Post NL frustratie!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 12:39

Nou dan duimen dat dat hier ook gebeurd :D

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 13:12

Hier geven de pakketbezorgers aan dat de planning niet altijd gehaald kan worden door grote pakketten of meerdere op 1 adres
Hij voelde zich heel schuldig

Man een lekker warm.kopje koffie gegeven en gezegd dat het ook bizar druk is

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 23:01

Ik heb eentje die ik nog nooit gehad heb, als verzender

Pakket niet opgehaald (geen pakket)

Iemand deze ooit gehad? Vrees het ergste :(

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 23:08

fjordjes schreef:
Nou dan duimen dat dat hier ook gebeurd :D

Helaas, geen pakket

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 23:24

Narcissa schreef:

Wat bedoel je? Niet afgehaald door de ontvanger of?

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 08:13

Post van vorige week eindelijk bezorgd. Maar vergeten ze de post van deze week.....
Zit al vanaf 30/12 te wachten op iets. Staat eindelijk in de app, brengen ze het niet.....

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 08:16

De post is momenteel erger dan de pakketdiensten. Heb zelf iets op 18 december gepost en die is ook nog niet op plaats van bestemming. Denk dat de kleine op de kleuterschool zit als de "gefeliciteerd met de baby" kaart aan komt. :=

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 08:35

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 08:41

Ik hoorde het net op het nieuws idd...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 09:21

Ik snap niet dat ze dit een goed idee vinden, terwijl die bezorgers het al zo extreem druk hebben?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 09:24

Narcissa schreef:

Ja helaas met twee pakketten -O- nooit meer opgedoken

Ik las het ook ja. Met de "betrouwbare" diensten die ze nu leveren.

Maar het gekke is in frankrijk is het in de buitengebieden alles in één. De postbezorger levert brieven levert pakketjes reclamefolders en leegt de brievenbussen in een ronde. Hij komt zes dagen per week langs en lijkt nooit iets te missen. Het wordt bezorgd één of twee dagen na de stempel en ik hoor er eigenlijk ook geen mensen over klagen. En zij rijden echt enorme rondes en enorme hoeveelheden kilometers rara hoe kan dat.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 09:52

Het feit is wel dat als juridische post niet aangetekend verzonden is de tegenpartij ook geen bewijs van ontvangst heeft. Zij staan daarin dus ook niet sterk als ze consequenties willen hangen aan het niet (tijdig) reageren.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 15:31

MyWishMax schreef:
Ik snap niet dat ze dit een goed idee vinden, terwijl die bezorgers het al zo extreem druk hebben?

Gewoon bezuinigingen. Meer niet

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 15:36

Tja. als ze er toch al langs rijden scheelt het inderdaad een heel stuk, in plaats van aparte wagens laten rijden alleen op het einde van de dag.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 15:36

Ik heb een geweldige pakketbezorger van PostNL. Altijd leveren (hij legt het in de achtertuin onder het afdak)

Onze brievenbus bezorging is echter compleet ondermaats. Heel vaak duurt het nog een week voordat een brief wordt bezorgd. Staat het spul al de hele week in de app. :=

Bizar dat daar zoveel verschil in zit.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 19:47

juval schreef:
https://nos.nl/artikel/2550922-postnl-g ... e-besparen
nog meer extra werk voor de pakketbezorgers. Ik ben benieuwd of dit werkbaar gaat zijn om de brievenbussen eerder te gaan legen.

Nou ik hoop niet dat onze pakketbezorger dat gaat doen, dan raakt echt alles kwijt :+
Hij stond van de week weer op het erf voor een pakket. Zn bus zo'n enorme bende dat hij het pakket nergens kon vinden. Toen is hij, na alles door de bus gegooid te hebben, weer vertrokken.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 20:34

Eindelijk mijn post gehad die op 10/12 al gestempeld was. Dat kon ik in de app al zien. Het ergste is nog wel dat het geen kerstkaart was maar een condoleancekaart. Die is dus verzonden met een gewone postzegel en geen decemberzegel, maar is dus echt 4 weken onderweg geweest. De verzender had deze kaart beter bij mij zelf in de bus kunnen gooien, ze woont om de hoek :')

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 20:48

Narcissa schreef:

Ja vorig jaar gehad. Pakket weggebracht in een pakketautomaat. Eerst status pakket ontvangen en daarna de melding die jij nu ook hebt. Onderzoek laten instellen maar pakket was kwijt. Werd overigens ongeveer 5 weken later alsnog afgeleverd.

