Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 18:31

Wat ik me afvraag, is er een richtlijn voor het door laten gaan of afgelasten van wedstrijden en andere hippische evenementen na 6 april? Mij lijkt het logisch dat alles dit seizoen gewoon tijdig (als in: z.s.m.) afgelast wordt, in plaats van last minute. Maar daar denken veel organisatoren blijkbaar anders over.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 18:33

Askja schreef:
Wat ik me afvraag, is er een richtlijn voor het door laten gaan of afgelasten van wedstrijden en andere hippische evenementen na 6 april? Mij lijkt het logisch dat alles dit seizoen gewoon tijdig (als in: z.s.m.) afgelast wordt, in plaats van last minute. Maar daar denken veel organisatoren blijkbaar anders over.

Dat wordt misschien vanavond wel bekend?
Ik ben zelf organisator van verschillende wedstrijden en ik hoop dat ik vanavond niet ga horen dat we tot mei alles af gaan gelasten. Straks gaat het allemaal weer de goede kant op en is alles afgelast. Terug opzetten kan ik dan niet meer, dan gelast ik liever wat later af.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 18:37

In de aangespannen sport zijn al veel wedstrijden afgelast, tot eind juni aan toe.

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 18:39

Ik denk niet dat ze nu in een vliegtuig om mensen terug te halen iedereen zo dicht op elkaar zetten. :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 18:41

Begin ook wel een beetje t idee te krijgen dat 6 april 1 juni wordt

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 18:42

PSvanLot schreef:
Askja schreef:

Ik ben zelf organisator van verschillende wedstrijden en ik hoop dat ik vanavond niet ga horen dat we tot mei alles af gaan gelasten. Straks gaat het allemaal weer de goede kant op en is alles afgelast. Terug opzetten kan ik dan niet meer, dan gelast ik liever wat later af.

Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat we hier snel vanaf zullen zijn nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 18:42

Babootje schreef:
Begin ook wel een beetje t idee te krijgen dat 6 april 1 juni wordt

Minstens ja. Maar ik denk dat dat vandaag nog niet aangekondigd wordt, eerder volgende week.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 18:44

Loretta schreef:
PSvanLot schreef:

Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat we hier snel vanaf zullen zijn nu.

Ik ook zeker niet, verwacht eigenlijk dat we tot 1 juli geen wedstrijden gaan hebben.

Maar wij hebben als vereniging de inkomsten van de wedstrijden nodig om onze accommodatie en buitenterreinen in een topconditie te houden.
Daarom willen wij liever last minute annuleren dan dat we nu al de wedstrijden afgelasten die buiten de periode van (tot nu toe) 6 april vallen.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 18:45

purny schreef:
Nou sorry maar ik vind het wel een beetje heel veel geld.
Stel dat ze de mensen ophalen met een 787. Hier kunnen 344 mensen in.
344 maal 900 is 309.600 euro. Zou het dan echt zoveel kosten om een heel toestel te vullen en terug te laten komen?
Maar goed ik ben geen expert. Het is natuurlijk goed dat dit opgezet is

Vergeet niet om mee te rekenen dat ze in de meeste gevallen met een lege kist heen vliegen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 18:46

Askja schreef:

Tot 1 juni schrapt Corendon alle vluchten.
Chio in Rotterdam in juni is ook afgelast.
Dus ik zou er maar vanuit gaan, dat alle evenementen tot 1 juni wel afgelast kunnen/moeten worden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 18:52

O bah 1 juni dat is wel echt lang. Eerlijk, ik zou dat liever nu al zeker weten en niet pas op 6 april of kort ervoor. Ook voor de kinderen in NL die nu thuis zitten. Dochter hoopt zo 6 april weer naar school te kunnen. Die heb ik ook al gezegd, reken daar nu niet te veel op.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 18:54

1 juni klinkt echt als heel lang :(

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 18:57

SusanH schreef:
O bah 1 juni dat is wel echt lang. Eerlijk, ik zou dat liever nu al zeker weten en niet pas op 6 april of kort ervoor. Ook voor de kinderen in NL die nu thuis zitten. Dochter hoopt zo 6 april weer naar school te kunnen. Die heb ik ook al gezegd, reken daar nu niet te veel op.

