jonge moeder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lies

Re: jonge moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 16:25

Als dat elke dag gebeurt zie ik dat ook niet zo zitten en dat heeft ook niet zoveel meer te maken met het hebben van een kind. Maar een paar daagjes overblijven en naar de naschoolse opvang is toch niet zo'n ramp? Als ik niet anders kon had ik het ook gedaan. En wees nou eerlijk; het is tegenwoordig wel erg lastig rondkomen van 1 inkomen, dus het is niet altijd een keuze om te blijven werken.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 16:32

jup daar heb je gelijk in. Sommige hebben gewoon geen keuze.
Naschoolse opvang is ook geen probleem. maar het draaft door.
Ik zie in mijn omgeving * MIJN zus * mijn kennis.
Brengen de kids naar de opvang. en gaan vervolgens terug hun bed in !! Boos!
of dagje shoppen.
op hun enige vrije dag in de week. waar heb je dan een kind voor? bedoel een weekend kind?

Tegenworodig bestaan er creches die snachts OOK open zijn:\ waar je 24.7 je kind kwijt kan.

Kijk ik moet zeggen edat ik geen ervaring heb. want heb me er nooit in verdiept. mischien dat ik de verkeerde verhalen hoor.. maar mijn ding is het zeker niet

Overblijven doen mijn kids ook wel op school af en toe

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 17:27

Mijn zus heeft een au-pair in huis nu, zodat de kinderen nu thuis kunnen blijven ipv elke keer weer naar de creche waar ze vaak ziek van thuis kwamen (astmatische kids). die au-pair is een groot succes!

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 18:06

Cayusejuhh schreef:
jup daar heb je gelijk in. Sommige hebben gewoon geen keuze.
Naschoolse opvang is ook geen probleem. maar het draaft door.
Ik zie in mijn omgeving * MIJN zus * mijn kennis.
Brengen de kids naar de opvang. en gaan vervolgens terug hun bed in !! Boos!
of dagje shoppen.
op hun enige vrije dag in de week. waar heb je dan een kind voor? bedoel een weekend kind?

Tegenworodig bestaan er creches die snachts OOK open zijn:\ waar je 24.7 je kind kwijt kan.

Het lijkt mij een goede zaak dat er creches zijn die ook in de nacht open zijn. Wat te denken van ouders die nachtdiensten moeten draaien?? (zorgsector, politie, justitie etc). Of ouders die in ploegendienst werken en dus diep in de nacht of vroeg in de ochtend moeten werken? Of ouders die onregelmatig of oproepbasis moeten werken. Je kunt niet altijd verwachten dat je omgeving dan inspringt of dat het werk van je partner (als je die hebt) aansluit.

Misschien moet je je er eens wat meer in verdiepen. Ouders doen kinderen niet alleen uit gemaktzucht naar een opvang. Er zijn ouders die niet anders kunnen en wel moeten werken. Er zijn er ook genoeg die graag willen blijven werken (in deeltijd).

Het is niet voor niets dat in bijna alle politieke partijen de kinderopvang gratis wil hebben of voor maximaal 3 dagen gratis.

En er zullen ook ouders zijn die af en toe een dagje voor zichzelf inplannen en het kind naar de opvang doen. Is dat verkeerd?? Wie zijn wij om daar over te oordelen! Denk dat iedere ouder dat zelf moet bepalen. Je kunt aan de buitenkant niet zien waarom iemand soms een dagje voor zichzelf nodig heeft. Kinderen gaan heus niet dood aan een paar dagen opvang per week. Denk dat er tegenwoordig nog maar weinig kinderen zijn met een moeder die altijd thuis is (denk aan oma's, buurvrouw, de oppas etc).

vanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 18:22

flowerxxx schreef:
Het lijkt mij een goede zaak dat er creches zijn die ook in de nacht open zijnWat te denken van ouders die nachtdiensten moeten draaien?? (zorgsector, politie, justitie etc). Of ouders die in ploegendienst werken en dus diep in de nacht of vroeg in de ochtend moeten werken? Of ouders die onregelmatig of oproepbasis moeten werken. Je kunt niet altijd. verwachten dat je omgeving dan inspringt of dat het werk van je partner (als je die hebt) aansluit.

