Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 18:16

Skien in Oostenrijk kun je als zelfs gevaccineerde nederlander wel vergeten mits je eerst 10 dagen in quarantaine gaat lees ik net...

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 18:18

Popstra schreef:
Skien in Oostenrijk kun je als zelfs gevaccineerde nederlander wel vergeten mits je eerst 10 dagen in quarantaine gaat lees ik net...

Mwa, ligt eraan welk gedeelte denk ik.
Kennissen van ons zijn nu in Oostenrijk op (ski)vakantie, ongevaccineerd.
Ze zijn tot dusver nog geen enkele restrictie tegen gekomen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 18:20

Geld vanaf vrijdag a.s
Voor de landen waar omikron als een malle rond waard

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 18:21

Matheno schreef:
Popstra schreef:

Dit gaat om een mogelijke toekomstige regel: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... vaccinatie

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 19:11

OleJon schreef:
Ongeacht mening, je zit continu te roepen over wereldordes, corruptie, etc etc. Dat is net zo goed angstzaaien. En misinformatie verder verspreiden, maar die laatste wil je vast niet toegeven.

Dat jij interpreteert als mis informatie kan jij vinden.
Jij wilt alleen horen wat in jouw straatje past.[/quote]

Nee, JIJ hoort en leest en plaatst graag misinformatie.
Laat me raden: je volgt vast FvD en Jensen enz. op SM ? ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 19:17

Matheno schreef:
Popstra schreef:

Wanneer je te snel rijdt en niet bekeurd wordt is dat niet hetzelfde als geen snelheidsbeperking.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 20:23

OleJon schreef:
imandra schreef:
Ongeacht mening, je zit continu te roepen over wereldordes, corruptie, etc etc. Dat is net zo goed angstzaaien. En misinformatie verder verspreiden, maar die laatste wil je vast niet toegeven.

Jij wilt alleen horen wat in jouw straatje past.

Mijn interpretatie en mening heeft er niks mee te maken. Wat er in mijn straatje past nog veel minder.

Feiten zijn feiten. Wat ik er ook van mag vinden.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 21:14

Matheno schreef:
Popstra schreef:

Volgens de nu geldende regels zouden ze geeneens een skipas kunnen kopen :') Geloof me, het is in de praktijk echt anders.

Je mag na 5 dagen vrij testen. Maar eens kijken hoe dat in de praktijk uitpakt. Mijn vriendin gaat vanwege deze nieuwe regel donderdag al komen ipv zaterdag. We gaan het zien.

Het is een groot ontmoedigingsbeleid. Maar de verhuurders, vooral de kleine die zijn de l*l. De grote hotels krijgen dik geld....

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 21:15

Geen Tozo meer voor zzp'ers, maar bijstand voor zelfstandigen - https://nos.nl/l/2410343#UPDATE-container-58151517

In en in triest weet je ondanks alles
Mensen die hun gezin niet meer kunnen onderhouden
Zich netjes hebben laten inenten ook de booster willen nemen

Maar het water aan de lippen staat

Blue_Eyes

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 21:16

Dat vind ik wel een slechte beslissing inderdaad, het wegvallen van de TOZO. Ik heb me tot nog toe prima kunnen redden als ZZP'er, maar als je in de retail of de horeca zit, ben je wel mooi de sjaak.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 21:27

Echwel schreef:
Geen Tozo meer voor zzp'ers, maar bijstand voor zelfstandigen - https://nos.nl/l/2410343#UPDATE-container-58151517

In en in triest weet je ondanks alles
Mensen die hun gezin niet meer kunnen onderhouden
Zich netjes hebben laten inenten ook de booster willen nemen

Maar het water aan de lippen staat

Dat is sowieso altijd al een probleem, dat gemeentes zo enorm kunnen verschillen in eisen, maar ook vergoedingen enzovoorts. Voor corona al. Toch bizar dat tozo niet meer terugkomt, terwijl voor andere ondernemingen doe regelingen wel weer lopen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 21:27

Maar gelukkig vinden een aantal het “gezeur” en “een luxe probleem” dat ze dicht moeten :+

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 21:32

Cer schreef:
Maar gelukkig vinden een aantal het “gezeur” en “een luxe probleem” dat ze dicht moeten :+

Deze ontgaat mij even

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 21:44

Ik las dat kleinkunst al een hele tijd niks ontvangt .. die moeten t ook maar uitzoeken verder

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 22:17

Cer schreef:

Mocht dat op mij slaan, dan heb je me toch verkeerd begrepen.

Sowieso horen ze gewoon ondersteuning te krijgen.

Daarnaast vind ik het geen luxeprobleem voor de mensen die hun zaak moeten sluiten of niet aan het werk kunnen, maar wel voor een deel van de klanten/bezoekers. Die dingen zijn niet hetzelfde, en volgens mij heb ik dat ook al eerder uitgelegd.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 22:22

..en morgen is de dag lánger!!! *\%/*

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 22:37

Huertecilla schreef:
..en morgen is de dag lánger!!! *\%/*

Jaaa ik kan ook niet wachten tot het weer voorjaar wordt. Eindelijk hebben we de kortste dag gehad!