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 21:52

manzano schreef:
Hij stond van de week weer op het erf voor een pakket. Zn bus zo'n enorme bende dat hij het pakket nergens kon vinden. Toen is hij, na alles door de bus gegooid te hebben, weer vertrokken.

Als pakketbezorger maak ik dat ook vaak mee, pakketten kwijtraken in m’n bus, toch knap :+
Begin van de dag leg ik alles netjes op volgorde in mijn bus, maar halverwege, als de bus een stuk leger is, willen de pakketten nog weleens een eigen leven leiden en schuiven ze alle kanten op, chaos -O-
Maar ik weet zeker dat elk pakket in mijn bus ligt dus blijf wel zoeken tot ik ‘m vind. Enkele keer gehad dat ik ‘m niet kon vinden, toen besloten verder te rijden en later teruggereden om ‘m alsnog te brengen toen ik het pakket weer tegenkwam, eind goed al goed :))

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 22:00

Nou leger en schuiven snap ik..... Dit was gewoon alsof je een zak kadootjes op zn kop uit een Sinterklaas zak schudt en dan een bus vol tot aan plafond gevuld.
Als ik zie hoe hij vaak onze pakjes eruit haalt ... Eerst meerdere pakketten uit de bus, onze pakken en de andere er dan letterlijk weer in GOOIEN. Dan snap ik dat het na 10 adressen chaos is.
Is nu al paar keer voorgekomen dit en dan dropt hij ze einde dag bij een postpunt in het dorp waar ik dan weer met de auto heen moet. Dus als daar postzakken vol brieven bij komen zie ik wel een uitdaging zullen we maar zeggen :+

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 22:07

manzano schreef:
Nou leger en schuiven snap ik..... Dit was gewoon alsof je een zak kadootjes op zn kop uit een Sinterklaas zak schudt en dan een bus vol tot aan plafond gevuld.
Als ik zie hoe hij vaak onze pakjes eruit haalt ... Eerst meerdere pakketten uit de bus, onze pakken en de andere er dan letterlijk weer in GOOIEN. Dan snap ik dat het na 10 adressen chaos is.
Is nu al paar keer voorgekomen dit en dan dropt hij ze einde dag bij een postpunt in het dorp waar ik dan weer met de auto heen moet. Dus als daar postzakken vol brieven bij komen zie ik wel een uitdaging zullen we maar zeggen :+

Oh ja, da’s niet bepaald handig ingedeeld nee :')
Normaliter hoor je je bus zo in te laden dat je alle pakketten er enigszins makkelijk uit kan halen; eerst een zooi uitladen en vervolgens weer inladen kost ook immens veel tijd extra. Zo niet efficiënt 8)7
Gooien is ook niet erg netjes :n
Kan heel goed begrijpen dat het helemaal niks wordt als zulke pakketbezorgers er een taak bij krijgen. Da’s vragen om problemen.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 22:47

annelieke92 schreef:
Narcissa schreef:

Ja vorig jaar gehad. Pakket weggebracht in een pakketautomaat. Eerst status pakket ontvangen en daarna de melding die jij nu ook hebt. Onderzoek laten instellen maar pakket was kwijt. Werd overigens ongeveer 5 weken later alsnog afgeleverd.

Dat beloofd -O-

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 13:15

Kreeg vandaag een pakketje, is bezorg bij de buren. Weet alleen niet wie want heb 2x een mail met 2 verschillende huisnummers, geen idee wie ik moet hebben nu

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 13:19

Dan zou ik gokken op de laatste. Waarschijnlijk heeft de bezorger zich vergist en nog snel het nr aangepast.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 13:23

Ja dat denk ik ook want het ene nummer is ook niet thuis.