Algemeen coronatopic #6

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 23:24

Bovendien zorgt de vaccinatie voornamelijk dat je minder symptomen hebt mocht je besmet raken.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 23:28

purny schreef:
Ik vond het gewoon een beetje raar aangezien er volop gevaccineerd wordt onder die groep. Mag toch wel?

Alles mag, maar je informatie klopt niet helemaal. Niet in elke provincie worden ze al volop gevaccineerd. Ze beginnen hier nu net. Ik ken er pas één die de eerste prik heeft gehad.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 23:28

Neonlight schreef:
Bovendien zorgt de vaccinatie voornamelijk dat je minder symptomen hebt mocht je besmet raken.

Ook dat inderdaad.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 02:19

Jessix schreef:
purny schreef:
Ik vond het gewoon een beetje raar aangezien er volop gevaccineerd wordt onder die groep. Mag toch wel?

Alles mag, maar je informatie klopt niet helemaal. Niet in elke provincie worden ze al volop gevaccineerd. Ze beginnen hier nu net. Ik ken er pas één die de eerste prik heeft gehad.

Deze leeftijd is niet provincie-afhankelijk. Dat is alleen de AZ 60-65.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 04:18

Eleeke schreef:
purny schreef:
Ik hoorde vandaag op het nieuws dat er nu voornamelijk veel 70 plussers zijn besmet.
Hoe kan dit aangezien ze volop bezig zijn toch?

Nee hoor, ze beginnen daar nu net mee. Eerst de groep van 75-80 en die zijn nu net opgeroepen.

Edit: zegt spuit 11 -O-

Mijn oma, 74, heeft ook al een oproep gehad :j In Friesland.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 07:00

Ik zie dat er weer gekopt wordt over drukte in parken. Iemand die weet wat de vorige bijeenkomsten buiten in parken effectief met de cijfers hebben gedaan? :)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 07:15

996981 schreef:
Ik zie dat er weer gekopt wordt over drukte in parken. Iemand die weet wat de vorige bijeenkomsten buiten in parken effectief met de cijfers hebben gedaan? :)

Volgens mij is er tot nu toe nergens ergens een aanwijsbaar feit van heel veel stijging.
Waar veel mensen samen zijn stijgt het risico, ik denk dat buiten dat risico kleiner is maar als nog bestaat.
Waar mensen bij elkaar komen bestaat het risico dat ze elkaar besmetten.
Buiten sporten lijkt ook best goed te gaan, toch komen bij ons op school daar de besmettingen vandaan. Dit was eerder ook zo. Is het sporten nu gevaarlijk? Nee dat denk ik niet. De kans dat sport besmettingsbron is, is bij ons groter dan op andere scholen.
De enige manier om echt niemand te kunnen besmetten is 1 niemand zien of flink afstand houden. Dat tweede vinden veel mensen steeds lastiger.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 07:43

secricible schreef:
Jessix schreef:

Deze leeftijd is niet provincie-afhankelijk. Dat is alleen de AZ 60-65.

Nou dan lopen ze hier gewoon achter. Ook prima.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 07:49

Iemand gisteren ook Nieuwsuur gekeken? Ik schrok daar wel van. Dat we veel minder AZ geleverd krijgen lijkt onze eigen schuld, doordat we te laat waren met beslissen over of we wel of niet mee wilden betalen aan de Halix fabriek in Leiden (waar het geprodueerd wordt). De Britten kwamen wel heel snel over de brug, en lopen nu voorop.

En de prikstraten zijn veel leger dan zou moeten omdat het systeem om afspraken te maken hapert. Mensen die 4 uur in de wacht staan, of alleen heel ver van huis kunnen laten prikken. En een paar dagen later bel je en kan je wel dicht bij huis terecht. Terwijl de bemensing van de prikstraat er is, en ook vaccins zijn ruim voldoende op voorraad. Al blijken die ook niet altijd op de juiste plek(ken) te zijn. Gaat nog heel lang duren voor we eruit raken op deze manier. Ik geloof nooit dat we juli gaan halen met iedereen 1e prik.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 07:55

Ik vind dat lastig... waarom moest er nagedacht worden om mee te betalen? Misschien wilden ze het wel goed overdenken? Wat was de uitleg bij Nieuwsuur?

