Geloven jullie in Entiteiten oftewel 'geesten'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jameyskatje

Re: Geloven jullie in Entiteiten oftewel 'geesten'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 12:55

djinns zijn een deel van deze wereld, zij leven hier ook. volgens mij hebben ze ook een ander bewustzijn als mensen. alles op deze wereld is in mijn ogen een onderdeel van de Islam. haha ja ik vind het ook interessant. maar ik heb dan echt mijn boek nodig voordat ik onzin ga vertellen..

je hebt wel djins met een lichaam. bv van honden en slangen bv.. ze kunnen ook jou lichaam tijdelijk overnemen. slechte en goede... maar deze ervaring heb ik nooit gehad.
je hebt ook djins in de lucht en je hebt ze ook tussen ons. maar ik durf echt niet te zeggen hoe dat allemaal werkt. volgens mij worden ze op dezelfde dag berecht als ons.. ik heb wel eens gehoord dat ze in vuur op gaan ofzo, maar daarvan heb ik geen bewijs(bron).
en ze hebben ook niet al het bewust zijn die de mens heeft dacht ik..

maar oow het is zooo mooi en zoo interessant. als ik er wel eens stukjes over lees dan is het gewoon waterdicht en is alles verklaarbaar.. jou vragen zijn te beantwoorden, maar ik beschik nog niet over genoeg kennis.

Debbyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 12:57

djins is toch gewoon zelfde als geesten ??? alleen dan anders gezegd???

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 13:02

jaa,. maar geesten word vaak uitgelegd als 'overleden personen' maar dat zijn ze niet. ze hebben gewoon hun eigen ziel

Debbyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 13:03

Oooh oke ik snap het Knipoog

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 14:46

. ik heb nu geen tijd maar reageer hier later even.
leuk topic..

alegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 16:44

k heb nog nooit iets gezien maar ik geloof er wel in

botje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 17:22

Halina schreef:
@ Botje

Voelt het dan warm/tintelig of iets anders?

Ik voel mn gids als een soort kriebel op 1 bepaalde plek op mn hoofd, of als een liefdesvolle warmte.
Ik ben dan wel wakker en niet zoals jij in slaap.

Het zou best kunnen dat het je gids is of misschien een overleden dierbare.

Als je er niet goed bij voelt, kan je voor het slapen gaan zeggen dat je graag rustig wilt slapen zonder dat iemand zo dicht bij je is.

Ik vind het niet erg hoor, ik vond het alleen zo apart, en daarom vroeg ik me af of iemand er misschien een antwoord op had. Mijn moeder is wel overleden. Maar veel mensen hier zeggen dat overledenen meestal niet blijven? Ik heb ook nooit het gevoel gehad dat mijn moeder nog ergens aanwezig was. Alleen de eerste paar maanden na haar dood, als ik op haar bed ging liggen leek het heel sterk alsof ik haar ademhaling nog hoorde (ze heeft maandenlang in bed gelegen).

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 17:42

Ik heb ook met regelmaat dingen meegemaakt die je toeval kan noemen maar ook anders kan noemen.

Drie jaar terug woonde ik particulier in een appartement dat voorheen een dierenarts praktijk was geweest, voelde daar altijd al erg belabberd, en was er niet graag.
Mijn zoontje sliep daar ook voor geen meter, en werd wel 20x wakker en ergens anders had hij dat nooit.
Ook in dat huis lag mijn telefoon in de keuken, die van mijn vriend in de slaapkamer en wij beide zaten op de bank in de woonkamer, toen de telefoon van mijn mannetje mij ineens belde..

Mijn opa(die ik nooit gezien heb) heeft zelfmoord gepleegd, en wel een week lang in een bos gehangen(niemand heeft hem ooit gevonden tot op de dag dat mijn moeder, zijn dochter hem dus zelf vond) Mijn moeder dr klok gaat altijd om half 2 stil staan op de datum dat haar vader overleden is.

