Accepteren jullie drugsgebruik bij vriend/man?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Accepteren jullie drugsgebruik bij vriend/man?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:35

idd breitling
samen maak je plannen voor de toekomst, huis kopen, kinderen, verre reizen, wat ook.
Daar spaar je ook samen voor, want als 1 dat alleen moet komen die dromen niet uit. En als het dromen van samen zijn, moet eentje die dan alleen betalen terwijl de ander het nu allemaal verbrast?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:37

Breitling schreef:
met een levenspartner maak je beslissingen die gaan over de rest van je leven (als je al een tijdje samen bent dan he) met je neef niet. Als ik kijk naar mij zelf. Wij willen straks een huis kopen, aan kinderen beginnen. Ik wil later graag weer een paard, hij heeft zijn voetbal en tennis. Dan zul je toch samen goed met geld om moeten gaan omdat allemal waar te kunnen maken.

Maar dat zijn jullie keuzes in de relatie - geen absoluut geldende noodzakelijkheden voor alle relaties. En dus - het kan op talloze andere manieren. En die manieren zijn niet automatisch fout.

Citaat:
En als 1 van 2 dan al zijn geld verbrast dan zit jij daar niet aan vast en gevoelsmatig doet dat niks met je. In een relatie heb je daar wel last van en gaat het gevoelsmatig ook een stuk dieper lijkt mij.

Maar dat 'gevoelsmatig' is natuurlijk wel heel subjectief. En dat jij dat zo voelt betekent niet dat iedereen dat zo voelt.

Dat jullie die keuze maken, dat is gewoon prima Ja Maar het is niet de enige manier om een relatie te hebben, het is geen noodzakelijk gevolg, er zijn andere wegen die naar Rome leiden, en dat hangt helemaal af van de wensen en ambities die je elk apart en samen hebt. Jullie regelen het op jullie manier: da's prima. Maar om te gaan beweren dat dat DE manier is waarop het hoort - da's onzin.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:39

Een jointje af en toe vind ik niet erg, maar niet meer dan dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:42

Dat zeg ik ook niet shadow, dat maak jij ervan
Maar een relatie die alles maar alleen beslist in geld, zoals ik jou voorbeeld vind klinken vind ik dus wel een ikke ikke relatie.
Voor mij zou die niet gaan werken.

ja natuurlijk kun je die afspraken maken...
Maar dan heb je het niet over samen wonen met iemand die zijn geld opblowt...DAAR gaat dit topic toch over...daar reageerde ik eerder op tegen een bokker over..maar nu woon je nog niet samen...

zucht...lees jij nu gewoon expres niet...of wat is dat?
Er staat dus duidelijk dat er wel gekozen is om het samen te doen..maar die ander verbrast het...
Huis maar laten rotten dan?
Ik leg de schuld niet bij de ander..de schuld ligt dan bij de ander omdat die zich niet aan de afspraak heeft gehouden om te sparen...sparen om dingen die van samen zijn samen te betalen...

En ja ik had me wel aan de afspraak gehouden..ik had toch het geld voor die schilder?? Dus hoe kom je dan bij die rare stelling??
Hij niet...die had niet gespaard, die heeft het verbrast. DAAR gaat het dus om..

en ja dat heb je samen gercreerd...om de ander maar te laten blowen of gokken of wat ook...dat is dus ook waarom ik de stelling heb...mijn partner blijft maar van de drugs af...omdat afspraken maken dan niet meer gaat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:43

shadow... op reactie van breitling..ga jij maar eens samenwonen in relatie...praten we dan verder..oke? Lachen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:44

runningkawa schreef:
Dat zeg ik ook niet shadow, dat maak jij ervan
Maar een relatie die alles maar alleen beslist in geld, zoals ik jou voorbeeld vind klinken vind ik dus wel een ikke ikke relatie.

