Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:44

Vrij waarschijnlijk dat de vluchten dan wel duurder worden: dat materiaal moet betaald worden, de schoonmaak wordt ingewikkelder en er kunnen minder passagiers mee.
(En ik snapte van de concepttekeningen nog niet helemaal hoe de middelste mensen nou op hun plek komen en hoe de afscheiding is tussen midvoor en 2e rij zijkant.)

Maar goed, vliegreizen duurder vind ik prima. Belasting erbij wegens de overlast en vervuiling...

Maar Frankrijk wil ondertussen ook gewoon een stop op korteafstandsvluchten. Ook al een goed begin. (Dan kunnen we nu nadenken hoe deze concepten ook in de trein kunnen.)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:56

Citaat:
Maar Frankrijk wil ondertussen ook gewoon een stop op korteafstandsvluchten. Ook al een goed begin. (Dan kunnen we nu nadenken hoe deze concepten ook in de trein kunnen.

Frankrijk is een totaal verscheurd land dat rollen bollend over de mat gaat en waar de al zwakke economie een enorme optater heeft gehad.

Shadow ik heb al je posts gelezen en geloof me als jij in Frankrijk zou wonen was je allang gek geworden. Het is hier nog maar de vraag hoe en wat gaat gebeuren, als info van mijn vriendin klopt is nu de strijd over toekomstige aansprakelijkheid aan de gang , waardoor niemand meer iets zal durven of opengaan want wie zal het betalen als het mis gaat......
Dus het hele land is verwart en de regels na 11 mei zijn nu nog totaal onduidelijk.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 13:05

mysa schreef:
Janneke2 schreef:
Moord met politieke doelstelling: 'tsaar Poetin' wenst geen kritiek.

Hoeveel artsen (en ander medisch personeel) zouden er zijn in Rusland? Ik heb geen hoofd voor getallen maar denk minstens in de honderdduizenden. Hoeveel daarvan zullen kritiek hebben? Zelfs als het tien procent is, zou dat al een enorme massa criticasters zijn.

Kan me werkelijk niet voorstellen dat men daar niets anders aan zijn hoofd heeft. Er is trouwens ook gewoon een een overkoepelende artsenfederatie die de kritiek open en bloot heeft voorgelegd.

Het beeld van Poetin, die in een bijna leeg Kremlin doodvonnissen van dwarse zorgmedewerkers zit te tekenen, lijkt me helemaal vreemd.

Tsaren etc. hebben de machtskwestie altijd in hun hoofd.
... of Poetin daadwerkelijk vonnissen heeft getekend klinkt naar officiële rechtspraak - in dictaturen gaat ook dit veel subtieler. (Ergens een official die vreest dat hij er op zal worden aangekeken dat er een criticaster in 'zijn' rayon rondloopt, dus ""hup"".)

En tien procent medisch personeel 'die niet enthousiast is over de bescherming' geloof ik grif. Ik denk hogere percentages, net als bij ons.
In een dictatuur zwijgt men hier over ivm lijfsbehoud.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 05-05-20 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 13:06

pien_2010 schreef:
Frankrijk is een totaal verscheurd land dat rollen bollend over de mat gaat en waar de al zwakke economie een enorme optater heeft gehad.

Wij hebben hier al eeuwen ervaring mee Pien O:) :')
Met een verscheurd land dan toch.

Ooit komt het goed. Misschien. Hopelijk. :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 13:14

Pandora2 schreef:
pien_2010 schreef:

Wij hebben hier al eeuwen ervaring mee Pien O:) :')
Met een verscheurd land dan toch.

Ooit komt het goed. Misschien. Hopelijk. :+

_O- volgens mij inderdaad van het zelfde laken een pak. Ik hou van Frankrijk maar je moet hier wel laconiek zijn en veel geduld hebben, anders word je hartstikke gek....

AstorgaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 13:16

Janneke2 schreef:
mysa schreef:

Hoeveel artsen (en ander medisch personeel) zouden er zijn in Rusland? Ik heb geen hoofd voor getallen maar denk minstens in de honderdduizenden. Hoeveel daarvan zullen kritiek hebben? Zelfs als het tien procent is, zou dat al een enorme massa criticasters zijn.

Kan me werkelijk niet voorstellen dat men daar niets anders aan zijn hoofd heeft. Er is trouwens ook gewoon een een overkoepelende artsenfederatie die de kritiek open en bloot heeft voorgelegd.

Het beeld van Poetin, die in een bijna leeg Kremlin doodvonnissen van dwarse zorgmedewerkers zit te tekenen, lijkt me helemaal vreemd.

