Meer mensen die stijldansen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dancinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 23:50

Ik heb ook Ballroom en Latin schoenen!
je kunt opzich wel Ballroom dansen op je latin schoenen, maar je kan dan niet lekker over je hielen dansen en dan verlies je dus een hoop van je techniek.
en ik kan absoluut geen latin dansen op ballroom schoenen...zijn ze gewoon niet flecibel genoeg voor...de zool van de latin schoen kun je bv helemaal buigen enzo..
het is ook slecht voor me ballroom schoenen als ik er latin op dans..

zoals gezegd, ik koop ze bij www.rumoer.com en zweer er echt bij..goede kwaliteit, goede service! en je doet er wel ff mee!

joyce2

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 09:23

Ik koop mn schoenen altijd bij Swingin Shoes in Hilversum, super schattig klein winkeltje, fijne service en best een leuk assortiment aan schoenen!

lytse2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 14:31

Naomi_Haffie schreef:
Lytse2003 , in welke klasse dans je mee :) ?

|Ik dans mee in de nieuwelingen klasse

RianC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 14:57

Ben al de hele dag aan het hyperen vanavond heb ik me eerste les Rock&Roll :+

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 15:53

Spannend :D

Ik heb vanavond mn eerste oefenavond voor het afdansen. Dan nog 2 mogelijkheden om mijn danspartner te drillen, hij kan er dus echt níks van. Zeker de ballroom is flut, het ís ook moeilijk, om vooruit/achteruit te bewegen, én de juiste stapjes te maken, én maat te houden :')

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 17:33

Haha, schitterend die frustraties. Het is gewoon een feit! De meeste vrouwen kunnen van nature al goed dansen en de meeste mannen hebben daar... iets meer moeite mee. :D Het ergste is, zo moeilijk wordt het ons mannen niet gemaakt. Terwijl jullie je uit de naad staan te werken, komen wij er nog weleens vanaf met een suf basisfiguur.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 18:44

Gelukkig zie ik ook altijd een hoop heren die wel de juiste moves kennen en kunnen ;)

Maar ik heb vorig jaar ook geassisteerd bij de brons lessen en ik danste met iemand die ab-so-luut geen gevoel voor maat en ritme had en die ook nog eens als de dood was om een vrouw aan te raken. Stond ik daar elke woensdag avond met een trillende en zwetende man, die al moeite had met de pasjes, maar door de zenuwen er helemaaaal niets meer van bakte... Best sneu! Hij en zijn broer zijn dit jaar dan ook niet door gegaan voor Zilver ;)

lijntjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 18:59

Ik zit sinds januari op stijldansen. Vind het erg leuk om te doen. Alleen ik heb (nog) geen vaste partner.. maar dat komt nog wel ;) ik wil volgende week alleen wel gaan afdansen.. dus moet ff zien of ik een danspartner kan vinden daarvoor..

Ik dans trouwens bij dansschool Randoe.

RianC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 19:03

Nou gister me eerste les rock&roll gehad, ik heb dus absoluut geen talent daarvoor :+ Me danspartner dus wel die danste alles zo weg. Echt vreselijk, ach het komt nog wel hoop ik. :P

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 19:10

Heb 2 jaar gedanst, maar inmiddels gestopt omdat ik geen danspartner heb. Ook op de dansschool zijn er geen danspartners beschikbaar -O- -O- -O- Vind ik erg jammer, maar het is niet anders.

Meteen even een vraagje ;) Ik heb nog een paar dansschoenen staan, klein zeer licht roze, maat 39. Heb ze 2 keer aangehad, maar ze zijn mij net iets te klein. Dus mocht je interesse hebben of een foto willen... pb me maar :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 19:20

Misschien kun je even zeggen wat voor dansschoenen het zijn latin of ballroom en van welk merk enzo!

Ik zit nog te twijfelen of ik volgend jaar doorga, ik danste bij Ritzer, maar dat is overgenomen door Zenner omdat de Ritsers zijn gestopt met de danschool. En bij Zenner is het dansen nou niet echt om over naar huis te schrijven. Echt iedereen gaat opzoek naar een andere dansschool, maar ik weet nog niet waar ik heen wil, ik wil het liefst gewoon met onze vaste mensen blijven, maar het verspreid zich allemaal over de regio... Super jammer! En ik ben opzoek naar een nieuwe danspartner en dat is nog steeds niet makkelijk!

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 15:31

Nou ja, mijn danspartner gaat met ministapjes vooruit... Nog drie oefenavonden en dan afdansen :+
Bij ons op de dansschool werken ze met ''hulpheren'', dat zijn er inderdaad ook niet eindeloos veel maar bij ons in de groep rouleren we met telkens 2 dames aan de kant, die dan na 2 dansen weer wisselen. Gaat prima zo, twee hulpheren dansen dus twee keer af, maar omdat zij toch niet voor de ''punten'' gaan maakt dat verder niet uit.

In ieder geval heb ik nu wel hele fijne dansschoenen gekocht, mede op aanraden van jullie Latinschoenen maar met een ''peeptoe'', niet helemaal open neus zegmaar. Hoorde van veel mensen dat dat op den duur niet zo stabiel meer zit :+

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 15:37

hoi dames, ik ga even gezellig meelezen.