Dat zeg ik ook niet Kawa, dat maak jij ervan Haha!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:49

natuurlijk zijn er meer wegen die naar rome leiden maar een relatie heb je samen niet alleen. Dus kun je ook niet alleen over alles beslissen. Natuurlijk heb je ieder je eigen ding maar grofweg zul je het toch samen moeten doen.
Misschien en rare vraag maar heb je weleens een langere tijd met een partner samen gewoont waar je ook al langere tijd mee samen was? Zo niet denk ik dat je het eerst maar moet gaan ervaren en dan ben ik benieuwd hoe je er dan over denkt.

overigens had ik ook in eerste instantie de planning het redelijk gescheiden te houden wat geld betreft. Maar toen ik eenmaal samenwoonde kwam daar toch verandering in. Hij hoeft echt niet elk ding te verandwoorden maar als hij iets duurs koopt moet ik dat natuurlijk wel weten zodat ik niet ook in dezelfde maand iets duurs koop en we de rekeningen niet meer kunnen betalen. Dus wederom moet je dat weer samen doen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:54

runningkawa schreef:
shadow... op reactie van breitling..ga jij maar eens samenwonen in relatie...praten we dan verder..oke? Lachen

Waarom eigenlijk? Ik ken voorbeelden genoeg van mensen met een goede en stabiele relatie die de gezamelijke dingen goed hebben geregeld en verder een vrij ruime mate van individuele vrijheid hebben, zonder dat dat er toe leidt dat de ene altijd de problemen voor de ander op moet lossen.
Ik snap dan ook niet zo goed waarom je alleen maar uit eigen ervaring zou willen spreken - het is toch juist heel goed om te leren van positieve (en negatieve) voorbeelden in je omgeving? Dat geeft een veel ruimer en breder beeld - in je eigen leven kun je toch maar een paar langdurige en stabiele relaties hebben, dus je hebt nooit tijd genoeg om de verschillende mogelijkheden uit te proberen. Daarom leer je ook van anderen - lijkt mij.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:56

ik vind ook wel dat je individuele vrijheid moet hebben maar dat moet wel ook een grens hebben. Zoals ik net al zei mijn vriend en k verandwoorden echt niet alles bij elkaar maar het grootste deel moet je toch wel samen doen. En als zoals ergerns eerder in het topic vriend alles verbrast valt er weinig meer samen te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:59

waarom..omdat je nu praat ver dingen die jezelf niet ervaren hebt... en natuurlijk leer je door andere...maar in een relatie heb je nog altijd niet te maken met hoe het bij de buurman gaat...
Doe het zelf maar eens goed... met die 2 personen die dan samen zijn...
Je hebt altijd andere wensen en dromen als de buurman...dat kun je niet vergelijken...

Jij gaat nu al dingen zeggen zoals jij het later wilt hebben...heeft je partner tegen die tijd geen inbreng dan hoe hij het wil hebben?
Want nu zeggen hoe het dan moet...dat kun je niet en doe je nu al wel.. Lachen
Of het moet zijn dat jou wil wet is...maar dikke kans dat je partner dan zegt..toedels Haha!
En zover laat je het vast niet komen als jij de vlinders in de buik hebt en gaat het ineens anders als wat je nu heel resoluut beweerd Lachen

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 01:34

Heb nog geen lange relatie met mijn vriend, ben 16 dus samenwonen hoop ik nog een hele tijd mee te wachten, en dat zal ook wel niet met deze persoon zijn. Ben gek op 'm, maar realistisch genoeg om te weten dat ik het geen jaren met hem ga uithouden. Knipoog Het is zíjn geld en hij moet weten wat hij ermee doet, wil hij er van blowen; prima, zolang hij maar niet stoned bij mij op de stoep staat. Ik steun hem in zijn beslissing ermee te stoppen (altijd liever dan doorgaan natuurlijk!), en dat gaat hem tot nu toe nog goed af. Mocht hij er wel mee doorgaan is dat ook zijn beslissing, hij moet zelf maar weten waar hij zijn geld aan uitgeeft (en wat hij er nog meer mee kan verkloten), hij doet het zichzelf ook aan.
Ik denk wel dat mocht het heel serieus zijn, samenwonen en al dat ik er anders over zou denken, zo kan ik me dan ook wel weer inleven. Haha!

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 13:37

Ik denk dat je pas kan oordelen over een relatie met iemand die gebruikt als je het hebt meegemaakt..

En daarbij zit er inderdaad een groot verschil tussen de verschillende soorten drugs en of ze verslavend zijn of niet, en wat de reden van het gebruik is..

Het blijft altijd lastig..