Tsaren etc. hebben de machtskwestie altijd in hun hoofd.
... of Poetin daadwerkelijk vonnissen heeft getekend klinkt naar officiële rechtspraak - in dictaturen gaat ook dit veel subtieler. (Ergens een official die vreest dat hij er op zal worden aangekeken dat er een criticaster in 'zijn' rayon rondloopt, dus ""hup"".)

En tien procent medisch personeel 'die niet enthousiast is over de bescherming' geloof ik grif. Ik denk hogere percentages, net als bij ons.
In een dictatuur zwijgt men hier over ivm lijfsbehoud.

Kun je dat dikgedrukte toelichten Janneke2? Waarover is meer dan 10% van ons medisch personeel het niet eens qua bescherming?
Ben benieuwd waar je op doelt.

lenaa_tje

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 13:19

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 13:20

lenaa_tje schreef:
https://www.dvhn.nl/binnenland/Nederlan ... 33603.html

En weer een stapje dichterbij een vaccin?

Nee, stapje dichterbij behandeling maar toen ik dit gisteren las had ik zoiets van yes. Hoop dat het gaat werken.
Want werkt dit dan hoef je niet meer bang te zijn om corona te krijgen, dan redden alle mensen het en kan de hele maatschappij gewoon weer open. Ondanks dat er geen vaccin is.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 13:22

bigone schreef:
lenaa_tje schreef:

Nee, stapje dichterbij behandeling maar toen ik dit gisteren las had ik zoiets van yes. Hoop dat het gaat werken.

Staat toch in het artikel dat het als medicatie en vooraf een rol kan spelen?

Citaat:
Als het inderdaad blijkt te werken, kan de antistof in principe aan mensen worden toegediend om infectie te voorkomen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 13:26

Oke, had alleen gelezen in een ander artikel, mocht dit zo zijn is het nog beter.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 13:29

Zou top zijn!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 13:32

lenaa_tje schreef:

Als je eigenlijk na gaat dat in januari dit jaar voor het EERST mensen getest zijn met een vaccin tegen Aids dan vind ik het erg knap als er vlot een vaccin is tegen dit onbekende Covid virus

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 13:45

Grappig is in deze topics dat mensen die toch al nooit vliegen blij zijn als het vliegen duurder wordt.
Ik geef toe, ik vlieg weleens 4 of 5 x per jaar..... Ik zal het missen.
Maar wij zijn in het verleden ook weleens met de auto naar Spanje, Italië en zelfs Griekenland geweest.
Kost wat meer vakantiedagen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 13:54

Ik kan me goed voorstellen dat je het zou missen. Ik mis het soms ook wel. (Ik vind vakanties over het algemeen leuk, maar ik vind ook het opstijgen van een vliegtuig erg leuk!)

Maar... voortschrijdend inzicht? Ik denk niet dat ik het zelf nog zou doen, ook al kan ik het betalen, het voelt gewoon niet meer goed met alle overlast en milieuschade. Volgens mij heeft de wereld echt minder vliegen nodig, en daarnaast is het (vind ik) niet meer te accepteren dat vliegverkeer vrijstelling heeft van allerlei belastingen. Dat staat grotendeels los van Corona, maar dit is een moment dat er hoe dan ook dingen gaan veranderen voor de luchtvaart, dus laten we het dan meteen de goede kant op doen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 13:55

Electra63 schreef:
Grappig is in deze topics dat mensen die toch al nooit vliegen blij zijn als het vliegen duurder wordt.
Maar wij zijn in het verleden ook weleens met de auto naar Spanje, Italië en zelfs Griekenland geweest.

Ehm - ik vlieg niet.
Niet omdat ik de Grand Canyon niet met eigen ogen wil zien.
Ook ik zal het missen.
.... omdat de toekomst van mijn / onze kleinkinderen mij ter harte gaat.

Er was een tijdje terug een topic: 'hebben jullie tips voor iets (dondert niet wat) op zes, zeven uur vliegen?'
(Ja: blijf thuis, ga fietsen, met de trein en kijk verder dan je neus lang is.)

Mbt verder kijken dan eigen eigenbelang is 'een duurder vliegticket' een zinnig instrument.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 13:58

Luxe mag toch ook wel als luxe betaald worden? Ik vind vliegen echt spotgoedkoop.
Maar vervolgens gooien we de milieuvervuiling bij de auto neer (en de boeren) terwijl veel mensen dan weer niet zonder kunnen omdat ze anders toch echt niet op het werk komen.
Denk aan geen fatsoenlijk OV buiten de randstad, of diensten waarin het OV niet eens rijd.
Dan is die auto noodzaak en geen luxe. Toch word dat veel harder aangepakt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 13:59

Ik ben niet roomser dan de Paus.
Ik doe mijn bijdrage aan milieu en de gemeenschap. Vliegen vindik niets aan. Maar veel familie (en vrienden) in het buitenland, die wil ik graag zien. En gewoon een ander land met cultuur en eten ontdekken, vind ik heerlijk.