Misschien moet je je er eens wat meer in verdiepen. Ouders doen kinderen niet alleen uit gemaktzucht naar een opvang. Er zijn ouders die niet anders kunnen en wel moeten werken. Er zijn er ook genoeg die graag willen blijven werken (in deeltijd).

Het is niet voor niets dat in bijna alle politieke partijen de kinderopvang gratis wil hebben of voor maximaal 3 dagen gratis.

En er zullen ook ouders zijn die af en toe een dagje voor zichzelf inplannen en het kind naar de opvang doen. Is dat verkeerd?? Wie zijn wij om daar over te oordelen! Denk dat iedere ouder dat zelf moet bepalen. Je kunt aan de buitenkant niet zien waarom iemand soms een dagje voor zichzelf nodig heeft. Kinderen gaan heus niet dood aan een paar dagen opvang per week. Denk dat er tegenwoordig nog maar weinig kinderen zijn met een moeder die altijd thuis is (denk aan oma's, buurvrouw, de oppas etc).

je lijkt jezelf wel tegen te spreken: eerst was het net het probleem van jonge moeders, dat ze geen werk kunnen vinden, of niet kunnen kiezen, maar lijk je zelf te zeggen dat die 'oudere' ouders dat ook niet kunnen! waar ik het helemaal niet mee eens ben trouwens!:
als je met zijn 2-en bent, ga je toch niet allebei tegelijk nachtdiensten draaien met een baby (of kind), (of meerdere?)
en als je er alleen voor staat, vind ik het nog heel raar, want wie zorgt er dan overdag ook voor je kind, als jij moet slapen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 18:42

Pascal schreef:
het enige waar ik me aan erger is dat er meteen van alles owrd gezegt, zonder het ooit zelf meegemaakt te hebben of wat dan ook.

Ik heb het al eens eerder geschreven maar mijn eigen moeder was tienermoeder. Mijn oma was tienermoeder. Beiden kijken ze er achteraf heel anders tegenaan dan destijds. Destijds waren ze apetrots dat ze alles al zo goed voor elkaar hadden in vergelijking met leeftijdsgenoten, die ze toen nogal kinderlijk vonden. Vele jaren later begrepen ze dat een mens tijd nodig heeft om mentaal volwassen te worden.

Mij is geleerd dat je jeugd een periode in je leven is waarin je zonder zorgen kan genieten van het leven. Met een kind kan dat niet omdat je niet enkel meer de verantwoordelijkheid voor jezelf draagt, maar des te meer voor je kind. Natuurlijk krijg je daar een hoop voor terug. Maar als je jong bent is die taak vreselijk zwaar omdat je nog volop bezig bent met je eigen mentale ontwikkeling [zelfbeeld, idenditeit]

Dat zijn de dingen die ik heb meegekregen in mijn opvoeding van mijn oma en van mijn moeder. En ik weet bijna wel zeker dat de tienermoeders van nu er over een jaar of 20 heel anders tegenaan kijken. Niet dat ze spijt zullen hebben van hun keuze maar ik denk dat ze dan een eerlijker en realistischer beeld kunnen schetsen van hoe zwaar het leven is als tienermoeder met een kind.

Pascal schreef:
ik ben liever een tienermoeder dan een bijstand moeder van weet ik veel hoe oud, waarvan haar kinderen dr niet meer willen zien omdat ze altijd bezopen op de bank ligt.
nou dan toch echt liever een tienermoeder die om haar kinderen geeft, misschien geen miljonair is en dus niet altijd alles zou kunnen. dan je kinderen verwaarlozen

Een aantal pg terug las ik al zo iets als: liever dat mijn belasting centen naar een tienermoeder gaan dan naar een luis MArokkaan.
Jammer dat er zulke dingen aangehaald worden en daarmee de dicussie in het belachelijke wordt getrokken. Hier gaat het duidelijk NIET om.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-09-06 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 18:43

Zoals al eerder gezegd is; soms heb je geen keuze. De ideale banen die te combineren zijn met kinderen liggen niet voor het oprapen (ik heb er wel 1 Haha! ), en zomaar stoppen met werken is ook niet echt een optie voor veel mensen. Als je 1 loon verliest en je krijgt er een kind bij, kan je er donder op zeggen dat je in de problemen komt (tenzij je man David Beckham ofzo heet, maar dan heb je weer andere problemen).