Qua bereikbaarheid voor een prikafspraak.. ligt dat dan aan het systeem, en wie moet dat dan fixen?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 07:58

Cer schreef:
Ik vind dat lastig... waarom moest er nagedacht worden om mee te betalen? Misschien wilden ze het wel goed overdenken? Wat was de uitleg bij Nieuwsuur?

Qua bereikbaarheid voor een prikafspraak.. ligt dat dan aan het systeem, en wie moet dat dan fixen?

Dit idd. Een bestelling is een bestelling toch? Beslissen om mee te betalen ergens aan verandert er toch niets aan dat er een bepaald aantal vaccins geleverd zouden worden waar AZ niet aan voldoet? Of mis ik iets?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 07:59

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 08:12

lenaa_tje schreef:
996981 schreef:

Volgens mij is er tot nu toe nergens ergens een aanwijsbaar feit van heel veel stijging.
Waar veel mensen samen zijn stijgt het risico, ik denk dat buiten dat risico kleiner is maar als nog bestaat.
Waar mensen bij elkaar komen bestaat het risico dat ze elkaar besmetten.
Buiten sporten lijkt ook best goed te gaan, toch komen bij ons op school daar de besmettingen vandaan. Dit was eerder ook zo. Is het sporten nu gevaarlijk? Nee dat denk ik niet. De kans dat sport besmettingsbron is, is bij ons groter dan op andere scholen.
De enige manier om echt niemand te kunnen besmetten is 1 niemand zien of flink afstand houden. Dat tweede vinden veel mensen steeds lastiger.

Vandaar ook dat ik vraag of iemand inzichtelijk heeft wat de vorige bijeenkomsten concreet hebben gedaan met de cijfers :)

Als de cijfers naar aanleiding van de vorige bijeenkomsten (verhoudingsgewijs) niet of nauwelijks zijn gestegen lijkt me dat een prima reden om in ieder geval buiten weer grotere groepen toe te staan en terrassen te openen

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 08:19

Tja je kan ook stellen dat je alleen in meer mogelijkheden voorziet om samen te komen. Dat blijft een hele lastige discussie.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 08:25

Ik zei het al in het vaccinatietopic, het is gewoon welles niettes. De regering geeft aan dat ze in gesprek waren en AZ de boel toen zelf afgekapt heeft omdat het niet meer nodig was. AZ zegt wat anders.

AZ is de afgelopen weken wat mij betreft uiterst onbetrouwbaar gebleken. Ze op hun grote blauwe ogen geloven dat hun kant waarheid is doe ik iig niet meer.

En los daarvan komen ze gewoon hun levering niet na. Dat staat hier los van.
Maar gezien de ruzie tussen AZ en de EU met NL (Leiden) als middelpunt heeft AZ wel belangen om de schuld ergens anders te leggen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 08:27

IMANDRA schreef:
Cer schreef:

Dit idd. Een bestelling is een bestelling toch? Beslissen om mee te betalen ergens aan verandert er toch niets aan dat er een bepaald aantal vaccins geleverd zouden worden waar AZ niet aan voldoet? Of mis ik iets?

Heb hier nog even over nagedacht. Maar als er schaarste is, waar even sprake van was, dan snap ik wel dat je als eerste levert aan diegene die het meest heeft bijgedragen.

En secricible, dat gevoel had ik ook, maar ik ben er nu wel anders tegenaan gaan kijken. Die hele poppenkast van mw van der Leyen bijvoorbeeld. Je maakt mij niet wijs dat ze naar niet ook wisten van die deal rondom de Halix fabriek. Er zitten idd 2 kanten aan. Maar dhr Rutte en cs zijn ook niet altijd even betrouwbaar gebleken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 08:29

Dat zei ik ook in het vaccinatietopic Susan. Beide partijen hebben belang de ander de schuld te geven, dus ik wil er geen mening over hebben.

