Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:35

Dat ik na een klein stukje fietsen huiswaarts moest omdat mijn longen zoveel pijn deden. _-:(

Gister heel de middag/avond op de spoed gezeten omdat ze dachten aan een longembolie (was het gelukkig niet!)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:46

Nayomie schreef:
Dat ik ontzettend gaar word van het feit dat mijn foto's nog steeds op commerciële wijze worden gebruikt en het bedrijf mijn mails nu maar negeert.

Nee joh :oo!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:56

_San87_ schreef:
Nayomie schreef:
Dat ik ontzettend gaar word van het feit dat mijn foto's nog steeds op commerciële wijze worden gebruikt en het bedrijf mijn mails nu maar negeert.

Ja, echt bizar. De directeur heeft zijn handen er vanaf gehaald en gezegd: "je moet bij deze persoon zijn, ik stuur alles ongelezen door". En nu negeren ze gewoon de hele boel. Terwijl de directie alles vanaf begin af aan regelde en had daar contact mee. Had ze eerst gevraagd de foto's te verwijderen, deden ze niet, vervolgens een aangetekende brief voor inbreuk auteursrecht gestuurd. Toen kreeg ik een hele rits aan verwijten dat ik lieg en zij alle bewijzen hebben. Heb die gevraagd, en mijn bewijzen meegeleverd zodat ik die leugens kon weerleggen. Toen hield directie de handen er vanaf en nu weigeren ze na ik denk wel 4x vragen de afbeeldingen te verwijderen en echt een poeplaag schadeclaim bedrag te betalen. :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:57

Lestrange01 schreef:
Ik ben op werk en krijg plots koorts. Nog 3 uur..

Koorts is ziekmelden en naar huis gaan. Beterschap in ieder geval.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 15:31

Zo veel spijt van mijn t-shirt en lange zwarte broek met sokken en dichte schoenen. Waarom dacht ik niet beter na vanochtend _O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 15:50

Nayomie schreef:
_San87_ schreef:

Ja, echt bizar. De directeur heeft zijn handen er vanaf gehaald en gezegd: "je moet bij deze persoon zijn, ik stuur alles ongelezen door". En nu negeren ze gewoon de hele boel. Terwijl de directie alles vanaf begin af aan regelde en had daar contact mee. Had ze eerst gevraagd de foto's te verwijderen, deden ze niet, vervolgens een aangetekende brief voor inbreuk auteursrecht gestuurd. Toen kreeg ik een hele rits aan verwijten dat ik lieg en zij alle bewijzen hebben. Heb die gevraagd, en mijn bewijzen meegeleverd zodat ik die leugens kon weerleggen. Toen hield directie de handen er vanaf en nu weigeren ze na ik denk wel 4x vragen de afbeeldingen te verwijderen en echt een poeplaag schadeclaim bedrag te betalen. :')

Heb je rechtsbijstand?

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:07

Baan kwijt tijdens mijn re-integratie |o Precies waar ik bang voor was... Volgens mijn baas heeft PZ aangegeven dat ik geen tijdelijk contract meer mag maar volgens internet zou het nog wel mogen. Baas ging het uitzoeken maar heb er een hard hoofd in -O-
Spoiler:
Mijn collega van PZ mag mij namelijk niet en wilt mij weg hebben, denk dat hij daarom mijn baas verkeerd heeft ingelicht

Nayomie

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:22

Ja, ik heb rechtsbijstand, maar ik ben niet helemaal zeker of ik dit geschil mag voorleggen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:26

Nayomie schreef:
Ja, ik heb rechtsbijstand, maar ik ben niet helemaal zeker of ik dit geschil mag voorleggen.

Waarom niet? Vragen staat vrij, toch :).