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 11:26

pippalex schreef:
Ik denk dat je pas kan oordelen over een relatie met iemand die gebruikt als je het hebt meegemaakt..

En daarbij zit er inderdaad een groot verschil tussen de verschillende soorten drugs en of ze verslavend zijn of niet, en wat de reden van het gebruik is..

Het blijft altijd lastig..

Helemaal mee eens Ja
Als iemand verslaafd is geraakt en over dingen gaat liegen en het geen recreatief gebruik meer is dan wordt het moeilijk..... erg moeilijk.....
En geloof mij, àlle drugs werkt verslavend, alleen is de 1 er gevoeliger voor dan de ander.

ik weet dat je eigenlijk geen oude topics omhoog mag schoppen, maar vond het een interessant onderwerp..

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 13:04

Absoluut niet, daar zou ik niks mee te maken willen hebben.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 13:25

een blowtje 2 keer per jaar kan nog wel maar cocaine en xtc absoluut niet. Ik heb bij vrienden gezien hoe makkelijk grenzen vervagen. Het begon bij 1 keer per maand een housefeest maar uiteindelijk kon ik niet eens meer bij mensen komen eten of een biertje in de kroeg drinken zonder dat de bankpasjes en cd hoesjes op tafel kwamen.

Het is gewoon echt banketstaaf als je denkt een goed gesprek te voeren met iemand en er halverwege achterkomt dat hij gewoon in een cokeroes zit Huilen van het lachen.

En omdat ze wisten dat ik er op een gegeven moment echt tabak van had gingen ze het stiekum doen als ik er bij was. Sorry hoor, toen zijn de vriendschappen wel even op een laag pitje gegaan.

Van een geliefde zou ik dit soort onzin dan ook nooit accepteren.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 13:29

Yep grenzen vervagen heel makkelijk en al zegt iemand altijd eerlijk te zijn en dat dat ook kan.. maar ook dit vervaagt en gaat over in meer gebruiken en liegen, dus ja Nors opkijken

lautje76 schreef:
Het is gewoon echt banketstaaf als je denkt een goed gesprek te voeren met iemand en er halverwege achterkomt dat hij gewoon in een cokeroes zit Huilen van het lachen.

Ja niet best Huilen van het lachen Huilen van het lachen

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 17:57

oud topic

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 18:01

voor mij nooit meer een alcoholistische drugsverslaafde.
heb het nu zel meegemaakt maarze kiezenerder vvoor de drugs en de alcohol als voor jou.
mijn ex kwam niks meer uit, werken en bank hangen of in de kroeg stom zuipen., nee ben blij dat ik er mee gestopt ben, en wou dat ik wat eerder het licht had gezien

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 14:45

Ik accepteer drugsgebruik zeker , ik vind zowiezo dat iedereen lekker moet doen waar hij/zij zin in heeft , en ik vind het dan ook zeker niet erg.

Tuurlijk , als het dusdanig verslavend word dat men niet meer zonder kan , dan zou ik het een halt toeroepen , maar als je op leuke feestjes of voor de gezelligheid wat gebruikt , vind ik totaal niet erg , ik doe het zelf ook , en voornamelijk ook samen en/of met vrienden .

Onder deze drugs versta ik een blowtje (vind ik zelf niet lekker) ,dat gebeurd echt 1x per maand hoogstens , en op feesten of zogehete 'thuisfeestjes' is er de mogelijkheid om coke of een vingertje M te nemen.

Ik woon ook samen met mijn vriend , en het geld gaat er zeker niet aan op , en als hij een keertje thuiskomt van een heftig feestje waar ik niet ben geweest kan ik alleen maar lachen om het feit dat hij op de praatstoel zit en niet kan slapen...kortom ; zijn probleem!

en we hebben het ook heel leuk zonder hoor , voor als mensen zich dat afvragen .

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 14:54

Zonder veel andere reacties te hebben gelezen,

Ik accepteer géén drugsgebruik. Alcohol moetie zelf weten, maar drugs niet. Jointjes liever niet, maar de zwaardere drugs no way.

Alleen de manier al hoe het NL binnenkomt, ik heb foto's gezien van een hond die bolletjes in zn buik had, levend! En verhalen gehoord over dode baby's die vol met bolletjes bij 'mamma' op schoot zitten in het vliegtuig.

