[VOLG] Rust, ruimte en relatietest....?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-26 10:09

Het is inderdaad geen ral en ik kan absoluut niet tegen "net niet", dan beter helemaal niet. In de woonkamer zijn de leidingen nog vrij nieuw maar ik denk dat ik helemaal geen zilver kleurig in huis wil... We gaan het zien O:)

In het nieuwe huis (als dat doorgaat) krijgen we geen radiatoren *\o/*

Ir111

Re: [VOLG] Rust, ruimte en relatietest....?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 10:35

Ik lees nog steeds mee, zo leuk zo'n project. Ben heel benieuwd hoe het er met de vloer erin uitziet. Tot nu toe is het kwalitatief beter opgeknapt dan dat ik er bij zit. :') Maar goed, ik roep al 6 jaar dat we 'dat' [insert elk klusje in huis dat je kunt bedenken] niet gaan doen want we gaan binnenkort toch verbouwen. :roll:

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-26 12:47

Ir111 schreef:
Ik lees nog steeds mee, zo leuk zo'n project. Ben heel benieuwd hoe het er met de vloer erin uitziet. Tot nu toe is het kwalitatief beter opgeknapt dan dat ik er bij zit. :') Maar goed, ik roep al 6 jaar dat we 'dat' [insert elk klusje in huis dat je kunt bedenken] niet gaan doen want we gaan binnenkort toch verbouwen. :roll:

Dat herken ik :'). Daarom hadden we nu besloten iig het woondeel helemaal af te hebben :D

De ideale hoogte vensterbank bestaat ni.....

Afbeelding

_O-

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 14:10

Hahaha dat is echt geniaal :')

Fijn dat jullie al een vloer kunnen gaan leggen. Dat gaat al lekker opschieten zo *\o/* en de radiator zwart vind ik stoer :j

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-26 14:44

Dais_ schreef:
Hahaha dat is echt geniaal :')

Fijn dat jullie al een vloer kunnen gaan leggen. Dat gaat al lekker opschieten zo *\o/* en de radiator zwart vind ik stoer :j

Alleen in de slaapkamer he... Er zijn hier toch overal drempels en hoogteverschillen dat we niet in 1x door hoeven :')

Goed, het laminaat was dus heel goedkoop maar ook geen kliklaminaat blijkbaar _O-
Ach ja, heeft manlief ook wat te doen }:)

En zie mij het vloerkleed omarmen O:)

Afbeelding

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-26 17:59

Wat een kabaal maakt laminaat toch |o

Maar we hebben met zn 3en getest en het ligt best lekker :Y)

Afbeelding

"Fun" fact (manlief is het daar niet mee eens), als je het goedkoopste schakelmateriaal koopt, heb je geen 4 gleufjes (boven, onder, links en rechts) om te stellen maar enkel links en rechts. Nu is dus alles scheef, echt alle al bestaande stopcontacten en lichtknopjes _O-

Gelukkig valt dat in de slaapkamer dan weer niet zo op want het raam helt aan de bovenkant ook over :+

Wat een zooitje, maar wel óns zooitje <3

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 18:02

Zo, dat is nog helemaal geen verkeerd vloertje, zo op de foto ieder geval :P

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 18:17

Vloer ziet er goed uit!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 18:23

Ziet er strak uit hoor.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 18:51

Mooie vloer

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 19:09

Mooie vloer hoor!

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 22:52

Jullie pakken het wel aan om er toch nog iets moois van te maken. Maar wat bedoelde je in een eerdere post waar je twijfelde over het nieuwe huis? Staat dat toch nog op losse schroeven??
Hoe lang zullen juĺie eigenlijk in dit huis nog zitten?

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-26 19:55

Konstantine schreef:
Zo, dat is nog helemaal geen verkeerd vloertje, zo op de foto ieder geval :P

Als hij eenmaal ligt is het best een leuke vloer. Wat donker maar niet verkeerd (voor dit geld :+ )!

Bellatrix schreef:
Vloer ziet er goed uit!

Marcella schreef:
Ziet er strak uit hoor.

pantarhei schreef:
Mooie vloer

Suzanne F. schreef:
Mooie vloer hoor!