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:27

Nayomie schreef:

Als mijn buurman rechtsbijstand krijgt om onze schutting die hem niks geen winst op gaat leveren dat voor mag leggen denk ik het wel hoor. Althans ik zou het wel doen als ik jou was!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:34

Nja kort samengevat, ik heb officieel geen bedrijf, maar ik heb in opdracht foto's gemaakt. Hiervoor zou ik niks krijgen en werd voor een bepaald initiatief gebruikt (medewerker van de maand). Maar intussen worden te foto's gecropped, zonder bronvermelding geplaatst en bij commerciële Social media stukken gepleurd. Voor zover ik weet is rechtsbijstand alleen voor particulieren, maar dit ging om een onofficieel zakelijke overeenkomst. Heb helaas geen papieren laten tekenen, maar desondanks mogen de foto's op die manier niet gebruikt worden. Ik kan het probleem eens voorleggen, maar weet niet goed hoe dat werkt. Heb er nooit eerder gebruik van gemaakt :o

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:37

Dat mijn vriend ziek is. En dat zou echt geen probleem zijn, hij heeft ieder jaar een goede week griep. Maar nu is er natuurlijk corona en mijn moeder moet volgende week geopereerd worden. En hij komt er niet doorheen om zich te laten testen op corona. Ik wil het gewoon zeker weten dat de operatie van mijn moeder hopelijk gewoon door kan gaan -O-

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:52

Nayomie schreef:
Nja kort samengevat, ik heb officieel geen bedrijf, maar ik heb in opdracht foto's gemaakt. Hiervoor zou ik niks krijgen en werd voor een bepaald initiatief gebruikt (medewerker van de maand). Maar intussen worden te foto's gecropped, zonder bronvermelding geplaatst en bij commerciële Social media stukken gepleurd. Voor zover ik weet is rechtsbijstand alleen voor particulieren, maar dit ging om een onofficieel zakelijke overeenkomst. Heb helaas geen papieren laten tekenen, maar desondanks mogen de foto's op die manier niet gebruikt worden. Ik kan het probleem eens voorleggen, maar weet niet goed hoe dat werkt. Heb er nooit eerder gebruik van gemaakt :o

Je kunt ze altijd bellen om te vragen! Of mailen misschien zelfs.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:54

Niet echt een ergernis, maar er rijdt hier een ijscowagen door de straat met zo’n muziekje. Ik kan niet de enige zijn die dat horrorachtig vindt :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:54

Thanks allen! Ik heb even wat zoekwerk verricht bij de verzekeraar en kan mijn vraag via de mail stellen. Dus dat ga ik doen. :j

Niobe, ik krijg een IT idee daarvan. Ballonnetje enzo.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:56

Niobe schreef:
Niet echt een ergernis, maar er rijdt hier een ijscowagen door de straat met zo’n muziekje. Ik kan niet de enige zijn die dat horrorachtig vindt :')

JA! Mr Sandman? Ik vind het zo macaber :')

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:59

Marcella schreef:
Lestrange01 schreef:
Ik ben op werk en krijg plots koorts. Nog 3 uur..

Koorts is ziekmelden en naar huis gaan. Beterschap in ieder geval.

Dit. Sorry maar je blijft in deze tijden toch niet met koorts op je werk?

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 17:17

Niobe schreef:

Heerlijk, ik hou ervan random muziekjes te horen die me aan horrorfilms doen denken :o

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 17:21

Niobe schreef:

Niet wateringen zie ik. Hier rijd ie elke dag :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 17:27

Niobe schreef:

Maar hij verkoopt wel lekker ijs :Y) maar dat muziekje is inderdaad gruweljjk := ik kreeg er de eerste keer een Horrorgevoel van ook. :')

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 17:32

Princess_ schreef:
O neee stop alsjeblieft. Ik krijg hier een dikke error van.

Doe eens niet zo negatief praten over Brabanders!

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 17:45

Niobe schreef:

Toevallig had ik het hier gisteren met mijn man over. Blijft altijd beetje creepy maar wel lekker ijs.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 18:07

Dat mijn slechte mening over DUO onterecht was haha

Zojuist een hele mooie compensatie gekregen omdat mijn basis en aanvullende beurs is stopgezet in juli. Lesgeld kan er van betaald worden en de reiskosten ook! Ik ben echt enorm blij *\o/*

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 18:13

Zebrastreep schreef:

Zojuist een hele mooie compensatie gekregen omdat mijn basis en aanvullende beurs is stopgezet in juli. Lesgeld kan er van betaald worden en de reiskosten ook! Ik ben echt enorm blij *\o/*

Poeh ik kreeg ook een berichtje, heftig wel

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 18:16

theadora99 schreef:
Zebrastreep schreef:

Poeh ik kreeg ook een berichtje, heftig wel

Groot bedrag ook ik had alles nog verwacht behalve dit.