Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 00:40

Paardenfan25 schreef:
Veel mensen gaan psychologie studeren omdat ze zelf problemen hebben

En daar hebben je mede studenten last van tijdens werkgroepen -:(-

Een docent Psyhologie, college 1, jaar 1 van de HBO opleiding Cultureel Werk, Maatschappelijk Werk en P&O (3 opleidingen met gezamenlijke vakken): “Dus jullie willen mensen helpen?”
<knikkende mensen>
“Wat komen jullie doen?! Minstens de helft van jullie heeft zelf psychologische hulp nodig!”
Je kon de spreekwoordelijke speld horen vallen! _O-

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 02:28

Paardenfan25 schreef:

3 jaar gestudeerd, nog nooit last gehad van mijn depressieve medestudenten, ze waren stuk voor stuk gemotiveerder dan ik. Zal wel aan mij liggen :')

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 07:20

Foaly schreef:
Ik vind een kind belangrijker dan een boom, hoe oud die ook is. Maar soit, dat ben ik :=

Ik vind dat kinderen beter niet meer geboren moeten worden. De mens is een plaag geworden. Beter een uitsterfbeleid hanteren door geen nieuwe mensen te produceren. Dan is de mensenplaag na slechts 1 generatie voorbij. En die generatie zal in totaal ook korter leven omdat er geen nieuwe verzorgenden bij komen als de mensenproductie volledig stil is gezet.

Anoniem

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 07:34

En dan?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 07:37

Sheran schreef:
verootjoo schreef:

Ik denk dat dat sowieso voor de hele maatschappij beter is.

Het is bv ook bewezen dat het voor pubers helemaal niet goed is om elke dag zo vroeg in de klas te zitten.
En dat iedereen een ander bioritme heeft en op een ander moment van de tijd op z’n best is.

Ja, die scholen later laten beginnen zou ik zo fijn vinden. Of inderdaad ook flexibele schooltijden, zoiets bestaat wel. Ik ben zelf docent, ik zou het liefst ergens tussen 11 uur 's ochtends en 9 uur 's avonds werken. Of eventueel nog later :P Ik heb ook geen enkele leerling die er goed bij is het eerste uur. Het is gewoon veel en veel te vroeg.

Grappig. Ik ben mijn hele leven al ochtendmens. Ik kan tussen 8 en 12 (binnen 4 uur) meer gedaan krijgen dan tussen 12 en 18 (binnen 6 uur). Hoe later op de dag, hoe meer mijn productiviteit daalt.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 07:37

elnienjo schreef:
Foaly schreef:
Ik vind een kind belangrijker dan een boom, hoe oud die ook is. Maar soit, dat ben ik :=

Ik vind dat kinderen beter niet meer geboren moeten worden. De mens is een plaag geworden. Beter een uitsterfbeleid hanteren door geen nieuwe mensen te produceren. Dan is de mensenplaag na slechts 1 generatie voorbij. En die generatie zal in totaal ook korter leven omdat er geen nieuwe verzorgenden bij komen als de mensenproductie volledig stil is gezet.

Dit is echt: '' Na mij de zondvloed''. Zit niet snel om woorden verlegen, maar deze reactie.................

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 07:38

enzino schreef:
En dan?

Dan kan de natuur op aarde zich herstellen als de meest vervuilende soort op aarde -de mens- uitgestorven is.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 10:41

gerpiegorp schreef:
Paardenfan25 schreef:

3 jaar gestudeerd, nog nooit last gehad van mijn depressieve medestudenten, ze waren stuk voor stuk gemotiveerder dan ik. Zal wel aan mij liggen :')

Niet zozeer depressief, maar wel veel (met name oudere) studenten met een enorm niet verwerkte rugzak

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 10:43

elnienjo schreef:
enzino schreef:
En dan?

Dan kan de natuur op aarde zich herstellen als de meest vervuilende soort op aarde -de mens- uitgestorven is.

Dit is een heel bijzondere kijk op het leven en de mensheid :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 10:44

Aan studieonderdelen die je met iemand samen moest doen had ik ook een hekel. Ik trof altijd mensen die niets deden. 1 keer was het zodanig dat ik het aangekaart heb en mocht ik een opdracht alleen doen zodat ik verder kon.

