Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anne_GTI schreef:Nog een grappige van maandag. Er is een omleiding voor de bus door een krappe straat. Vanaf 5 uur is er een parkeerverbod. De bewoners lezen de borden niet of doen of ze gek zijn. Om 6 uur komt de eerste bus de hoek om en rijdt zich hopeloos vast. Chauffeur is gaan belletje trekken en heeft de politie ingeschakeld. In badjas werden auto's verplaatst en de resterende auto's zijn allemaal bekeurd. Onder begeleiding van de politie is de chauffeur er heel voorzichtig tussendoor gemanoeuvreerd. Marge 2 cm aan beide kanten op sommige plaatsen. Half uur vertraging, boze mensen bij de haltes omdat hij zo laat was.... leuk begin van de werkdag...
luuntje schreef:Arme collega van je Anne.
Mijn man rijdt motor.
Als file stilstaat gaathij er stapvoets tussendoor.
En als ze rijden blijft hij er achter.
Op je motor door stilstaande file rijden met 70 km/h dan ben je dwaas.
En als iedereen 70 km/h rijdt dan is het geen stilstaan en rij je op hetzelfde tempo mee.
Anne_GTI schreef:Nog een grappige van maandag. Er is een omleiding voor de bus door een krappe straat. Vanaf 5 uur is er een parkeerverbod. De bewoners lezen de borden niet of doen of ze gek zijn. Om 6 uur komt de eerste bus de hoek om en rijdt zich hopeloos vast. Chauffeur is gaan belletje trekken en heeft de politie ingeschakeld. In badjas werden auto's verplaatst en de resterende auto's zijn allemaal bekeurd. Onder begeleiding van de politie is de chauffeur er heel voorzichtig tussendoor gemanoeuvreerd. Marge 2 cm aan beide kanten op sommige plaatsen. Half uur vertraging, boze mensen bij de haltes omdat hij zo laat was.... leuk begin van de werkdag...
FrNo schreef:Op deze manier is het volgens mij de bedoeling/ toegestaan om een file in te halen. (En van nog mogen ze, graag zelfs, de file wordt alleen maar langer als er motors in de file blijven staan, maar ik hoor af en toe ook mensen daarover klagen. Dat is een ergernis van mij. Ze vinden het dan oneerlijk dat zij niet in de file hoeven te staan.)
Exitium schreef:Ach, het maakt de file korter en achter een file stil gaan staan is levensgevaarlijk voor motoren. De klagers moeten zelf ook maar een motor kopen als ze jaloers zijn
Ineke2 schreef:De 2 meest linkse banen zijn dat
Motorrijders mogen daar de files voorbijrijden met een snelheid van maximaal 50 km/uur en op voorwaarde dat het verschil in snelheid met de auto's die zij voorbijrijden niet groter is dan 20 km/uur.
Ineke2 schreef:Goed spiegelen, dan schrik je ( minder in elk geval ) van de motoren. Heel veel mensen spiegelen niet ( voldoende) in de file, daarom is hard(er) tussen de file door als motorrijder een nog groter risico.
Mellow schreef:ista schreef:Heel eerlijk? Ik rij ook wel eens met 70 tussen de file doorSorry!
Totdat een automobilist jou niet ziet en plots van rijbaan verwisseld...
Sorry maar zo'n groot verschil in snelheid is gewoon gevaarlijk.
Is ook niet voor niets dat er op de snelweg ook een minimum snelheid is(verschil tussen maximum en minimum dus).
Anders kunnen 45 km wagentjes imo ook wel op de snelweg rijden.
En mbt tot die vrachtwagen, die heeft jou helft nodig om de bocht te kunnen halen. En als hij al in de bocht was en op jou helft dan was hij eerder dan jou daar en was het netter geweest hem de ruimte te geven. Ook al stonden er zoveel mensen achter jou. Hij was er tenslotte al eerder. Gezien hij al op jou helft zat. En van wat ik uit jou verhaal opmerk.
Exitium schreef:Ineke2 schreef:De 2 meest linkse banen zijn dat
Motorrijders mogen daar de files voorbijrijden met een snelheid van maximaal 50 km/uur en op voorwaarde dat het verschil in snelheid met de auto's die zij voorbijrijden niet groter is dan 20 km/uur.
Niet groter dan 10 km/u
https://motorplatform.nl/over-ons/samenspel-in-de-file/
Ineke2 schreef:
Exitium schreef:Ineke2 schreef:
Ja, daar staat toch ook dat het maximaal 10 km/u mag zijn?
Ineke2 schreef:Exitium schreef:Ja, daar staat toch ook dat het maximaal 10 km/u mag zijn?
Ik had dit stukje tekst letterlijk gekopieerd daarvandaan.
“ Motorrijders mogen daar de files voorbijrijden met een snelheid van maximaal 50 km/uur en op voorwaarde dat het verschil in snelheid met de auto's die zij voorbijrijden niet groter is dan 20 km/uur.”