:o

gonniee schreef:
Jullie pakken het wel aan om er toch nog iets moois van te maken. Maar wat bedoelde je in een eerdere post waar je twijfelde over het nieuwe huis? Staat dat toch nog op losse schroeven??
Hoe lang zullen juĺie eigenlijk in dit huis nog zitten?

Het als het doorgaat, heeft te maken met dat we natuurlijk een vergunning moeten krijgen en dat weet je nooit :')

Zodra ik weer "mens" ben over 6 maanden tot een jaar gok ik, dan ga ik beginnen met bedenken wat we willen. Tekenen, indelen, zitten met een architect, overleggen met aannemers en zodra alles 100% is dan gaan we naar de bank (of hebben dan zelf genoeg gespaard) en dan de vergunning aanvragen. Die aanvraag heeft de buurman 3 jaar gekost, ik wil het zelf doen en denk (hoop) dat dat sneller gaat.

Maar goed, al met al zullen we toch wel 3-5 jaar in het huis zitten zoals we het nu maken gokken we.

Ondertussen worden er snode plannen gemaakt...

Afbeelding

En uitgevoerd....

Afbeelding

:x :x :x

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 20:29

Och ja, de wereld van de vergunningen... maar dus sowieso een paar jaar. Dan snap ik ook wel de grondiger waarmee jullie de tijdelijke resultaten oppakken. Succes!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 20:35

Is het wel gewoon een woonbestemming?
Dan hoeft een vergunningaanvraag echt geen 3 jaar te duren als je een goede architect een ontwerp laat maken. Eentje die de bestemmingsplannen van de omgeving goed kent en jou ook duidelijk kan vertellen wat er wel en niet is toegestaan volgens de regels :)

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-26 22:39

gonniee schreef:
Och ja, de wereld van de vergunningen... maar dus sowieso een paar jaar. Dan snap ik ook wel de grondiger waarmee jullie de tijdelijke resultaten oppakken. Succes!

Is het grondig? Het voelt vrij basic "hopen dat het 5 jaar blijft staan" :')

MizzMontana schreef:
Is het wel gewoon een woonbestemming?
Dan hoeft een vergunningaanvraag echt geen 3 jaar te duren als je een goede architect een ontwerp laat maken. Eentje die de bestemmingsplannen van de omgeving goed kent en jou ook duidelijk kan vertellen wat er wel en niet is toegestaan volgens de regels :)

Het is woonbestemming, maar volgens sommige medewerkers bij de gemeente staat het op de MIP lijst, volgens anderen weer niet dus dat is eerst ook nog even de vraag. En ik denk niet dat de aanvraag 3 jaar hoeft te duren, al lijkt het allemaal wel heel traag te gaan in onze regio, maar voor we het proces ervoor helemaal rond hebben zijn we al een paar jaar verder dankzij eigenwijze ik die alles zelf wil doen natuurlijk omdat ik het gevoel heb dat ik echt niets meer kan en compleet nutteloos ben :7

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 23:04

Misschien heb je gelijk hoor, maar de keukenzoektocht, stuccen en tegelen vind ik toch best aanpakken ja

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-26 13:16

gonniee schreef:
Misschien heb je gelijk hoor, maar de keukenzoektocht, stuccen en tegelen vind ik toch best aanpakken ja

Ik zou zo weer een keuken op MP zoeken al was het maar voor een half jaartje :j. In het oude huis heb ik iets van 1,5 jaar op een camping kookstelletje gekookt zonder afzuiging, stond er niets fatsoenlijk vast en had ik vrijwel geen opbergruimte. Wat een drama. Hier hebben we nu een super fijne keuken en voor we gaan slopen gaat hij weer op MP en met een beetje geluk heeft hij ons dan 0 euro gekost :+

Het gaat ons niet om zo min mogelijk werk, wel om zo goedkoop mogelijk. Voor de toilet en "badkamer" waren dat goedkope tegels. Okee, het stucwerk is misschien wat overbodig maar verf op gipsplaten is echt enorm lelijk imo en al die randjes... De gipsplaten zijn dan weer noodzakelijk zodat de draagmuur niet omvalt :Y)

