Pff ja die endorfine, ik weet niet hoor. Volgens mij hangt een hoog gehalte (= vrij diepe daling in de dagen daarna) samen met postpartuum psychoses. Dus misschien een extra gevoeligheid ipv flinke dosis? Ik vind het in ieder geval maar complex

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
APCIII schreef:Lalidan schreef:Waarom stopt mijn Spotify bij verbindingslussen tussen snelwegen?Kan zowel een scherpe bocht zijn (bijv klaverblad), maar ook de k
langere, rustige bochten.
Gebeurt me als ik luister via parrot in de auto, via headset in de helm op de motor en ook als ik het geluid gewoon uit mijn telefoon zelf laat komen. (Andere auto).
App is niet helemaal afgesloten, maar ik moet de playlist wel opnieuw openen en starten. Staten begint altijd bij het nummer waar hij gestopt was, welke hij dan weer opnieuw start.
Gebeurt door heel Nederland en ook in Duitsland.
Spotify heeft lijst gedownload, dus wegvallen van ontvangst lijkt geen logische oorzaak.
Wie heeft een idee?
Ik denk dat het niet zozeer de snelweg-bochten of de locatie ervan zijn, maar meer de "lang aanhoudende G-krachten in een lange bocht" die het probleem veroorzaken
Valt 'ie ook uit als je hem een tijdje flink rondslingert met bijv. een gestrekte arm? (niet loslaten!)
Afanaisa91 schreef:Jeetje heftig Marocje. In relatie tot pijngevoel, had je de cva voor je bevallingen?
Pff ja die endorfine, ik weet niet hoor. Volgens mij hangt een hoog gehalte (= vrij diepe daling in de dagen daarna) samen met postpartuum psychoses. Dus misschien een extra gevoeligheid ipv flinke dosis? Ik vind het in ieder geval maar complex
Picopico schreef:Captain schreef:Is de intensiteit van een pijnprikkel afhankelijk van de weg die hij af moet leggen?
Dus stel je zou een zelfde pijnprikkel toepassen op je voet en op je schouder, is die op je schouder dan pijnlijker?
Nee, dat is afhankelijk van hoeveel pijnpunten (zenuwen) er op die plek zitten. Meer pijnpunten = meer pijn. De hoogste concentraties vind je onder je voeten, aan de binnenkant van je handen en vingers en je lippen. In je bovenbenen zitten er weinig en in je hersenen zitten zelfs helemaal geen pijnpunten. Je voeten zijn dus juist extra gevoelig.
Marocje schreef:Afanaisa91 schreef:Jeetje heftig Marocje. In relatie tot pijngevoel, had je de cva voor je bevallingen?
Ja, ik was 17. Na 2 wkn zkh kreeg ik de 2e eroverheen. Die ging veel sneller en ik was echt meteen weg.
Ik weet niet, maar had een bevalling echt veel erger ingeschat. Ik was dus erg rustig en ook gewoon thuis.
Misschien werkt dit ook zo met ongelukken? Dat hoor je toch vaker dat mensen dan niks voelen tot ze beseffen wat er is gebeurd?
Mkango schreef:Suzanne F. schreef:O, ik vind ze echt machtig interessant. Hoe alle delen samenwerken, hoe ze ook bepaalde spieren onbewust aansturen, maar ook hoe al die overlevingsmechanismen werken.Hersenen zijn maar gekke dingen inderdaad.
_Karlijn schreef:Kan een ongeboren kind al (epileptische) insulten krijgen in de baarmoeder zo en zo ja, hoe voelt dat wel niet voor de moeder?? Lijkt me doodeng en pijnlijk
Bowo schreef:_Karlijn schreef:Kan een ongeboren kind al (epileptische) insulten krijgen in de baarmoeder zo en zo ja, hoe voelt dat wel niet voor de moeder?? Lijkt me doodeng en pijnlijk
Ik vermoed van wel, maar ik zou het niet weten.
Maar epileptische insulten zijn lang niet altijd het shaken wat iedereen met epilepsie associeert. Er zijn ook mensen die bijvoorbeeld gaan brabbelen, of een soort slaapwandelen, of juist helemaal niets doen behalve voor zich uit staren. Dus zo'n episode zou een moeder niet merken denk ik.
Bowo schreef:_Karlijn schreef:Kan een ongeboren kind al (epileptische) insulten krijgen in de baarmoeder zo en zo ja, hoe voelt dat wel niet voor de moeder?? Lijkt me doodeng en pijnlijk
Ik vermoed van wel, maar ik zou het niet weten.
Maar epileptische insulten zijn lang niet altijd het shaken wat iedereen met epilepsie associeert. Er zijn ook mensen die bijvoorbeeld gaan brabbelen, of een soort slaapwandelen, of juist helemaal niets doen behalve voor zich uit staren. Dus zo'n episode zou een moeder niet merken denk ik.