En inderdaad ook aan de vele spelfouten die gemaakt worden, en niet alleen op bokt! Ik kreeg pas een 'zakelijke' brief met zulk achterlijk taalgebruik erin, dat ik me maar net kon inhouden zo'n zelfde brief terug te sturen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tancreda4 schreef:Dat je struikelt over msn taal oke, dat kan ik begrijpen.
Maar als je je gaat irriteren op elk mogelijke spelfout hier op bokt, moet je toch dringend een andere hobby zoeken
Sooff schreef:Nouja ik heb als voordeel dat ik van mezelf een goed taalgevoel heb en nooit hoef na te denken over d's en t's. Ik maak dan ook zelden fouten daarin, maar voor de mensen die dat niet van zichzelf hebben zijn die regeltjes juist handig. Maargoed, sommige mensen willen niet eens moeite doen om zoiets even te bestuderen & daar erger ik me dus aan.
ocianx schreef:Hulde voor dit initiatief.....
Mijn mond viel laatst open toen ik hoorde dat taalfouten als 'hun hebben' goedgekeurd worden omdat een gedeelte van de nederlandse mensen mij hebt niet logisch vindt maar zich niet afvraagt waarom hun hebben voor hun alledaagse kost is.
ocianx schreef:Hulde voor dit initiatief.....
Mijn mond viel laatst open toen ik hoorde dat taalfouten als 'hun hebben' goedgekeurd worden omdat een gedeelte van de nederlandse mensen mij hebt niet logisch vindt maar zich niet afvraagt waarom hun hebben voor hun alledaagse kost is.
Mareska schreef:ocianx schreef:Hulde voor dit initiatief.....
Euh.. die twee hebben toch niets met elkaar te maken?
Hun hebben lekkere soep.
Mij hebt lekkere soep.
Ik heb grotere banden dan hun hebben.
Ik heb grotere banden dan mij hebt.
Zie ik nu een loos verband of moet ik zo'n anti-domheid pil (ander topic [NM], red.) nemen?
Karin schreef:
Bij 'mij hebt' roepen mensen meteen 'dat is onlogisch'. Maar 'hun hebben' wordt vaak helemaal niet gek gevonden.
En dat is onlogisch.
verootjoo schreef:ZIJ hebben lekkere soep![]()
Ik heb grotere banden dan ZIJ hebben
Hun staat gelijk aan mijn. Is een bezittelijk voornaamwoord. Dus deze hebben zeker wel wat met elkaar te maken
Hun boek, mijn boek.
Dat boek is van hen, dat boek is van mij.
Karin schreef:Sowieso mag je van iemand die een HBO-opleiding gaat doen toch een bepaald niveau verwachten op taalgebied. Taal gebruik je tenslotte altijd en overal, je taalgebruik (ja, ook schriftelijk!) is voor een heel groot deel je visitekaartje.
En zeker voor een HBO-opleiding waarbij taal een heel grote rol speelt (lerarenopleiding/Pabo, communicatie, economie en recht) vind ik een taaltoets geen overbodige luxe.