Dus heel eerlijk, voor een jaar hadden we hetzelfde gedaan. Ik zou dan alleen geen badmeubel gaan maken, dan was het tandenpoetsen in de keuken geworden :j

En dan nog een mini update, en aangezien er geen beter vermaak is dan leedvermaak... Naast dat ik lichamelijk uit elkaar val, heb ik me daar toch een ontstoken oog :=
Ik zie gewoon maar 60% van wat ik normaal zie geloof ik. Kan meteen verklaren waarom ik heeeelemaal weg ben van de woonkamer, want daar ben ik helemaal alleen in _O-

Afbeelding

Afbeelding

Morgen vloertje leggen in de woonkamer én de erfgrens met een touwtje afzetten want dinsdag komt het (tijdelijke) hek *\o/*

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 13:23

Echt respect voor het werk dat jullie verzetten, helemaal met de wetenschap dat je er straks iets nieuws neer wilt zetten.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 18:41

Ik vind die woonkamer ook helemaal netjes hoor, als daar straks meubels in staan en er ligt een leuke vloer in dan is menig mens jaloers op de ruimte!

aisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 22:19

Hier is ook bijna jaar eerst gewerkt aan 6 grote units om er een "huis" van te maken om de aankomende jaren in te leven.
Voor er met de verbouwing van de boerderij begonnen werd

Toch meer een rustpunt en thuis voor drie kids destijds .
Vriendlief werkte in vijf ploegendienst en verbouwde daarnaast de boerderij.

Nienkje_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 15:44

Bielsje schreef:
Het bericht van het ziekenhuis leverde in ieder geval enorme schoonmaak woede op en het schiereiland van de keuken is nu 100 punten schoon *\o/*

[ Afbeelding ]

Nu de oven nog, de koelkast- en afzuigkapaccessoires en het blad van het spoelgedeelte en dan is dat klaar :j

Ik volg ook, maar niet heel nauwgezet, dus vandaar een vraag over een post van weken geleden: op pag 1 van dit volgtopic had je het over het scoren van gratis/cheape keukens op MP. Getoonde keuken is by far mooier/luxer dan onze duur aangeschafte en door keukenboer geplaatste keuken en kostte ons een rib(je) uit het lijf.
Mag ik vragen wat jouw MP keuken kostte? In de categorie “denk aan honderd(en) euro’s” of “denk aan duizend(en) euro’s”?

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-26 16:54

Nienkje_H schreef:
Bielsje schreef:
Het bericht van het ziekenhuis leverde in ieder geval enorme schoonmaak woede op en het schiereiland van de keuken is nu 100 punten schoon *\o/*

[ Afbeelding ]

Nu de oven nog, de koelkast- en afzuigkapaccessoires en het blad van het spoelgedeelte en dan is dat klaar :j

Ik volg ook, maar niet heel nauwgezet, dus vandaar een vraag over een post van weken geleden: op pag 1 van dit volgtopic had je het over het scoren van gratis/cheape keukens op MP. Getoonde keuken is by far mooier/luxer dan onze duur aangeschafte en door keukenboer geplaatste keuken en kostte ons een rib(je) uit het lijf.
Mag ik vragen wat jouw MP keuken kostte? In de categorie “denk aan honderd(en) euro’s” of “denk aan duizend(en) euro’s”?

500 euro incl apparatuur :Y)
Hij is wel 30+ jaar oud en dat is wel te zien maar gelukkig voornamelijk aan de grepen...

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-26 19:58

Nienkje_H schreef:
Bielsje schreef:

[ Afbeelding ]

Mijn hersenen waren even enkel in staat om de vraag eruit te filteren, maar ik ben nu wel heel benieuwd...
Keukens zijn tegenwoordig een rib uit je lijf, snap ik. Keuzes qua luxe snap ik ook helemaal. Maar dan heb je op zijn minst wel een hele mooie basis hoop ik toch? :=

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 22:23

Wij hadden in Nederland een Siemetic keuken van geloof ik 7 jaar oud, met apparatuur van Miele voor 1100 euro gekocht. Was echt een nette keuken, en paste precies.