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 10:48

En zo heb ik wel vaker groepsopdrachten in mijn eentje moeten maken omdat niemand met mij wilde samenwerken :=

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 10:55

Groepsopdrachten vond ik leuk als ik zelf mocht kiezen.

elnienjo schreef:
Foaly schreef:

Meid, geen woorden maar daden. Hup hup.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 10:57

Even checken: ben ik de enige die er mee had kunnen leven als Ridouan Taghi tijdens zijn arrestatie in Dubai het leven had gelaten? Als alternatief voor hetgeen ons de komende jaren qua kosten en anderszins waarschijnlijk te wachten staat qua rechtzaken, bedreigingen, wellicht aanslagen, ondergedoken mensen van Justitie, dat soort werk?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 11:02

Waarom moet Dubai opgezadeld worden met hem?

Edit: fout gelezen, ik dacht dat je zei dat ie daar had gezeten. :')

Maar ja, mee eens.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 11:03

Als die het leven had gelaten had Dubai ook niet met hem opgezadeld gezeten...

Edit: :') je zag het zelf al haha

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 11:06

elnienjo schreef:
enzino schreef:
En dan?

En dan?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 11:12

Dan komen de aliens!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 11:16

Nee de eenhoors, volgens mijn dochter.
Die heeft me pas uitgelegd dat er weer een grote steen op de aarde gaat vallen en dan gaan de mensen dood en komen de eenhoorns.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 11:25

Sizzle schreef:
Die heeft me pas uitgelegd dat er weer een grote steen op de aarde gaat vallen en dan gaan de mensen dood en komen de eenhoorns.

Klopt, daarom zijn eenhoorns nu ook zo'n hype (of is dat alweer voorbij), die zijn alvast aan het verkennen.

Het is ook geen toeval dat Deadpool zo van eenhoorns houdt!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 11:30

Omg illuminatie!

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 11:37

Cowboy55 schreef:
Even checken: ben ik de enige die er mee had kunnen leven als Ridouan Taghi tijdens zijn arrestatie in Dubai het leven had gelaten? Als alternatief voor hetgeen ons de komende jaren qua kosten en anderszins waarschijnlijk te wachten staat qua rechtzaken, bedreigingen, wellicht aanslagen, ondergedoken mensen van Justitie, dat soort werk?

Hij kan beter daar gestraft worden, hebben ze daar de doodstraf niet voor drugs? Spaart NL weer een hoop geld uit voor jarenlange kost en inwoning en rechtsbijstand gefinancierd door belastinggeld.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 11:40

mysa schreef:
En dan?

En dan niets: geen klimaatvervuiling meer en een groene planeet waar dieren weer de ruimte krijgen.
Toch mooier om achter te laten dan wat we nu hebben. Je maakt het zelf toch niet meer mee, dus waarom zo hangen aan je eigen soort?

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 11:43

Niobe schreef:
Sizzle schreef:

Klopt, daarom zijn eenhoorns nu ook zo'n hype (of is dat alweer voorbij), die zijn alvast aan het verkennen.

Het is ook geen toeval dat Deadpool zo van eenhoorns houdt!

Inmiddels zijn het 'de' alpacas maar op langzame afstand gevolgd door de luiaards :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 11:49

elnienjo schreef:
mysa schreef:
En dan?

En dan niets: geen klimaatvervuiling meer en een groene planeet waar dieren weer de ruimte krijgen.
Toch mooier om achter te laten dan wat we nu hebben. Je maakt het zelf toch niet meer mee, dus waarom zo hangen aan je eigen soort?

Lekker makkelijk, als de mens nu stopt met voortplanten ondervind jij daar geen hinder van, jouw kont wordt nog lekker gewassen straks.

Als je zo tegen klimaatvervuiling bent, waarom pak je dan het vliegtuig?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 11:58

Als de mens van vandaag op morgen verdwijnt, zou het dan beter worden? Misschien ooit, maar wanneer is ooit? Voordat alles wat de mens heeft gemaakt vergaan is? En wat zou er gebeuren met kerncentrales en kernafval? Als wij plots zouden uitsterven, zou dat geen gigantische kernrampen geven en juist alles vernietigen?