Nu op Ned 1. Rondom 10 over 'kindervrijen'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:51

maja01 schreef:
Ik heb geen oordeel geveld over moeders... ik denk dat ik als kindvrije.. vrij redelijk ben..
maar om je nou beledigt te voelen als mensen zeggen... och, m'n dier is m'n kindje... dat vindt ik ook weer zo wijsneuzerig staan... als mensen dat zeggen over hun dieren, prima worden ze blijkbaar goed behandeld...
En mensen met kinderen weten misschien wel niet hoe het is om geen kinderen te kunnen krijgen en daardoor al die liefde die voor het kind was bestemd om dat aan een dier te geven... en zo blijven we elkaar maar veroordelen... Knipoog

lees mijn bovenstaand bericht, het gaat om bewust kindvrij blijven, niet om geen kinderen kunnen krijgen

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:51

faye schreef:
SP, no offence, maar jij bent een man. Als je een kind baart praten we verder over gevoel, oke?

Of beter, leg mij eens uit
Als kindervrije wil je geen kinderen
Maar je hebt wel dieren die je kinderen zijn
Waarom voelt dat dan zo als je niet weet hoe het voelt om kinderen te hebben?

Gevoel is bij iedereen anders Faye. Ik ken verschillende soorten ouders. Ik ken vrouwen bij wie de liefde voor het dier spontaan verdween bij de geboorte van een kind. En ik ken vrouwen die nog steeds intens verdriet toonden bij het verlies van een dier lang nadat ze kinderen hadden gekregen. Je kunt dat niet voor een ander bepalen, je kunt niet in z'n ziel kijken.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:52

waar heeft maja het over ongewild kinderloos?

SuperPepeijn

Desiree schreef:
Net als de ouders die hun kinderen geadopteerd hebben.
ik ga toch voor de liefde van de ouders die adopteren, eigenlijk Knipoog

Anoniem

Lielle schreef:
Zo, nou dat vind ik pas beledigend! Je degradeert hiermee dus ook de vader van je kinderen tot tweederangs.

Jouw woorden en interpretatie. Als moeder heb je een andere band met je kind als de vader, zeker in het begin. Logisch, je bent er in het slechtste geval 9 maanden ziek van geweest, hebt helspijnen moeten doorstaan voor dat kleine wezentje. Bij een vader komt dat allemaal later pas, een vrouw groeit in de zwangerschap daar al naar toe.

ThePast03

faye schreef:
Stel Desiree (niet schrikken) je hebt een kind. En een hond. En er ontstaat brand en je moet kiezen wie je gaat redden, je kind of je hond. Wat doe je?

Stel (niet schrikken), je hebt twee kinderen. Er breekt brand uit en je kan maar een kind redden. Welk kind red jij?

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:53

ellenlouise schreef:
Dat bedoel ik nou...... Clown

(en ik hoef niet te zeggen dat ik zelf ook zo ben)

Niet gebaard, toch een paard! Tong uitsteken

wij zeggen neit dat jullie niet van jullie dieren houden, wij zeggen alleen, mensen en dieren zijn niet te vergelijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:53

SuperPepeijn schreef:
zolang jij iemands gevoelsleven niet kan beoordelen, hoe kan jij zeggen dat het niet zo is? Knipoog

Dat roep ik ook al 100 pagina's
Ik kan niet zeggen wat hun voelen
Hun kunnen niet weten wat ik voel

Als ik voel dat mijn dieren mijn kinderen zijn dat is dat zo
Want het is mijn gevoel.
En niet dat van een ander

Ik vind het erg kewetsend om te horen dat ik wel respect voor hun gevoel moet hebben, maar dat ze totaal over dat van mij heen walsen

Nogmaals wederzijds respect, waar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:54

isabelle schreef:
wij zeggen neit dat jullie niet van jullie dieren houden, wij zeggen alleen, mensen en dieren zijn niet te vergelijken

Vour jou niet
voor mij wel

begrijp dat dan eens

wij mensen zijn ook niet met elkaar te vergelijken, we zijn en voelen nu allemaal anders

Lielle

faye schreef:
SP, no offence, maar jij bent een man. Als je een kind baart praten we verder over gevoel, oke?

je zegt hiermee dat jouw partner niet kan meepraten over het gevoel voor zijn eigen kinderen omdat hij ze niet gebaard heeft. Niets interpretatie, letterlijk lezen.

En jouw vervolg, dat dat moet groeien in de loop van de jaren (even vrij weergegeven), dat heb ik ook heel wat vrouwen horen zeggen met een of meerdere kinderen.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 15-10-04 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Nagelbijten / Gniffelen

Ik zou alsnog voor de hond gaan Tong uitsteken

Dit was een grapje mensen!!

isabelle

Lielle schreef:

En mensen met kinderen weten misschien wel niet hoe het is om geen kinderen te kunnen krijgen en daardoor al die liefde die voor het kind was bestemd om dat aan een dier te geven

hierboven is een tekst van maya

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:55

Ik ga mee met Sando en ik herhaal het niet, lees maar terug Tong uitsteken

maja01

isabelle schreef:
lees mijn bovenstaand bericht, het gaat om bewust kindvrij blijven, niet om geen kinderen kunnen krijgen

Okay.. ik ben bewust kindvrij.. maar dat wil niet zeggen dat je geen moedergevoelens kunt hebben... je kunt er ook op een andere manier gehoor aan geven...