Edit; was een reactie op Vanity

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 18:47

vanity schreef:
en als je er alleen voor staat, vind ik het nog heel raar, want wie zorgt er dan overdag ook voor je kind, als jij moet slapen?

Ik meen dat wanneer je jongste kind schoolgaand is je als alleenstaande ouder ook zelf in je eigen onderhoud moet voorzien. Terugvallen op een bijstandsuitkering is afhankelijk van deleeftijd van je jongste kind. Ook alleenstaande moeders moeten werken voor hun geld en ik vind dat een goede ontwikkeling.

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 18:57

Mijn ouders kregen me zus en mij ook jong!
me zus toen ze 24 waren en ik toen ze 27 waren.

Ik ben inmiddels zelf 20 (en mijn zus natuurlijk 23) en ik vind het heerlijk dat mijn ouders nog jong waren.
Ik heb er natuurlijk nooit last van gehad! ik vond het altijd meer een voordeel!
Ze zijn niet saai en uitgeblust.
Zeker in de pubertijd vond ik het fijn. Normaal schaam je je dan voor je ouders, maar ik was er juist trots op.
Mijn vader bijvoorbeeld is nu nog steeds niet grijs en kaal.

Het zusje van mijn moeder daarintegen was al best oud dat ze haar eerste kindje kreeg (39) en je merkt gewoon een groot verschil in de opvoeding en het consequent zijn.
Ze geven veel sneller op en hebben de energie niet echt op veel met de kinderen te doen.
Bovendien had haar jongste kind (net 1 jaar) mijn kind kunnen zijn en de oudste van 4 die van me zus.

Ik heb besloten om ook jong aan kinderen te beginnen.

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 21:55

Kreeg mijn oudste zoon toen ik 25 was daarna 1 op 27e en de jongste op mijn 29e.

Op zich vind ik dat niet extreem jong, onder jonge moeders denk ik toch meer aan leeftijden onder de 20.

Ben opzich blij dat ik ze op die leeftijden heb gehad, ben nu 46 jaar en mijn kinderen zijn nu redelijk zelfstandig. en ik ben dus ook nog relatief jong.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 23:15

Jippie schreef:

Een aantal pg terug las ik al zo iets als: liever dat mijn belasting centen naar een tienermoeder gaan dan naar een luis MArokkaan.
Jammer dat er zulke dingen aangehaald worden en daarmee de dicussie in het belachelijke wordt getrokken. Hier gaat het duidelijk NIET om.

waarom wordt een discussie in belachelijke heid getrokken?

het was mijn zin idd die jij quote * ik schreef LUIE marokaan geen LUIS marokaan Knipoog *

Over belasting centen die jij eerder aan haalde. Hoe veel moslimmers trekken geen uitkering en hebben ondertussen overal handeltjess in?? en rijden in dikke vette auto's?

DAAR mee wil ik zeggen. Ben ik blij dat mijn belasting centen gaan naar Vrouwen die kinderen hebben. Die proberen beschaafde mensen er van te maken!

Je heb geen reet in te brengen waar ons belasting centen heen gaan. Als je daar over na moet denken.. dan wordt je gewoon diep triest. EN daarbij moet je niet stil staan.
Want als jou wat overkomt. ben jij ook blij dat je terug kan vallen op een uitkering. OF iets dergelijks Knipoog

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 15:30

Weet je wat ik nou appart vindt??
Dat er hier door een aantal mensen gezegt wordt dat wij niet kunnen kijken in de situatie van ouders met kids op de creche...waarom kunnen deze zelfde mensen dan wel oordelen over de situatie van jonge moeders?
Beetje dom vind je niet.
Er wordt nu van jewelste opgenomen voor mensen die hun kids naar de opvang 'proppen' , maar een jonge moeder die er voor haar kind is,is nog steeds slecht.

Bovendien Jippie...omdat jou oma en moeder tienermoeder waren en het hen niet beviel,zijn alle tienermoeders hetzelfde?
Omdat zij achteraf inzagen dat het zo geweldig niet was?
Dus die 2 mensen in nederland bepalen het lot van de rest van alle jonge moeders,want zij waren achteraf erop terug gekomen,DUS doet de rest dat ook Verward

En ik geef inderdaad liever mijn belastingscentjes aan tienermoeders,die er wat van proberen te maken,die een opleiding kunnen volgen en later succesvol aan het werk kunnen.
Liever dat dan mijn geld dat naar iemand gaat die niet wil werken,en in een volledig gemeubileert huis terecht komt met een auto onder de kont.
(Dit hoeven btw niet per sé allochtonen te zijn,ik heb verder niets tegen buitenlanders..)