Spanje heeft de quarantaine verlengd tot 11 april en NL loopt zeg twee weken achter in de ontwikkeling.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 18:58

Persoonlijk ga ik ervan uit dat we tot 1 juni nog met (minstens) de huidige maatregelen te maken hebben. Mocht het eerder versoepeld kunnen worden, valt het alleen maar mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 19:00

Ik verwacht dat ze 1 juni gaan zeggen en dat we in mei beginnen met versoepelen. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 19:01

Ann schreef:
Persoonlijk ga ik ervan uit dat we tot 1 juni nog met (minstens) de huidige maatregelen te maken hebben. Mocht het eerder versoepeld kunnen worden, valt het alleen maar mee.

Ik ook. Zelfs als het aantal besmettingen en doden gaat dalen over twee/drie weken duurt het echt nog wel even voor we over die eerste piek heen zijn en we veilig weer contact met elkaar kunnen hebben. Anders krijg je alsnog dat iedereen elkaar besmet (omdat ze ook allemaal blij zijn dat ze elkaar weer mogen knuffelen enzo natuurlijk) en dan kan je weer van voor af aan beginnen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 19:09

Wie weet gaan ze (bij voldoende afname aantal nieuwe zieken) de regels als na 6 april al wel versoepelen. Om zo tot een groepsimmuniteit te kunnen komen..

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 19:13

imaudy schreef:
Wie weet gaan ze (bij voldoende afname aantal nieuwe zieken) de regels als na 6 april al wel versoepelen. Om zo tot een groepsimmuniteit te kunnen komen..

Lijkt me niet echt realistisch om zo snel al af te bouwen.
Laat ze wereldwijd maar een paar maanden keihard werken aan een werkend medicijn waardoor de meest erge complicaties voorkomen of genezen kunnen worden voor er versoepeld gaat worden.
We zijn juist nog veel te soepel naar mijn idee, mensen lopen nog steeds in massa's rond en zullen de ziekenhuizen de komende weken nog flink overbelasten.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 19:15

Ik verwacht niet dat op 6 april de besmettingen/ ernstig zieke mensen zo zijn afgenomen dat de maatregelen versoepeld kunnen worden. Daarvoor is meer tijd nodig in mijn ogen.
Laatst bijgewerkt door Ann op 23-03-20 19:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 19:15

Beseft iedereen dat nu de drugsverslaafden en dealers geen aanvoer krijgen.
Ben benieuwd wat dat met de criminaliteit gaat doen..

Nichtje uit Geneve die dus niet meer uit huis mag enz
Vertelde dat zeker bij ziekenhuizen veel auto inbraken zijn
Dat ook de autos van bv verpleegkundigen die vanaf Frankrijk komen om in het ziekenhuis heel veel worden opengebroken om de doorreis vignetten te stelen

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 19:17

Ik ga dat dus echt niet trekken om tot 1 juni thuis te zitten. Ze kunnen beter zeggen dat ze het tot 1 mei gaan verlengen en als nodig dan als nog tot 1 juni...

Dan word ik dus echt depressief

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 19:18

Huertecilla schreef:
SusanH schreef:

Spanje heeft de quarantaine verlengd tot 11 april en NL loopt zeg twee weken achter in de ontwikkeling.

Nederland loopt niet 2 weken achter met maatregelen. Maatregelen als cafes en restaurants dicht, en evenementen afgelasten enz, dat heeft Spanje niet 2 weken voor Nederland gedaan als ik zo terug zoek in het nieuws. Het lijkt erop dat daar (in bepaalde regio's) eerst de scholen dicht gingen en pas later de horeca.
Ik vind bijvoorbeeld dat op 11 maart in Cataloniƫ evenement met meer dan 1000 personen verboden werden, terwijl in Nederland op 13 maart evenementen met meer dan 100 mensen verboden werden.
Stellen dat NL twee weken achter loopt in de ontwikkeling lijkt me niet correct.
Je kunt de 2 landen niet vergelijken denk ik.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 19:19

Echwel schreef:
Ben benieuwd wat dat met de criminaliteit gaat doen.

Hier is dat met de helft afgenomen en dalende.
Maar ja, hier is de crimineel nu ineens zichtbaarder want verder is er niemand.
Dat met een sterk verhoogde aanwezigheid van politie op straat met leger als bonus.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 19:20

purny schreef:
Gestrande Nederlanders kunnen met een eigen bijdrage terug naar huis vliegen. Binnen Europa voor 300 en buiten Europa 900
Zou het echt zoveel kosten?

Yep, en wanneer je vlucht dan alsnog wordt gecanceld kan je nog een keer 900 neerleggen..... Dochter van mijn collega heeft 3x opnieuw een ticket kunnen regelen met eigen bijdrage.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 19:21

Kijk, dit is handig!

Afbeelding