Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ineke2 schreef:Tiggs schreef:Wat is het mooiste van Amsterdam?
De trein terug naar Rotterdam.![]()
![]()
pien_2010 schreef:bigone schreef:Pien, wat jouw zoon opvalt is dus datgene waarom het hier weer uit de klauw loopt. Op plekken waar mensen goed bezig zijn valt het met besmettingen mee.
Maar ik weet niet of het feit dat die jonge mensen wat gemakkelijker zijn zo erg is.
Ik heb vorige week een artikel gelezen (wetenschappelijk) waaruit blijkt dat het in Zweden heel erg goed gaat. Men denkt dat dit komt omdat daar een soort groep immuniteit zich begint af te tekenen. Want in Zweden is er niets gesloten, bewegen de jongeren zich gewoon op straat (weliswaar met in acht neming van wat afstand) en de ouderen drukken hun snor en nooit is er ook maar iets gesloten. ER is daar gekozen voor een totaal andere aanpak met als gevolg ook wel veel zieken en mensen die overleden zijn..
In dat artikel viel te lezen dat waarschijnlijk daar al meer als 43% groep immuniteit gehaald wordt en dat dit al heel erg veel is.
Zweden wetenschappers gaven aan dat door de strategie in andere landen van Europa het waarschijnlijk als er geen vaccin komt, allemaal veel langer gaat duren met nieuwe lock downs en sluiten eventueel van grenzen weer als het op de IC uit de klauwen gaat lopen.
Ik zeg dus niet dat dit zo is....don't shoot me, maar ik vond het wel een heel interessant artikel.
Als ik kijk naar onze kleinkinderen (studenten), daarvan hebben twee jongens het ook gehad en die gaan goed. Waren ziek, kort maar krachtig en het is bewezen covid-19.
Dus ik weet het niet of het zo erg is dat deze hele jonge mensen niet zo er op letten. Ik denk wel dat het goed is dat manlief (77 jaar) en ik (*bijna 62 jaar) wel heel goed de regels in acht nemen.
Over het aparte uurtje heb ik niet zo'n mening. Voor mij hoeft het niet zo. Kort maar krachtig je boodschappen doen, maskertje op, afstand houden, handen wassen en desinfecteren van te voren en er na, en dat was het dan ook wel weer.
Sizzle schreef:Pien, denk om de schimmels, die gaan niet perse dood hoor. Daar kun je wel luchtweg irritatie van krijgen als je ze enkel verhit en niet routinematig wast.
Sizzle schreef:Even heell wat anders. Ik las dat in Finland nu de Covid honden ingezet zijn en die betrouwbaarder zijn dan de PCR. Waarom lezen en horen we daar niet meer van?
Dat is toch veel makkelijker voor bijvoorbeeld scholen enzo? Wekelijks even een hond langs de scholieren laten snuffen en klaar is klara.
Sizzle schreef:Even heell wat anders. Ik las dat in Finland nu de Covid honden ingezet zijn en die betrouwbaarder zijn dan de PCR. Waarom lezen en horen we daar niet meer van?
Dat is toch veel makkelijker voor bijvoorbeeld scholen enzo? Wekelijks even een hond langs de scholieren laten snuffen en klaar is klara.
bigone schreef:Sizzle schreef:Even heell wat anders. Ik las dat in Finland nu de Covid honden ingezet zijn en die betrouwbaarder zijn dan de PCR. Waarom lezen en horen we daar niet meer van?
Met onze vergaande privacywet mag het dus niet. Alleen monsters van iedereen nemen en dan de honden in een andere ruimte laten snuffelen, zo gaat het ook in Finland trouwens .