Dan nog vindt ik het schandalig dat dit überhaupt aangehaald is...
Er zijn kennelijk mensen die te vrekkig zijn anderen te willen helpen.
Ze laten een tienermoeder liever barsten met hun kind,en houden zo 3 euro per maand in eigen zak.
Als je geen belasting wil betalen,ga dan in polen wonen ofzo.
En ,wat als je zélf van de trap valt en niet meer kan werken?
Moet de rest van nederland dan maar zeggen:ik betaal daar niet voor..?
Nee beetje vreemd.Uiteraard zijn er mensen die misbruik maken van een uitkering,en zo lui achterover gaan zitten.Maar ik blijf erbij dat de mensen die een uitkering krijgen,hartstikke blij zijn dat het bestaat,anders konden ze op een houtje bijten in de goot.

En ja,voor die mensen wil ik best ebtalen,want belasting betalen moeten we toch wel.
Ik ben blij dat 'mijn' belastingsgeld gebruikt wordt om anderen te helpen,waar zou het anders heengaan met nederland?

Maar nog steeds...: laat alle tienermoeders lekker blij zijn met hun kind(eren)...en stamp ze niet de grond in omdat jij denkt dat je het beter weet. (En dit is in het algemeen bedoelt,niet voor 1 persoon)

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 15:41

Turbotinker ik ben het helemaal met je eens!!!

Meikevdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 16:54

Mijn moeder was 19 toen ze mijn broer kreeg en 20 toen ze mij kreeg, dus ja aardig jong Lachen

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 14:56

Pascal schreef:
ik ben liever een tienermoeder dan een bijstand moeder van weet ik veel hoe oud, waarvan haar kinderen dr niet meer willen zien omdat ze altijd bezopen op de bank ligt.
nou dan toch echt liever een tienermoeder die om haar kinderen geeft, misschien geen miljonair is en dus niet altijd alles zou kunnen. dan je kinderen verwaarlozen

[/quote]

Ik heb het hier niet over een luie marrokaan, maar over een slechte oudere moeder... dat die ook voorkomen, en dat heniet alleen tienermoeders zijn.
En idd morokkanen en andere buitanlanders kunnen ook werken voor hun eigen vette auto's daar ben ik het helemaal mee eens..
om het even te vergelijken, zo zijn er ook vooroordelen over bitenlanders terwijl er oko goede tussen zitten.
en het leven kan ook zwaar zijn met een kind ookal ben je ouder...
niet iedereen meer in nederland kan zijn geld overal aan uitgeven, dat heeft met jong zijn niets te maken.
en voor iedreen is een kind opvoeden zwaar, ik weet zeker dat van die carrierevrouwen er spijt van hebben dat ze een kind hebben!!!!
maar goed ik weet nu al dat wij het toch niet eens worden.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 15:05

Ach, jij hebt je ook wel eens in minder genuanceerde bewoordingen over Marokkanen en Turken geuit..

Het wil er kennelijk maar niet in dat het gewoon logisch is dat het voor jongere moeders veel moeilijker is om een kind op te voeden door o.a. gebrek aan levenservaring. En natuurlijk zijn er moeders van 35 die er net zoveel moeite mee hebben en natuurlijk zijn er moeders van 17 die fluitend hun ding doen, maar over het algemeen is het moeilijker voor tieners omdat ze er gewoon nog niet klaar voor zijn, geestelijk.

Ik begrijp niet waarom de jongere moeders zich zo aangevallen voelen. Als alles bij jullie goed gaat, voel je dan juist gevleid, want zo eenvoudig is het allemaal niet, dus petje af dat je het allemaal redt.

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 15:09

Jippie schreef:
Hier een lijstje met NETTO! minimum jeugdlonen. Zie daar maar eens van rond te komen, laat staan met een kind.