Desiree

faye schreef:
Jouw woorden en interpretatie. Als moeder heb je een andere band met je kind als de vader, zeker in het begin. Logisch, je bent er in het slechtste geval 9 maanden ziek van geweest, hebt helspijnen moeten doorstaan voor dat kleine wezentje. Bij een vader komt dat allemaal later pas, een vrouw groeit in de zwangerschap daar al naar toe.

Hm, hier ga ik niet tegenin. Dit valt gewoon niet te ontkennen. Het is over het algemeen ook zo dat moeders moeilijker los komen van kinderen dan vaders.

Maar toch... liefde kan ontzettend diep gaan zonder te baren.

ellenlouise

isabelle schreef:

Verward Verward

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:57

ik herhaal maar wel dan.
maja01"]
[quote="isabelle"]
[/quote]

Okay.. ik ben bewust kindvrij.. maar dat wil niet zeggen dat je geen moedergevoelens kunt hebben... je kunt er ook op een andere manier gehoor aan geven...
[/quote]

[AM] Nu op Ned 1. Rondom 10 over 'kindervrijen'
[quote="isabelle"]
[quote="Lielle schreef:

En mensen met kinderen weten misschien wel niet hoe het is om geen kinderen te kunnen krijgen en daardoor al die liefde die voor het kind was bestemd om dat aan een dier te geven

hierboven is een tekst van maya
[/quote]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:58

Desiree schreef:
Hm, hier ga ik niet tegenin. Dit valt gewoon niet te ontkennen. Het is over het algemeen ook zo dat moeders moeilijker los komen van kinderen dan vaders.

Maar toch... liefde kan ontzettend diep gaan zonder te baren.

Helemaal met je eens. Ik zeg ook nergens dat jullie niet zielsveel van jullie dieren houden, dat doe ik ook. Nog steeds. Maar ze hebben wel een andere plaats gekregen, ze worden wel wat relatiever op het moment dat je moeder wordt. Daar kunnen jullie niet over meepraten, sterker nog, jullie betrekken het direct weer op jezelf, voelen jullie aangevallen, want jullie zouden niet heel veel van jullie dieren houden. Terwijl niemand dat zegt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-10-04 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

ThePast03 schreef:
Stel (niet schrikken), je hebt twee kinderen. Er breekt brand uit en je kan maar een kind redden. Welk kind red jij?

OK dan!

Good point.
Is daar niet een film over, met Meryll Streep in de 2e wereld oorlog?
Kom gewoon niet met zulke vragen aan. Ik heb gewoon geen kinderen, ik kies gewoon voor mijn honden. (heb er 2, welke zou ik redden? het zou me kapot maken als ik een keuze moest maken). Omdat ik geen kinderen heb, zijn mijn honden ontzettend belangrijk voor mij. En iemand heeft niet het recht om dat te ondermijnen. Ik mag van mijn dieren houden, niemand anders mag zeggen dat dit onzin is omdat het geen kinderen zijn.

Lielle

en hierop wil ik wel graag nog reactie

isabelle"]
[quote="ArwenLune"]
De insteek was dat in dit topic weliswaar niet gezegt is dat kindvrije mensen maar gauw kinderen moeten krijgen, maar dat wel steeds geimpliceerd werd dat onze ervaringen, mooie momenten en belevenissen in het niets vallen bij het krijgen van een kind. En dat vind ik eigenlijk best een beetje beledigend.
[/quote]
hier zit je verkeerd arwen, het topic viel uiteen toen kinderen uitgemaakt werden voor fokdingen en etters en weet ik veel!
[/quote]

[quote="Lielle"]
[quote="isabelle schreef:
ga kijken vanaf pagina 2, en lees bij en dan zie je al die woorden voorbij komen

op pagina 3 1 keer: fokken (die fokt ze)

verder heb ik NIETS gezien op pagina 2/4 Knipoog ja wel veel opmerkingen als 'kindervrijen moeten kinderen geen etterbakjes noemen' en dergelijke (terecht), maar ik ben niets anders tegen gekomen in die 50 berichten.
[/quote]

isabelle

dat deed ik ook al lielle

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 23:00

Desiree schreef:
+:)+

Good point.
Is daar niet een film over, met Meryll Streep in de 2e wereld oorlog?
Kom gewoon niet met zulke vragen aan. Ik heb gewoon geen kinderen, ik kies gewoon voor mijn honden. (heb er 2, welke zou ik redden? het zou me kapot maken als ik een keuze moest maken). Omdat ik geen kinderen heb, zijn mijn honden ontzettend belangrijk voor mij. En iemand heeft niet het recht om dat te ondermijnen. Ik mag van mijn dieren houden, niemand anders mag zeggen dat dit onzin is omdat het geen kinderen zijn.

pfff laat maar, hou jij lekker van je honden, duhhh, ik hou ook van mijn vogels, blijkbaar willen jullie het niet snappen

Anoniem

Moeders, om geen kinderen te willen,
Ooit bedacht dat daar heel diepe dingen achter schuil kunnen gaan?
Dat je daarom je liefde bijna voledig op je dieren hebt gestort?
Dat het niet zomaar is gekomen door wat moeder gevoelens te missen, maar een hele boel meer?

Anoniem

isabelle schreef:
pfff laat maar, hou jij lekker van je honden, duhhh, ik hou ook van mijn vogels, blijkbaar willen jullie het niet snappen

En jij ook niet

dat is echt wedsrzijds

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 23:01

isabelle schreef:

Misschien wil jij ons gewoon niet snappen? Prima dat jij kinderen hebt en die boven dieren zet maar ik heb geen kinderen die boven mijn dieren staan en dus staan mijn dieren bovenaan.
Kun je het nog volgen?