Een keer dat ik een weekend weg was, werd ik 's nachts wakker van mijn zoontje die moest toen nog in de nacht de fles, maar ik werd dus wakker van hem en kijk naast me en zie daar een jongetje van een jaar of 8 staan..

Ik woon nu in een nieuwbouwhuis(1,5 maand nu) en het voelde eigenlijk altijd goed aan als ik daar binnen kwam, behalve de bovenverdieping, er is 1 kamer waar ik echt de bibbers krijg maar er is in dat huis nog niets gebeurd.

Ook heeft mijn vader een neefje verloren die is doodgereden door een man die epeleptie in de auto kreeg, maar de nacht ervoor werd de tante van mijn vader wakker zag ze allemaal zwarte scheuren in de muur en hoorde allemaal slangen sissen, en zag ze dat neefje dus afgebeeld, maar veder dacht ze er niet aan en dacht aan een nare droom, totdat hij de volgende dag doodgereden werd.

veder voel ik vaak wel entiteiten, ik zit dan op de bank en krijg aan 1 deel kippenvel en heel koud, voel me dan enorm depri, maar ze vertrekken wel als ik daar om vraag, of ik zet mezelf in het licht.

Veder heb ik 1 keer een duw o.i.d. gehad anders was ik met mijn hoofd op een punt gevallen en dood gweest denk ik..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 19:20

Ik heb ook een huis vol maar we negeren ze,wel "reinig" ik regelmatig het huis met salie en dat werkt goed.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 22:33

@ botje: Jouw verhaal doet me erg denken aan wat ik wel eens heb meegemaakt als ik ziek was. Meerdere keren heb ik dan het gevoel gehad dat er iemand aan mijn bed stond. Zelfs een keer een hand op mijn voorhoofd gevoeld, zo echt dat ik dacht dat dat mijn moeder was, maar toen ik opkeek was er niemand...
Het voelde nooit eng, in tegendeel, juist heel warm, zachtaardig en veilig. Grappig was wel dat ik dan ervoor vrij hoge koorts had die na de 'visite' was gezakt...

@jameyskatje: Zeker interessante informatie!

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 22:35

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 05-03-24 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 23:47

Vroeger heb ik er ingelooft.. of ik liet mijzelf er in geloven. Dat denk ik eerder. In groep zeven ging ik met een goeie vriendin 'geesten spotten'. Ik kan me er vrij weinig van herinneren, maar ik weet wel dat ik die dagen mezelf zo bang heb gemaakt dat ik er sindsdien niet meer in geloof. Ik denk zelf dat geesten iets als een verzinsel van de mens is. Want ik maakte mij toen ook wijs dat er steeds wat was. Ik zag dingen, waarvan ik niet zeker ben wat het was. Maar ik denk dat ik die dingen zag, doordat ik mezelf dat helemaal in mijn hoofd praatte.
Ik zal er pas weer in gaan geloven tot ik het weer meemaak. Als dat ooit zou gebeuren.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 11:47

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 05-03-24 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 18:17

Nou ik heb beloofd hier nog te reageren. K heb eindelijk even tijd.
Moet zeggen dat dit niet mijn favo onderwerp is hoor :S

Ik zag vanaf jongs af aan al 'dingen'. Meestal waren dit zwarte schimmen maar soms ook 'mensen'.
Ik heb me hier op den duur heel erg voor kunnen afsluiten, waardoor het een stuk minder is geworden, maar sinds ik bij me vriend woon is het eigenlijk alleen maar weer erger geworden; van schimmen, tot zuchtjes wind als alles dicht is, tot lampen door het hele huis die knipperen en minstens 3 lampen in de week die spontaan uit elkaar barsten :s

Zweverig ben ik niet, maar toen ik op werkvakantie was in Suriname, heb ik me daar ceremonieel laten wassen door een indiaan, vanaf toen is het heel lang rustig gebleven vreemd genoeg. Ook heb ik tips meegekregen om me huis te reinigen met salie, en ik moet zeggen de laatste tijd is het een stuk rustiger in huis, de lampen zijn nog steeds niet goed, terwijl ik al door 3 electriciens alles heb laten doormeten, schimmen zie ik ook nog wel eens maar niet zo erg als vroeger.