Leeftijd
per maand
per week

23 jaar en ouder
1086
250

22 jaar
937
216

21 jaar
813
188

20 jaar
704
162

19 jaar
615
142

18 jaar
546
126

17 jaar
497
115

16 jaar
439
101

15 jaar
382
88

Ddees; ik vind het in de eerste plaats helemaal niet nodig om ongewenst zwanger te raken. Er zijn genoeg maatregelen die je kunt nemen tegenwoordig. Abortus is een optie en geen schande, een ongewenst kind ter wereld laten komen is wel een schande.

Ik vind dat hier de zaken veel te rooskleurig worden afgeschilderd en het valt me op dat de jongste Bokkers in dit topic graag mee gaan in die positieve verhalen.

Hallo ik vind dit nergens op slaan.
Ik kom net van school heb een mbo afgerond ben 19 maar verdien meer dan het miniloon van een 23 jarige!
Dus ga nou niet zeggen dat iedereen dit verdiend en er dus niet van kan rond komen..

beetje off-topic maar jij scheert iedereen en alles over een kam!

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 15:16

ik was 22 toen mijn oudste dochter werd geboren en 24 toen de tweede werd geboren
helemaal bewust voor gekozen Haha!
en ik voel me niet jong ik vergelijking met andere ouders er zijn zoveel jonge ouders
ik woonde op mij 17de samen en ging op mijn 21 ste trouwen
dus dan komen de kriebels voor kinderen al snel Knipoog
ik heb hier bewust voor gekozen en ben nooit raar aangekeken dat ik jong was
ik was al jaren met mijn hubby Haha!

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 15:29

AikePeer schreef:

Hallo ik vind dit nergens op slaan.
Ik kom net van school heb een mbo afgerond ben 19 maar verdien meer dan het miniloon van een 23 jarige!
Dus ga nou niet zeggen dat iedereen dit verdiend en er dus niet van kan rond komen..

beetje off-topic maar jij scheert iedereen en alles over een kam!

Lezen! Ze schrijft toch dat het MINIMUM lonen zijn. Dwz dat er genoeg zijn die niet meer dan dat verdienen. Ik vind het overigens best vreemd dat jij met een MBO opleiding en je 19 jaar meer dan 1086 euro netto verdient. Ik zeg niet dat je liegt hoor, maar ik vind het behoorlijk wat.

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 15:38

hahahha het is ook behoorlijk wat en waarom zou ik liegen?
Denk je dat ik me groter voor doe dan ik ben voor jullie? no way!

Maar idd er zijn dus mensen die veel meer verdienen dan minimum loon dus hoe kan zij dan zeggen dat een tienermoeder niet genoeg verdiend om een kind te onderhouden?
Als ik nu een kind zou krijgen kan ik het dus duidelijk WEL onderhouden!
Oordeel niet over mensen (tienermoeders) voordat je hun hele situatie kent!

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 15:48

Ik zei al dat ik niet denk dat je liegt. Ik hoor in mijn omgeving hele andere geluiden qua loon en dat komt niet in de buurt van jouw loon. Ik denk eigenlijk dat de meeste jeugdigen niet meer verdienen dan het minimum of net daarboven, maar ik kan het mis hebben.

Jouw geval vind ik trouwens anders. We hebben het over tienermoeders, die over het algemeen (daar heb je 'm weer Haha! ) geen opleiding hebben afgerond en dus ook echt niet meer dan het minimum verdienen. Jij hebt er wel een afgerond en bent ook 'al' 19. Ik vind dat een ander verhaal. Zoals ik ook al zei tegen Turbotinker; als je je zaakjes op orde hebt heb ik er niet zo veel tegen als je jong moeder wordt. Ik vind het hooguit een beetje zonde van je 'jeugd'.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 15:49

Waarom jonge moeders zich aangevallen voelen?!?!
Door dit zinnetje bijvoorbeeld:
Citaat:
Het wil er kennelijk maar niet in dat het gewoon logisch is dat het voor jongere moeders veel moeilijker is om een kind op te voeden door o.a. gebrek aan levenservaring.

