Wat een mooie Isabelle. Hoe staat de plant erbij? Heeft het veel water gehad, bij jou of bij de intratuin? Hij lijkt iig niet helemaal happy. Eventueel een paar fotos maken en laten zien bij intratuin? Als het maar 2 weken terug is, heb je misschien nog garantie?
Ik heb eigenlijk heel vaak planten overwatert. Nu mijn hydrometer weer kapot is probeer ik het weer op gevoel en merk ik dat ik heel voorzichtig ben. Ze hebben toch echt maar een klein beetje nodig.
Suzanne F.
Geplaatst: Gisteren, 18:13
Is de aarde nat of droog? Palmen hebben op zich niet veel water nodig, licht vochtige aarde, niet zeiknat. Maar ze houden wel van douchen. Dus lekker sproeien wekelijks. Hoge luchtvochtigheid.
Hier vandaag mijn Alocasia Zebrina en Philodendron Jose Buono een nieuw huisje gegeven. Het derde (bijpassende) huisje voor mijn Strelitzia Nicolai komt morgen nog.
Ik hoop dat mijn Alocasia weer gaat opfleuren, die heeft dus afgelopen najaar twee bloemen gehad en gedraagt zich sindsdien een beetje queasy. Hij heeft nog twee bladeren geprobeerd te maken, maar dat wilde niet echt dus die heb ik afgeknipt. Sindsdien geen nieuwe poging meer gezien..
Mijn regal shield deed na aankoop niets meer, ook niet doodgaan gelukkig. Nieuwe pot met andere aarde. En toen kwam ik er achter dat de energie in een stuk of 13 knollen was gaan zitten... knollen er uit en er komen steeds weer nieuwe bladeren uit!
xPabloBokt
Fotograaf
Geplaatst: Gisteren, 20:23
Yes, heb de Alo ook verpot. Er zaten trouwens verrassend weinig wortels aan, is dat normaal? Hier geen knollen.
Edit: oh, ik lees van niet. Hij had alleen geen tekenen van wortelrot o.i.d. heel vreemd. Ene plant (het zijn er technisch gezien twee) had wel meer wortel dan de andere.