Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 07:58

annelieke92 schreef:
Ik heb zelf gelukkig ook nog nooit problemem gehad met Kiala.

Heb wel een ander dingetje. Van het weekend heb ik geld overgemaakt van mijn ING rekening naar een rekening van de Rabobank maar het geld is nog niet overgeschreven. Terwijl normaal het wel altijd binnen 1 werkdag is overgeschreven. Als ik inlog staat de betaling als reservering. Is er iemand hier die weet wat hier mis gaat?

Hier hetzelfde probleem maar dan van Rabo naar ing en iemand die het naar mij zou hebben overgemaakt van t weekend.
Denk dat het dan toch aan die storing ligt.

annelieke92

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 08:08

Ja dat denk ik ook. Mijn overschrijving is gisteren overgekomen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 08:08

Ik heb gisteren met ING mobiel bankieren naar de Rabovank overgemaakt.
Die mevrouw had het een paar uur later binnen.
Mijn MP pakket gaat vandaag op de post.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 08:14

LinsxDot schreef:
Ik vind altijd zo grappig! Heb je iets op mp staan voor de helft van nieuwprijs wat redelijk is aangezien maar 4x gebruikt is... krijg je bod zeg je sorry te laag vragen ze wat dan? Zg je de helft van nieuwprijs en dan zeggen ze 9 van de 10 bij ander is goedkoper :') uhhh dan neem je die toch? :')
Dit had ik ook eens met een Christ barebackpad.
Kreeg ik te horen:"Ja, maar daar en daar is hij 300 euro nieuw", ga je kijken, geldt dat alleen voor de Shet-maat.
Als je dat dan meldt, hoor je nooit meer iets terug.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 09:20

Ging om een halster van anky incl touw nieuw 42 euro vroeg er 20 voor mijn pony heeft hem 4x omgehad omdat ik dat als net halster gebruikte en ik me pony verkocht. Krijg je ja daar is die 10 euro nou dan koop je hem daar toch? Ik vind het prima :') zo ook met schilderij ja nieuw is die 60 en jij vraagt 35 dan wil ik hem nieuw! Ja prima dan koop je hem nieuw hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 09:59

Och.. zo heb ik voor winkelinrichting 2 panelen te koop staan waar je dan haken aan kan doen. Zijn nieuw bij de goedkoopste toko 19,95 (ex btw, ex profielen om die haken in te schuiven) per stuk. Profielen zijn 1,95 ex btw en moeten er 7 in zo'n muur. Snel rekensommetje maakt dat 1 compleet paneel dus op 40.66 zit.

Ik heb ze te koop voor 20 euro per stuk, en als ze allebei tegelijk verkocht worden wil ik best nog wel wat met de prijs doen. Dat is dus een paneel mét de profielen, en dan dus 2 complete panelen. Dus in totaal 40 euro bij elkaar maar als iemand ze voor 30eu op komt halen vind ik het ook prima.

En wat krijg ik voor bod; 10 euro voor allebei de panelen samen.

heb de beste meneer dus maar even het rekensommetje laten zien en 'm veel succes gewenst.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 10:51

LinsxDot schreef:
Ging om een halster van anky incl touw nieuw 42 euro vroeg er 20 voor mijn pony heeft hem 4x omgehad omdat ik dat als net halster gebruikte en ik me pony verkocht. Krijg je ja daar is die 10 euro nou dan koop je hem daar toch? Ik vind het prima :') zo ook met schilderij ja nieuw is die 60 en jij vraagt 35 dan wil ik hem nieuw! Ja prima dan koop je hem nieuw hahaha

Halsters en hoofdstellen verkopen sowieso niet zo goed heb ik het idee.
Ik heb een prachtig leren combi halster/hoofdstel te koop (nieuw €96), ideaal als je veel op buitenrit gaat/endurance. Gewoon mega lage boden, en dan zit er bij mij nog een extra bling frontriem bij a €30. En een letterlijk nieuw halster waar het kaartje nog aan hangt, geen reacties.
Hij ligt hier nu, maar ik moet wel bedenken wat ik ermee ga doen want laten liggen is ook niks haha.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 11:30

Snap wel dat je laag biedt maar als je dan van de verkoper geen akkoord krijg kap dan met die smoesjes en zeg gewoon ik wil dat er niet voor uit geven ipv daar is goedkoper enz! Even goede vrienden maar ik heb het ook niet gratis gehad helaas

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 11:57

Toevallig werkte zoiets voor mij gisteren wel. Niet helemaal hetzelfde maar was er eigenlijk ook wel verbaasd over.

