Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 20:54

Wat ik gister toch heb mee gemaakt slaat echt alles!

Het was redelijk druk in de tram maar had toch nog een plekje en kon verder werken op mijn laptop. Na een paar haltes komen er wat oude dames ingestapt, het type 'ik ben wel 70+ maar nog pittig'. Ergens dacht ik al van poedersuiker, zal vast op moeten staan en dan kan ik niet verder werken, maar er waren nog wat plaatsen vrij. Helaas niet genoeg dus 1 van die dames loopt naar een jonge knul (schat leeftijd op 16-17) pakt hem bij zijn oor en sleurt hem al zeggend "zo maak jij eens even plaats" van z'n stoel af. :oo

Iedereen (tram zat vol jongeren) was een beetje flabbergasted om er wat van te zeggen, de jongen in kwestie ook.
Vervolgens komt 1 van die dames naast mij zitten en gaat continu zitten meekijken op mijn scherm. Dat gaf al enige irritatie, maar ja ik kon tenminste verder met mijn verslag.
Haalt die trien het ineens in haar hoofd om op mijn backspace knop te gaan drukken. >;) .

Dus ik geef haar een blik van WTF? >;) en zeg tegen haar dat ze van mijn laptop af moet blijven.
Maar madame kwam met de mooie woorden "ik zit hier en ik mag doen wat ik wil want ik ben al 70+" waar alle dames een soort van mee gaan joelen.
Vervolgens wil ze nog een keer aan mijn laptop zitten en ik heb haar een tik op haar hand verkocht maar ze bleef het toch proberen elke keer en had de grootste lol al aangemoedigd door de andere dames.

Heb daarna haar heel snel duidelijk gemaakt dat als ze zo door ging de volgende op haar neus zou zijn. Toen begon ze te zeuren dat ik maar mijn plek moest afstaan aan een gezelliger persoon en dat ik respect moest hebben voor ouderen.
Wat een debiele wentelteef wat dat. Had ook niet echt het idee dat ze niet helemaal 100 waren, maar ze gedroegen zich er wel naar ( alhoewel, de clienten waar mijn moeder mee werkt gedragen zich beter).

Een paar haltes verder gingen ze er gelukkig vandoor, maar man wat een wurg neigingen kreeg ik van dat mens.

En de conducteur om eventueel in te grijpen? Die was er dus niet. :roll:

Captain

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 21:06

Nouja zeg! :oo

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 21:11

Dat slaat toch nergens op. Hebben ze er nooit bij stilgestaan dat jij ( en andere jongeren ) moeten zorgen voor hun oude dag?

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 21:13

"Mevrouw, u saboteert mijn verslag, daarmee mijn kans op een goede baan en daarmee weer uw eigen huidige en toekomstige inkomen. Is dat echt wat u wilt?" :D

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 21:21

Doet mij denken aan wat ik laatst ook postte >;)

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 21:23

We hebben nog om ons heen gekeken of we niet in een 1 of ander debiel programma waren beland. Maar nee, het lijkt mij stug dat er iets dusdanig te filmen is in een rijdende tram.

Anyway, had niet langer moeten duren en ondanks dat mijn ouders mij hebben opgevoed met het gebruik van "respect voor ouderen" had deze dame toch echt bijna een flinke dreun te pakken. Mijn ouders gaven mij tevens wel gelijk := .
Dat bij die oor pakken had ze ook niet bij mij moeten flikken ~~}>

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 21:38

Daar moet toch een verborgen camera bij zijn := echt te bizar gewoon. Kan haast niet geloven dat er zulke rare mensen bestaan :')

Zou de tv maar in de gaten houden :+

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 21:46

Had nog bijna verwacht dat ze ook een opmerking had gemaakt in de trant van "vroeger kon ik ook geen verslag maken op een laptop ga maar schrijven dan kan niemand op Backspace drukken" :') te bizar voor woorden zeg

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 21:58

Ik vind het echt absurd dat mensen dat doen... maar ik voel me ook ongemakkelijk bij de reactie met een tik. Want ook dat is fysiek.

