Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Spenk schreef:Maar mensen noemen ongezond eten. Als iemand dik is van te veel eten en niet van wat anders. Dan gaat het om meer inname dan je vebrand. En je noemt dan vet ongezond eten, maar als je 3 borden gezond eten op eet waar je zat hebt aan 1 bord dan is het ook teveel en wordt je dik.
Daarom is het ook veen genuanceerder dan gezond eten goedkoop maken en ongezond eten duur.
robert45 schreef:Straks moet er een boostervaccin gehaald worden anders verloopt je QR code. Elk halfjaar/jaar opnieuw prikken voor je verlenging. Ben benieuwd of iedereen dat gaat doen hier.
Ze beginnen nu ook al over prikken tegen griep want er komt een enorme griepgolf aan. Doen jullie dan ook braaf mee? Want anders krijg je straks ook geen QR code.
Verder mag je dus met QR code straks de horeca in. Tot 23:59 want daarna barst het virus los.
Ik ben absoluut niet tegen het vaccin. Maar ik krijg een beetje een rare smaak in mijn mond van alle maatregelen die ze invoeren zonder een echte basis. Avondklokken, winkelsluitingen etc.
Blue_Eyes schreef:robert45 schreef:Ze beginnen nu ook al over prikken tegen griep want er komt een enorme griepgolf aan. Doen jullie dan ook braaf mee? Want anders krijg je straks ook geen QR code.
Ik krijg al 10 jaar die griepprik, dus ik zie geen enkele reden om dat nu ineens niet meer te doen.
robert45 schreef:Straks moet er een boostervaccin gehaald worden anders verloopt je QR code. Elk halfjaar/jaar opnieuw prikken voor je verlenging. Ben benieuwd of iedereen dat gaat doen hier.
Ze beginnen nu ook al over prikken tegen griep want er komt een enorme griepgolf aan. Doen jullie dan ook braaf mee? Want anders krijg je straks ook geen QR code.
Verder mag je dus met QR code straks de horeca in. Tot 23:59 want daarna barst het virus los.
Ik ben absoluut niet tegen het vaccin. Maar ik krijg een beetje een rare smaak in mijn mond van alle maatregelen die ze invoeren zonder een echte basis. Avondklokken, winkelsluitingen etc.
Relaxed schreef:Ach ja, overgewicht.. Ik sport al 3 maanden met een personal trainer en val geen gram af sinds in 2018 mijn halve schildklier is verwijderd. Ik blijf stabiel en mijn conditie gaat met sprongen vooruit en de rest heb ik maar een beetje losgelaten..
Diëtiste ooit wel eens geweest, maar die komen alleen maar met standaard lijstjes en ik weet heel goed hoe het moet, want eerder is het me wel gelukt om veel af te vallen. Verder wordt het binnen ons zorgstelsel sowieso erg moeilijk gemaakt, diëtiste is niet te betalen en wordt amper vergoedDus wil je voorkomen dat de zorg belast wordt door te dikke mensen, dan moeten ze eerst die drempel misschien wat lager maken.
Sizzle schreef:Nee dat kan niet want overgewicht kun je niets aan doen is doorgaans het argument, die zijn allemaal slachtoffer.
Needje schreef:Bo_Y schreef:Het gaat alsnog om een groep van circa 100000 mensen, die ondanks de opheffing van regels thuis moeten blijven.
Waaronder ik, ik ben getest op antistoffen na mijn vaccinatie en helaas helemaal voor niets gevaccineerd. Dus waar met strenge regels voor iedereen af en toe nog iets kan, kan ik straks weer net als tijdens de lockdown thuis zitten, kijken hoe de rest lol maakt
Dat is erg vervelend voor je. Maar jij wil dat de hele maatschappij op slot blijft omdat jij geen antistoffen aanmaakt?
Er zullen altijd! mensen blijven die niet alles of zelfs helemaal niet kunnen doen wat ze willen omwille van hun gezondheid.
