Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Citaat:Maar Frankrijk wil ondertussen ook gewoon een stop op korteafstandsvluchten. Ook al een goed begin. (Dan kunnen we nu nadenken hoe deze concepten ook in de trein kunnen.
mysa schreef:Janneke2 schreef:Moord met politieke doelstelling: 'tsaar Poetin' wenst geen kritiek.
Hoeveel artsen (en ander medisch personeel) zouden er zijn in Rusland? Ik heb geen hoofd voor getallen maar denk minstens in de honderdduizenden. Hoeveel daarvan zullen kritiek hebben? Zelfs als het tien procent is, zou dat al een enorme massa criticasters zijn.
Kan me werkelijk niet voorstellen dat men daar niets anders aan zijn hoofd heeft. Er is trouwens ook gewoon een een overkoepelende artsenfederatie die de kritiek open en bloot heeft voorgelegd.
Het beeld van Poetin, die in een bijna leeg Kremlin doodvonnissen van dwarse zorgmedewerkers zit te tekenen, lijkt me helemaal vreemd.
Pandora2 schreef:pien_2010 schreef:Frankrijk is een totaal verscheurd land dat rollen bollend over de mat gaat en waar de al zwakke economie een enorme optater heeft gehad.
Wij hebben hier al eeuwen ervaring mee Pien![]()
![]()
Met een verscheurd land dan toch.
Ooit komt het goed. Misschien. Hopelijk.
Janneke2 schreef:mysa schreef:
Hoeveel artsen (en ander medisch personeel) zouden er zijn in Rusland? Ik heb geen hoofd voor getallen maar denk minstens in de honderdduizenden. Hoeveel daarvan zullen kritiek hebben? Zelfs als het tien procent is, zou dat al een enorme massa criticasters zijn.
Kan me werkelijk niet voorstellen dat men daar niets anders aan zijn hoofd heeft. Er is trouwens ook gewoon een een overkoepelende artsenfederatie die de kritiek open en bloot heeft voorgelegd.
Het beeld van Poetin, die in een bijna leeg Kremlin doodvonnissen van dwarse zorgmedewerkers zit te tekenen, lijkt me helemaal vreemd.
Tsaren etc. hebben de machtskwestie altijd in hun hoofd.
... of Poetin daadwerkelijk vonnissen heeft getekend klinkt naar officiële rechtspraak - in dictaturen gaat ook dit veel subtieler. (Ergens een official die vreest dat hij er op zal worden aangekeken dat er een criticaster in 'zijn' rayon rondloopt, dus ""hup"".)
En tien procent medisch personeel 'die niet enthousiast is over de bescherming' geloof ik grif. Ik denk hogere percentages, net als bij ons.
In een dictatuur zwijgt men hier over ivm lijfsbehoud.
lenaa_tje schreef:
bigone schreef:lenaa_tje schreef:
Nee, stapje dichterbij behandeling maar toen ik dit gisteren las had ik zoiets van yes. Hoop dat het gaat werken.
Citaat:Als het inderdaad blijkt te werken, kan de antistof in principe aan mensen worden toegediend om infectie te voorkomen.
Electra63 schreef:Grappig is in deze topics dat mensen die toch al nooit vliegen blij zijn als het vliegen duurder wordt.
Ik geef toe, ik vlieg weleens 4 of 5 x per jaar..... Ik zal het missen.
Maar wij zijn in het verleden ook weleens met de auto naar Spanje, Italië en zelfs Griekenland geweest.
Kost wat meer vakantiedagen.
Electra63 schreef:Grappig is in deze topics dat mensen die toch al nooit vliegen blij zijn als het vliegen duurder wordt.
Ik geef toe, ik vlieg weleens 4 of 5 x per jaar..... Ik zal het missen.
Maar wij zijn in het verleden ook weleens met de auto naar Spanje, Italië en zelfs Griekenland geweest.
Kost wat meer vakantiedagen.
Denise_Storm schreef:+86 overledenen en 89 nieuwe ziekenhuisopnames.
Ik vind het behoorlijk wat... stijging in het aantal ziekenhuisopnames en het aantal doden vind ik flink forser dan gister. En dan is het vandaag een feestdag, waardoor er waarschijnlijk ook vertraging in de cijfers zit...
Bron: nu.nl
Destination schreef:Denise_Storm schreef:+86 overledenen en 89 nieuwe ziekenhuisopnames.
Ik vind het behoorlijk wat... stijging in het aantal ziekenhuisopnames en het aantal doden vind ik flink forser dan gister. En dan is het vandaag een feestdag, waardoor er waarschijnlijk ook vertraging in de cijfers zit...
Bron: nu.nl
Maar volgens mij is het cijfer op dinsdag altijd wat hoger? Het weekend wordt pas op maandag verwerkt en zit dan op dinsdag in de cijfers. Als je naar de grafieken per dag kijkt, zie je dat de volgende nieuwe aantallen overledenen zijn gemeld voor het weekend en maandag:
2 mei: 18
3 mei: 23
4 mei: 23
Het aantal gemelde doden lijkt daardoor heel hoog, maar dat komt puur door de vertraging van het weekend.
Shadow0 schreef:Ik kan me goed voorstellen dat je het zou missen. Ik mis het soms ook wel. (Ik vind vakanties over het algemeen leuk, maar ik vind ook het opstijgen van een vliegtuig erg leuk!)
Maar... voortschrijdend inzicht? Ik denk niet dat ik het zelf nog zou doen, ook al kan ik het betalen, het voelt gewoon niet meer goed met alle overlast en milieuschade. Volgens mij heeft de wereld echt minder vliegen nodig, en daarnaast is het (vind ik) niet meer te accepteren dat vliegverkeer vrijstelling heeft van allerlei belastingen. Dat staat grotendeels los van Corona, maar dit is een moment dat er hoe dan ook dingen gaan veranderen voor de luchtvaart, dus laten we het dan meteen de goede kant op doen.