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 22:44

In Groningen -Grijpskerk is een huisarts die elke patiënt van zijn praktijk de mogelijkheid bied om de boosterprik te halen.

Je zou zeggen dat het super is want hoe sneller en hoe meer prikken hoe beter. Maar nee toch niet de GGD heeft al aangegeven dat dit absoluut niet de afspraak is. Blijkbaar is het niet de bedoeling om sneller te werken, gisteren in Groningen wachttijden van 2-3 uur voor de ouderen die dus in de kou staan te wachten.

Antwoord GGD
De GGD Groningen en de huisartsenkring Groningen zijn momenteel in gesprek over het versnellen van de boostercampagne. Volgens een GGD-woordvoerder wordt er gesproken over het uitnodigingsbeleid, registratie en de levering van de vaccins.

Wederom dus zeer trage uitvoering, je had dat immers al moeten voorbereiden vooraf. Nu zitten we in een lockdown die zeer veel leed veroorzaakt. Hoe sneller we prikken hoe eerder we van die lockdown af kunnen zijn met een beetje geluk.

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/881854/h ... t-lockdown

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 22:56

robert45 schreef:
Hoe sneller we prikken hoe eerder we van die lockdown af kunnen zijn met een beetje geluk.

Het is exact 1 jaar geleden dat het eerste vaccin vrijgegeven werd.

Bijvoorbeeld Denemarken en Spanje zijn 95% boven de 12 gevaccineerd.
Hier in Spanje is 3 maanden geleden al begonnen met de derde dosis voor de oudsten. Risico beroepen zijn ook al geweest. Onder de 50 is nu onder de naald.

Het is nu erger dan 1 jaar geleden; dus zonder vaccinaties.

Hoe rijmt dat met jij jouw opmerking?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 23:01

Die mutaties waren er ook zonder vaccin gekomen. Ik ben nog steeds erg blij met de vaccins!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 23:27

Sheran schreef:
Die mutaties waren er ook zonder vaccin gekomen.

De mutaties waren er ook zonder (voor) de vaccins ja.

Citaat:
Ik ben nog steeds erg blij met de vaccins!

Ja, ik ook. Ik begrijp ook wel dat er het afgelopen jaar door die vaccins minder aan covid overleden zijn.
Dat maakt de vraag niet anders. Dat is een zijstap welke NIETS aan mijn vraag beantwoord.

De vraag is of het afgelopen jaar van vaccineren onderbouwt dat we met vaccineren uit de ´lockdown´ komen zoals Robert45 opgooit.

Ik lees hier ook van anderen die naar wetenschappelijk onderzoek wijzen dat de huidge vaccins maar beperkt werken tegen omicron.
Dan vraag ik me af of snél vaccineren ook maar íets meer oplost dan zoals opgemerkt is het zekere voor het onzekere te nemen. Welk zekere denk ík dan want of ze werken tgen omicron is nu net onzeker, maar goed.
Meer naar omicron aangepaste vaccins zijn er niet voor april.
Ik heb mijn booster om verschillende redenen maar dat we door snel vaccineren uit de lockdown komen lijkt míj misleiding.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 23:38

Het was natuurlijk naïef om te denken dat er geen mutaties zouden komen. Dat hadden ze ook niet moeten zeggen, al hadden mensen misschien dat valse uitzicht nodig en was het wishful thinking.

Maar ik moet er niet aan denken wat de situatie in de ziekenhuizen nu geweest zou zijn zonder de vaccins :)

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 23:47

Huertecilla schreef:
robert45 schreef:
Hoe sneller we prikken hoe eerder we van die lockdown af kunnen zijn met een beetje geluk.

Het is exact 1 jaar geleden dat het eerste vaccin vrijgegeven werd.

Bijvoorbeeld Denemarken en Spanje zijn 95% boven de 12 gevaccineerd.
Hier in Spanje is 3 maanden geleden al begonnen met de derde dosis voor de oudsten. Risico beroepen zijn ook al geweest. Onder de 50 is nu onder de naald.

Het is nu erger dan 1 jaar geleden; dus zonder vaccinaties.

Hoe rijmt dat met jij jouw opmerking?

Wat is je precieze vraag?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 23:51

Sheran schreef:
Die mutaties waren er ook zonder vaccin gekomen. Ik ben nog steeds erg blij met de vaccins!

Omicron variant komt uit een land met een zeer lage vaccinatie graat.
Dus hoe nu deze vergelijking weer in het leven is geroepen. Ik heb hem al eerder gehoord dat we zonder vaccinaties geen mutaties gehad zouden hebben. Bizar daar Omicron uit een land komt waar nog amper vaccinaties waren en zijn.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 01:58

[/quote]

Jij wilt alleen horen wat in jouw straatje past.[/quote]

Mijn interpretatie en mening heeft er niks mee te maken. Wat er in mijn straatje past nog veel minder.

Feiten zijn feiten. Wat ik er ook van mag vinden.[/quote]

Feiten zijn ook dat het WEF toch connecties met kabinet heeft.
Feit is ook, dat de wappies zeiden dat er meerdere prikken kwamen, in debat vanmorgen spraken ze al over 5 de prik.
In zuid Afrika is er nauwelijks zieken met omicron, hier zetten ze alles op slot