Dat is mega K.. voor deze mensen! Maar je kan niet een hele samenleving beperken voor een klein deel van de mensen. Daar maak je uiteindelijk een land mee kapot. En daarmee indirect ook de gezondheid van de wel gezonde mensen.
Bo_Y schreef:Nee dat zeker niet. Het land kan inderdaad niet opslot coor een paar 100000 mensen die kwetsbaar zijn. Maar hoor in de argumenten heel veel ikke ikke ipv samen.
1 van mijn 8 collega’s wil zich niet vaccineren, omdat hij denkt dat niet ziek zal worden van Covid, is zijn goed recht. Maar daarom werk ik dus alleen thuis. Terwijl als hij die prik liet zetten voor de kwetsbare medemens ik af en toe op afstand naar mijn werk kan.
Mijn hele familie is oa voor mij gevaccineerd en laat zich testen voor ze mij zien.
Maar het schiet me wel in het verkeerde keelgat dat iedereen zo zielig is ect omdat ze bijvoorbeeld s’nachts niet kunnen stappen. Ik kan niet eens naar de supermarkt… maar goed dat is mijn persoonlijke frustratie….. gebeurd af en toe na 19 maanden thuis zitten
Esperanza schreef:Bo_Y schreef:Nee dat zeker niet. Het land kan inderdaad niet opslot coor een paar 100000 mensen die kwetsbaar zijn. Maar hoor in de argumenten heel veel ikke ikke ipv samen.
1 van mijn 8 collega’s wil zich niet vaccineren, omdat hij denkt dat niet ziek zal worden van Covid, is zijn goed recht. Maar daarom werk ik dus alleen thuis. Terwijl als hij die prik liet zetten voor de kwetsbare medemens ik af en toe op afstand naar mijn werk kan.
Mijn hele familie is oa voor mij gevaccineerd en laat zich testen voor ze mij zien.
Maar het schiet me wel in het verkeerde keelgat dat iedereen zo zielig is ect omdat ze bijvoorbeeld s’nachts niet kunnen stappen. Ik kan niet eens naar de supermarkt… maar goed dat is mijn persoonlijke frustratie….. gebeurd af en toe na 19 maanden thuis zitten
En dat is dus helaas niet waar. Via gevaccineerde mensen kun je nog steeds Covid krijgen. En ook nog X andere enge ziekten die je niet altijd van buitenaf ziet. Alleen door te testen weet je een soort van zeker of je niets overdraagt. Daar biedt vaccinatie echt alleen maar een schijnzekerheid. Het is alleen jammer dat veel mensen in dit sprookje geloven en dat nu jouw collega de reden is dat jij niet naar je werk kunt.
En dat jij super gefrustreerd bent snap ik, echt, en ik vindt het echt poedersuiker voor je. Maar dat ligt niet aan andere mensen.
bigone schreef:Wat een onzin. Gaan we even de dikkerds de zwarte piet toespelen.
En gezonden? Op de antivaxxers demo’s zie ik mensen met joints, peuken , fikse buiken dus hoezo de gezonde !!
Huertecilla schreef:Sizzle schreef:Nee dat kan niet want overgewicht kun je niets aan doen is doorgaans het argument, die zijn allemaal slachtoffer.
Spijker op de kop.
Diezelfde groep roept wel het hardste om een vaccinatieverplichting/certifucaatverplichting want is zich dán wel bewust van hun eigen risico Een ander laten vaccineren is een stúk makkelijker.
De niet-risico groep ondertussen met de rest van de meute beperkt vanwege de overbelasting van de ICs.
Tja, omgekeerde wereld: De gezonden die niet vooraan staan om zich te laten vaccineren zijn de slechterikken. Niet degenen die door hun leefstijl wel risicogroep zijn, de ICs overbelasten etc.
Wonderlijk niet?!
En wie die schoen niet past, hoeft die niet aan te trekken
bigone schreef:Lang artikel maar voor diegenen die nog steeds denken dat het risico statistisch niet al te hoog is en denken dat immuniteit door het doormaken van de ziekte net zo goed is :
https://hub.jhu.edu/2021/09/10/infectio ... 33f2546689