Het was op zich vrijwillig, maar noem eens een kind van 12 dat geen cadeautjes wil? Daarom zou ik op zich wel voor het toedienen van het vormsel op de leeftijd van 18 jaar zijn, dan is het meer vrijwillig. Maar ik heb niks meer te zeggen in de RK kerk (if ever I had
).Wel ben ik op mijn 19e 'overgedoopt' - op een leeftijd dat ik zelf voor de doop kon kiezen, heb ik ervoor gekozen om mijzelf te laten dopen in die evangelische gemeente waar ik lid was. In de meeste evangelische gemeentes en in baptistenkerken is dat de gewoonte, om pas te dopen als de persoon daar zelf voor kan kiezen. In de gereformeerde kerk worden wel kinderen gedoopt, omdat ze er ook bij horen, maar je kunt er vanaf je 18e voor kiezen om dat te bezegelen met de openbare geloofsbelijdenis.
Mijn kinderen laten dopen had voor mij een andere waarde dan zelf gedoopt zijn - mijn ouders hebben mij zoals gezegd laten dopen 'voor de familie', mijn kinderen zijn gedoopt vanuit de stellige overtuiging van mij en mijn man dat ook zij voor God van onschatbare waarde zijn.
En nu ga ik mijn paardrijkleren aandoen, eten koken, eten en naar stal - tot morgen!
. Voor zoiets heb ik dan meer moeite om respect te tonen. Toch niet voor het grote brein achter zo'n organisatie die al de mensen brainwashed. 
de moeder van 21 zat al in een instelling en nog anderen van die sekte zaten al in de gevangenis....

Daar word ik wel eens moe van.
"
Oh nee, de Kerk van de Heiligen van Jezus Christus van de Laatste Dagen - in Engeland 'liefkozend' de Morons genoemd 
Dat zullen ze nooit zeggen.