Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 20:43

Eigenlijk hield ik er de hele zomer al rekening mee. Alleen had ik het een beetje later verwacht. Toen begin September opeens de besmettingen omhoog gingen was het wel even schrikken.

Ik ben wel bang dat dit nog weleens een lange winter kan gaan worden.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 20:43

Tiggs schreef:
Wat is het mooiste van Amsterdam?
De trein terug naar Rotterdam.

:D _/-\o_ :')

capopjekop

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 20:47

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 20:48

@Pien: fijn je weer te zien hier!

Ha ja, die Amsterdam/Rotterdamgroep kan ik echt wel waarderen :-)

Pff, ik ben wel een sociaal dier hoor, ik kan me niet voorstellen dat mensen nooit op bezoek gaan of bezoek krijgen. Ik ben wel érg blij dat we hier in Spanje eigenlijk de hele winter bijna wel buiten af kunnen spreken met mensen en ons terras is echt groot genoeg voor meters afstand en toch gezelligheid. Voor nu, we houden ons nu wel een weekje koest, maar ik hoop toch dat ik niet van alle contacten afgesneden ga worden.

En twee mensen tegelijk op visite vind ik prima, meer is niet nodig voor ons. Maar ik moet echt af en toe mensen zien en horen. Ik vind het al moeilijk genoeg dat we weinig kunnen plannen, ik ben echt een organisatiemens.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 20:49

Je kunt op je vingers na gaan dat mondkapjes zeer binnenkort verplicht zijn bij zorgcentra en ziekenhuis als bezoeker.

Derhalve verse voorraad opgehaald. Had aantal nieuwe medische mondkapjes aan onze huisarts gegeven.
Had er zelf nog maar twee.

10 stuks € 25,-

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 20:51

Ggd Hollands Midden heeft al een mondkapjes plicht in de zorg ingesteld per vrijdag als je de 1.5 meter niet kan waarborgen.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 20:52

Ineke2 schreef:
Tiggs schreef:
Wat is het mooiste van Amsterdam?
De trein terug naar Rotterdam.

:D _/-\o_ :')

Nou moe -O- -O- -O- -O-
Ik zeg al niets meer ;)

Ben dit jaar ook nog niet bij de kapper geweest.
Winkels doen we ook niet meer aan.
Ik ben mijn baan kwijt door Corona ( als kostwinner best lastig), man werk thuis.

Alleen zoon krijgt alle ruimte voor school en musical

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 20:53

pien_2010 schreef:
bigone schreef:
Pien, wat jouw zoon opvalt is dus datgene waarom het hier weer uit de klauw loopt. Op plekken waar mensen goed bezig zijn valt het met besmettingen mee.

Maar ik weet niet of het feit dat die jonge mensen wat gemakkelijker zijn zo erg is.
Ik heb vorige week een artikel gelezen (wetenschappelijk) waaruit blijkt dat het in Zweden heel erg goed gaat. Men denkt dat dit komt omdat daar een soort groep immuniteit zich begint af te tekenen. Want in Zweden is er niets gesloten, bewegen de jongeren zich gewoon op straat (weliswaar met in acht neming van wat afstand) en de ouderen drukken hun snor en nooit is er ook maar iets gesloten. ER is daar gekozen voor een totaal andere aanpak met als gevolg ook wel veel zieken en mensen die overleden zijn..
In dat artikel viel te lezen dat waarschijnlijk daar al meer als 43% groep immuniteit gehaald wordt en dat dit al heel erg veel is.
Zweden wetenschappers gaven aan dat door de strategie in andere landen van Europa het waarschijnlijk als er geen vaccin komt, allemaal veel langer gaat duren met nieuwe lock downs en sluiten eventueel van grenzen weer als het op de IC uit de klauwen gaat lopen.

Ik zeg dus niet dat dit zo is....don't shoot me, maar ik vond het wel een heel interessant artikel.
Als ik kijk naar onze kleinkinderen (studenten), daarvan hebben twee jongens het ook gehad en die gaan goed. Waren ziek, kort maar krachtig en het is bewezen covid-19.

Dus ik weet het niet of het zo erg is dat deze hele jonge mensen niet zo er op letten. Ik denk wel dat het goed is dat manlief (77 jaar) en ik (*bijna 62 jaar :o ) wel heel goed de regels in acht nemen.

Over het aparte uurtje heb ik niet zo'n mening. Voor mij hoeft het niet zo. Kort maar krachtig je boodschappen doen, maskertje op, afstand houden, handen wassen en desinfecteren van te voren en er na, en dat was het dan ook wel weer.

