roken??zonde?lekker?vervelend??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

roken??

doodzonde
321 (39%)
waarom??
165 (20%)
ik rook..
191 (23%)
heb gerookt
61 (7%)
geprobeerd
31 (3%)
word mij verboden
19 (2%)
iets anders??laat het mij weten
21 (2%)

Totaal aantal stemmen: 809

Anoniem

Re: roken??zonde?lekker?vervelend??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 18:53

Sim0ne schreef:
Nee ik ben geen arts (ken er wel een paar overigens).

Dat wat daar tussen haakjes staat is zo typisch argument afzwakkend....Is net zoiets als ik nu
ga zeggen dat ik ook genoeg artsen ken die niet zonder werk verlegen liggen, slaat gewoon ergens op.

SimOne schreef:
En dat hoef je ook niet te zijn denk ik, om te weten dat een beetje gezond persoon uberhaupt nooit in een ziekenhuis komt (behalve op bezoek).

Nou dan kunnen ze dus volgens jou wel de deuren sluiten wake up girl, het is niet aan jou om et bepalen wanneer iemand naar een ziekenhuis gaat Knipoog

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 19:18

Nou ik heb vanaf vanmiddag kwart over 3 tot nu toe bijna 2 sigaretten gerookt!Normaal heb ik dan al zeker 10 sigaretten op.Derma houd je het ook nog vol?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 19:25

gohya schreef:
Nou ik heb vanaf vanmiddag kwart over 3 tot nu toe bijna 2 sigaretten gerookt!Normaal heb ik dan al zeker 10 sigaretten op.Derma houd je het ook nog vol?

proficiat Go jij! Go jij!

Derma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 19:25

Ik heb nog niet weer gerookt! Maar wel heel fanatiek gesport! goed he!
* heeft stiekem wel heel veel zin in een peuk*

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 19:27

Ik ''heb'' gerookt, ben gestopt omdat ik het gewoon echt niet meer lekker vond. Smerig eigenlijk, dan wou ik nog wel een sigaretje maar dan zodra ik die dan opstak, ieuww en weggooien dan maar.
Alleen met alcohol op een zaterdagavond ofzo dan wil ik nog wel een sigaretje, waarom? geen idee!
Zijn er mensen hier aan het stoppen/minderen? Waarom doen jullie dat? Omdat je het ongezond vindt of niet meer lekker?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 19:27

Derma schreef:

nou, onlangs hadden ze het over dat je als je elke dag een ritme van sport in je dag steekt, je makkelijker kan afkicken, omdat de natuurlijke hormonen en het vaste ritme, de zin in iets anders verminderd

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 19:29

Derma schreef:

Wat ja? Dat had ik dus echt niet, als ik had gesport dan voelde ik me ''gezond'' en wou ik echt geen sigaret. Niet doen hé Knipoog

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 19:30

Wou trouwens wel nog even 1 ding zeggen..

Iedereen altijd met zijn l.l smoesjes van Dood gaan we toch wel..
word daar zo strond ziek van!
de kans dat je eerder dood gaat dan gemiddeld die is groter!!
en ja dood ga je toch wel.. maar mijn vader was zijn vader op zijn 16 al kwijd aan iets met zijn longe..

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 19:34

Ik vind roken doodzonde ja.. maar met uitgaan neem ik er nog wel eens een als het me aangeboden wordt..

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 19:37

Derma schreef:

Goedzo! Haha! Nu wel volhouden! Lachen

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 20:23

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 20:44

Roken : daar zeg ik neen tegen.
Het is idd gewoon doodzonde. Ten eerste van de gezondheid van anderen, ten 2e van de gezondheid van jezelf, ten 3e van je geld en ten 4e lijdt ook de maatschappij eronder (ziekenhuiskosten om maar wat te noemen). Wat ben je nu met sigaretten? Als je graag kanker krijgt (want die kans is enorm groot: long-, keel-, ...) en vroeg wilt sterven dan ben je als roker goed bezig Ja. Verpest er je eigen leven mee: mij goed, doe wat je niet laten kunt! Maar iemands anders leven er ook aan doen lijden vind ik te ver gaan. Er zijn zeker niet-rokers (of ongewild passieve) die longkanker oid door sigaretten krijgen.