Ik praat niets goed, ik wil ook niets goedpraten, maar fysiek geweld kan zo snel escaleren... Hoe vernederend dat ook voelt: dat zijn situaties waar je meestal beter kunt ontwijken, zelfs al voelt het nog zo tegennatuurlijk en oneerlijk. Maar neem alleen al de kans dat bv de trambestuurder of iemand anders *niet* ziet wat er precies gebeurd is, en denkt dat jij (of de jongen) een oudere lastig vallen en ook besluit om fysiek in te grijpen, en voor je het weet raken er werkelijk mensen gewond of word je uit de tram gegooid ofzo.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 22:10

Kon nergens heen. Ze kwam naast mij zitten dus ik zat bij het raam. Dan had ik met laptop en al over haar heen moeten kruipen. Heb dr ook niet gelijk dood gehoekt, maar een tik op de hand gegeven op het moment dat ze nog maar enkele cm van mijn Backspace was en mijn stem verheven dat ze daar mee moet ophouden (mensen hadden dus door wat er gaande was).
De hele tram was gevuld met jongeren die met stomheid geslagen waren over het gedrag van dit groepje. Iemand greep in en er was geen conducteur..

Daarnaast had die wentelteef gewoon van mijn spullen af te blijven. Doorgaan met treiteren al opgejut door anderen is gewoonweg te absurd voor woorden. Blijf mijzelf volhouden dat ze tenminste onder invloed moeten zijn geweest van een 1 of andere spacecake, al roken ze daar niet naar.
Laatst bijgewerkt door miss_lizje op 13-04-17 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 22:25

Klinkt als benidorm bastards := bizar zeg! Asociale wijven

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 22:29

Wtf wat absurd!! Haha...dacht echt ff dat jouw fantasie op hol geslagen was maar als dat zo is moet je een boek schrijven want dit verzint niemand :). Wat een idioot mens, zeg. Ik was dus echt met een klacht naar de bestuurder gelopen. Of had...geheel per ongeluk natuurlijk de laptop knalhard dichtgeklapt als ze er met haar tengels tussenzat...

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 00:42

Fysiek geweld zou ik dit niet noemen. Eerder degradatie en kleinering van je medemens.. door de mevrouw in kwestie. En zoals miss_lizje zelf al zegt dient mevrouw gewoon van andermans spullen af te blijven, of ze nou 7 of 70 is. Is ze nou helemaal lekker :+

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 02:13

IHN schreef:
Wtf wat absurd!! Haha...dacht echt ff dat jouw fantasie op hol geslagen was maar als dat zo is moet je een boek schrijven want dit verzint niemand :). Wat een idioot mens, zeg. Ik was dus echt met een klacht naar de bestuurder gelopen. Of had...geheel per ongeluk natuurlijk de laptop knalhard dichtgeklapt als ze er met haar tengels tussenzat...

Dan zou ik bang zijn dat mijn laptop beschadigd _O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 09:03

:oo die terror oma

Er zitten 3 mensen samen met mij in de stiltecoupé...
2 praten met elkaar
1 blaast kauwgombellen en laat ze knappen. En ze heeft haar telefoon heel hard staan dus steeds van die typ-piepjes.

-O-

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 09:21

xPabloBokt schreef:
Fysiek geweld zou ik dit niet noemen.

Een tik is een tik, het is een fysieke reactie, en dat soort dingen escaleren snel.

Het gaat mij er niet om dat die vrouw het niet verdiend zou hebben - haar gedrag gaat veel te ver. Maar meer escalatie heeft gewoon vaak geen zin en zorgt in het algemeen eerder voor meer agressie een niet voor minder. Dat kan makkelijk uit de hand lopen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 10:17

Wat moet je dan doen? Vragen had blijkbaar geen zin...

Ik haat agressie en fysiek geweld... Maar wanneer mensen aan mijn (dure, zelfbetaalde) laptop gaan zitten dan krijgen ze een tik over hun vinger hoor. Al ben je de koning himself! Gelukkig is mijn laptop van metaal dus ik klap hem dan gewoon smerig hard dicht. }:)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 10:44

Wat moet je dan: je kunt iemands hand afweren zonder slaan, je kunt je laptop dichtklappen of opbergen, en je kunt het nog een keer vragen.

