Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Jessix schreef:purny schreef:Ik vond het gewoon een beetje raar aangezien er volop gevaccineerd wordt onder die groep. Mag toch wel?
Alles mag, maar je informatie klopt niet helemaal. Niet in elke provincie worden ze al volop gevaccineerd. Ze beginnen hier nu net. Ik ken er pas één die de eerste prik heeft gehad.
Eleeke schreef:purny schreef:Ik hoorde vandaag op het nieuws dat er nu voornamelijk veel 70 plussers zijn besmet.
Hoe kan dit aangezien ze volop bezig zijn toch?
Nee hoor, ze beginnen daar nu net mee. Eerst de groep van 75-80 en die zijn nu net opgeroepen.
Edit: zegt spuit 11
996981 schreef:Ik zie dat er weer gekopt wordt over drukte in parken. Iemand die weet wat de vorige bijeenkomsten buiten in parken effectief met de cijfers hebben gedaan?
secricible schreef:Jessix schreef:Alles mag, maar je informatie klopt niet helemaal. Niet in elke provincie worden ze al volop gevaccineerd. Ze beginnen hier nu net. Ik ken er pas één die de eerste prik heeft gehad.
Deze leeftijd is niet provincie-afhankelijk. Dat is alleen de AZ 60-65.
Cer schreef:Ik vind dat lastig... waarom moest er nagedacht worden om mee te betalen? Misschien wilden ze het wel goed overdenken? Wat was de uitleg bij Nieuwsuur?
Qua bereikbaarheid voor een prikafspraak.. ligt dat dan aan het systeem, en wie moet dat dan fixen?
lenaa_tje schreef:996981 schreef:Ik zie dat er weer gekopt wordt over drukte in parken. Iemand die weet wat de vorige bijeenkomsten buiten in parken effectief met de cijfers hebben gedaan?
Volgens mij is er tot nu toe nergens ergens een aanwijsbaar feit van heel veel stijging.
Waar veel mensen samen zijn stijgt het risico, ik denk dat buiten dat risico kleiner is maar als nog bestaat.
Waar mensen bij elkaar komen bestaat het risico dat ze elkaar besmetten.
Buiten sporten lijkt ook best goed te gaan, toch komen bij ons op school daar de besmettingen vandaan. Dit was eerder ook zo. Is het sporten nu gevaarlijk? Nee dat denk ik niet. De kans dat sport besmettingsbron is, is bij ons groter dan op andere scholen.
De enige manier om echt niemand te kunnen besmetten is 1 niemand zien of flink afstand houden. Dat tweede vinden veel mensen steeds lastiger.
IMANDRA schreef:Cer schreef:Ik vind dat lastig... waarom moest er nagedacht worden om mee te betalen? Misschien wilden ze het wel goed overdenken? Wat was de uitleg bij Nieuwsuur?
Qua bereikbaarheid voor een prikafspraak.. ligt dat dan aan het systeem, en wie moet dat dan fixen?
Dit idd. Een bestelling is een bestelling toch? Beslissen om mee te betalen ergens aan verandert er toch niets aan dat er een bepaald aantal vaccins geleverd zouden worden waar AZ niet aan voldoet? Of mis ik iets?
996981 schreef:Vandaar ook dat ik vraag of iemand inzichtelijk heeft wat de vorige bijeenkomsten concreet hebben gedaan met de cijfers![]()
Als de cijfers naar aanleiding van de vorige bijeenkomsten (verhoudingsgewijs) niet of nauwelijks zijn gestegen lijkt me dat een prima reden om in ieder geval buiten weer grotere groepen toe te staan en terrassen te openen
Cer schreef:"zoveel schijt hebben aan alles".... het ging hier toch over drukte in parken enzo? Ik denk niet dat dat perse mensen zijn die zoveel schijt hebben aan alles, maar gewoon mensen die de hele winter binnen hebben gezeten en het lekker vinden om bij mooi weer buiten te zijn...
Vorige zomer viel het toch ook wel mee toen het uiteindelijk mooi weer werd, en de stranden zo lekker druk waren (met vnl Duitsers, althans, hier in Scheveningen) ..
MyWishMax schreef:Nee, dan hadden die mensen zich ook allemaal moeten laten testen. Anders kan je er niks over zeggen. Ik geloof namelijk niet zo dat mensen die zoveel schijt hebben aan alles zich laten testen daarna. Het is wel heel simpel om te zeggen dat er meer kan als de besmettingen niet gestegen zijn, daarvoor zou gewoon getest moeten worden. Niet testen is niet meteen ook niet positief/besmet.
Daarom zijn nu al die test evenementen waarbij elke groep zijn eigen maatregelen heeft waar ze zich aan moeten houden. Juist om uit te zoeken hoe het met besmettingen zit.