Het was redelijk druk in de tram maar had toch nog een plekje en kon verder werken op mijn laptop. Na een paar haltes komen er wat oude dames ingestapt, het type 'ik ben wel 70+ maar nog pittig'. Ergens dacht ik al van poedersuiker, zal vast op moeten staan en dan kan ik niet verder werken, maar er waren nog wat plaatsen vrij. Helaas niet genoeg dus 1 van die dames loopt naar een jonge knul (schat leeftijd op 16-17) pakt hem bij zijn oor en sleurt hem al zeggend "zo maak jij eens even plaats" van z'n stoel af.

Iedereen (tram zat vol jongeren) was een beetje flabbergasted om er wat van te zeggen, de jongen in kwestie ook.
Vervolgens komt 1 van die dames naast mij zitten en gaat continu zitten meekijken op mijn scherm. Dat gaf al enige irritatie, maar ja ik kon tenminste verder met mijn verslag.
Haalt die trien het ineens in haar hoofd om op mijn backspace knop te gaan drukken.

Dus ik geef haar een blik van WTF?

Maar madame kwam met de mooie woorden "ik zit hier en ik mag doen wat ik wil want ik ben al 70+" waar alle dames een soort van mee gaan joelen.
Vervolgens wil ze nog een keer aan mijn laptop zitten en ik heb haar een tik op haar hand verkocht maar ze bleef het toch proberen elke keer en had de grootste lol al aangemoedigd door de andere dames.
Heb daarna haar heel snel duidelijk gemaakt dat als ze zo door ging de volgende op haar neus zou zijn. Toen begon ze te zeuren dat ik maar mijn plek moest afstaan aan een gezelliger persoon en dat ik respect moest hebben voor ouderen.
Wat een debiele wentelteef wat dat. Had ook niet echt het idee dat ze niet helemaal 100 waren, maar ze gedroegen zich er wel naar ( alhoewel, de clienten waar mijn moeder mee werkt gedragen zich beter).
Een paar haltes verder gingen ze er gelukkig vandoor, maar man wat een wurg neigingen kreeg ik van dat mens.
En de conducteur om eventueel in te grijpen? Die was er dus niet.