Ik durf te wedden dat ik met mij 18 jaartjes meer levenservaring heb dan de meeste carriére vrouwen van 30!
En dat is echt niet omdat ik mezelf zo goed vind,nee hoor...
Dit is omdat ik al een héél verleden achter me heb liggen,ik zal niet in detail treden.Bovendien,door alles wat ik meegemaakt heb,heb ik maandelijks een bijéénkomst met mijn psychiater,
waarin hij in mijn rapport vermeldt:
'Verbaal en geestelijk loopt mevrouw enkele tientallen jaren voor.'
Dit doet verder niet ter zake voor mij,ik merk er weinig van.
Maar nogmaals,wie ben jij om te bepalen a. hoeveel levenservaring iemand nodig heeft om een kind op te voeden,en b. te bepalen hoe oud je daarvoor moet zijn...!

Nu komt vast het volgende: Maar jij bent dan een uitzondering blablabla bullshit.
Niemand kan voor iemand anders bepalen hoeveel levenservaring iemand heeft,wat iemand allemaal heeft meegemaakt en andere zaken,laten we dat dan ook vooral niet doen!

En waarom kan men niet inzien dat 'jullie' de enige zijn die jonge moeders zo zielig vinden omdat ze het kunnen,omdat ze niet genoeg levenservaring zouden hebben,en waarom denkt menig tenermoeder daar zelf niet zo over?

Als jij zegt 'ik voel me gelukkig' ...moet iedereen dan eens tegen jou zeggen: je doet het mooier voor dan het is?Wij kunnen dat toch niet voor jou bepalen?

En over het minimum loon:
Dat is dan ook écht het minimum....dwz: als je in een supermarkt gaat werken...
Maar het lijkt mij dat niet per sé alle tienermoeders tegen het minimumloon werken,ik in ieder geval niet.Sterker nog,ik verdien meer per uur dan mijn vriend,die twee opleidingen kraanmichinist heeft gevolgt en 22 jaar is.Alleen werk ik minder uren,dus hij brengt meer binnen.
En al werkte tienermoeder X tegen het minimumloon,dan vindt ik het nog knap dat ze eht zo probeert te redden dan met de pakken neer gaan zitten.Ten slotte was een tienermoeder met een uitkering óók al niet goed... Rolleyes

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 15:55

helemaal gelijk turbotinker!!!

qoute van lies: Ik vind het hooguit een beetje zonde van je 'jeugd'.

Ja inderdaad je geeft het zelf nu precies aan! JIJ vind het zonde waarom zou iemand anders het dan niet zonde mogen vinden?
Daar komt het steeds op neer, jullie "tegen" tienermoeders vinden dit en vinden dat maar de tienermoeders zelf mogen niet zeggen hoe ze het zelf ervaren want dan doen ze het rooskleuriger overkomen?!?!

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 15:57

Sjesus, als jullie zo aangevallen blijven reageren houd ik verder mijn klep wel dicht. Qua discussieren zijn sommigen iig duidelijk nog niet volwassen.
Als je moeite hebt met het geheel lezen en er alleen zinnetjes blijft uitplukken die je niet aan staan, kunnen we beter ophouden. Ik schrijf er duidelijk ( in dik gedrukt) bij dat ik het over het algemeen heb. Als iemand zich dan nog aangevallen voelt dan ligt dat toch echt bij jezelf.

Aike peer; Ja IK vind het zonde van je jeugd. Dit is toch een forum, of niet soms. Ik geef mijn mening, zo hoort dat.

Als laatste wil ik nog zeggen dat je er kennelijk overheen hebt gelezen dat ik zelf ook jong moeder was en ook helemaal niets tegen jonge moeders heb.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 16:00

Gelukkig vindt ik het zelf niet zonde van mijn jeugd,ik ben blij dat mijn jeugd al een tijd lang is afgesloten.

Er worden steeds nieuwe dingen aangehaald waarop een tienermoeder slecht is.
Is het niet omdat ze niet genoeg levenservaring hebben,dan is het wel om hun opleiding.Als het de opleiding niet is,is het de zelfstandigheid en volwassenheid,en vervolgens is het probleem je inkomen.

Ik pik er inderdaad zinnetjes uit die mij niet aanstaan en dat heeft niks te maken met volwassen discuseren Rolleyes
Ik pik die zinnetjes eruit om er mijn weerwoord op te geven.
Als jij zegt in het algemeen... ben ik het daar niet mee eens,dus mag ik daar rustig over 'zeuren'...Het was tenslotte een forum weetje nog?