Heb zelf 6 jaar gedanst maar kan dat niet meer omdat ik 2 knieoperaties heb gehad. Mis het ontzettend vooral als ik jullie verhalen zo hoor.
Was geen officiele dansschool, maar heb er echt veel geleerd.
Zelfs een stukje linedance er bij gehad.

Wel geef ik nu begeleiding aan verstandelijk beperkte mensen die dansles krijgen van een officiele dansleraar.
Stukje ondersteuning voor de deelnemers en waar nodig dansen wij als begeleiders ook mee. Niet iedereen op zo'n niveau dat ze met een andere deelnemer kunnen dansen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 20:16

*\o/* Ik heb een heeeele goede heer weten te regelen voor het afdansen *\o/*

Gaan er nog mensen naar het ETDS in Groningen?

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 11:52

Oeh, ik ben jaloers op je. Mijn heer kan er niks van :D
Een vriendin van me heeft wél een hele goede, die danst zelf wedstrijden enzo en die gaat met haar dus voor Brons afdansen :+ Gelukkig mag ik hem op vrijdansavonden enzo wel altijd ''lenen'' dus leer ik ook af en toe nog eens wat :Y)

Groningen is een beetje ver weg voor mij, helaas...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 15:05

Ik heb in mijn reguliere lessen helemaal geen danspartner, en anders een vrij slechte, maar ik ben heel blij dat ik mijn heer bij het afdansen in ieder geval niet hoef te leiden :+

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 17:49

Tja, mijn heer ''kleeft'' nogal en aangezien je als dame niet schijnt te mogen weigeren, ben ik gedwongen om als hij er is altijd met hem te dansen... En dat betekent lei/ijden :+
Maar goed, met afdansen zal ik vooral bij de ballroomdansen maar gewoon heel zacht moeten meetellen (vooral in de tango kan hij niet maat houden) en hier en daar met een subtiele duw in de goeie richting doen alsof ik netjes geleid wordt.

lijntjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 21:39

Ik heb me gisteren ook opgegeven voor afdansen. Er wordt voor mij door de dansschool een heer geregeld (omdat ik geen vaste danspartner heb) en er is mij gezegd dat ze proberen iemand te regelen die goed kan dansen :D dus daar ben ik wel erg blij om ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 21:47

Ach joh, gewoon lekker je eigen ding laten zien, ik en mijn vorige danspartner hadden vaak verschillende punten! Het week niet heel veel van elkaar af, maar er zat hier en daar wel eens een punt verschil in!

edit: typfout

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 22:07

Zeker bij de latin is dat zeker mijn plan, maar bij ballroom heb ik er toch ook last van als hij gaat stilstaan en me de halve dansvloer oversleurt ''omdat ie aan het begin wil beginnen''. :+
Ach, we zien wel. Ik stuur gewoon af en toe een beetje bij en dan komt 't wel goed. Heb er in ieder geval zin in!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 08:45

haha dat deed mijn vorige danspartner ook altijd, als hij dan de kluts kwijtraakte ging hij stilstaan en weer naar het begin lopen! Maar ik moet even afkloppen, want met afdansen en wedstrijdjes wist hij gelukkig wel altijd wat hij moest doen ;)

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 11:50

Wat dat betreft heb ik het wel getroffen met mijn danspartner. :) Het klikt ontzettend goed, we hebben veel plezier, zijn razend enthousiast en vullen elkaar goed aan. Dat vertaalt zich automatisch ook weer naar de dansvloer.

Zij laat zich fijn leiden, ze staat erom bekend dat ze je zelfs nog volgt als je een fout maakt. :D Over mezelf wil ik niet teveel zeggen, maar het is een feit dat ik makkelijk nieuwe figuren oppak. Als een figuur twee keer wordt voorgedaan, dan heb ik hem nog weken in mijn hoofd zitten. Naast brons (eigen les) heb ik op die manier ook alle figuren van zilver (haar les) geleerd en dat levert soms wel grappige situaties op. :P Met vrijdansen sta ik soms haar figuren voor te doen en de dansschool had me ook al gevraagd om brons én zilver af te dansen.

Op het moment probeer ik mijn houding te verbeteren en goed contact te houden op haar hand en heupen.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 12:02

Zijn er hier mensen die de weense wals ook kunnen? ik heb namelijk een cursus van 5 keer, waarvan ik er dus 2 keer niet kan... gaat het me dan nog lukken? :P

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 17:04

Ik heb 'm zelf nog niet geleerd (Brons), maar ik hoor wel altijd dat hij opzich niet echt moeilijk is, omdat er niet veel verschillende draaien in zitten ofzo - heb 'm een keer gedanst door me gewoon te laten leiden en niet na te denken en dat hield één rondje vol, dus ik denk dat het wel moet lukken dan. :+

Zeg Snader, kan jij niet toevallig met mij komen dansen, Zilver, volgend jaar? O:)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 17:09

eempiej schreef:
Zijn er hier mensen die de weense wals ook kunnen? ik heb namelijk een cursus van 5 keer, waarvan ik er dus 2 keer niet kan... gaat het me dan nog lukken? :P

Ikheb hem bij hofdansen al geleerd, maar bij stijldansen wordt er zooooo belachelijk moeilijk over gedaan! Hij is helemaal niet moeilijk :P. Ik zou wel vragen of je die 2x even met een heer mag dansen die hem al goed kent :)