Maar het eerste deel ben ik niet met je eens. Als je toezegt moet je leveren. Je kan prima eerder toezeggen naar je investeerders, maar dat hebben ze niet gedaan. Ze hebben gezegd te kunnen leveren en konkelen daar nu op allerlei manieren onderuit via vage formuleringen en verhalen via de media.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 08:30

996981 schreef:
Vandaar ook dat ik vraag of iemand inzichtelijk heeft wat de vorige bijeenkomsten concreet hebben gedaan met de cijfers :)

Als de cijfers naar aanleiding van de vorige bijeenkomsten (verhoudingsgewijs) niet of nauwelijks zijn gestegen lijkt me dat een prima reden om in ieder geval buiten weer grotere groepen toe te staan en terrassen te openen

Nee, dan hadden die mensen zich ook allemaal moeten laten testen. Anders kan je er niks over zeggen. Ik geloof namelijk niet zo dat mensen die zoveel schijt hebben aan alles zich laten testen daarna. Het is wel heel simpel om te zeggen dat er meer kan als de besmettingen niet gestegen zijn, daarvoor zou gewoon getest moeten worden. Niet testen is niet meteen ook niet positief/besmet.

Daarom zijn nu al die test evenementen waarbij elke groep zijn eigen maatregelen heeft waar ze zich aan moeten houden. Juist om uit te zoeken hoe het met besmettingen zit.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 31-03-21 08:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 08:32

"zoveel schijt hebben aan alles".... het ging hier toch over drukte in parken enzo? Ik denk niet dat dat perse mensen zijn die zoveel schijt hebben aan alles, maar gewoon mensen die de hele winter binnen hebben gezeten en het lekker vinden om bij mooi weer buiten te zijn...

Vorige zomer viel het toch ook wel mee toen het uiteindelijk mooi weer werd, en de stranden zo lekker druk waren (met vnl Duitsers, althans, hier in Scheveningen) ..

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 08:32

lenaa_tje schreef:
Tja je kan ook stellen dat je alleen in meer mogelijkheden voorziet om samen te komen. Dat blijft een hele lastige discussie.

Maar wat is daar het probleem van, als het niet lijdt tot meer besmettingen?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 08:35

Cer schreef:
"zoveel schijt hebben aan alles".... het ging hier toch over drukte in parken enzo? Ik denk niet dat dat perse mensen zijn die zoveel schijt hebben aan alles, maar gewoon mensen die de hele winter binnen hebben gezeten en het lekker vinden om bij mooi weer buiten te zijn...

Vorige zomer viel het toch ook wel mee toen het uiteindelijk mooi weer werd, en de stranden zo lekker druk waren (met vnl Duitsers, althans, hier in Scheveningen) ..

Bij de vorige drukte waren er toch ook die feesten in de parken? Die mensen zeiden bij de interviews zelf dat ze het allemaal maar onzin vonden en ze gewoon wat nodig hadden, dus ja, dat vind ik schijt hebben aan.

Daar had ik het over of over de rellen bijvoorbeeld. Van die mensen geloof ik absoluut niet dat ze gaan testen en zijn de besmettingscijfers dus jiet betrouwbaar.

Dan moet je kijken naar die testevenementen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 08:36

MyWishMax schreef:
Nee, dan hadden die mensen zich ook allemaal moeten laten testen. Anders kan je er niks over zeggen. Ik geloof namelijk niet zo dat mensen die zoveel schijt hebben aan alles zich laten testen daarna. Het is wel heel simpel om te zeggen dat er meer kan als de besmettingen niet gestegen zijn, daarvoor zou gewoon getest moeten worden. Niet testen is niet meteen ook niet positief/besmet.

Daarom zijn nu al die test evenementen waarbij elke groep zijn eigen maatregelen heeft waar ze zich aan moeten houden. Juist om uit te zoeken hoe het met besmettingen zit.

Maar “mensen die schijt aan alles hebben” komen ook in contact met mensen die dat niet hebben. Die zouden ze dan dus aan moeten steken en deze mensen laten zich wel testen. Er zou dus wel degelijk een stijging moeten zijn

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 08:38

gister was het gezellig druk aan het strand bij m’n moeder. Overal zaten groepjes van pak hem beet 2 tot 5 man lekker met een hapje en een drankje. Kinderen spelen en ijsje eten.... Mensen hebben dat nodig. Het doet ze goed in de zon en er uit onder de mensen te zijn. Ik heb ook genoten en merk het mij ook goed deed. Het leek even of er geen Corona bestond.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 08:41

Dat soort dingen zijn goud nou idd. Ik heb gisteren heerlijk gewandeld in de natuur. Niemand gezien, behalve degene waar ik mee was. Puur genieten.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 08:42

Interessant artikel over besmettingen in de buitenlucht.
Laatst bijgewerkt door Ann op 03-02-25 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt