Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:18

Trui schreef:
aan dat mn kluisje zo stinktttt

Vergeten je gekochte vis mee naar huis te nemen. }>

Barramundi

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:25

Dat ik vanmorgen vergeten ben de kip uit de vriezer te halen, waardoor ik nu moet wachten tot het ontdooid is voor ik kan gaan koken.
(En ik daardoor eigenlijk echt geen excuus meer heb om niet nu aan de was/strijk te beginnen := )

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:39

Barramundi je kan je kip in een afgesloten zak in warm water leggen.
Dan is het vlot ontdooid.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:45

luuntje schreef:

Koud water is beter.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:45

@Oomens: je bent de boeddhabeelden in de tuin nog vergeten.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:48

oomens schreef:
Lestrange01 schreef:
Klopt, het betekent niets voor hen. Maar voor native Americans heeft het wèl een belangrijke betekenis en ik weet dat het als ontzettend respectloos gezien wordt wanneer wij niet-native americans er mee rond lopen te paraderen. Een belangrijk onderdeel van hun cultuur vergelijken met een voetbalclub laad de dekking niet echt.

Dan lijkt mij het een goed idee dat zij zelf geen indianentooi dragen wanneer ze dat niet gepast vinden. Je kunt moeilijk van iedereen verwachten om geen bloemenslingers te dragen omdat dat op Hawaï iets betekent, geen vlecht omdat dat iets is/was onder Chinezen, geen hanenkam omdat dat ook bij bepaalde indianenstammen een betekenis had, geen geruite kleding omdat dat in schotland alleen aan bepaalde clans is voorbehouden, geen pruik omdat dat iets is voor Orthodox-Joodse getrouwde vrouwen, geen vergiet meer te gebruiken omdat dat een belangrijk symbool is voor pastafarians, geen...
Alles heeft wel ergens een belangrijke betekenis..., en buiten die ene specifieke context vooral níet die belangrijke betekenis.

Gekwetst zijn om alles is al een kunst op zich, maar plaatsvervangend gekwetst zijn in afwezigheid van het echte slachtoffer ("er is geen indiaan in de buurt maar laat ik mij dan maar in hun plaats druk gaan maken voor het geval er wel eentje opduikt") is zo mogelijk nog erger.

Waar heb jij gelezen dat ik me gekwetst voel? Of plaatsvervangend gekwetst :+ . Ik erger me er niet aan omdat ik het kwetsend vind, ik erger me eraan omdat ik het smakeloos vind en er een beetje ongemakkelijk van word. En het gaat er niet om dat je bepaalde dingen niet mag gebruiken of dragen, ik zeg ook nergens dat mensen dit niet mogen maar alleen dat ik me er aan erger (en ik weet dat ik niet de enige ben). Het gaat er vooral om hoe het gebruikt wordt. Een pruik dragen is prima, maar een pruik dragen om vervolgens te doen alsof je een getrouwde orthodoxe joodse vrouw bent terwijl dat niet zo is, zou ik me aan ergeren.

Edit: trouwens kwam in een van de avatar comics die ik gelezen heb iets soortgelijks voor. Zie je nou wel, avatar is heel leerzaam :D
Laatst bijgewerkt door Lestrange01 op 14-11-18 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:49

Dorus schreef:
luuntje schreef:

Koud water is beter.

Ligt het al in (en is al bijna ontdooid). Maar baalde nog steeds dat ik moest wachten.
De was is inmiddels wel opgevouwen :j

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:01

Robijntjah schreef:
Aan de pijn in mijn lijf en de zenuwen voor het onderzoek morgen in het ziekenhuis.

Succes! Gaat vast wel goed.

Ik heb zo'n koppijn de laatste dagen

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:16

Lestrange01 schreef:
Het gaat er vooral om hoe het gebruikt wordt. Een pruik dragen is prima, maar een pruik dragen om vervolgens te doen alsof je een getrouwde orthodoxe joodse vrouw bent terwijl dat niet zo is, zou ik me aan ergeren.

Ook daarbij hangt het van de context af. De meeste Europeanen die met een tooi op 'oewoewoe' lopen te roepen, doen dat niet omdat ze serieus doen alsof ze een Indiaan zijn, maar in een spel- of feestcontext, waarin ze een Indiaan uitbeelden. Op dezelfde manier hebben de meeste nonnen met Carnaval nooit de gelofte van kuisheid afgelegd, denkt niemand serieus dat wie op een feest met stethoscoop en witte jas rondloopt, zich ten onrechte de artsentitel aanmeet, gelooft niemand dat degene die met geelgeschminkt gezicht, getekende spleetogen en een puntige strohoed rondloopt, daadwerkelijk de lokale snackbarhouder denkt te zijn, en heeft niemand er problemen mee als iemand in een rondborstige dirndljurk loopt met een pul bier zonder daadwerkelijk uit München te komen.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:19

Zeik buren. Van die fiets oudjes die niets aan hun dag hebben. Leuk dat je oud bent, maar stook niet iedereen op om te zeggen dat mijn hond de hele ochtend blaft.

Edit, en ik ben er van overtuigd dat ze niet de hele tijd blaft, want 1. Ze verblijft ergens anders als ik er niet ben en 2. De camera bevestigd het. Zo schijt ziek word ik er van.
Laatst bijgewerkt door Justme_Lisaa op 14-11-18 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:20

Mensen die doen alsof jouw mening er niet toe doet/niet belangrijk is, omdat je niet op eenzelfde lijn zit met hun denken en doen. Vreselijk irritant.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:21

Aan de stress die het weer zo lekker maakt hoe mijn laatste maand en 10 dagen gaat verlopen op het werk.
Ze willen het goed afsluiten, maar om nou vanaf volgende week Maandag 4x in de spoel te gaan staan vind ik niet goed afsluiten.

En al helemaal niet met mijn overbelaste polsen/schouders.

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:21

MarlindeRooz schreef:
Dat mijn vriend nog liever 6uur alleen naar Parijs rijdt / mij in de regen laat fietsen dan dat ik in zijn auto mag rijden. Want die is ozo duur en kostbaar voor hem. :roll:

Maar het is toch zijn auto en als hij hem nodig heeft naar Parijs (jaloers trouwens) is het toch zijn goed recht om hem mee te nemen?
Ik snap dit niet helemaal, geloof ik?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:24

Die reclame van Lidl op tv met die man in het rood die geen idee heeft hoe die dansen moet, en dan Joling te bleren over broodjes -zucht - geluid maar uit :') , en dan nog zie je die halfbakken nep boer dansen

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:39

Dat mijn enkel overbelast is _-:(

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:54

Rebecca schreef:
Die reclame van Lidl op tv met die man in het rood die geen idee heeft hoe die dansen moet, en dan Joling te bleren over broodjes -zucht - geluid maar uit :') , en dan nog zie je die halfbakken nep boer dansen

Dat moet een vogelverschrikker voorstellen, daarom danst hij zo onbeholpen ;)
Maar die reclame is inderdaad verschrikkelijk :')

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 12:00

oomens schreef:
Lestrange01 schreef:
Het gaat er vooral om hoe het gebruikt wordt. Een pruik dragen is prima, maar een pruik dragen om vervolgens te doen alsof je een getrouwde orthodoxe joodse vrouw bent terwijl dat niet zo is, zou ik me aan ergeren.

Ook daarbij hangt het van de context af. De meeste Europeanen die met een tooi op 'oewoewoe' lopen te roepen, doen dat niet omdat ze serieus doen alsof ze een Indiaan zijn, maar in een spel- of feestcontext, waarin ze een Indiaan uitbeelden. Op dezelfde manier hebben de meeste nonnen met Carnaval nooit de gelofte van kuisheid afgelegd, denkt niemand serieus dat wie op een feest met stethoscoop en witte jas rondloopt, zich ten onrechte de artsentitel aanmeet, gelooft niemand dat degene die met geelgeschminkt gezicht, getekende spleetogen en een puntige strohoed rondloopt, daadwerkelijk de lokale snackbarhouder denkt te zijn, en heeft niemand er problemen mee als iemand in een rondborstige dirndljurk loopt met een pul bier zonder daadwerkelijk uit München te komen.

Nou ik moet ook eerlijk zeggen dat wanneer iemand die niet christelijk is zich als non verkleed en zich vervolgens het tegenovergestelde gedraagt, ik dat ook niet vind kunnen. En dat terwijl ik zelf niet gelovig ben. Verkleden naar een bepaald beroep etc is natuurlijk heel anders, maar het gaat mij vooral om dingen die echt belangrijk zijn voor de cultuur van een ander volk, of religie. En wanneer daar op een respectloze of onwetende manier mee word omgegaan kan ik me daar echt aan ergeren.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 12:07

maar zijn deze mensen zich ervan bewust dat ze respectloos bezig zijn? Dat vind ik dan ook nog een ander verhaal als ik eerlijk ben. Soms kun je ook onwetend zijn in je acties, want niet iedereen kent de geschiedenis van native americans en wat wel of niet respectloos is omtrent verkleden zoals hen bv.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 12:22

HelmerG schreef:
maar zijn deze mensen zich ervan bewust dat ze respectloos bezig zijn? Dat vind ik dan ook nog een ander verhaal als ik eerlijk ben. Soms kun je ook onwetend zijn in je acties, want niet iedereen kent de geschiedenis van native americans en wat wel of niet respectloos is omtrent verkleden zoals hen bv.

Dat is dus ook het punt, mensen zijn zich er helemaal niet van bewust en staan er niet bij stil. Daarom is ook zeker niet dat de mensen die dit doen gemeen zijn! Het is onwetendheid. Maar als je je (zoals ik) ervan bewust bent dan doe je dat soort dingen niet. Het is alleen wel vaak dat zodra je mensen er op wijst dat ze daar niet zo blij mee zijn.

En nu valt dat bij verkleden nog wel mee, maar ik ken aardig wat mensen die een tatoeage van bijvoorbeeld een native American vrouw hebben, met hoofdtooi en alles, die tot overmate van ramp dan ook nog eens blank is :'). Tja dan draag je voor altijd iets op je lichaam waar je niet eens de betekenis echt van weet

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 12:24

Dat iemand waarbij ik zou oppassen boos is dat ik niet meer kan vanwege mijn tentamen, omdat hij voor die dag een cursus gekocht had. Of ik mn tentamen niet kan verplaatsen. Ik heb ook niet voor mn lol ineens een tentamen hoor -O-

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 12:56

Lestrange01 schreef:
Klopt, het betekent niets voor hen. Maar voor native Americans heeft het wèl een belangrijke betekenis en ik weet dat het als ontzettend respectloos gezien wordt wanneer wij niet-native americans er mee rond lopen te paraderen. Een belangrijk onderdeel van hun cultuur vergelijken met een voetbalclub laad de dekking niet echt.

Deze vond ik hilarisch :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 12:58

Dorus schreef:
[naam] schreef:

Dat moet een vogelverschrikker voorstellen, daarom danst hij zo onbeholpen ;)
Maar die reclame is inderdaad verschrikkelijk :')

:') kwartje valt nu even

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 12:59

Marocje schreef:
Lestrange01 schreef:

Deze vond ik hilarisch :D

_O- _O- ja dat besefte ik me later pas. Ik zat al zo lang naar die zin te kijken en wist gewoon niet wat er fout aan was. Het was nog vroeg :')

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:13

Dat de 6 maanden oude kattenkoter net een plantenbak heeft omgegooid. Overal lag aarde en stukjes pot. Leuk hoor, kittens :n

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:25

Ik krijg met een mail van postnl.. dat de bezorgpoging niet is gelukt en dat ze het morgen weer proberen. Zonder enig andere uitleg...

Ik zit de hele tijd al te wachten. Dr bel is niet eens gegaan en er were niet geklopt..