Maar misschien beetje offtopic in dit Corona topic.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 14:00

Electra63 schreef:

Wij vliegen ook een paar keer per jaar, maar dat zijn eigenlijk alleen maar familiebezoeken naar het VK. Geen idee of het daadwerkelijk helpt, maar wij betalen wel altijd die paar euro extra voor de CO2.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 14:13

+86 overledenen en 89 nieuwe ziekenhuisopnames.

Ik vind het behoorlijk wat... stijging in het aantal ziekenhuisopnames en het aantal doden vind ik flink forser dan gister. En dan is het vandaag een feestdag, waardoor er waarschijnlijk ook vertraging in de cijfers zit...

Bron: nu.nl

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 14:16

Denise_Storm schreef:

Ik vind het behoorlijk wat... stijging in het aantal ziekenhuisopnames en het aantal doden vind ik flink forser dan gister. En dan is het vandaag een feestdag, waardoor er waarschijnlijk ook vertraging in de cijfers zit...

Maar volgens mij is het cijfer op dinsdag altijd wat hoger? Het weekend wordt pas op maandag verwerkt en zit dan op dinsdag in de cijfers. Als je naar de grafieken per dag kijkt, zie je dat de volgende nieuwe aantallen overledenen zijn gemeld voor het weekend en maandag:
2 mei: 18
3 mei: 23
4 mei: 23

Het aantal gemelde doden lijkt daardoor heel hoog, maar dat komt puur door de vertraging van het weekend.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 14:23

De meldingen zullen deze week toch wel anders zijn. Bevrijdingsdag enzo.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 14:31

Destination schreef:
Denise_Storm schreef:

Maar volgens mij is het cijfer op dinsdag altijd wat hoger? Het weekend wordt pas op maandag verwerkt en zit dan op dinsdag in de cijfers. Als je naar de grafieken per dag kijkt, zie je dat de volgende nieuwe aantallen overledenen zijn gemeld voor het weekend en maandag:
2 mei: 18
3 mei: 23
4 mei: 23

Het aantal gemelde doden lijkt daardoor heel hoog, maar dat komt puur door de vertraging van het weekend.

Maar het is vandaag ook een feestdag, dus ik verwacht eigenlijk dat het nu een weekendtelling nog is en morgen de cijfers pas wat meer zeggen?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 14:39

Dat wisselen is hier ook hoor, voor onze regio van gisteren en dan terug stellen in de tijd:
Nieuwe gevallen 8-18-11-37

Vanavond verwacht ik ook weer een its sister omhoog want dat is altijd op dinsdag en woensdag

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 14:45

Shadow0 schreef:
Ik kan me goed voorstellen dat je het zou missen. Ik mis het soms ook wel. (Ik vind vakanties over het algemeen leuk, maar ik vind ook het opstijgen van een vliegtuig erg leuk!)

Maar... voortschrijdend inzicht? Ik denk niet dat ik het zelf nog zou doen, ook al kan ik het betalen, het voelt gewoon niet meer goed met alle overlast en milieuschade. Volgens mij heeft de wereld echt minder vliegen nodig, en daarnaast is het (vind ik) niet meer te accepteren dat vliegverkeer vrijstelling heeft van allerlei belastingen. Dat staat grotendeels los van Corona, maar dit is een moment dat er hoe dan ook dingen gaan veranderen voor de luchtvaart, dus laten we het dan meteen de goede kant op doen.

Als zometeen de maatschappij weer gaat draaien maakt het helemaal niets uit of een paar individueen niet op die vlucht stappen omdat ze het klimaat belangrijker vinden. Die vliegtuigen vliegen dan toch weer wel. Kun je er maar beter gebruik van maken om naar mooie landen te reizen die met de auto niet te bereiken zijn of omdat je geen 1500 km wil rijden om ergens te komen.

Ik genoot overigens ook echt van die eerste week lockdown. De collectieve stilte en rust! Maar nu merk je gewoon dat mensen gaan muiten en weer heel druk worden. Dat is gewoon al weer niet leuk meer, dus als de meerderheid weer het leven oppakt als voor corona kun je beter meedoen dan je te ergeren.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 15:03