Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
flyinglady schreef:Wie zeg dat ik gedrag als bijten pik, waar schrijf ik dat ?
![]()
Ik ga alleen niet terugbijten, of tikken uitdelen, vind dat je dan wel een héél verkeerd signaal afgeeft aan je kindje
en zoals ik al eerder schreef aan andere broertjes of zusjes.
En ja, ik heb kinderen, en nee, het zijn geen etterbakkies, zijn gezonde vrolijke spontane beleefde kinderen.
Onze jongste had er een paar maandjes geleden ook een houtje van om plotseling zijn tandjes in je schouder te zetten.
Nou dat hoeft ie maar 2 x te doen en dan ben je wel alert hoor,
ik vind het net zomin prettig een paar tanden in mijn schouder te hebben![]()
Zorgde daarna alleen dat ik 'm voor was,
door al te reageren voordat zijn tandjes erin stonden.
Dan hield ik 'm van me af en zei héél duidelijk NEE, dat mag niet.
Hoefde geen tik aan te pas komen,
gewoon alert zijn, consequent Nee zeggen.
Maar ik geloof dat een hoop ouders wel willen dat het kindje hun begrijpt,
alleen ouders nemen vaak de moeite niet om hun kindje te begrijpen.
Mijn dochter heeft een vriendinnetje waarvan de moeder aan de hele wereld
bekend maakt hoe lastige dochter ze wel niet heeft.
Volgens moeder was ze als baby al geen leuk kind.
Wat ik zie is een normaal meisje wat van paps en mams totaal geen aandacht krijgt.
Ik heb medelijden met dit meisje, ze heeft totaal geen band met haar moeder en
snakt gewoon naar aandacht.
By the way ik heb 4 kinderen ......![]()
en daar ga ik nu even wat gezelligs mee doen, dus
faye schreef:Het is trouwens ook bewezen dat ouders met een lager opleidingsniveau vaker gebruik maken van de "corrigerende tik".
En dat is ook wel logisch.
Llover schreef:Oke ik heb ook een leuk voorbeeld: ik bracht mijn zoontje net naar de peuterspeelzaal, 1 kindje kwam met zijn fietsje en hij kreeg hem niet over de drempel en zei: g*dverd*mme! Nou best schokkend toch? hij is 3.5. Wat zouden jullie doen, gaan praten met dat jongentje als moeder zijnde? of apart nemen? of een tik geven? de laatste niet waarschijnlijkmaar ik ben benieuwd wat? want ikzelf dacht ook echt van: hmmm moeilijke case.
Elysha schreef:faye schreef:Het is trouwens ook bewezen dat ouders met een lager opleidingsniveau vaker gebruik maken van de "corrigerende tik".
Kijk eens in mijn profiel, schattebout?
Miryamk schreef:Misschien dat kinderen van hoger opgeleide mensen vaker op de opvang zitten?
En dus minder thuis zijn?
Elysha schreef:faye schreef:Het is trouwens ook bewezen dat ouders met een lager opleidingsniveau vaker gebruik maken van de "corrigerende tik".
Kijk eens in mijn profiel, schattebout?
Nadya schreef:Miryamk schreef:Misschien dat kinderen van hoger opgeleide mensen vaker op de opvang zitten?
Ach, ik heb een prima opleiding en carriere gehad en ben nu ook thuis voor mijn kleine, hoor....![]()
En ik sla haar toch echt niet.
Miryamk schreef:Misschien dat kinderen van hoger opgeleide mensen vaker op de opvang zitten?