Was op zoek naar adapters waarmee ik de maxi cosi op het frame van de buggy kan plaatsen. Nieuw zijn ze 25 euro.
Op marktplaats voor 15 gevonden en 10 geboden. Kreeg terug dat ze er wel echt 15 voor willen. Mijn reactie was dat ik dan geen interesse heb, komen dan nog verzendkosten bij waardoor het verschil met nieuwe halen nog maar 4 euro is en dus 2e hands kopen niet echt meer de moeite is.
Kreeg ik zowaar bericht terug dat ik ze voor 10 excl mag hebben :)

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 14:10

Ja dan is het ook niet erg die gene heeft dan waarsch niet door wat de waarde nog is en zoekt dat dan ikt en gaat er uiteindelijk mee akkoord maar als ik zeg nee is het nee :')

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 14:41

Ik had een mooi hoofdstel gezien op mp, na één reactie blijft het nu stil. Beetje jammer weer.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 19:41

Nou, ik heb weer een goede ervaring!

De hondenmand is alsnog verkocht voor de vraagprijs door gebruik van foto van internet. :D

Net een bericht van iemand die gewoon de helft bied van de prijs van andere artikelen. Duidelijk in mijn advertentie staan dat de prijs vast is, toch proberen!

Ik heb nu een bericht teruggestuurd:

Geen interesse, maar dat had u kunnen weten als u de advertentie goed had gelezen.

Ik word er af en toe zout van hoor! :')

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 21:30

Ik vind sommige mensen ook wel heel erg brutaal. Er staat een super nette keuken op de Gelderse marktplaats. Inclusief afzuigkap, combi oven, inductie kookplaat en afwas machine voor 300,- En dan gaan er mensen 125,- bieden.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 22:36

Bieden mag toch... nee heb je, ja kun je krijgen. Misschien heb je geluk. Veel mensen zetten een hoger bedrag neer, als dat ze er minimaal voor willen krijgen. En soms moeten ze er snel vanaf, liever wat minder er voor krijgen en snel weg. Ik vind het helemaal niet raar om weinig te bieden. Eigenaar hoeft er niet op in te gaan natuurlijk.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 09:04

Dat is waar, maar kan me voorstellen dat zo een laag bod frustrerend kan zijn voor de verkoper.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 09:07

Ik vind het ook hoogs irritant. Zet er niet voor niets bij bieden VANAF.
Als ik ergens graag vanaf wil, zet ik er geen vanaf prijs bij, dan vind ik het wat anders.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 09:27

Bieden is prima, maar wel naar waarde. En minder dan de helft bieden voor iets wat al lager dan de waarde aangeboden wordt is in mijn ogen onbeschoft. Ik krijg altijd last van plaatsvervangende schaamte als ik zoiets zie.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 09:27

Dat vind ik ook wel het verschil. Bij een vraagprijs vind ik het niet zo'n drama als er iets onder geboden wordt. Wil ik een minimaal bedrag ergens voor vermeld ik dat duidelijk en zeg ik er dus echt bij dat het er onder niet weg gaat. Dan is lager bieden razend irritant

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 10:25

'Iets' eronder is ook het probleem niet, maar sommigen bieden wel met een dusdanig verschil ertussen dat het wel belachelijk is..

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 10:34

Daar heb ik dan weer geen moeite mee.
Of je moet een paard van 5000 te koop hebben en iemand bied 300.
Maar op producten, echt geen moeite als mensen laag beginnen, bij de meeste is dat bij verre geen eindbod.
Ik ben wel vaker bij dit soort mensen in onderhandeling gegaan en uiteindelijk op een leuke bedrag uitgekomen.

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 12:06

Zucht...
Mijn GPA First Lady verkocht aan een vrouw via MP.
Flink in prijs gedaald voor haar omdat ik er van uit ging dat het een serieus geïnteresseerde was.
Gegevens uitgewisseld en toen wou ze hem ineens op komen halen, ook prima.
Echter kon ik die dag niet dus zou ze het alsnog weer overmaken zodat ik het kon verzenden.
Ze zou het maandag hebben overgemaakt maar vandaag nog steeds niks binnen en ineens reageert ze ook niet meer op mijn berichtjes?
Gister middag 2 uur en avond een bericht gestuurd dat ik het nog niet ontvangen had en of ze even wilde checken of ze rk nummer goed in had gevuld.
Vandaag haar geprobeerd via fb te bereiken maar ook nog geen respons...

Zal ik een bericht sturen dat ik tot vanavond 20:00 wacht op bedrag of bericht? En anders weer opnieuw te koop aanbieden?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 12:16

tijger22 schreef:
Zal ik een bericht sturen dat ik tot vanavond 20:00 wacht op bedrag of bericht? En anders weer opnieuw te koop aanbieden?

Dat zou ik zeker doen!
Wat balen zeg!

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 13:02

Zou ik ook doen! Ik had laatst iemand die boos was omdat ik na 7 dagen nog geen reactie gekregen te hebben ik het aan 1 ander verkocht heb. Ik moest er wel om lachen.

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 13:17

Urona447 schreef:
Zou ik ook doen! Ik had laatst iemand die boos was omdat ik na 7 dagen nog geen reactie gekregen te hebben ik het aan 1 ander verkocht heb. Ik moest er wel om lachen.

Pff moet je dan maar blijven wachten en wachten dus? Sommige mensen... :')

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 14:24

Kiala duurt lang :(