Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 19:52

Ik heb mijn complete schuur op mp gehad.
Duidelijk erbij gezet: gehele schuur meenemen. Dus alles afvoeren.

Ik werd echt blauw gebeld: ik bied 50€ voor de kozijnen.

Uiteindelijk onderaan nog dik gedrukt neergezet: gelieve alleen bellen als er belang is bij de gehele schuur!!! Nog steeds blauw gebeld voor alleen kozijnen. |o

Schuur was gratis.

JorineV

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 21:14

Hmm tja, dat zal wel irritant zijn! Maar je dacht niet na de derde beller “ok dan verkoop ik de kozijnen voor een leuk bedrag en laat zelf het puin afvoeren”?

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 22:00

daantjuhhh schreef:

Uiteindelijk onderaan nog dik gedrukt neergezet: gelieve alleen bellen als er belang is bij de gehele schuur!!! Nog steeds blauw gebeld voor alleen kozijnen. |o

Schuur was gratis.

Ik had geantwoord...
"50 euro? Voor de kozijnen? Deal! Je krijgt de schuur er gratis bij!!!"

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 22:06

maralyn schreef:
daantjuhhh schreef:

Schuur was gratis.

Ik had geantwoord...
"50 euro? Voor de kozijnen? Deal! Je krijgt de schuur er gratis bij!!!"

_O-

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 22:08

Ja das de eerste 3 x leuk.
Maar ik had serieus meer dan 100 belletjes in een dag _O-

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 22:21

daantjuhhh schreef:
Ja das de eerste 3 x leuk.
Maar ik had serieus meer dan 100 belletjes in een dag _O-

Das dan wel zuur ja...!!

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 11:46

Grappig dit. Ik kwam per toeval mijn oude, maar amper gebruikte sporthorloge tegen op zolder toen ik wat anders zocht voor marktplaats. Ik heb al een ander horloge, want deze was ik gewoon vergeten. Dus op marktplaats gezet voor 75 euro. Niet de hoofdprijs, omdat hij alweer wat ouder is.

Ik kreeg al meteen reacties, maar dat was om foto's en vragen. Ik had ook een Engelstalige reactie van iemand die meteen de volle mep wilde betalen en geen vragen stelde, met een account van 5 weken. Dus ik dacht van "ja ja, ik ken die trucjes". Omdat de vragensteller(s) alleen maar vragen stelde, heb ik toch op die Engelse man gereageerd met dat 75 euro akkoord was, maar dat ik alleen handel "binnen marktplaats'. Dat was prima. Dus ik stuur een betaalverzoek en binnen een paar minuten had hij betaald :)

Het kan dus wel :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 11:59

DeMolenhoek schreef:
Dus... Een tijdje terug verkocht er iemand dakpannen. 900 stuks voor €50 2dehands. Ze werden er voor ons afgehaald. Wij gaan kijken, waren de juiste pannen en €20 aanbetaald. Na enkele dagen begon het. Wouden zij dat wij opeens toch kwamen helpen. Aangegeven geen tijd te hebben op korte termijn. Opeens bericht: Alles was uitgesteld en we mochten er in het najaar achter.

Nu willen zij dat wij ze en betalen en afhalen want het is toch meer werk dan gedacht. Ik ga dus gewoon mijn geld terug vragen want dit type pan vind je gratis als je ze zelf afhaalt. Ik ga dus niet en betalen en ze afhalen :')

Geld terug gevraagd met een mooie uitleg erbij. Gelezen, geen reactie meer en na een week ook nog geen geld terug :+

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 12:18

DeMolenhoek schreef:
DeMolenhoek schreef:
Dus... Een tijdje terug verkocht er iemand dakpannen. 900 stuks voor €50 2dehands. Ze werden er voor ons afgehaald. Wij gaan kijken, waren de juiste pannen en €20 aanbetaald. Na enkele dagen begon het. Wouden zij dat wij opeens toch kwamen helpen. Aangegeven geen tijd te hebben op korte termijn. Opeens bericht: Alles was uitgesteld en we mochten er in het najaar achter.