En dan nog de verhalen na het gebruik van, mn vader werkt bij de ambulance, dus hoor genoeg.

Het mag dan wel mn vriend zijn, maar ik accepteer geen drugsgebruik, ik wil niet dat ik eens een bericht in de krant lees van een of ander ongeluk onder invloed van.

Ik heb ook totaal geen medelijden met de mensen die er aan kapot gaan Doei!

Klinkt misschien hard, maar ze kiezen er zelf voor.

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 14:56

Ik heb een vriendje gehad, en die is in de tijd dat we iets hadden aan z'n drugsgebruik overleden.
Als mensen drugs gebruiken maakt dat ze echt nog niet tot slecht mens, of ik ook nog iets wil met iemand die drugs gebruikt weet ik niet. Ligt natuurlijk aan de situatie, maar denk gezien wat er allemaal gebeurt is in mijn leven met/dankzij drugs dat het niet gaat werken...

Blowen valt bij mij niet echt onder drugs gebruik, een vriend die blowt heb ik totaal geen problemen mee, dit kan een leven niet zo beheersen of verneuken als cocaine en heroine.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 15:00

ikenindi schreef:
Rebel_Jits schreef:
Ik ben tegen drugs en roken. Drugs is helemaal taboe, roken mag hij alleen buiten.

same here.

Mee eens. Ben echt tegen drugs. Nou ja, roken is niet echt een ramp.. Deed m'n vriend eerst ook, maar is ie inmiddels alweer een jaar mee gestopt. Knipoog Maar drugs, nee. Zelfs geen jointje.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 15:12

Soraya92 schreef:
Ik accepteer drugsgebruik zeker , ik vind zowiezo dat iedereen lekker moet doen waar hij/zij zin in heeft , en ik vind het dan ook zeker niet erg.

Tuurlijk , als het dusdanig verslavend word dat men niet meer zonder kan , dan zou ik het een halt toeroepen , maar als je op leuke feestjes of voor de gezelligheid wat gebruikt , vind ik totaal niet erg , ik doe het zelf ook , en voornamelijk ook samen en/of met vrienden .

Onder deze drugs versta ik een blowtje (vind ik zelf niet lekker) ,dat gebeurd echt 1x per maand hoogstens , en op feesten of zogehete 'thuisfeestjes' is er de mogelijkheid om coke of een vingertje M te nemen.

Ik woon ook samen met mijn vriend , en het geld gaat er zeker niet aan op , en als hij een keertje thuiskomt van een heftig feestje waar ik niet ben geweest kan ik alleen maar lachen om het feit dat hij op de praatstoel zit en niet kan slapen...kortom ; zijn probleem!

en we hebben het ook heel leuk zonder hoor , voor als mensen zich dat afvragen .

En zou je het ook toestaan voor je kinderen?

Want wat een voorbeeld krijgen die kinderen op deze manier...

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 15:19

pharagirlke schreef:
Soraya92 schreef:

En zou je het ook toestaan voor je kinderen?

Want wat een voorbeeld krijgen die kinderen op deze manier...

Heb ik dan kinderen ? Geloof mij , als ik kinderen heb die 18+ zijn , moeten ze het lekker zelf weten . Ik zou liever een moeder willen zijn die de nadelen vertelt , maar het wel wilt weten als haar kind het zou proberen .

En mijn moeder weet het ook , die heeft liever dat ik het haar vertel als ik iets van plan ben (denk aan Sensation White o.i.d) , dan achteraf verhalen .

Zolang je kan communiceren en je grens weet zie ik de ernst niet . En ik denk dat het er ook mee te maken heeft waar je vandaan komt , in wat voor een kringen je begeefd e.d , dat speelt allemaal mee !

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 15:22

Hoe bedoel je dat met die kringen enzo? Lachen
En het was niet aanvallend bedoelt hoor, was daar gewoon nieuwsgierig naar. áls ik kinderen zou hebben zou ik het nl niet apprecieren als mijn vriend voor hun ogen zou blowen... Tuurlijk, ze zien het overal rond zich, maar hun voorbeeldfiguur zou dat van mij absoluut niet mogen. Zelfs als ik me even zou inbeelden dat ik er niet tegen was. Lachen Vandaar dat ik het vroeg. Lachen