Helaas kunnen ook jonge mensen ernstig ziek worden en helaas zijn er ook jonge mensen die extra kwetsbaar zijn en waar moeten die dan heen?
Daarbij hebben Zweden een totaal andere mentaliteit dan Nederlanders. Ze houden zich gewoon aan de regels en zijn sowieso al veel afstandelijker. Het kan zijn dat het daar gewerkt heeft, maar dat is nog geen garantie dat het dat hier ook zou doen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 20:54

Heftig eleeke, ik hoop dat je iets anders vindt. Al dan niet tijdelijk.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 20:54

Kapper ... moeilijk, ik heb volgende week weer een afspraak, maar ga echt even kijken hoe de cijfers zijn en hoe het in onze dorpen hier gaat. Sowieso zijn hier mondkapjes bij de kapper al vanaf het begin verplicht, zowel klant als kapper.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 21:13

Ik laat mijn haar weer groeien, las vandaag dat de maatregelen ook met vaccin tot 2024 kunnen duren, dan is het wel weer lang genoeg om te doneren

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 21:24

Sizzle schreef:
Pien, denk om de schimmels, die gaan niet perse dood hoor. Daar kun je wel luchtweg irritatie van krijgen als je ze enkel verhit en niet routinematig wast.

Maar we wassen wel, maar niet meer zo spastisch als in het begin.
Maar bedankt voor de tip ik gooi ze weer eens allemaal in de was.
Maar ontwikkel je ook schimmels bij 50 graden temperatuur achter de ruit?
Tot vorige week was het hier erg heet!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 21:28

Ik ben ook mijn baan kwijt ( officieel nog niet, maar contract word niet verlengd) daarom ga ik beginnen met de opleiding. Carrière switch als het allemaal lukt...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 21:30

Zeker ontwikkel je dan schimmels.

En hier enerzijds blij met de maatregelen. Anderzijds gruwelijk de balen van de timing. Wij waren voor het eerst in een jaar even er uit met gezin. Vakantie in coronatijd geannuleerd en niet meteen nieuwe vakantie geboekt omdat ik gewoon echt niet weg kon. En nu halverwege dus de maatregelen.
Zitten in een vakantiepark en vraag is of zwembad e.d. Toegankelijk blijven (alles is 1 centraal gebouw dus er is nu discussie met de regio of het 30 man in het gebouw is of 30 man in zwembad, 30 in restaurant enz.). Maar zelfs dan wordt het allemaal wel heel beperkt en met het flutweer overwegen we om maar lekker naar huis te gaan.

#firstworldproblems, dat besef ik me goed. Maar wel even zuur van de centjes, verwacht niet dat we wat terug krijgen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 21:40

Als het te onaangenaam wordt maken schimmels sporen (zeer resistent tegen omgeving) en die adem je juist nog makkelijker in. Sommige bacterien doen dit ook.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 21:44

Sizzle schreef:
Als het te onaangenaam wordt maken schimmels sporen (zeer resistent tegen omgeving) en die adem je juist nog makkelijker in. Sommige bacterien doen dit ook.

Ok, dan gaan ze morgen allemaal in de kookwas 15 minuten.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 21:46

Ben benieuwd hoe het met beveiligingswerk zit is geen thuiswerk mogelijk met soms flink reizen en contact met mensen die nergens rekening mee houden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 21:47

Even heell wat anders. Ik las dat in Finland nu de Covid honden ingezet zijn en die betrouwbaarder zijn dan de PCR. Waarom lezen en horen we daar niet meer van?
Dat is toch veel makkelijker voor bijvoorbeeld scholen enzo? Wekelijks even een hond langs de scholieren laten snuffen en klaar is klara.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 21:50

Denk dat het probleem is dat deze honden getraind moeten worden

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 21:52

Ik heb daar wel een stukje over gelezen. In Nl schijnt het nog niet zo makkelijk te zijn om COVID-monsters te krijgen om mee trainen. Ik ga even zoeken voor je.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 21:54

Ik begrijp wat je bedoeld met Covid-monsters maar dacht toch aan deze _O-

Afbeelding

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 21:56

Sizzle schreef:
Even heell wat anders. Ik las dat in Finland nu de Covid honden ingezet zijn en die betrouwbaarder zijn dan de PCR. Waarom lezen en horen we daar niet meer van?
Dat is toch veel makkelijker voor bijvoorbeeld scholen enzo? Wekelijks even een hond langs de scholieren laten snuffen en klaar is klara.

Dit lijkt mij ook ideaal!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 22:01

Sizzle schreef:

Met onze vergaande privacywet mag het dus niet. Alleen monsters van iedereen nemen en dan de honden in een andere ruimte laten snuffelen, zo gaat het ook in Finland trouwens .

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 22:01

bigone schreef:
Sizzle schreef:

Met onze vergaande privacywet mag het dus niet. Alleen monsters van iedereen nemen en dan de honden in een andere ruimte laten snuffelen, zo gaat het ook in Finland trouwens .

Idioot zeg! Wat omslachtig.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 22:08

Als het vliegverkeer toch rustig is, vliegpersoneel de drugshonden om laten scholen.
Win win voor iedereen.