Nu willen zij dat wij ze en betalen en afhalen want het is toch meer werk dan gedacht. Ik ga dus gewoon mijn geld terug vragen want dit type pan vind je gratis als je ze zelf afhaalt. Ik ga dus niet en betalen en ze afhalen :')

Geld terug gevraagd met een mooie uitleg erbij. Gelezen, geen reactie meer en na een week ook nog geen geld terug :+

Nouja zeg, beetje asociaal van ze.. Ik snap je punt namelijk helemaal.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 12:26

aangifte doen van oplichting dus. En aangifte ff naar zr toe sturen met mededeling dat je hem intrekt als je geld terughebt. Dit zijn geen professionele oplichters, denk dat je je geld dan wel terugkrijgt.

HopeDreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 13:34

Ik heb iemand die bied €30,- voor iets wat ik te koop heb staan voor €80,-... (is nog in super nette staat) Prijs is onderhandelbaar, maar minder dan de helft vind ik niet echt kunnen. Zonde!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 13:35

Kan iemand me tips geven?

Ik heb een boek gekocht via marktplaats maar ze heeft perongeluk de verkeerde opgestuurd. Heel aardig vrouwtje en beide boeken hebben dezelfde waarde dus geloof niet dat ze me expres heeft belazerd.
Maar uiteraard wil ik wel graag het goede boek hebben, aan deze heb ik niks. Zelf doorverkopen is het makkelijkste maar verzenden kost 4 euro dus dan heb ik er bijna 50% verlies op terwijl het niet mijn fout is.

Ik stuurde daarstraks dat ik het verkeerde boek heb en hier reageerde ze direct op. Ik heb nu gevraagd hoe ze dit wil oplossen maar nog geen reactie terug. Heeft iemand zoiets gehad en hoe hebben jullie dit opgelost?

Ja het gaat om een klein bedrag maar het is ook wel de waarde van het product.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 13:35

En kun je dan geen tegenbod doen? Of is dat het uiterste bod?

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 13:48

casperzazoe schreef:

Ik heb een boek gekocht via marktplaats maar ze heeft perongeluk de verkeerde opgestuurd. Heel aardig vrouwtje en beide boeken hebben dezelfde waarde dus geloof niet dat ze me expres heeft belazerd.
Maar uiteraard wil ik wel graag het goede boek hebben, aan deze heb ik niks. Zelf doorverkopen is het makkelijkste maar verzenden kost 4 euro dus dan heb ik er bijna 50% verlies op terwijl het niet mijn fout is.

Ik stuurde daarstraks dat ik het verkeerde boek heb en hier reageerde ze direct op. Ik heb nu gevraagd hoe ze dit wil oplossen maar nog geen reactie terug. Heeft iemand zoiets gehad en hoe hebben jullie dit opgelost?

verkoper stuurt goede boek op. Jij stuurt foute boek terug op haar kosten, of verkoopt het zelf om haar tegemoet te komen en stort opbrengst naar haar.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 14:54

IHN schreef:
casperzazoe schreef:

verkoper stuurt goede boek op. Jij stuurt foute boek terug op haar kosten, of verkoopt het zelf om haar tegemoet te komen en stort opbrengst naar haar.

Gelet op het feit dat het over kleine bedragen gaat, zou ik voorstellen alle extra verzendkosten in 2 te doen. Iedereen kan een foutje maken, en het zou zuur zijn als de verkoper uiteindelijk nog geld moet opleggen op de verkoop van haar boek.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 16:03

casperzazoe schreef:

Die juiste zal ze op moeten sturen en eigenlijk vind ik dat ze ook de verzendkosten van het terugsturen van het verkeerde boek moet betalen. Haar fout

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 16:12

Ik zou niet meebetalen aan de verzendkosten. Niet die van het juiste boek die naar jou toe moet, evenmin voor het andere boek.
Je kan voorstellen dat ze het andere boek nog steeds zelf probeert te verkopen en wanneer verkocht, dat jij het (door haar) aangemaakte verzendlabel laat scannen en het op de post doet (dus tussenpersoon bent voor verkoper en potentieel nieuwe koper). Maar ook dat met een limiet aan tijd, niet dat je dat boek nog 2 jaar hebt liggen in huis.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 16:18

HopeDreamer schreef:
Ik heb iemand die bied €30,- voor iets wat ik te koop heb staan voor €80,-... (is nog in super nette staat) Prijs is onderhandelbaar, maar minder dan de helft vind ik niet echt kunnen. Zonde!