Mijn vriend is een heel ander verhaal, hij heeft soms ook dat hij schimmen ziet, hoort soms een man zijn naam roepen en het engste van alles is dit;
Als we liggen te slapen, begint hij soms zomaar uit het niets heel hard te schreeuwen en te zweten. Ik moet hem dan echt in zijn gezicht slaan om hem wakker te krijgen, zodat hij ophoud met schreeuwen. Doodeng! of hij begint in zijn slaap ineens een hele rare taal uit te slaan. vraag me niet wat voor taal het is, ik begrijp er niks van, en ik heb het een keer kunnen opnemen,, toen ik hem dat liet horen verstond hij het zelf ook niet.
Als ik hem dan vraag waarom hij zo schreeuwt en doet, zegt hij dat hij droomde dat hij geesten uit het huis aan het jagen was, en dat hij ons zelf op bed zag liggen..... Zoooooo raar!
Dit schreeuwen heeft hij ook een keer gedaan toen we met een stuk of 8 vrienden TV aan het kijken waren, en hij was op me schoot in slaap gedommeld, ik heb nog nooit zulke bange mensen gezien Tong uitsteken

Over een maandje gaan we verhuizen, en we hebben besloten dat we dit huis eerst helemaal laten reinigen voordat we erin gaan, en ik hoop echt van harte dat het daar een stuk rustiger zal zijn.......

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 19:37

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 05-03-24 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Annekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 20:10

Ik heb het topic aardig doorgelezen, verbazing wekkend wat sommige van jullie meemaken.. Ik weet niet wat ik moet geloven.. ik heb er nog nooit mee stilgestaan en ook nog nooit iets meegemaakt. maar eerlijk gezecht ben ik er bang voor.. Al zou ik iemand anders zien zitten ergens zou ik wat aan mijn hart krijgen denk ik..

Wel geloof ik in God..

Zijn er hier meer die er bang voor zijn?

trouwends ben ik wel vaag hoor, ik weet niet of ik moet geloven dat ze bestaan maar tegelijkertijd ben ik er bang voor..

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 20:15

ik ben er niet bang voor ik vind het juist heel mooi dat we zo toch nog een beetje contact kunnen hebben met overleden.
en als je je eigen er niet voor open stelt zullen ze zich ook niet zo snel laten zien,horen heb ik mij laten vertellen en daar ben ik het ook wel mee eens

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 21:25

Ik geloof er niet in, heb ook nog nooit iets meegemaakt.
Wel eng (of bijzonder, het is maar hoe je het bekijkt uiteraard) wat sommigen hier meemaken...

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:46

laatst heeft een vrouw met rambo een gesprekje gevoerd. ( ze heeft een eigen praktijk en praat met dieren)
verbazend dat rambo op precies dezelfde toon tegen haar spreekt en precies dezelfde dingen zegt.
toch een bevestiging voor mij dat ik het wél goed hoor.

als ik hem vraag wat er met zijn been aan de hand is zegt hij:
'pfft, das niks, gaat wel weer over. laten we rijden.'

tegen haar precies hetzelfde: ' pfff is niks, ik kan rijden en dat weet jij ook.'

verder moest hij natuurlijk weer laten weten hoe stoer hij wel niet is en dat hij zelf welweet wat goed voor hem is en zijn wil bij tijd en wijlen wet is Haha!

grappig Lachen

Debbyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:04

wat voor dier is dat dna?? en hoor je die stem laat maar zeggen gewoon noramaal??? zoals ieder ander?

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 16:33

een paard Haha!

je hoort het in je hoofd. ik hoor geen andere stem, maar wel heel duidelijk verschil in woordkeuze, intonatie etc.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 16:34

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 05-03-24 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 10:55

merel_gomez schreef:
k weet niet of er een god bestaat, vind het erg moeilijk omdat te zeggen.

Verward