En nogmaals: dat is niet alleen maar omdat slaan niet mag (het mag niet overigens) maar vooral ook omdat een felle reactie grotere risico's heeft.

Jij geeft een tik, en ook al is dat vanuit jou nog zo logisch en begrijpelijk... stel dat die vrouw nog bozer wordt, je laptop uit handen rukt en op de grond gooit? Dan is het wel jouw laptop die kapot is. Dan kun je de politie en de verzekering er wel bijhalen, of je kunt nog harder slaan... maar het geeft alleen maar veel meer gedoe en gezeur. Daar ben je zelf de verliezer van.

En de andere mogelijkheid is dat iemand anders wel jouw reactie ziet maar niet weet waarom, en zelf besluit jou even een lesje te leren. Iemand die denkt dat jij nodeloos agressief bent tegen een oudere vrouw. Die gaat niet wachten tot jij de uitleg gegeven hebt... die gooit je wellicht met laptop en al en hardhandig uit de tram. Nogmaals: dan ben jij de verliezer - hoe begrijpelijk je reactie ook was.

(En dat geldt ook voor hard dichtklappen... het lijkt voldoening te geven, maar de kans dat jouw laptop beschadigd raakt is groot, en de kans dat iemand ervan leert is vrij klein.)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 10:47

Lekkere redenatie, dat je maar je spullen op moet bergen als een ander er niet vanaf kan blijven. +:)+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 10:50

Want, een vechtpartij of een kapotte laptop levert je meer op?

Ja, soms is het slikken. Dat is knap vervelend... en soms is het ook het verstandigste wat je kunt doen.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 11:04

Te correct zijn gaat niet werken in deze wereld Shadow, je kan wel allemaal wat als senario's gaan verzinnen maar die zijn niet gebeurt en ik sta mijn mannetje genoeg, als ik haar al geen kans meer gaf om in de buurt van mijn backspace knop te komen hoe had ze dan uit het niets mijn laptop moeten graaien?

Het valt mij vaker op dat je een behoorlijke moraal ridder bent, is een mooie eigenschap daar niet van, maar jou oplossingen zijn passief en een utopie in deze grote boze wereld vol mensen die zich niet kunnen gedragen. Je hoeft gewoon niet alles te pikken!
Maar als we dan toch senario's gaan verzinnen :+ : als deze vrouw een man was en in plaats van aan mijn laptop aan mijn boezem had gezeten had ik ook maar zachtjes moeten afweren of nog eens lief vragen of die persoon dat niet wil doen?
Van mijn eigendommen (en daar valt mijn lichaam en mijn laptop dus ook onder) heb je gewoon af te blijven.

Maar let's agree to disagree. No hard feelings en laten we weer overgaan tot de orde van de dag.

Vandaag trouwens heel stil in het ov omdat veel mensen al vrij hebben, is weer eens wat anders dan al die drukte.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 17:17

Iemand heeft geloof ik een volledig flesje parfum over zich heen gegooid

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 20:09

Ik zit nu in de trein van Maastricht naar Eindhoven en er zitten 6 studenten ongelooflijk druk te doen. Eerst hebben ze hun alcoholverhalen lopen verkondigen. Werd al gek van ze, maar nu maken ze foto's van elkaar en stellen ze dat in als groepsfoto van hun appgroep. Was ik maar in de stiltecoupé gaan zitten...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 08:05

Jeetje Miss lizje, dat is wel een bizar verhaal. Als ik in die tram had gestaan was ik wel naar de bestuurder gelopen om de bestuurder uit te leggen wat er gaande was.
Wat een raar groepje :\

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 11:20

Vanuit de randstad naar het noorden is ook wel een uitdaging vandaag: de ic Den Haag- leeuwarden rijdt niet verder dan Amsterdam Bijlmer en tussen Utrecht en Amersfoort rijden ook geen treinen vanwege een wisselstoring :+