Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayusejuhh schreef:jup daar heb je gelijk in. Sommige hebben gewoon geen keuze.
Naschoolse opvang is ook geen probleem. maar het draaft door.
Ik zie in mijn omgeving * MIJN zus * mijn kennis.
Brengen de kids naar de opvang. en gaan vervolgens terug hun bed in !!
of dagje shoppen.
op hun enige vrije dag in de week. waar heb je dan een kind voor? bedoel een weekend kind?
Tegenworodig bestaan er creches die snachts OOK open zijn:\ waar je 24.7 je kind kwijt kan.
flowerxxx schreef:Het lijkt mij een goede zaak dat er creches zijn die ook in de nacht open zijnWat te denken van ouders die nachtdiensten moeten draaien?? (zorgsector, politie, justitie etc). Of ouders die in ploegendienst werken en dus diep in de nacht of vroeg in de ochtend moeten werken? Of ouders die onregelmatig of oproepbasis moeten werken. Je kunt niet altijd. verwachten dat je omgeving dan inspringt of dat het werk van je partner (als je die hebt) aansluit.
Misschien moet je je er eens wat meer in verdiepen. Ouders doen kinderen niet alleen uit gemaktzucht naar een opvang. Er zijn ouders die niet anders kunnen en wel moeten werken. Er zijn er ook genoeg die graag willen blijven werken (in deeltijd).
Het is niet voor niets dat in bijna alle politieke partijen de kinderopvang gratis wil hebben of voor maximaal 3 dagen gratis.
En er zullen ook ouders zijn die af en toe een dagje voor zichzelf inplannen en het kind naar de opvang doen. Is dat verkeerd?? Wie zijn wij om daar over te oordelen! Denk dat iedere ouder dat zelf moet bepalen. Je kunt aan de buitenkant niet zien waarom iemand soms een dagje voor zichzelf nodig heeft. Kinderen gaan heus niet dood aan een paar dagen opvang per week. Denk dat er tegenwoordig nog maar weinig kinderen zijn met een moeder die altijd thuis is (denk aan oma's, buurvrouw, de oppas etc).
Pascal schreef:het enige waar ik me aan erger is dat er meteen van alles owrd gezegt, zonder het ooit zelf meegemaakt te hebben of wat dan ook.
Pascal schreef:ik ben liever een tienermoeder dan een bijstand moeder van weet ik veel hoe oud, waarvan haar kinderen dr niet meer willen zien omdat ze altijd bezopen op de bank ligt.
nou dan toch echt liever een tienermoeder die om haar kinderen geeft, misschien geen miljonair is en dus niet altijd alles zou kunnen. dan je kinderen verwaarlozen
vanity schreef:en als je er alleen voor staat, vind ik het nog heel raar, want wie zorgt er dan overdag ook voor je kind, als jij moet slapen?
Jippie schreef:
Een aantal pg terug las ik al zo iets als: liever dat mijn belasting centen naar een tienermoeder gaan dan naar een luis MArokkaan.
Jammer dat er zulke dingen aangehaald worden en daarmee de dicussie in het belachelijke wordt getrokken. Hier gaat het duidelijk NIET om.
Pascal schreef:ik ben liever een tienermoeder dan een bijstand moeder van weet ik veel hoe oud, waarvan haar kinderen dr niet meer willen zien omdat ze altijd bezopen op de bank ligt.
nou dan toch echt liever een tienermoeder die om haar kinderen geeft, misschien geen miljonair is en dus niet altijd alles zou kunnen. dan je kinderen verwaarlozen
Jippie schreef:Hier een lijstje met NETTO! minimum jeugdlonen. Zie daar maar eens van rond te komen, laat staan met een kind.
Leeftijd
per maand
per week
23 jaar en ouder
1086
250
22 jaar
937
216
21 jaar
813
188
20 jaar
704
162
19 jaar
615
142
18 jaar
546
126
17 jaar
497
115
16 jaar
439
101
15 jaar
382
88
Ddees; ik vind het in de eerste plaats helemaal niet nodig om ongewenst zwanger te raken. Er zijn genoeg maatregelen die je kunt nemen tegenwoordig. Abortus is een optie en geen schande, een ongewenst kind ter wereld laten komen is wel een schande.
Ik vind dat hier de zaken veel te rooskleurig worden afgeschilderd en het valt me op dat de jongste Bokkers in dit topic graag mee gaan in die positieve verhalen.
AikePeer schreef:
Hallo ik vind dit nergens op slaan.
Ik kom net van school heb een mbo afgerond ben 19 maar verdien meer dan het miniloon van een 23 jarige!
Dus ga nou niet zeggen dat iedereen dit verdiend en er dus niet van kan rond komen..
beetje off-topic maar jij scheert iedereen en alles over een kam!
Citaat:Het wil er kennelijk maar niet in dat het gewoon logisch is dat het voor jongere moeders veel moeilijker is om een kind op te voeden door o.a. gebrek aan levenservaring.