Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lucifertje

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 20:50

In de bios ligt het eraan. De prijzen in de service bios zijn prima. Ga ik naar de pathe neem ik het wel zelf mee.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 20:59

lucifertje schreef:
In de bios ligt het eraan. De prijzen in de service bios zijn prima. Ga ik naar de pathe neem ik het wel zelf mee.

Ik ben blij dat jij dit benoemt. Want ik heb 2 jaar gewerkt bij een service bioscoop en daar waren de prijzen erg laag. En toch namen mensen zelf eten en drinken mee. Dat vond ik persoonlijk wel gierig, want er kwam ook nooit een fooi vanaf, terwijl we gewoon bedienen zoals in de horeca waar er wel getipt werd. :o

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 21:14

Zo’n service bioscoop zit hier helaas niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 22:31

Als ik de prijzen hier zie mis ik altijd Ster Kinekor in Zuid Afrika, waar je met een club card op Half Price Tuesdays voor omgerekend minder dan een tientje je kaartje én iets te snacken en een drankje had. :')

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 22:42

Ik koop gewoon met Eurosparen voor 7 euro een midweek voucher (en doe vaak mee aan winacties dus win ook nog wel eens bioskaartjes), en neem dan zelf eten en drinken mee. Ga eigenlijk altijd met mijn zus samen die door de baan van haar man gratis in de parkeergarage bij de bios kan parkeren dus zo is het een zeer betaalbaar avondje uit :D

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 10:35

Ik koop altijd in de bios zelf. Maar ik ga dan ook niet zo vaak. Voor mij hoort het bij de beleving en die cinemazalen draaien ook niet op water.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 10:43

Gini schreef:
Ik koop altijd in de bios zelf. Maar ik ga dan ook niet zo vaak. Voor mij hoort het bij de beleving en die cinemazalen draaien ook niet op water.

Dat dus.

JA, heb ik dus wel zelf eten en drinken mee, maar nuttig ik het avondeten bijna altijd daar :j

Mbt fooi, ik vind dat je reinste onzin. Ik krijg ook geen fooi voor het werk wat ik doe.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 10:47

Ik vind fooi geven ook niet van toepassing in geval van alleen een drankje. Dan moet er wel 'n paar uur goeie service tegenover staan tijdens een etentje.

In de bios neem ik zelf een flesje water mee. De flesjes daar zijn bespottelijk duur, duurder nog dan in menig pretpark. En het is niet alsof ze die film voor bijna nop aanbieden. Tegenwoordig betaal je zo meer dan 15 euro voor een film in Antwerpen. Ga dan weer wel vaak na afloop bij de BurgerKing op het terrein wat snaaien, dat dan weer wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 10:48

Ik vind het gierig om je eigen drinken mee te nemen naar de bios, je neemt ook niet je eigen drinken mee naar de kroeg toch? Het is toch de hele beleving, film, drankje, chippie.. Het hele avondje uit.. Als je het te duur vind zet je toch thuis een film op?

Fooien geef ik ook weinig, in NL verdienen we allemaal genoeg.. In het buitenland doe ik het wel altijd bij de werkende mensen, zij verdienen veel minder en hun loon is gebaseerd op fooien..

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 11:01

Toevallig ga ik vanavond naar de bioscoop en echt niet dat ik voor mijn popcorn in de bioscoop 2,5 keer zoveel ga betalen als voor in de supermarkt. Daarnaast ga je naar een bioscoop voor de film en niet voor het eten/drinken, wat bij een kroeg anders is. Hun core business is drinken/eten verkopen.

Wat is een servicebioscoop?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 11:05

Oh god, is het onderwerp bioscoop in dit topic al lang niet volledig uitgekauwd? Dit is al de -tigste keer dat deze discussie opnieuw begint.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 11:11

In dit topic komen wel vaker weerkerende onderwerpen voorbij, zoals fooi geven, benzinekosten, gesplitste rekening etc etc. Geen problemen maken waar ze niet zijn. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 11:14

Ik maak geen probleem, ik uit enkel mijn ergernis.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 11:16

Ja, dat zie ik. :(:)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 11:19

Daarvoor is het ergernissen topic!

PalmeraJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 11:20

Shaggy09 schreef:

Maar daar mag je geen andere topics bespreken. :+

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 11:21

Palmera schreef:
Shaggy09 schreef:

Maar daar mag je geen andere topics bespreken. :+

_O-

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 11:25

Cryptische omschrijvingen over andere topics en Bokkers mogen wel (die heb ik daar al vaak genoeg zien passeren :D )

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 11:28

Relaxed schreef:
Ik vind het gierig om je eigen drinken mee te nemen naar de bios, je neemt ook niet je eigen drinken mee naar de kroeg toch? Het is toch de hele beleving, film, drankje, chippie.. Het hele avondje uit.. Als je het te duur vind zet je toch thuis een film op?

Fooien geef ik ook weinig, in NL verdienen we allemaal genoeg.. In het buitenland doe ik het wel altijd bij de werkende mensen, zij verdienen veel minder en hun loon is gebaseerd op fooien..

Als jij voor de hele 'beleving' kan betalen...

Maar ik vind de vergelijking kroeg/bioscoop niet opgaan. Je gaat naar de kroeg om een drankje te doen, je gaat naar de bios om een film te bekijken. En als een drankje bij de bios €2,50 zou kosten, oké. En als je geen €4,00 hoeft te betalen voor 3 happen popcorn, prima.

Maar in de bioscopen hanteren ze gewoon woekerprijzen. Nou, laat dan maar zitten. Dan haal ik bij de supermarkt wat drinken en wat te snacken.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 11:31

Je zou toch zeggen: dat kan niet uit? Als ze gewoon supermarkt prijzen hanteren, dan zou je daar wel gewoon iets kopen. Maar nu staat daar een poppetje de hele dag achter de bar en die verkoopt maar zelden iets.
Als student nam ik ook altijd mee, toen gingen we veel vaker naar de bios ook, maar nu koop ik wel gewoon in de bios iets de keren dat we gaan.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 11:32

Als ik hier bij de bioscoop ben dan zie ik altijd mensen wel wat kopen. Zelf koop ik altijd alleen een Ben&Jerry ijsje en een bak popcorn die we kunnen delen. Drinken koop ik al niet meer, drink wel iets thuis voordat ik ga :')

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 11:34

Maarja, als ik in de bios ben zijn er zelfs altijd twee poppetjes aan de toog die alletwee druk in de weer zijn om alle klanten snel te kunnen bedienen op tijd voor de film.
En 1 ding: de popcorn uit de supermarkt is echt niet zo goed als de popcorn in de bios. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 11:35

Verkoopt maar zelden iets? Nou hier sta je echt wel ff in de rij in de pauzes.. Als ik zie wat mensen mee die zaal in slepen aan (in de bios gekocht) eten en drinken ;)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 11:38

Dat is hier wel anders, zelden zie ik een rij bij de kassa's :)

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 11:39

Gini schreef:
En 1 ding: de popcorn uit de supermarkt is echt niet zo goed als de popcorn in de bios. :D

Ligt eraan, bij de Pathé verkopen ze Jimmy's Popcorn en die kan je ook in de supermarkt kopen :')