Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Breitling schreef:met een levenspartner maak je beslissingen die gaan over de rest van je leven (als je al een tijdje samen bent dan he) met je neef niet. Als ik kijk naar mij zelf. Wij willen straks een huis kopen, aan kinderen beginnen. Ik wil later graag weer een paard, hij heeft zijn voetbal en tennis. Dan zul je toch samen goed met geld om moeten gaan omdat allemal waar te kunnen maken.
Citaat:En als 1 van 2 dan al zijn geld verbrast dan zit jij daar niet aan vast en gevoelsmatig doet dat niks met je. In een relatie heb je daar wel last van en gaat het gevoelsmatig ook een stuk dieper lijkt mij.
Maar het is niet de enige manier om een relatie te hebben, het is geen noodzakelijk gevolg, er zijn andere wegen die naar Rome leiden, en dat hangt helemaal af van de wensen en ambities die je elk apart en samen hebt. Jullie regelen het op jullie manier: da's prima. Maar om te gaan beweren dat dat DE manier is waarop het hoort - da's onzin.
runningkawa schreef:Dat zeg ik ook niet shadow, dat maak jij ervan
Maar een relatie die alles maar alleen beslist in geld, zoals ik jou voorbeeld vind klinken vind ik dus wel een ikke ikke relatie.
runningkawa schreef:shadow... op reactie van breitling..ga jij maar eens samenwonen in relatie...praten we dan verder..oke?

Het is zíjn geld en hij moet weten wat hij ermee doet, wil hij er van blowen; prima, zolang hij maar niet stoned bij mij op de stoep staat. Ik steun hem in zijn beslissing ermee te stoppen (altijd liever dan doorgaan natuurlijk!), en dat gaat hem tot nu toe nog goed af. Mocht hij er wel mee doorgaan is dat ook zijn beslissing, hij moet zelf maar weten waar hij zijn geld aan uitgeeft (en wat hij er nog meer mee kan verkloten), hij doet het zichzelf ook aan.
pippalex schreef:Ik denk dat je pas kan oordelen over een relatie met iemand die gebruikt als je het hebt meegemaakt..
En daarbij zit er inderdaad een groot verschil tussen de verschillende soorten drugs en of ze verslavend zijn of niet, en wat de reden van het gebruik is..
Het blijft altijd lastig..
.
lautje76 schreef:Het is gewoon echt banketstaaf als je denkt een goed gesprek te voeren met iemand en er halverwege achterkomt dat hij gewoon in een cokeroes zit.
ikenindi schreef:Rebel_Jits schreef:Ik ben tegen drugs en roken. Drugs is helemaal taboe, roken mag hij alleen buiten.
same here.
Maar drugs, nee. Zelfs geen jointje. Soraya92 schreef:Ik accepteer drugsgebruik zeker , ik vind zowiezo dat iedereen lekker moet doen waar hij/zij zin in heeft , en ik vind het dan ook zeker niet erg.
Tuurlijk , als het dusdanig verslavend word dat men niet meer zonder kan , dan zou ik het een halt toeroepen , maar als je op leuke feestjes of voor de gezelligheid wat gebruikt , vind ik totaal niet erg , ik doe het zelf ook , en voornamelijk ook samen en/of met vrienden .
Onder deze drugs versta ik een blowtje (vind ik zelf niet lekker) ,dat gebeurd echt 1x per maand hoogstens , en op feesten of zogehete 'thuisfeestjes' is er de mogelijkheid om coke of een vingertje M te nemen.
Ik woon ook samen met mijn vriend , en het geld gaat er zeker niet aan op , en als hij een keertje thuiskomt van een heftig feestje waar ik niet ben geweest kan ik alleen maar lachen om het feit dat hij op de praatstoel zit en niet kan slapen...kortom ; zijn probleem!
en we hebben het ook heel leuk zonder hoor , voor als mensen zich dat afvragen .
pharagirlke schreef:Soraya92 schreef:Ik accepteer drugsgebruik zeker , ik vind zowiezo dat iedereen lekker moet doen waar hij/zij zin in heeft , en ik vind het dan ook zeker niet erg.
Tuurlijk , als het dusdanig verslavend word dat men niet meer zonder kan , dan zou ik het een halt toeroepen , maar als je op leuke feestjes of voor de gezelligheid wat gebruikt , vind ik totaal niet erg , ik doe het zelf ook , en voornamelijk ook samen en/of met vrienden .
Onder deze drugs versta ik een blowtje (vind ik zelf niet lekker) ,dat gebeurd echt 1x per maand hoogstens , en op feesten of zogehete 'thuisfeestjes' is er de mogelijkheid om coke of een vingertje M te nemen.
Ik woon ook samen met mijn vriend , en het geld gaat er zeker niet aan op , en als hij een keertje thuiskomt van een heftig feestje waar ik niet ben geweest kan ik alleen maar lachen om het feit dat hij op de praatstoel zit en niet kan slapen...kortom ; zijn probleem!
en we hebben het ook heel leuk zonder hoor , voor als mensen zich dat afvragen .
En zou je het ook toestaan voor je kinderen?
Want wat een voorbeeld krijgen die kinderen op deze manier...

Vandaar dat ik het vroeg.