Diegenen die roken om mee te doen of stoer willen zijn: zielig! Wees gewoon jezelf alsjeblieft, als ze je er niet bij willen omdat je niet rookt dan zijn ze je niet waard zo simpel is dat. Diegenen die roken door erge problemen dat kan ik dan nog een klein beetje begrijpen. Maar dan nog: sigaretten lossen je probleem niet op, integendeel. Ze zijn meer last dan hulp! Diegenen die roken omdat hun ouders roken vind ik dan weer wat anders. Zeker als ze in huis roken, op de duur raak je zelf toch ook verslaafd aan die geur? Chapeau voor de lieve, goede, bezorgde ouders die hun kinderen dat aandoen. Roken ze buitenhuis vind ik dan weer dat je er toch aan moet kunnen weerstaan. Natuurlijk begrijp ik wel dat het een extra 'aanzet' is om zelf te gaan roken. Maar je zou eigenlijk moeten denken 'net omdat zij er niet kunnen afblijven ga ik extra hard mijn best doen om er af te blijven'.

Voor al die aan het stoppen/gestopt zijn: proficiat! Ze stoppen er tegenwoordig zoveel nicotine in, dat het haast onmogelijk lijkt om er vanaf te komen. Goed dat jullie inzien dat je totaal verkeerd bezig was!

Ik vind het een absolute vooruitgang dat er hier (in België) sinds een tijdje niet meer mag gerookt worden in restaurants, de meeste openbare plaatsen en op het werk. Zo worden niet rokers tenminste niet mee in hun miserie getrokken.

Noem mij flauw, on-cool, rokersracist of weet ik veel wat. Het kan me echt niet schelen en mijn mening zal daardoor niet veranderen. Ik ben absoluut tegen sigaretten en dat houd ik zo Lachen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 22:34

fiekhe schreef:
leven mee: mij goed, doe wat je niet laten kunt!

idd laat die mensen dan ook! jij jouw mening wij de onze Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 22:55

fiekhe schreef:
Ten eerste van de gezondheid van anderen, ten 2e van de gezondheid van jezelf, ten 3e van je geld en ten 4e lijdt ook de maatschappij eronder (ziekenhuiskosten

O heb je even....Die ziektenkosten zijn niet alleen hoog omdat er mensen zijn die roken hoor, de laatste jaren zijn er minder mensen gaan roken, dus die vlieger gaat al niet op.
Maar die premie wordt ook opgekrikt omdat jij een patatje wil eten, of een drankje wil drinken,
of omdat jij mss een chronische ziekte ontwikkeld waar een ander niets aan kan doen...
Of wat dacht je van die risicovolle sporten die mensen allemaal zonodig willen uitoefenen?
Dus please....draaf niet door, die premie is hoog door alles bijelkaar.

fiekhe schreef:
Zeker als ze in huis roken, op de duur raak je zelf toch ook verslaafd aan die geur?

Heb jij zelf wel eens gerookt? Ik vind namelijk sommige opmerkingen van jou zo onlogisch klinken Lachen

*Edit taalfouten verwijderd.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-11-07 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 23:09

Chiqa schreef:
O heb je even....Die ziektenkosten zijn niet alleen hoog omdat er mensen zijn die roken hoor, de laatste jaren zijn er minder mensen gaan roken, dus die vleiger gaat al niet op.
Maar die premie wordt ook opgekrikt omdat jij een papatje wil eten, of een drankje wil drinken,
of omdat jij mss een chronische ziekte ontwikkeld waar een ander niets aan kan doen...
Of wat dacht je van die risicovolle sporten die mensen allemaal zonodig willen uitoefenen?
Dus please....draaf niet door, die premie is hoog door alles bijelkaar.

helemaal mee eens! lekker hoor al die mensen met overgewicht en "vette" klachten...
ook die helpen die premie's mee omhoog...
enne vlak al die internetverslaafden niet uit Tong uitsteken Clown
muisarm/handjes

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 23:18

fiekhe schreef:
op de duur raak je zelf toch ook verslaafd aan die geur?

