fantastisch. _O-

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 07:59

Ik biecht op dat ik ws lang genoeg in een toeristendorp woon om te weten wat voor impact vakantiegangers hebben. Al die extra mensen elke zomer, geen parkeerplekken, overspannen horeca (12 jaar gewerkt) en mensen op vakantie zijn ALTIJD gestrest, alsof ze het hele jaar in 2 weken moeten doen en dat vier je dan bot op de bediening. Ik kan er altijd vol verwondering naar kijken, me er aan ergeren en me voornemen dat ik nooit in de val die vakantie heet trap. ik blijf veel liever relaxed thuis. Nu weer een vrouw die op fb volledig over haar kookwekker gaat omdat er geen dunschiller is, mens wat doe je jezelf aan, blijf thuis. Beter voor het milieu ook met al dat doelloze gevlieg. O en dat stomme prutsmuts; ga jij nog op vakantie bla bla bla kunnen we dan ook achterwege laten. Niet dat ik dit ooit en plein publice zou zeggen, maar hier mag je toch lekker biechten.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 08:05

Ik ben juist op vakantie ontspannen, want dan hoef je niks. Alleen maar waar je zelf zin in hebt. Thuis blijven veelndingen toch gewoon doorgaan waardoor thuisblijven al niks anders is als normaal. Zelfs als ik geen afspraken maak zijn er altijd dingen die toch ineens moeten. Maar ik snap ook niet waarom je zou klagen over een dunschiller := als er iets niet is wat ik wel handig vind haal ik dat toch gewoon? En laat het meestal dan nog achter ook haha

Ik vond all inclusive dus wel lekker, maar heb ook niet die verhalen gehoord of meegemaakt die jullie schrijven. Eigen huis of appartement was ook fijn, zolang er maar een zwembad is. Koken wil ik niet op vakantie, daar wil ik ook wel eens vakantie van :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-22 08:13

Ik kook nooit dus dat is voor mij niet zo'n issue :=

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 08:26

Ik ben nu al helemaal klaar met de toeristen in mijn woonplaats. Leuk dat ze voor extra inkomsten zorgen. Maar het inwoners aantal verdriedubbeld hier. Manieren hebben ze niet. Is het alweer winter? Dan zijn ze bijna allemaal opgehoepeld.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 08:33

Urbanus schreef:
Ik kook nooit dus dat is voor mij niet zo'n issue :=

Als ik niet kook heb ik geen eten :') vind het heel leuk, af en toe. En vooral als er mensen komen eten, dan wil ik wel uitpakken, maar voor mezelf echt niet. Koken voor mezelf vind ik niet leuk. Op vakantie ga ik graag uit eten, overdag thuis eten is oké, maar 's avonds graag buiten de deur.

Maar ik ben ook echt opgevoed dat je bediening met respect behandeld. Is voor mij ook echt een afknapper met dates als ze onbeschoft zijn tegen bediening. :=

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 08:38

@marlinde, dat je all inclusive zit wil niet zeggen dat je er ook altijd gebruik van moet maken. Als je niet op tijd terug bent, lekker boeiend. Eet je toch gewoon ergens anders? Het is gewoon makkelijk en ik doe het nu omdat ik alleen ben. Anders had ik het echt nooit gedaan.