Hier ook.. iets te koop staan voor 100.- krijg ik een bod van 25.- haha een tegen bod doen lijkt me dan echt nutteloos.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 20:22

Ik had een laptop erop staan, wat ouder dus niet de hoofdprijs gevraagd. Wel al een paar keer bod gekregen en vanmiddag iemand uit de buurt die hem wilde komen halen.

Ik had gisteravond Windows opnieuw geïnstalleerd om al mijn instellingen te verwijderen, dus prima wat mij betrof. De koper kon er binnen een halfuur zijn, dus ik zette de laptop vast aan en zie ineens een rood kruis door het geluidsicoontje. Ik testen, doet het geluid het ineens niet meer! Heel snel gegoogleld en dat is een veelvoorkomend probleem bij dit model na een bepaalde update van Windows 10.

De koper was al onderweg, dus ik heb het hem netjes verteld. Hij heeft de laptop meegenomen. Ik heb wel gezegd dat als het niet lukt, hij hem terug mag brengen. Normaal doe ik dat niet, maar in dit geval zag ik het te laat. Ik baalde er wel van en vond het ook een beetje banketstaaf, maar weet zeker dat het voor de update wel werkte. Dus het moet op te lossen zijn :-)

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 09:01

beert schreef:
Ik had een laptop erop staan, wat ouder dus niet de hoofdprijs gevraagd. Wel al een paar keer bod gekregen en vanmiddag iemand uit de buurt die hem wilde komen halen.

Ik had gisteravond Windows opnieuw geïnstalleerd om al mijn instellingen te verwijderen, dus prima wat mij betrof. De koper kon er binnen een halfuur zijn, dus ik zette de laptop vast aan en zie ineens een rood kruis door het geluidsicoontje. Ik testen, doet het geluid het ineens niet meer! Heel snel gegoogleld en dat is een veelvoorkomend probleem bij dit model na een bepaalde update van Windows 10.

De koper was al onderweg, dus ik heb het hem netjes verteld. Hij heeft de laptop meegenomen. Ik heb wel gezegd dat als het niet lukt, hij hem terug mag brengen. Normaal doe ik dat niet, maar in dit geval zag ik het te laat. Ik baalde er wel van en vond het ook een beetje banketstaaf, maar weet zeker dat het voor de update wel werkte. Dus het moet op te lossen zijn :-)

Je hebt het toch alsnog zsm netjes gemeld!
Hopelijk voor je komt hij er niet mee terug. :)

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 09:02

Toch netjes opgelost. :j

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 11:46

ik heb hier ook weer iets raars.
Ik ben op zoek naar een set onderbroeken van een bepaald merk( zoonlief wil enkel die aan).
Nu had ik gereageerd op een set in mijn woonplaats.
Dame wilde geen verkoop aan huis, maar wilde ze wel brengen. OK
De dag dat ze zou komen stuurde ze een bericht dat er in 2 een gat zat.
Vond ik niet erg, dus gereageerd dat ze gewoon kon komen met de rest.
geen reactie.....adv verwijderd.

2 dagen later staat de adv er opnieuw op, dus mijn man stuurt een bericht.
Wederom geen verkoop aan huis, dus hij vraagt naar de verzendkosten
geen reactie...adv verwijderd.

Nu vandaag, weer een nieuwe adv....
heel vreemd. Ik wil ze alsnog overnemen ook al is het verzenden, maar ze reageert gewoonweg niet.
Ik snap dit niet.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 11:54

Dat klinkt voor mij niet als raar, maar als oplichting: als je ze laat verzenden betaal je ze en komen ze nooit aan...

Oh oeps, ja sorry geen track en trace code, probleem ligt bij PostNL, niet bij mij... Ik geef geen geld terug....

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 14:57

hamsterkooi al ondertussen 5 jaar oud waarvan 3 jaar niet gebruikt. nieuw 30 a 40 euro gekocht. bieden mensen 2 tot 5 euro...
we moeten hem er weer opzetten want we hadden hem eraf gehaald vanwege de vele onzinbiedingen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 16:10

Dat is nu ook wel wat de prijs vrees ik. 2dehands kooien verkopen hier bv heel slecht en vind je vaak zelfs gratis.