Eigenlijk kreeg ik toen ik nog niet rookte alleen maar hoofdpijn van de geur. Clown

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 10:38

Ben van de 40 sigaretten per dag naar 8 sigaretten per dag gegaan!En het gaat nog goed ook.Nog effe en ik rook nix meer!Ik moet nu wel meer hoesten,begrijp niet hoe dat kan?

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 10:44

Pff ik heb nu 5 jaar gerookt en ben gisterenavond gestopt .
En Is niet echt makelijk maar ik ga mijn best doen er netjes vanaf te blijven .
Bloos

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 11:24

gohya schreef:
Ben van de 40 sigaretten per dag naar 8 sigaretten per dag gegaan!En het gaat nog goed ook.Nog effe en ik rook nix meer!Ik moet nu wel meer hoesten,begrijp niet hoe dat kan?

WOW 40? Dat zijn er echt heel erg veel zeg Ik denk dat jij je straks heel erg veel beter gaat voelen hoor Ja
Dat hoesten ja.... misschien net ook even de tijd van het jaar en heeft het nu niet heel erg veel te maken met het roken. Maar goed dat moet natuurlijk niet een reden zijn om weer meer te gaan roken.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 11:26

gohya schreef:

Goedzo !!! Haha!
je kan het een beetje vergelijken met rokers op diet haha

O: 1 sigaret
T: 1 sigaret
L: 1 sigaret
T: 1 Sigaret
A: 1 sigaret

echt heel goed !! *ben trots * Knipoog Haha!

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 13:47

gohya schreef:

Dat je nu aan het hoesten bent, heeft te maken dat de trilhaartjes in de luchtpijp (die normaal stof ed eruit werken) niet/minder aan elkaar "geasfalteerd" zitten en weer meer kunnen/gaan trillen. Dit is ook de reden dat rokers 's ochtends last hebben van een "rokershoest".

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 13:52

Ik rook zelf, nu ongeveer 1,5 jaar.
Als ik een dag of paar dagen niet rook is het ook niet erg, ik kan makkelijk zonder.eginnen Clown
En nee dat zeg ik niet omdat ik niet verslaafd wil klinken, het is zo! Vork

Ooit ga ik er mee stoppen, maar ik vind dat je wel 100% zeker moet willen stoppen, anders krijg je van die dingen als 10x zeggen ik stop,. en dan toch weer beginnen Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 15:02

Cathelijne schreef:
Dit is ook de reden dat rokers 's ochtends last hebben van een "rokershoest".

Niet alle rokers hebben daar last van hoor... Knipoog

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 15:56

fiehke: Ben het helemaal met je eens!

Mijn moeder heeft vanaf haar 16e tot haar 45e gerookt en is nu een jaar gestopt! Dus voor de mensen die al jaaaaaren roken en niet kunnen stoppen, er is hoop! Stoppen kan altijd als je maar echt wíl en doorzet. Lachen

joss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 16:07

Ik ben nu 9 jaar gestopt met roken . We rookten allemaal thuis .
Toen ik van de eerste zwanger werd heb ik meteen de sigaretten weg gegooid .
Ik zou niet willen dat mijn kinderen ziek zouden kunnen worden van mijn gerook.
Het is de beste beslissing die ik ooit gemaakt heb .
Nu ik zelf niet meer rook merk ik pas hoe smerig het is . Je ruikt van een afstand al of iemand rookt .